Το καταναλωτικό κλίμα στην Ελλάδα βελτιώθηκε ελαφρά το τρίτο τρίμηνο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας Nielsen. Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης
αυξήθηκε κατά μία μονάδα σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο και έφθασε στις 48 μονάδες, αλλά παραμένει πολύ χαμηλός σε διεθνή σύγκριση - ο παγκόσμιος μέσος όρος ανήλθε σε 94 μονάδες. Η έρευνα διεξήχθη από τις 14 Αυγούστου έως τις 6 Σεπτεμβρίου μεταξύ 30.000 καταναλωτών 60 χωρών, οι οποίοι κάνουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου. Σε χαμηλότερο επίπεδο διαμορφώθηκε ο δείκτης σε τρεις χώρες: Την Ουγγαρία (45 μονάδες), την Ιταλία και τη Σλοβενία (47 μονάδες και οι δύο), ενώ στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα κινήθηκε στην Κροατία.
Τη μεγαλύτερη άνοδο από τις χώρες της περιφέρειας της Ευρωζώνης κατέγραψε η Πορτογαλία (+22 μονάδες). Ωστόσο, η κατανάλωση ήταν πολύ πιεσμένη και στη χώρα αυτή (55 μονάδες) καθώς και στην Ισπανία(56 μονάδες), ενώ και στη Γαλλία ο δείκτης εμπιστοσύνης κινείται πολύ κάτω από το μέσο όρο (61 μονάδες). Αντίθετα, στη Γερμανία, το καταναλωτικό κλίμα κινείται πολύ κοντά στον παγκόσμιο μέσο όρο (92 μονάδες). «Αν και η ανάκαμψη δεν είναι ακόμη ομοιόμορφη, πολλοί καταναλωτές - ιδιαίτερα σε χώρες, όπως η Γερμανία και η Βρετανία - θεωρούν ότι τα χειρότερα είναι πίσω τους και έτσι η εμπιστοσύνη τους βελτιώνεται με την επιστροφή στην ανάκαμψη», σημείωσε ο κ. Βένκατες Μπάλα, επικεφαλής οικονομολόγος του Cambridge Group που ανήκει στη Nielsen.
Στις ΗΠΑ, η καταναλωτική εμπιστοσύνη αυξήθηκε κατά 2 μονάδες στις 98 μονάδες, που είναι το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών, καθώς βελτιώθηκαν οι προοπτικές των Αμερικανών όσον αφορά την οικονομική τους κατάσταση και την εύρεση θέσης εργασίας. Η έρευνα της Nielsen, ωστόσο, πραγματοποιήθηκε πριν από τη μερική αναστολή λειτουργίας του αμερικανικού δημοσίου στις αρχές του Οκτωβρίου, η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τους ειδικούς, να πλήξει την αμερικανική οικονομία στο τέταρτο τρίμηνο. Η Ινδονησία διατήρησε την πρώτη θέση στον δείκτη καταναλωτικού κλίματος (122 μονάδες), ακολουθούμενη από τις Φιλιππίνες, την Ινδία και την Ταϋλάνδη.
αυξήθηκε κατά μία μονάδα σε σχέση με το περασμένο τρίμηνο και έφθασε στις 48 μονάδες, αλλά παραμένει πολύ χαμηλός σε διεθνή σύγκριση - ο παγκόσμιος μέσος όρος ανήλθε σε 94 μονάδες. Η έρευνα διεξήχθη από τις 14 Αυγούστου έως τις 6 Σεπτεμβρίου μεταξύ 30.000 καταναλωτών 60 χωρών, οι οποίοι κάνουν τις αγορές τους μέσω του διαδικτύου. Σε χαμηλότερο επίπεδο διαμορφώθηκε ο δείκτης σε τρεις χώρες: Την Ουγγαρία (45 μονάδες), την Ιταλία και τη Σλοβενία (47 μονάδες και οι δύο), ενώ στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα κινήθηκε στην Κροατία.
Τη μεγαλύτερη άνοδο από τις χώρες της περιφέρειας της Ευρωζώνης κατέγραψε η Πορτογαλία (+22 μονάδες). Ωστόσο, η κατανάλωση ήταν πολύ πιεσμένη και στη χώρα αυτή (55 μονάδες) καθώς και στην Ισπανία(56 μονάδες), ενώ και στη Γαλλία ο δείκτης εμπιστοσύνης κινείται πολύ κάτω από το μέσο όρο (61 μονάδες). Αντίθετα, στη Γερμανία, το καταναλωτικό κλίμα κινείται πολύ κοντά στον παγκόσμιο μέσο όρο (92 μονάδες). «Αν και η ανάκαμψη δεν είναι ακόμη ομοιόμορφη, πολλοί καταναλωτές - ιδιαίτερα σε χώρες, όπως η Γερμανία και η Βρετανία - θεωρούν ότι τα χειρότερα είναι πίσω τους και έτσι η εμπιστοσύνη τους βελτιώνεται με την επιστροφή στην ανάκαμψη», σημείωσε ο κ. Βένκατες Μπάλα, επικεφαλής οικονομολόγος του Cambridge Group που ανήκει στη Nielsen.
Στις ΗΠΑ, η καταναλωτική εμπιστοσύνη αυξήθηκε κατά 2 μονάδες στις 98 μονάδες, που είναι το υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών, καθώς βελτιώθηκαν οι προοπτικές των Αμερικανών όσον αφορά την οικονομική τους κατάσταση και την εύρεση θέσης εργασίας. Η έρευνα της Nielsen, ωστόσο, πραγματοποιήθηκε πριν από τη μερική αναστολή λειτουργίας του αμερικανικού δημοσίου στις αρχές του Οκτωβρίου, η οποία αναμένεται, σύμφωνα με τους ειδικούς, να πλήξει την αμερικανική οικονομία στο τέταρτο τρίμηνο. Η Ινδονησία διατήρησε την πρώτη θέση στον δείκτη καταναλωτικού κλίματος (122 μονάδες), ακολουθούμενη από τις Φιλιππίνες, την Ινδία και την Ταϋλάνδη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου