Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Μαίρη Συνατσάκη: To photo album της θεατρικής τουρνέ

Μαίρη Συνατσάκη: To photo album της θεατρικής τουρνέ
Η αγαπημένη τηλεπαρουσιάστρια και συνεργάτιδα στο «Πρωινό ANT1» αφήνει για λίγο το mainstream και δίνει τα χέρια με το προχώ, το εικονοκλαστικό, το μεταμοντέρνο, ενσαρκώνοντας επί σκηνής έναν από τους τέσσερις ρόλους στην παράσταση «Αχ!» της δραστήριας ομάδας bijoux de kant.
Η τουρνέ από την Πάτρα μέχρι τη Θεσσαλονίκη καταγράφεται σε φωτογραφίες της στο Instagram.




«Η bijoux de kant (ξανα)αναστενάζει», ενημερώνει το δελτίο Τύπου σχετικά με την παράσταση «Αχ», η οποία ξεκίνησε την εαρινή διαδρομή της από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και συνέχισε με μία μίνι περιοδεία σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη - ποιος αμφιβάλλει πως το κοινό της ελληνικής περιφέρειας διψά για δροσιστικές, ανακουφιστικές σταγόνες σύγχρονου αστικού πολιτισμού;
Δεν είναι όμως μόνο η πολυσυζητημένη τα τελευταία χρόνια ομάδα που αναστενάζει. Ομοίως ενστικτώδη αντίδραση πιθανότατα θα είχε και η ίδια η σκηνή αν κάποιος τολμούσε να της προσδώσει ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Κι αυτό διότι το θεατρικό ντεμπούτο της Μαίρης Συνατσάκη γίνεται συνώνυμο του απολύτως βιωματικού με μπόλικες δόσεις αυτοσχεδιασμού συρσίματος πάνω στο θεατρικό σανίδι. Με μια μελετημένη μέχρι κεραίας σωματικότητα, τόσο φυσική και ανεπιτήδευτη που θα μπορούσε να φέρει στον νου το φυσικό, ανάλαφρο μα και νωχελικό ερπυσμό του σαλιγκαριού ακριβώς μετά την ανοιξιάτικη μπόρα.


Πάμε για ορθοπεταλιές;

Η αγαπημένη τηλεπαρουσιάστρια/TV persona/επιδραστική των social media αφήνεται σαν εύπλαστος πηλός στα χέρια του σκηνοθέτη Γιάννη Σκουρλέτη και μεταμορφώνεται στη Βεργινία. Ή αλλιώς σε μία από τις πλευρές του μοιραίου και ατελέσφορου ερωτικού τριγώνου που εξελίσσεται στην Αθήνα του 1911 σύμφωνα με το πρωτότυπο κείμενο, την «Κερένια Κούκλα» δηλαδή του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου πάνω στο οποίο βασίστηκε η σύγχρονη απόδοση της Γλυκερίας Μπασδέκη. «Ενα ακατάπαυστο αχ! για την ομορφιά που χάθηκε και ξαναβρέθηκε, για το πολύ της ζωής και το ελάχιστο του θανάτου. Στο αχ! το σκοτάδι είναι προσωρινό και το φως ακόμα προσωρινότερο. Ο Θεός γελάει αλλά ούτε ο ίδιος δεν ξέρει για πόσο ακόμα. Φως και σκοτάδι αναβοσβήνουν. Ενα βαθύ αχ! και τα νερά ανεβαίνουν εις τον αιώνα των αιώνων. Αμήν», επισημαίνει σε άλλο σημείο το δελτίο Τύπου.


Η σκηνική σύμπτωση δεν είναι τίποτα μπροστά στην ταύτιση των υποδημάτων

Το επιφώνημα «Αχ!», που μπορεί να δηλώνει θαυμασμό, ξάφνιασμα, ανακούφιση, τρόμο, έκπληξη και πόσα άλλα ανθρώπινα συναισθήματα, μόνο τυχαία δεν επελέγη ως τίτλος του έργου. Οποιος έχει παρακολουθήσει την παράσταση, γνωρίζει πως μέχρι και το τελευταίο λεπτό πέρασε μέσα από έναν κυκεώνα συναισθηματικών μεταπτώσεων, οι οποίες συνεχίστηκαν ακόμη και μετά τα περίπου 80 λεπτά της σκηνικής δράσης. Οταν τα φώτα της θεατρικής πλατείας άναψαν και η διαπίστωση πως η διασταύρωση του ψαγμένου μέχρι hipster-ίας crowd και των περισσότερο mainstream followers της Μαίρης Συνατσάκη δημιουργεί ένα μοναδικό στα κοινωνιολογικά χρονικά αμάλγαμα ήταν προφανέστερη κι από το θεατρικό συνταίριασμα της παρουσιάστριας με τη βραβευμένη με την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη Λένα Δροσάκη, τον Δημήτρη Μοθωναίο και την Κατερίνα Μισιχρόνη.


Η βραβευμένη με την καρφίτσα της Μελίνας Μερκούρη Λένα Δροσάκη (επάνω), ο Δημήτρης Μοθωναίος, η Μαίρη Συνατσάκη και η Κατερίνα Μισιχρόνη δεν έδωσαν μόνο παραστάσεις αλλά και οικουμενικά, πανανθρώπινα μηνύματα ανήμερα την Πρωτομαγιά

Η καλή σκηνική σχέση ίσως ήταν τελικά εκείνη που οδήγησε και στο αυθόρμητο και απροσποίητο bonding και εκτός σκηνής, όπως τουλάχιστον καταμαρτυρούν οι φωτογραφίες των τριών ηθοποιών και της εκκολαπτόμενης συναδέλφου τους από τα social media τις ημέρες που ταξίδεψαν για τις ανάγκες της παράστασης σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη.


Τα παρασκήνια είναι καλά και αυτό μπολιάζει τα στιγμιότυπα της θεατρικής τετράδας. Οπως και μια ιδέα hipster-ίας

Με ή χωρίς τον σκηνοθέτη, με ποδήλατο ή πεζοί, ανθισμένοι ελέω Πρωτομαγιάς ή μαραμένοι εξαιτίας της κούρασης οι τέσσερις ηθοποιοί μοιάζουν στα στιγμιότυπα από τη μίνι τουρνέ τους να απολαμβάνουν ως το μεδούλι τις μικρές στιγμές της καθημερινότητας, εκείνες που γίνονται τελικά κινητήριος δύναμη για τη σκηνική πράξη και εξουδετερώνουν μια και καλή τις δήθεν αιτιάσεις περί αταίριαστων, ετερόκλητων συμπράξεων, καταρρίπτουν τα κοντόφθαλμα στεγανά, συνθλίβουν τις παρωπίδες. Και μπράβο τους.


Μαγιάτικο στεφάνι διπλής ανάγνωσης: ή η Μαίρη Συνατσάκη γιόρτασε με την ψυχή της τον ερχομό της άνοιξης ή μετά το υποκριτικό βάπτισμα του πυρός σκέφτεται σοβαρά να εκπορθήσει τη μουσική αυτοκρατορία της λουλουδοφορούσας Lana del Rey

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου