Τετάρτη 18 Ιουνίου 2014

Λέγε με Ρικιάρντο Βρήκε ο Φέτελ το μάστορά του;

Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει περιέλθει σε δύσκολη θέση φέτος με τις εμφανίσεις του έτερου πιλότου της Red Bull, Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός έχει ανέβει βάθρο στους 3 τελευταίους αγώνες, κέρδισε μάλιστα τον τελευταίο και βρίσκεται στην 3η θέση της βαθμολογίας με 79 βαθμούς. Ο Φέτελ είναι 5ος με 60 βαθμούς και έχει ανέβει στο βάθρο σε δυο αγώνες (Μαλαισία, Καναδά). Σα να μη αρκεί αυτό ο νεαρός Αυστραλός έχει επικρατήσει του Γερμανού πρωταθλητή σε 4 από τις 7 μάχες με το χρονόμετρο.

Ο Φέτελ δεν πήρε τυχαία τέσσερα πρωταθλήματα, είναι ένας ξεχωριστός αθλητής, άξιος πρωταθλητής, δουλευταράς, πεισματάρης, γήινος και παρά την επιτυχία του εξαιρετικά προσγειωμένος. Όταν τον ακούς να απαντάει «επειδή οδηγώ καλά δε σημαίνει πως γνωρίζω τα πάντα στη ζωή ούτε ότι έχει κάποια αξία η γνώμη μου για θέματα εκτός του αντικειμένου μου», όταν τον βλέπεις να σπρώχνει μόνος του το μονοθέσιο στις δοκιμές εξέλιξης για να κερδίσει λίγες στιγμές στους μηχανικούς του καταλαβαίνεις πως πρόκειται για ένα ισορροπημένο και πλήρως συνειδητοποιημένο άτομο.

Όσον αφορά στην οδήγηση ο Φέτελ έχει δώσει απτά δείγματα ταλέντου όταν σημείωσε υπό βροχή στη Μόντσα την πρώτη και μοναδική νίκη της Toro Rosso (σ.σ: πρώην Minardi), όταν στον τελικό του Άμπου Ντάμπι το 2010 πέτυχε το ακατόρθωτο κατακτώντας τον πρώτο του τίτλο, όταν το 2012 στον τελικό στη Βραζιλία βρέθηκε τελευταίος με πληγωμένο μονοθέσιο στον πρώτο γύρο και όμως τα κατάφερε να βρεθεί σε θέση που του έδωσε ξανά το πρωτάθλημα. Όταν πέρυσι παρέμεινε συγκεντρωμένος ώστε να πάρει 9 νίκες σερί.
Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πως στο παρασκήνιο ο Φέτελ καταπιάνεται με όλες τις λεπτομέρειες. Θυσιάζει μέρος του ελεύθερου χρόνου του για να επισκεφτεί τα κεντρικά της Pirelli, περνά περισσότερη ώρα με το Γκιγιόμ Ροκλέν (μηχανικός αγώνα του Γερμανού) απ’ ότι με τη Χάνα και την κόρη τους.


Ο Φέτελ δε θέλει να μιλάει για την προσωπική του ζωή αλλά παραδέχεται πως η πατρότητα άλλαξε τις προτεραιότητές του. Τι μπορεί άραγε να σημαίνει αυτό; Ο Χάκινεν έχασε την μαχητικότητά του και μέρος της ταχύτητάς του όντας πλέον πατέρας, ο Σουμάχερ δεν επηρεάστηκε καθόλου, ο Μάσα μετά τον τραυματισμό του το 2009 και τη γέννηση του γιου του δεν ξανακέρδισε… πλείστα τα παραδείγματα πατεράδων που είδαν την πίστα να στενεύει.
Ο Φέτελ έγινε αντιπαθής όταν πέρυσι παράκουσε τις εντολές της ομάδας και κέρδισε το Γουέμπερ στη Μαλαισία. Από τότε στους κόλπους της RBR ωρίμαζε μια σκέψη, το καλύτερο σενάριο για την ομάδα είναι να εκθρονιστεί ο Φέτελ από τον αντικαταστάτη του Γουέμπερ. Είναι όμως πράγματι τόσο καλός ο Αυστραλός για να στηρίξει μια τέτοια ανατροπή;

Καταρχάς ο Ρικιάρντο είναι καλότυχος, στοιχείο που έδωσε πολλά στο Φέτελ τα προηγούμενα χρόνια. Η τυφλή θεά δεν τον πάει φέτος ο Γερμανός έχει δυο εγκαταλείψεις σε Αυστραλία και Μονακό από μηχανικά προβλήματα (turbo) ενώ ο Ρικιάρντο μοιάζει να βρίσκεται πάντα στο κατάλληλο σημείο την κατάλληλη στιγμή. Από την ομάδα διαδίδεται πως ο Φέτελ έχει θέματα με την RB10, επένδυσε πολλά στο να προσαρμόσει το οδηγικό του στυλ στη λειτουργία του blown diffuser και η απουσία αυτής της διάταξης τον έχει βγάλει από τις συνήθειές του.



Όπως ίσως γνωρίζετε πιο εύκολα μαθαίνεις κάτι παρά… ξεμαθαίνεις, ο Φέτελ έχοντας προχωρήσει ίσως περισσότερο από κάθε πιλότο στην αξιοποίηση της ροής των καυσαερίων βρέθηκε σε δυσχερή θέση. Είναι βέβαιο πως δε τον βοήθησε η ελαχιστοποίηση των δοκιμών εξέλιξης το χειμώνα λόγω τεχνικών προβλημάτων να αντιπαρέρθει ένα θέμα που ο Ρικιάρντο στην Toro Rosso πιθανότατα δεν το είχε καν αναπτύξει. Γι’ αυτό και δεν χρειάζονταν τόσο χρόνο προσαρμογής στα νέα δεδομένα και στο νέο τρόπο λειτουργίας του κινητήρα.
Στο Μπαχρέιν και στην Κίνα ο Φέτελ έδειξε να δυσφορεί όταν του έδωσαν εντολή να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Ρικιάρντο, πολύ θα ήθελα να έβλεπα εκείνη την ώρα την αντίδραση του Γουέμπερ.

Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κάθε άλλο παρά αδιαφορεί γι’ αυτή την κατάσταση. Το αντίθετο έχει βάλει το κεφάλι κάτω και ασχολείται με κάθε λεπτομέρεια. Ζήτησε να του αλλάξουν σασί γιατί η RB10 του δεν είχε την αμεσότητα που αυτός απαιτεί στην είσοδο της στροφής. Αυτό έγινε στην Ισπανία αλλά δυστυχώς για το Φέτελ δεν έκανε διαφορά. Η υπέρμετρη φθορά ελαστικών που αντιμετωπίζει σε σχέση με το Ρικιάρντο είναι ένα άλλο θέμα που τον έφερε πίσω από τον Αυστραλό στον Καναδά παρότι εκκινούσε 3ος ενώ ο Ρικιάρντο 6ος.

Δεν υπάρχει συζήτηση ότι ο Ρικιάρντο οδηγεί εκπληκτικά. Το ερώτημα είναι αν πράγματι έχει την ικανότητα να εκθρονίσει το Φέτελ από τα πρωτεία στο εσωτερικό της πρωταθλήτριας ομάδας. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό τότε η Αυστραλία και η F1 θα ζήσουν μεγάλες στιγμές απ’ το αγόρι με το ωραίο χαμόγελο. Αυτό το Σαββατοκύριακο η F1 επιστρέφει μετά από 11 χρόνια στο Red Bull Ring στην Αυστρία, ο Φέτελ είναι σίγουρο πως θέλει όσο τίποτα μια εμφάνιση καταλυτική στο Σπίλμπεργκ. Μένει να δούμε αν θα τα καταφέρει πρώτα εναντίον του Ρικιάρντο και μετέπειτα εναντίον των σαφώς ανώτερων Mercedes.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου