H φυγή του 13χρονου παιδιού από τα Σπάτα μετά την γνωριμία της με 23χρονο μέσω Facebook επαναφέρει την συζήτηση για τους κινδύνους του διαδικτύου και συγκεκριμένα της κοινωνικής δικτύωσης. Αντί να κυνηγάμε όμως φαντάσματα, θα ήταν προτιμότερο να μπούμε στο Facebook. Η άγνοια δεν είναι δικαιολογία για τους κηδεμόνες.
Όταν ένας ανήλικος ανοίγει νέο λογαριασμό στο Facebook, είναι προεπιλεγμένο οι αναρτήσεις του να φαίνονται σε ένα περιορισμένο κοινό - μόνο στους φίλους του αντί για τους φίλους των φίλων του. Εάν αποφασίσει να αλλάξει τη ρύθμιση σε «δημόσιο», τότε εμφανίζονται ειδοποιήσεις που του εξηγούν τι σημαίνει «δημόσιο».
Η νέα ρύθμιση απορρήτου ενδεχομένως να βοηθήσει το Facebook να ανταγωνιστεί τα άλλα κοινωνικά δίκτυα αλλά και να τραβήξει περισσότερους διαφημιστές.
Μέχρι τώρα, το μεγαλύτερο κοινό που μπορούσαν να επιλέξουν οι ανήλικοι στο Facebook για όσα κοινοποιούν ήταν οι φίλοι των φίλων τους. Αυτός ο περιορισμός ίσχυε, επειδή θέλουμε να προστατεύουμε τα προσωπικά δεδομένα των νεότερων ατόμων εξηγούσε η μεγαλύτερη υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης στο Ίντερνετ. Στις 16 Οκτωβρίου 2013 το Facebook ανακοίνωσε ότι στο εξής, τα παιδιά 13 έως 17 ετών που εγγράφονται στην υπηρεσία, αρχικά και προεπιλεγμένα, θα κοινοποιούν μόνο στους φίλους τους, γεγονός που φαίνεται να συνάδει με την τακτική του παρελθόντος.
Εντούτοις, το Facebook μάλλον αλλάζει την πολιτική του. Η προεπιλογή για κάθε ανάρτηση των παιδιών στο Facebook είναι να την βλέπουν μόνο οι φίλοι τους, μπορούν όμως πλέον να απευθυνθούν σε όλους, σε πολύ περισσότερους από τους φίλους των φίλων τους. Προηγουμένως, η φωνή τους, οι φωτογραφίες και τα σχόλιά τους μπορεί να έφταναν μόνο σε αυτούς. Τώρα, οι αναρτήσεις τους μπορούν να γίνουν δημόσιες και μάλιστα σε μέλη και μη μέλη του Facebook. Αποτελέσματα από το κοινωνικό δίκτυο εμφανίζονται και στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, π.χ. του Google. Δείτε για παράδειγμα, τι έφερε η αναζήτηση στο Google για τη φράση privacy change for teens on Facebook τις τελευταίες 24 ώρες από το facebook.com
Έτσι, θα βελτιωθεί η εμπειρία των εφήβων στο Facebook, υποστηρίζει η εταιρεία που τρέφεται από την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στα μέλη του δικτύου της.
Εκτός από την δημόσια έκθεση των παιδιών στο Ίντερνετ με δική τους ευθύνη, το Facebook δηλώνει πως αναζητά τρόπους «για να βελτιώσει τον τρόπο που οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα μηνύματα και συνδέονται με ανθρώπους που ίσως γνωρίζουν» (ή δεν γνωρίζουν, συμπληρώνουμε εμείς).
Όταν ένα παιδί αποφασίσει να κάνει δημόσια την ανάρτησή του, θα ενημερώνεται πως η δημοσίευσή του μπορεί να προκαλέσει πλήθος αιτημάτων φιλίας και μηνύματα από ανθρώπους που δεν γνωρίζει προσωπικά. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείξετε στο παιδί σας πώς να περιορίσει στους φίλους των φίλων του την δυνατότητα να του στέλνουν αιτήματα προσωπικής «φιλίας». Δείξτε του πώς θα μεταβεί στις Ρυθμίσεις (το εικονίδιο με το γρανάζι επάνω δεξιά), και στην συνέχεια στις Ρυθμίσεις Απορρήτου (αριστερά στο μενού) ή απευθείας στις Ρυθμίσεις απορρήτου (από το γρανάζι). Διαφορετικά μπορεί να κάνει κλικ στις Ρυθμίσεις Απορρήτου και να κρατήσει την διεύθυνση αυτή στα bookmarks του. Εκεί θα δει την ενότητα «Ποιοι μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου;» και μπορεί να επιλέξει μόνο τους φίλους των φίλων του. Μετά θα πρέπει να μάθει να αποδέχεται και να απορρίπτει υπεύθυνα διαδικτυακούς, και πιθανά, άγνωστους, «φίλους» που θα βλέπουν ό,τι αναρτά.
Επίσης, σημειώστε πως η πολιτική του Facebook ορίζει πως εάν το παιδί αλλάξει μια φορά το κοινό των δημοσιεύσεών του, στην προκειμένη περίπτωση εάν δημοσιεύσει δημόσια μια φορά, τότε και τα επόμενα δημοσιεύματά του θα είναι επίσης δημόσια.
Το Facebook θα επαναλαμβάνει την προειδοποίησή του, λέγοντας στο παιδί πως αφού έχει επιλέξει να αναρτά δημόσια, οποιοσδήποτε μπορεί να δει την ανάρτησή του και θα του δίνει την επιλογή να περιορίσει το κοινό, ωστόσο η προεπιλογή που έκανε η υπηρεσία δεν είναι αυτή, αλλά το "ΟΚ".
Όποιος βλέπει τις δημοσιεύσεις των παιδιών θα μπορεί να τα προσθέσει και ετικέτα.
Η αλλαγή στην πολιτική απορρήτου που υιοθετεί στο εξής το Facebook βασίζεται στο γεγονός ότι τουλάχιστον στις ΗΠΑ μόλις 9% από τους εφήβους δηλώνουν ότι ανησυχούν για το απόρρητό τους στο Facebook (Pew Internet Research). Από την άλλη, η αλλαγή αυτή εξυπηρετεί τους σκοπούς της επιχείρησης, αφού έτσι μπορεί να προωθεί προϊόντα και διαφημίσεις από το δίκτυό του και σε εφήβους, αφού οι δυνητικά διαφημιζόμενοι αποκτούν στο εξής κοινό.
pelop.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου