Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

ABS σε όλες τις μηχανές

ΑΠΟ ΤΟ 2016 ABS σε όλες τις μηχανές Εξοπλισμένες με σύστημα ABS θα πρέπει να είναι από την
1η Ιανουαρίου του 2016 όλες οι μοτοσικλέτες άνω των 125 κυβικών εκατοστών που ταξινομούνται στην Ευρωπαϊκή Ενωση, σύμφωνα με απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι δικυκλιστές αποτελούν μαζί με τους πεζούς και τους ποδηλάτες τους πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμωνΜε την ίδια απόφαση, οι μικρότερες μοτοσικλέτες 51-125 κυβ. εκατοστά, υποχρεούνται να φέρουν σύστημα CBS (σύστημα συνδυασμένων φρένων).Σε ό,τι αφορά στα μοτοποδήλατα με κυβισμό μικρότερο από 50 κυβικά εκατοστά, το 2018 θα εξεταστεί το ενδεχόμενο επιβολής ABS, καθώς εκτιμάται ότι αυτό θα επιφέρει βελτιώσεις στις αποστάσεις φρεναρίσματος.

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε την πρόταση για την υποχρεωτική εφαρμογή του ABS, κυρίως για λόγους ασφαλείας των δικυκλιστών. Το ABS είναι το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών, ένα ηλεκτρονικό και μηχανικό σύστημα ελέγχου της κίνησης των τροχών κατά τη διαδικασία φρεναρίσματος ενός οχήματος (αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα κ.ά) έτσι ώστε να αποφεύγεται η διαρκής ακινητοποίησή τους (μπλοκάρισμα).

Την υποχρεωτική τοποθέτηση ABS στις μοτοσικλέτες χαιρέτισε και η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA), δεδομένης της αποδεδειγμένης ασφάλειας που προσφέρουν και με σχετικά χαμηλό κόστος. Μάλιστα σε ανακοίνωσή της τονίζεται ότι με βάση έρευνα που διεξάγεται από εθνικές λέσχες της FIA, έως και 500 ζωές θα σωθούν από τη μετακίνηση της ημερομηνίας εφαρμογής από το 2017 στο 2016 για τους νέους τύπους, και το από 2018 στο 2017 για τα παλαιά οχήματα.

Να σημειωθεί ότι οι δικυκλιστές αποτελούν μαζί με τους πεζούς και τους ποδηλάτες τους πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων καθώς, παρά τις προσπάθειες, το ποσοστό μείωσης των θανάτων σ΄ αυτήν την κατηγορία οδηγών είναι χαμηλότερο απ΄ ό,τι για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, πέρυσι, το 34% του συνόλου των νεκρών από τροχαίο ατύχημα στην Αττική ήταν μοτοσικλετιστές, ενώ αντίστοιχα, για το ίδιο έτος, το 40% των τραυματισμένων από τροχαίο ατύχημα στην Αττική ήταν μοτοσικλετιστές. Υπολογίζεται ότι το 80% των δικυκλιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο, έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση. Τέσσερα στα πέντε ατυχήματα με μοτοσικλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του αναβάτη, ενώ για κάθε 1,5 χιλιόμετρο οδήγησης, ένας μοτοσικλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ό,τι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος. Ωστόσο όποιος χρησιμοποιεί κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Ποια μοντέλα διαθέτουν
Σωτήριο για την οδήγηση σε άσφαλτο

Σύστημα ABS στον standard εξοπλισμό ή προαιρετικά διαθέτουν ήδη αρκετές μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού που κυκλοφορούν τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, καθώς τα τελευταία χρόνια αρκετές κατασκευάστριες εταιρείες έχουν αρχίσει να το τοποθετούν.

Σύμφωνα με τους μοτοσικλετιστές, το ABS μπορεί να αποβεί σωτήριο. Προϋπόθεση ωστόσο είναι και ο δρόμος να είναι κατάλληλος, καθώς το σύστημα δεν ενδείκνυται π.χ. για οδήγηση σε χώμα.

Γι' αυτό και στα εξοπλισμένα με ABS δίκυκλα τα οποία προορίζονται για οδήγηση εκτός δρόμου το σύστημα έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης.



ABS σε όλες τις μηχανές | κοινωνια | ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου