Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

Διευκρίνηση από Χ. Ποθουλάκη, προς κ. Μαυρουδή

Το άρθρο 44 του Ν. 4042/2012 που επικαλείστε κ. Μαυρουδή (για πρόστιμα, που δεν συνδέονται με ανταποδοτικά) αναφέρεται στους αρμόδιους (βάσει νομικών διατάξεων) για τα έργα αποχέτευσης και οι αρμοδιότητες αυτές προκύπτουν από το νόμο. Ουδέποτε όμως οι συγκεκριμένοι Δήμοι μας, είχαν, ούτε έχουν αρμοδιότητα σχεδίασης, ωρίμανσης και κατασκευής έργων αποχέτευσης (Κατά τον ισχύοντα από το 2000 «Οδηγό Διαδικασιών Ωρίμανσης έργων Επεξεργασίας Αστικών
Λυμάτων», που συντάχθηκε από την ΜΟΔ ΑΕ και την ΕΕΤΑΑ ΑΕ).
Η αρμοδιότητα αυτή (για τα έργα ΚΕΛ-αποχέτευσης) ισχύει για δήμους εκτός περιφέρειας Αττικής, οπότε είναι φανερό ότι η διάταξη του άρθρου 44 αφορά την περίπτωση για : « …. τα απόβλητα και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων … που απορρέουν από πράξεις ή παραλείψεις φυσικών ή νομικών προσώπων, των ΟΤΑ ….», που σημαίνει όπως οφείλετε να γνωρίζετε, με βάση τα πραγματικά γεγονότα, τις νομικές διατάξεις και τα στοιχεία, ότι τόσο ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου, όσο και ο πρώην Δήμος Ραφήνας, αλλά και η πρώην Κοινότητα Πικερμίου, ουδόλως μπορούν να κατηγορηθούν για «πράξεις ή παραλείψεις» που δεν έχουν αρμοδιότητα και συγκεκριμένα για αντικείμενα και έργα αποχέτευσης, που ανέκαθεν ήταν και παραμένουν έως σήμερα στην πλήρη αρμοδιότητα του Κράτους (βλ. ΥΠΕΧΩΔΕ, νυν ΥΠΕΚΑ) και της εξ αυτού εποπτευόμενης ΕΥΔΑΠ ΑΕ.
Κάθε άλλη ερμηνεία είναι σαφώς παραπλανητική και ουσιαστικά αποτελεί πράξη συγκάλυψης, «παρότρυνσης και ανοχής» ουσιαστικών παραβάσεων (κατ’ άρθρο 261, κλπ, του Ποινικού Κώδικα), που (προφανώς) εκπορεύεται από τους ελεγχόμενους ήδη εκ της Ποινικής Δικαιοσύνης αρμοδίους του ΥΠΕΚΑ (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ), κλπ, που για τους δικούς τους λόγους επιχειρούν να μετακυλίσουν ευθύνες με διαδικασίες τύπου παράνομων «Συμφώνων Συνεργασίας», όπως έχουμε αρμοδίως τεκμηριώσει.
Οφείλουμε δε να σας ενημερώσουμε ότι η Ελλάδα έχει ήδη καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την εν λόγω υπόθεση, από 25.10.2007, όμως η Πολιτεία εμμένει στις επιδιώξεις της, χωρίς να συμμορφώνεται από το 2007 στις διαδικασίες του νόμου και τις απαιτήσεις του ΣτΕ (απόφαση: 3743/2008).
Ακόμα πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι στην από 19.2.2014 απάντηση που λάβαμε ως ΟΠΑΣ από το ΥΠΕΚΑ ουδόλως αποτολμήθηκε μνεία (όπως παραδόξος και απροκάλυπτα αναφέρθηκε σε προγενέστερες επιστολές του ΥΠΕΚΑ προς τους Δημάρχους Σ-Α και Ραφήνας – Πικερμίου, στις 31.10.2013 και 3.12.2013), για απειλή με πρόστιμα που (δήθεν) θα μετακυλίσουν στους Δήμους μας, ένεκα της αρνητικής έκβασης της υπόθεσης στο Ευρ. Δικαστήριο. Αυτό ας το λάβουμε σοβαρά υπόψη, ρυθμίζοντας σθεναρά αυτοδιοικητικά βήματα διαβούλευσης με την Πολιτεία. Η συνεχιζόμενη υποχωρητικότητα, ενώ έχουμε απόλυτο δίκιο, βλάπτει σοβαρά τα συμφέροντα των πόλεών μας, αλλά και το γενικότερο δημόσιο συμφέρον.
Σε κάθε περίπτωση πάντως οι ενδιαφερόμενοι Δήμοι, θα πρέπει από τώρα να πάρουν συγκεκριμένα ασφαλιστικά μέτρα προστασίας (ένδικα βοηθήματα) απέναντι σε τυχόν αυθαίρετες μεθοδεύσεις της Κεντρικής Διοίκησης, προκειμένου να μεταφέρει τις ευθύνες της. Όμως επί του παρόντος ας μην πέφτουμε στο λάθος να γινόμαστε άκριτοι και εύκολοι συμπαραστάτες των αποδεδειγμένων παραλείψεων οφειλόμενων ενεργειών των από το 2003 αρμοδίων κρατικών υπευθύνων.
Αρτέμιδα, 6.6.2014
Χρήστος Ποθουλάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου