Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023

75 χρόνια Porsche: Δεν υπάρχει υποκατάστατο!


75 χρόνια Porsche: Δεν υπάρχει υποκατάστατο! Το σλόγκαν There is No Substitute προσδιορίζει με ακρίβεια τη γοητεία όλων των μοντέλων της Porsche. «Βελτιστοποιήστε τη λειτουργία, μειώστε τη φόρμα ως τα βασικά. Ξεπεράστε τα γνωστά για να ανακαλύπτετε συνεχώς νέες και καλύτερες λύσεις». Με βάση αυτές τις αρχές ο Ferdinand Alexander Porsche δημιούργησε μοναδικά σχέδια. Ένα από αυτά είναι και το πλέον εμβληματικό σπορ μοντέλο η 911, που συνεχίζει εξελίσσοντας διαρκώς την αρχική ιδέα.
Αυτή η συνεχής εξέλιξη, η αναζήτηση της μηχανολογικής και όχι μόνο τελειότητας, μαζί με την πρωτοποριακή σκέψη και προσέγγιση χαρακτηρίζει την Porsche από την απαρχή της ύπαρξής της. Από την παρουσίαση της 356 πριν από 75 ολόκληρα χρόνια, όταν ο Ferry Porsche τη δημιούργησε γιατί δεν μπορούσε να βρει ένα σπορ μοντέλο που να το καλύπτει.

Η πρωτοπορία είναι δεδομένο πως θα χαρακτηρίζει την Porsche και στο μέλλον και αυτό αποδεικνύεται από το ότι είναι η μόνη εταιρεία που έχει στην γκάμα της ένα πραγματικό σπορ ηλεκτρικό μοντέλο. Την Taycan.

Ταυτόχρονα όμως η Porsche είναι και από τους πρωτεργάτες των e-fuels που εξασφαλίζουν το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ανεξάρτητα πάντως από την ενέργεια που θα καταναλώνουν οι μελλοντικές Porsche είναι βέβαιο πως θα διαθέτουν τουλάχιστον ανάλογη γοητεία και θα προσφέρουν συγκινήσεις αντίστοιχες με αυτές όλων των μοντέλων που έχει παρουσιάσει η διάσημη εταιρεία τα 75 χρόνια που έχουν ήδη περάσει από την ίδρυσή της.





Επίσης είναι δεδομένο πως η Porsche θα εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί και στο μέλλον, όπως έχει κάνει και ως τώρα, στους αγώνες κάθε τύπου και σε κάθε γωνιά της γης.

 
75 χρόνια Porsche: Οι άνθρωποι που δημιούργησαν τον θρύλο
Το καλοκαίρι του 1948, ακριβώς πριν από 75 χρόνια, στο Gmünd της Αυστρίας παρουσιάστηκε ένα αυτοκίνητο που έμοιαζε «εξωγήινο» και άλλαξε τον ρου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το όνομά του Porsche 356/1 Roadster, το πρώτο σπορ αυτοκίνητο των μοντέρνων καιρών. Η θρυλική πλέον 356 ήταν ανοιχτή, με έναν αερόψυκτο, τετρακύλινδρο επίπεδο κινητήρα στο πίσω μέρος.

Το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το όνομα Porsche είχε ιπποδύναμη 35 PS, η οποία σε συνδυασμό με το βάρος των μόλις 585 κιλών της χάριζε τελική ταχύτητα που έφτανε τα 135 χλμ./ώρα. Αυτό ήταν ουσιαστικά το πιστοποιητικό γέννησης του πιο διάσημου Γερμανού κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων.


Ο άνθρωπος από τον οποίο ξεκίνησαν όλα ήταν ο Ferdinand Porsche (1875-1951) που από μικρός έδειξε τις σπουδαίες μηχανολογικές του δεξιότητες. Σε ηλικία μόλις 25 ετών σχεδίασε το πρώτο του αυτοκίνητο, ενώ προτού ιδρύσει την Porsche σχεδίασε αυτοκίνητα για τη Mercedes και τη Volkswagen.

Όμως ήταν ο Ferry Porsche (1909-1998), γιος του ιδρυτή της εταιρείας, αυτός στον οποίο οφείλεται ουσιαστικά η μεταπολεμική αναγέννηση και εκτίναξη της εταιρείας. Ο Ferry Porsche οραματιζόταν τα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα ενώ τότε οι περισσότεροι σκέφτονταν μόνο τα πρακτικά οχήματα που είχε ανάγκη η μεταπολεμική κοινωνία.





Όταν ρωτήθηκε πώς προέκυψε η 356 είπε: «Στην αρχή έψαχνα παντού και δεν μπορούσα να βρω ακριβώς το σπορ αυτοκίνητο που ονειρευόμουν. Έτσι, αποφάσισα να το φτιάξω μόνος μου». Υλοποίησε αυτήν την τολμηρή ιδέα το 1948, κατασκευάζοντας την Porsche 356 «No. 1» roadster.

Το roadster 356/1 έλαβε γενική άδεια λειτουργίας στις 8 Ιουνίου 1948. Αυτή θεωρείται και ως η ημερομηνία γέννησης της μάρκας, ενώ το πρωτότυπο 356 έγινε το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που έφερε το εμπορικό σήμα Porsche. Αυτό το επιχειρηματικό πνεύμα είναι που χαρακτηρίζει την Porsche εδώ και 75 χρόνια, μια αυτοκινητοβιομηχανία που συνεχίζει να ανακαλύπτει τον εαυτό της χωρίς ποτέ να χάνει τις αξίες και την ταυτότητά της, αλλά και χωρίς να εγκαταλείπει όλα εκείνα τα στοιχεία που την έφεραν έως εδώ. H Porsche από την αρχή πίστευε ότι οι οραματιστές αλλάζουν τον κόσμο με τη διορατικότητα και τις εμπνεύσεις τους. Και το απέδειξε ξανά και ξανά.





Ο Ferdinand Alexander Porsche (1935-2012), ο πρωτότοκος γιος του Ferry Porsche δημιούργησε μοναδικά σχέδια βασισμένα σε αυτές τις αρχές. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, ο F. A. Porsche ήταν επικεφαλής της ομάδας που έδωσε στην Porsche 911 το διαχρονικό της σχήμα. Πρωτοπαρουσιάστηκε ως 901 το 1963, και έναν χρόνο μετά εξελίχθηκε ως η εμβληματική Porsche 911 το πιο αναγνωρίσιμο και επιθυμητό σπορ αυτοκίνητο που έγινε ποτέ.



Σήμερα οι άνθρωποι που ηγούνται της εταιρείας αντιλαμβάνονται την εξέλιξη της Porsche ως ένα αέναο ταξίδι ιδεών προς το μέλλον της κινητικότητας. Η ιστορία της μάρκας αποτελεί πηγή έμπνευσης ξανά και ξανά, και μέσα από τη δημιουργική ελευθερία που προσφέρεται ανοίγονται νέες, καινοτόμες κατευθύνσεις. Η αναδρομή στην παράδοση συνδυάζεται πάντα με ένα φουτουριστικό πλάνο, με μια κίνηση που έρχεται από το μέλλον ή κινείται προς αυτό.


Από την τρίτη γενιά της οικογένειας, ο Dr. Wolfgang Porsche, μέτοχος και πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Porsche, ο τέταρτος και νεότερος γιος του Ferry Porsche και εγγονός του ιδρυτή της Porsche, Ferdinand Porsche, επισημαίνει σχετικά: «Ο ρόλος μου είναι να διευκολύνω τις καλές ιδέες και να προστατεύω όσα έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν. Αυτό είναι το ζητούμενο τόσο για την εταιρεία όσο και για την οικογένειά μου».

Ως μέτοχος, ο Δρ. Wolfgang Porsche γνωρίζει την ιδιαίτερη ευθύνη που φέρει για την εταιρεία: «Για μένα, ο σκοπός είναι η δημιουργία ασφάλειας τόσο σε καλές όσο και σε δύσκολες συνθήκες, έτσι ώστε η Porsche να συνεχίσει να είναι Porsche και στο μέλλον».



Ή, όπως το περιγράφει γλαφυρά ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche από το 2015: «Η Porsche είναι ένας συνδυασμός εμβληματικής κληρονομιάς και μοντέρνας, σπορ πολυτέλειας. Με τα σπορ αυτοκίνητα μας, οι πελάτες εκπληρώνουν τα όνειρά τους».

Από την αρχή της δημιουργίας της η Porsche αφιερώθηκε με πάθος στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Μέσα από τους αγώνες εξέλιξε νέες, ρηξικέλευθες τεχνολογικές ιδέες και καλλιέργησε στις ομάδες των κορυφαίων μηχανικών της το ομαδικό πνεύμα.

Μέσα από τις αλλεπάλληλες επιτυχίες καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού ως μια εταιρεία αφοσιωμένη στην αναζήτηση της οδηγικής τελειότητας και των συγκινήσεων που μόνο μια Porsche μπορεί να προσφέρει.



Διαχρονικά μερικοί από τους κορυφαίους οδηγούς στον κόσμο οδήγησαν αγωνιστικά αυτοκίνητα Porsche και διέπρεψαν σε αγώνες ράλι ή σε θρυλικές πίστες όπως το Le Mans. Ο πολυνίκης Jacques Bernard «Jacky» Ickx, ο Hans-Joachim Stuck, η πρωτοπόρος Gilberte Thirion, ο Walter Röhrl, o αδάμαστος Timo Bernhard, ο André Lotterer κ.ά. έμειναν στην Ιστορία για το «όλα ή τίποτα» πνεύμα τους, για το ότι δεν εγκατέλειπαν ποτέ τη μάχη, για το ότι άνοιγαν συνεχώς καινούριους δρόμους, μέσα από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές συνθήκες.

Ειδικά στο Le Μans, τον κορυφαίο αγώνα αντοχής στον κόσμο, εκεί όπου η νίκη αποτελεί κατόρθωμα για οδηγούς και κατασκευαστές, η Porsche έχει καταφέρει να πετύχει συνολικά 19 νίκες και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των κατασκευαστών, ένας πραγματικός άθλος που βασίζεται στην τεχνική υπεροπλία, το πάθος και τη νοοτροπία Porsche. Μάλιστα, είναι η μοναδική εταιρεία που έχει δώσει στην ξακουστή κούρσα των 24 ωρών αδιάλειπτα το παρόν από το 1951 μέχρι και σήμερα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου