Τετάρτη 30 Αυγούστου 2023

Βρετανία: Το χρονικό του μπλακ άουτ στα αεροδρόμια περιγράφει υπεύθυνος - Πότε κατάλαβαν το πρόβλημα

 «Το πρόβλημα διέφερε σημαντικά από οτιδήποτε είχαμε δει στο παρελθόν, και φυσικά, αυτό εγείρει πάντα ερωτήματα σχετικά με το ποια ήταν η αιτία. Μόνο σε περιπτώσεις όπου τα πράγματα είναι τόσο εκτός από αυτό που περιμένουμε να δούμε, θα επιστρέφαμε σε χειροκίνητες διαδικασίες» τόνισε ο επικεφαλής της Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας (NATS) της Βρετανίας, Μάρτιν Ρολφ.Το κόστος, δε, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), Γουίλι Γουόλς, για τις αεροπορικές εταιρείες είναι πιθανό να φτάσει τα 116 εκατομμύρια ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας αποκάλυψε στον Independent πως η βλάβη εντοπίστηκε αρχικά στις 08:30 της Δευτέρας, σχεδόν τρεις ώρες πριν το αυτόματο σύστημα τεθεί εκτός λειτουργίας, αφήνοντας τους ελεγκτές να χειρίζονται τα αεροσκάφη χειροκίνητα.

Το σύστημα είναι σχεδιασμένο ώστε να ειδοποιεί όταν αντιμετωπίζει ανώμαλα δεδομένα. Αντί να διακινδυνεύσουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας να παρουσιάσουν ψευδείς πληροφορίες, το σύστημα μπήκε στην εφεδρική του λειτουργία – η οποία αποθηκεύει δεδομένα έως και τεσσάρων ωρών.



«Εργαζόμασταν σε ένα χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης του συστήματος πριν από τις 12:30» δήλωσε ο Ρολφ. «Αλλά προφανώς, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν λαμβάνουμε νέα σχέδια πτήσης σε αυτό το στάδιο – ή μόνο εκείνα τα σχέδια πτήσης που μπορούμε να επεξεργαστούμε χειροκίνητα. Έτσι, ουσιαστικά διαβρώνετε το απόθεμα δεδομένων».

«Γνωρίζαμε ότι εάν δεν το είχαμε λύσει μέχρι εκείνη τη στιγμή, θα βρισκόμασταν σε μια κατάσταση όπου θα έπρεπε να μειώσουμε σημαντικά τη ροή των αεροσκαφών για να διασφαλίσουμε ότι δε θα υπερφορτωνόταν το σύστημα και ιδιαίτερα οι ελεγκτές. Περίπου στα μισά της διαδρομής αυτής, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως υπήρχε εύλογη πιθανότητα να μην μπορέσουμε να το ανακτήσουμε εντός του χρονοδιαγράμματος» ανέφερε δε ο Μάρτιν Ρολφ.



«Εκείνη τη στιγμή δεν είχαμε ιδέα. Τώρα έχουμε καλύτερη ιδέα, αλλά τότε δεν είχαμε. Έτσι, αρχίσαμε να επικαλούμαστε διαδικασίες έκτακτης ανάγκης: μιλήσαμε με αεροπορικές εταιρείες, μιλήσαμε με το Dft (Υπουργείο Μεταφορών), μιλήσαμε με την CAA (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) για να καταστήσουμε σαφές πως υπήρχε πιθανότητα σημαντικού προβλήματος. Κι αυτό διότι επρόκειτο για αργία άρα ο όγκος της κυκλοφορίας ήταν πολύ μεγαλύτερος» συμπλήρωσε.

«Οι μηχανικοί κατάφεραν να καταλάβουν ποιο ήταν το πρόβλημα και να είναι σε θέση να πουν ‘ξέρουμε πώς να το διορθώσουμε’ – το οποίο όμως, δεν είναι το ίδιο, προφανώς, με τη βασική αιτία. Μέχρι τις 1:30, οι μηχανικοί είπαν ότι πίστευαν πως ήξεραν πώς να ανακτήσουν αποτελεσματικά το σύστημα, παρά το γεγονός ότι δεν γνώριζαν τη βασική αιτία. Μέσα σε μια ώρα το σύστημα λειτουργούσε και πάλι, αλλά δεν πηγαίνεις από το 10% στο 100% σε μια στιγμή» τόνισε δε ο επικεφαλής της NATS.



Ο διευθύνων σύμβουλος της NATS δήλωσε επίσης ότι δεν υπήρξε ποτέ κίνδυνος για τους ταξιδιώτες. «Έχουμε ένα απολύτως αξιοζήλευτο ιστορικό ασφάλειας, το οποίο δεν θεωρούμε ποτέ δεδομένο», υπογράμμισε. «Ο λόγος της αναστάτωσης ήταν ακριβώς επειδή θέλουμε απολύτως να εγγυηθούμε την ασφάλεια όλων» πρόσθεσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου