Τρίτη 27 Νοεμβρίου 2012

Αυτόματο κιβώτιο EDC από την Renault

Προσφέρει έως 17% μειωμένη κατανάλωση Άμεση ανταπόκριση στις απαιτήσεις του οδηγού και έως 17% μειωμένη κατανάλωση συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο.Τα αυτόματα κιβώτια
διπλού συμπλέκτη κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε σχέση με τα συμβατικά. Αρχικά, τέτοια κιβώτια συναντούσαμε στην κορυφαία έκδοση κάποιου μοντέλου. Τα δεδομένα άλλαξαν και πλέον αυτή η τεχνολογία έχει υιοθετηθεί και σε μικρότερες κατηγορίες.

Βασικό χαρακτηριστικό των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη είναι η αμεσότητα στη λειτουργία τους αλλά και η βελτίωση της οικονομίας, δηλαδή της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων.

Η πρόταση της Renault για το συγκεκριμένο τύπο κιβωτίου λέγεται EDC (Efficient Dual Clutch) και σύμφωνα με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, τα οφέλη του είναι πολλαπλά.

Η λειτουργία του EDC

Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το EDC της Renault είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή, μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η οικονομία και η κατανάλωση, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου.

Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.

Οι ταχύτητες φέρονται από τέσσερις άξονες: δύο ομόκεντρους αρχικούς άξονες (καθένας εκ των οποίων συνδέεται με ένα συμπλέκτη) και δύο δευτεροβάθμιους. Η αντιστοίχηση κάθε ταχύτητας γίνεται μέσω συγχρονιστών, όπως ακριβώς και στα χειροκίνητα κιβώτια. Αυτοί οι συγχρονιστές, όπως και οι συμπλέκτες, ενεργοποιούνται από ηλεκτρικούς ενεργοποιητές οι οποίοι με τη σειρά τους ελέγχονται από μία ηλεκτρονική μονάδα.

Σύμφωνα με τη Renault, με την τοποθέτηση του αυτόματου κιβωτίου EDC επιτυγχάνεται έως και κατά 17% μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και 30 γρ./χλμ. εκπομπές CO2, σε σχέση με ένα απλό συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου λαμβάνει υπόψη έναν μεγάλο αριθμό παραμέτρων ώστε να επιλέξει την ιδανική σχέση. Το σύστημα προσαρμόζεται στιγμιαία στις απαιτήσεις του οδηγού επιλέγοντας τη σχέση εκείνη που μεταφέρει ακριβώς το ποσοστό της ισχύος που χρειάζεται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή το αυτοκίνητο. Σε οποιαδήποτε στιγμή, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ξαναπάρει τον έλεγχο μέσω της σειριακής λειτουργίας του κιβωτίου μετακινώντας τον επιλογέα στις θέσεις +/-.





Πηγή: autotriti.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου