Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Δήμος Σπάτων, Αρτέμιδος - Η «Απομάκρυνση μπαζών και λοιπών απορριμμάτων» - προβλήματα στη Διοίκηση

Ποιός είναι ο ρόλος της αντιπολίτευσης;
Τον περασμένο Ιούλιο, θα θυμούνται οι αναγνώστες της εφημερίδας, είχαμε δημοσιοποιήσει διαγωνισμό ύψους 200.000 Ευρώ, που έκανε η διοίκηση του Δήμου για
την «Απομάκρυνση μπαζών και λοιπών απορριμμάτων (κλαδιών) πόλεως και οικισμών».
Για τη διαδικασία του διαγωνισμού, (δεν πάρθηκε απόφαση του ΔΣ), έκανε προσφυγή στη Περιφέρεια την 16η Σεπτεμβρίου 2012 ο πρώην δήμαρχος κ. Κασίμης. Η προσφυγή έγινε δεχτή. Η Περιφέρεια με έγγραφό της ζήτησε από τη διοίκηση για να νομιμοποιηθεί ο διαγωνισμός, να υπάρχει απόφαση του ΔΣ.

Ωστόσο, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος, με απόφασή της, την 18 Ιουλίου, είχε εγκρίνει την κατοχύρωση του διαγωνισμού σε μειοδοτούσα εταιρεία, η οποία πληρούσε όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις και μάλιστα έδωσε έκπτωση 22% στο προϋπολογισθέν ποσόν.
Έτσι, η διοίκηση, θεωρώντας νόμιμη την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, έδωσε εντολή στην ανάδοχο εταιρεία, να ξεκινήσει τη συλλογή και απομάκρυνση των κλαδιών και των απορριμμάτων.

Η αποδοχή όμως, από την Περιφέρεια της προσφυγής του κ. Κασίμη, (ήρθε ως συμπλήρωμα της προσφυγής του κ. Ποθουλάκη), έμπλεξε τα πράγματα.
Για να νομιμοποιηθεί η διαδικασία, έπρεπε οπωσδήποτε να υπάρχει απόφαση του ΔΣ. Για το λόγο αυτό, ο δήμαρχος επανέφερε το θέμα στη συνεδρίαση του ΔΣ της 9 Οκτωβρίου, με την αιτιολογία που εκθέτει τόσο τον ίδιο, όσο και τις υπηρεσίες του Δήμου.

Η εισήγηση ανέφερε τα εξής:
«Εκ παραδρομής και άνευ δόλου δεν προηγήθηκε απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 61 του Ν. 3979/2011 (ΦΕΚ 138/τ. Α΄/16-06-11), όπου απαιτείται η αιτιολόγηση της απολύτου πλειοψηφίας του συνόλου των μελών του για την τεκμηρίωση της αδυναμίας εκτέλεσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας με ιδία μέσα του Δήμου και τον καθορισμό του αντικειμένου της παρεχόμενης υπηρεσίας, τη διάρκεια και την περιοχή, εντός της οποίας αυτή παρέχεται.
Η μη εφαρμογή των ανωτέρω οριζόμενων στη διαδικασία σύναψης της υπ’ αρ. 30098/20-09-12 σύμβασης της υπηρεσίας «Απομάκρυνση μπαζών και λοιπών απορριμμάτων (κλαδιών) πόλεως και οικισμών», οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπέπεσε στην αντίληψη των αρμοδίων Δ/νσεων του Δήμου καθώς αυτή η διάταξη είναι ενταγμένη στο προτελευταίο άρθρο 61 του Νόμου με τίτλο «Για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και λοιπές διατάξεις» και δεν κατέστη άμεσα αντιληπτή».
Γνωρίζοντας ο Δήμαρχος ότι ήταν αδύνατο να ψηφιστεί το θέμα ακόμα και από την πλειοψηφία, αφού τρεις Δημοτικοί Σύμβουλοι της παράταξης, προφανώς φοβούμενοι μελλοντικές συνέπειες, θα καταψήφιζαν το θέμα, (το είχαν δηλώσει στο προσυμβούλιο), όπως έχει δικαίωμα το απέσυρε.
Η απόσυρση ενός θέματος από την ατζέντα των θεμάτων δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο που γίνεται στις συνεδριάσεις των ΔΣ των ΟΤΑ. Όμως η συνέχεια στη συγκεκριμένη απόσυρση είναι ασυνήθιστη και εγείρει ερωτηματικά και απορίες

Δηλώσεις Κασίμη
Τι δήλωσε αυτολεξεί, ο κ. Κασίμης, μετά την απόσυρση του θέματος.
«Κύριε δήμαρχε, επειδή στην παραλία σέρνονται παπαγαλάκια που λένε ότι ο Κασίμης δεν μας αφήνει να δουλέψουμε και δεν μας αφήνει να μαζέψουμε τα σκουπίδια θέλω να πω δύο λόγια. Είναι δικό σας θέμα γιατί αποσύρετε το θέμα. Αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση σας λέω μόνο ένα πράγμα. Ότι πρέπει να μου πείτε ευχαριστώ επειδή έγινε αυτή η προσφυγή και θα γλυτώσετε πάρα πολλοί τον καταλογισμό. Αν ήμουν κακόβουλος θα το άφηνα χωρίς προσφυγή, θα σας άφηνα να πληρώσετε και μετά να έχετε πρόβλημα στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Γι αυτό λοιπόν αυτά τα παπαγαλάκια είναι στο χέρι σας κ. Δήμαρχε και κ. Αντιδήμαρχε να τα σταματήσετε»!!!
Πιο απλά, με τις δηλώσεις του ο πρώην δήμαρχος παραδέχεται ότι: δεν έκανε τη προσφυγή, γιατί αυτό υπαγορεύει ο θεσμικός του ρόλος, που είναι ο έλεγχος της διοίκησης και μάλιστα υποχρεούται να κάνει ότι είναι δυνατόν για να σταματήσει την όποια παρανομία της, και, ούτε η προσφυγή του είχε σκοπό την προάσπιση των οικονομικών συμφερόντων του Δήμου.
Αλλά, έκανε ότι έκανε μόνο και μόνο για να γλυτώσει τη διοίκηση από καταλογισμό που ίσως θα επέφερε η παράνομη ενέργειά της. Γι αυτή του την πράξη, ο κ. Κασίμης, ζήτησε από το δήμαρχο να του πουν ευχαριστώ.

Ας έλθουμε όμως στο διαγωνισμό που θέλει να κάνει η διοίκηση για την απομάκρυνση κλαδιών και απορριμμάτων. Το ποσόν είναι περίπου 162.000 Ευρώ. Για να είναι δικαιολογημένος ο διαγωνισμός πρέπει να αποδειχθεί ότι η υπηρεσία του Δήμου έχει αδυναμία εκτέλεσης παρόμοιου έργου.
Κατά την άποψη πολλών η υπηρεσία καθαριότητας δεν έχει αδυναμία τεχνογνωσίας, ούτε έλλειψη μηχανικού εξοπλισμού. Απλά, το γράφουμε πάλι, αν μέρος του ποσού διατεθεί για την επισκευή και συντήρηση του μηχανοκίνητου στόλου και αγοραστούν 1-2 φορτηγά αυτοκίνητα καθώς και ο τεμαχιστής κλαδιών, η δουλειά βγαίνει μια χαρά σε πέρας. Ίσως χρειαστεί να προσληφθούν και μερικοί έκτακτοι εργάτες καθαριότητας.
Φυσικά και πάνω από όλα, η υπηρεσία Καθαριότητας πρέπει να οργανωθεί. Να σταματήσουν οι ασκήσεις επί χάρτου, οι χάρες στα αδελφό-ξάδελφα και κολλητούς μας και να ισχύσει κάποιο ωράριο εργασίας. Αν γίνουν αυτά, μια χαρά θα μπορεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.
Κάποιες άλλες ενέργειες, που πάει να γίνουν για την καθαριότητα του Δήμου, μπορεί να μην είναι, αλλά δείχνουν ότι είναι… «εκ του πονηρού».
ΑΡΤΕΜΙΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου