Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Ένωση Γωνέων & Κηδεμόνων Σπάτων-Αρτέμιδος - Κατάθεση σημαντικών προτάσεων

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ
Συνάδελφοι,
Η φετεινή σχολική χρονιά όπως δείχνουν οι εξελίξεις, θα είναι η χειρότερη από όσες βιώσαμε μέχρα τώρα. Και φοβάμαι πως είναι το πρώτο κομμάτι του πάζλ το οποίο θα ολοκληρώνεται
με τις αλλαγές που θα έρχονται από εδώ και πέρα με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς. Αν δει κανείς ψύχραιμα, από την πλευρά του γονέα φυσικά, που πληρώνει μια περιουσία για να σπουδάσει το παιδί του, οι αλλαγές που έρχονται δένουν όλες μαζί σε ένα σύνολο που δεν είναι τίποτα άλλο από την υποβάθμιση της εκπαίδευσης για τα πιο φτωχά στρώματα, την παράδοση της παιδείας στους ιδιώτες. Είτε μιλάμε για τη σχολική στέγη, είτε για την κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικούς, είτε την χρηματοδότηση των σχολείων, είτε το μεγάλο πρόβλημα που λέγεται μεταφορές, ακόμα και οι αλλαγές για το νέο λύκειο, επιβεβαιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο τα παραπάνω.
Οι αλλαγές αυτές δεν είναι νέες όπως επικαλούνται οι υποστηριχτές της. Είναι τόσο παλιές που έχουν έντονη την οσμή της ναφθαλίνης. Γιατί το λέω αυτό συνάδελφοι! Οι αλλαγές αυτές που εφαρμόζονται σήμερα, εφαρμόζονται σε χώρες της ΕΕ εδώ και πάνω από 30 χρόνια. Είναι αλλαγές που έχουν αποφασιστεί σε επίπεδο ΕΕ από την δεκαετία του ’90  είτε με την Συνθήκη του Μάαστριχτ είτε με τη Λευκή και την Πράσινη Βίβλο όπου μπαίνουν αυτές οι κατευθύνσεις.
Τα περισσότερα από αυτά έχουν σαν αναφορά ένα από τα πιο άγρια ταξικά εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης αυτή της Γερμανίας. Οι συνέπειες αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι τραγικές για την εργατική τάξη της Γερμανίας, όπως κατά καιρούς καταγγέλει και η Ομοσπονδία Εργατικών Συνδικάτων  της Γερμανίας. Στη Γερμανία η ευθύνη των σχολείων έχει περάσει πλήρως στους δήμους, όπως επιχειρείται σήμερα εδώ με τους Καλλικρατικούς Δήμους.  Χαρακτηριστικά να αναφέρω πως οι εκπαιδευτικοί διορίζονται από τους Δήμους και πληρώνονται από αυτούς. Και όταν τα έσοδα από τη φορολόγηση  των δημοτών δεν επαρκούν, οι Δήμοι γίνονται μέχρι και μέτοχοι σε οίκους ανοχής όπως συνέβει και στην πόλη που έμενα, την Κολωνία.
Η σχολική στέγη και αυτή λόγω της οικονομικής δισπραγίας του Δήμου δεν μπορούν να συντηρήσουν τα κτήρια, τα αφήνουν να γίνονται ερήπια και συνωστίζουν τους μαθητές σε σχολεία που βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση. Και το χειρότερο και πιο αντιδραστικό και αντιπαιδαγωγικό είναι το σύστημα της επιλογής της εκπαιδευτικής κατεύθυνσης. Στη Γερμανία τα παιδιά είναι υποχρεωμένα να επιλέξουν την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν στο 10ο έτος της ηλικίας τους, δηλαδή στην Δ’ Δημοτικού. Οπου η συντριπτική πλειοψηφία διαχέεται σε τρεις κατηγορίες σχολείων που δεν έχουν πρόσβαση σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Είναι αυτό που επιδιώκουν και εδώ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρόβλημα που προέκυψε τη 10ετία του ’90. Αν και βιομηχανική χώρα η Γερμανία, δεν είχε  μηχανικούς να στελεχώσει τη βιομηχανία της με αποτέλεσμα να κάνει εισαγωγή χιλιάδων μηχανικών ιδιαίτερα από Ινδία. Ηταν τότε που ξέσπασε μεγάλη συζήτηση ιδιαίτερα στα Συνδικάτα της Γερμανίας για το πόσο ταξικό και αντιδραστικό είναι το εκπαιδευτικό σύστημα στη Γερμανία και το οποίο προβλέπεται από τις συνθήκες της ΕΕ να εφαρμοστεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Στόχος τους είναι τα παιδιά μας να μην έχουν ούτε τις στοιχειώδειςς γνώσεις για να μπορούν να κατανοούν την εξέλιξη της κοινωνίας, για να μετατραπούν έτσι σε ένα φτηνό -εξευτελιστικό θα έλεγα- και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, όταν θα βρίσκουν δουλειά, χωρίς δικαιώματα και στη δια βίου κατάρτιση.  Αναφέρω όλα τα παραπάνω για να σας δώσω μια μελλοντική εικόνα στο τι θα επακολουθήσει.  Τίποτε δεν έρχεται τυχαία όσο και αν κάποιοι καολπροαίρετοι γονείς δεν το αντιλαμβάνονται.
Είναι άρα τυχαίο πως μόνο τους δύο τελευτάιους μήνες καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν περίπου 148 σχολικές μονάδες; Με το ζήτημα της σχολικής στέγης που απασχολεί την πόλη μας, ότι ο ΟΣΚ μετατράπηκε σε ΑΕ; Πως πλέον η αρμοδιότητα αυτή πέρασε στους Καλλικρατικούς Δήμους (εκτός περιφέρειας Αττικής) χωρίς να ανοίξει μήτη; Ολα αυτά έρχονται να κουμπώσουν με τα τρία πιο οξυμένα προβλήματα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς που λέγονται 2ο Λύκειο, 2ο Γυμνάσιο και 4ο Δημοτικό. Το καθένα με τις ιδιαιτερότητές τους αλλά η αιτία του προβλήματος είναι η ίδια.
Το 2ο Λύκειο έχει ιδρυθεί χωρίς να υπάρχει όμως κτήριο.  Η κατάσταση στο υπάρχων Λύκειο ήδη από την προηγούμενη χρονιά ήταν τραγική. Ο αριθμός των μαθητών έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια της ασφαλής λειτουργίας του. Πέρσι ο διευθυντής έδιωξε πολλούς μαθητές γιατί δεν χωρούσαν. Φέτος προβλέπεται να έχει 50 μαθητές επιπλέον, χωρίς να παίρνουμε υπόψην μαθητές που μπορεί να έρθουν από ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ μετά τις καταργήσεις ειδικοτήτων. Οπως καταλαβαίνετε, είναι αδύνατο να λειτουργήσει φέτος στο ήδη υπάρχον κτήριο. Η Δημοτική Αρχή αυτή τη στιγμή που μιλάμε προσανατολίζεται στο να στοιβάξει τα δυο Λύκεια στο κτήριο του Λυκείου, αφού βάλει σε διπλανό οικόπεδο κοντέινερ.  Αυτό βέβαια στην κυριολεξία στο παρά 5’. Απέχουμε λοιπόν λίγες μέρες από την έναρξη της χρονιάς και κανένας δεν ξέρει να πει το τι θα γίνει. Η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την άλλη δε θέλει να λειτουργήσει φέτος το 2ο Λύκειο. Ενώ ακόμα και η λειτουργία του Λυκείου σε βάρδιες πρωί – απόγευμα είναι πιθανή, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Το 2ο Γυμνάσιο με βάση την τελευταία πληροφόρηση θα λειτουργήσει στις γνωστές άθλιες συνθήκες αφού χωρέσουν οι 2 επιπλέον λυώμενες αίθουσες -οι οποίες πρέπει πρώτα να εξασφαλισθούν- μετά από υποδείξεις των γονέων.
Και ερχόμσατε στο 4ο Δημοτικό. Εδώ η Δημοτική Αρχή κατά τη γνώμη μου εφαρμόζει την πολιτική των κυβερνήσεων ώστε το κράτος να αποποιηθεί κάθε ευθύνη για την κατασκευή σχολείων. Βρήκανε έναν εφοπλιστή του οποίου η κόρη είναι βουλευτής και ο οποίος θα πλήρωσει τα χρωστούμενα ενοίκια του Δήμου στον ιδιοκτήτη, θα αναλάβει τα ενοίκια για ένα χρόνο (καθώς το σχολείο δεν έχει καταλληλότητα από τον ΟΣΚ, δεν είναι δυνατό να πληρωθούν τα ενοίκια από τον κρατικό προϋπολογισμό) και θα του δοθεί και το οικόπεδο, αφού καθαριστέι πλήρως,  να κτίσει το κτίριο για το 4ο Δημοτικό.
Ολα τα παραπάνω είναι η επίσημη ενημέρωση που έγινε από τον Αντιδήμαρχο κο Χρήστο Μάρκου και τον Πρόεδρο της ΔΕΠ κο Κρόκο στα μέλη του ΔΣ της Ενωσης και μελών του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του Λυκείου και του 2ου Γυμνασίου.
Το 4ο Δημοτικό θα λειτουργήσει ως έχει, χωρίς καταλληλότητα, αφού απορρίφθηκε από την Επιτροπή του ΟΣΚ. Σε ερώτησή μου, τι θα γίνει με την ασφάλεια των παιδιών, δόθηκε από τον πρόεδρο της ΔΕΠ η κυνική απάντηση «γιατί είχατε μέχρι τώρα ασφάλεια!». Ετσι αντιμετωπίζει η Δημοτική Αρχή την ασφάλεια των παιδιών μας; Που στοιβάζονται σε όλα τα σχολεία,  που αντί για 300 μαθητές έχουν 500, και σε προαύλιους χώρους όπου δεν μπορούν να κινηθούν βάζοντας έτσι σε κίνδυνο την σωματική τους ακαιρεότητα;
Εδώ συνάδελφοι έχουμε μία από τα ίδια, πολιτική της Δημοτικής Αρχής όπως και οι προηγούμενες.
Ενώ κάτω από την πίεση του προβλήματος που λέγεται «σχολική στέγη» πήρε ομόφωνη απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο να διεκδικήσει μόνιμη και οριστική λύση του προβλήματος από το κράτος που είναι και υπεύθυνος γι’αυτή την κατάσταση, από την άλλη εφαρμόζει την πεπατημένη των προηγούμενων Δημοτικών Αρχών. Προκρίνοντας λύσεις τύπου 2ου Γυμνασίου (δηλ. Λύκειο εξ ολοκλήρου σε προκάτ), την ίδια στιγμή δεν έχει προχωρήσει τις διαδικασίες των ήδη υπαρχόντων χαρακτηρισμένων οικοπέδων, (όπως για το Λύκειο στην 12η Γειτονιά, το οικόπεδο του 2ου Γυμνασίου) όπως και δεν προχώρησε και σε κανένα άλλο χαρακτηρισμό νέων οικοπέδων με βάση τις υπάρχουσες ανάγκες πχ  7ο Δημοτικό, 6ο Δημοτικό, 3ο Γυμνάσιο και Νηπιαγωγείων. Αντίθετα εκβιάζει τους γονείς, βάζοντάς τους το μαχαίρι στο λαιμό με το πρωί – απόγευμα ή κοντέινερ.
Εμείς η Ενωση και οι Σύλλογοι Γονέων δεν πρέπει να δεχτούμε κανέναν εκβιασμό ούτε η λύση τύπου 2ου Γυμνασίου να θεωρείται λύση και να γενικεύεται κι αλλού. Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ούτε και αυτό που γίνεται με το 4ο Δημοτικό. Δυστυχώς μας φέρνουν πίσω στη 10ετία του ’50 με τους «ευεργέτες». Σήμερα είναι ο εφοπλιστής που τον έπιασε ο πόνος για τα παιδιά μας. Και για να έχετε μια εικόνα γιατί μιλάμε, οι εφοπλιστές όλοι μαζί συνεισφέρουν στον προϋπολογισμό του Ελληνικού κράτους το δισθεόρατο ποσό των 12 εκατομμυρίων ευρώ. Εχουν 58 φοροαπαλλαγές, και δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ σε μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, όταν εμάς μας εξοντώνουν στη φορολογία και μας καταδικάζουν στην ανεργία και την εξαθλίωση. Με λίγα λόγια με τα δικά μας χρήματα,  ο συγκεκριμένος εφοπλιστής σήμερα, αύριο ίσως κάποις άλλος να μας το παίζει και ευεργέτης. Η Δημοτική Αρχή χρησιμοποιώντας τον συγκεκριμένο εφοπλιστή, ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου στο τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης στην πόλη μας.
Οταν αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να λειτουργούν ήδη άλλες 9 σχολικές μονάδες σε Δημόσια κτίρια, όταν θα απευθυνθούν στην Ελληνική πολιτεία για χρήματα για την ανέγερση Σχολείων να είστε σίγουροι πως η απάντηση θα είναι: βρείτε χορηγούς. Με τον τρόπο αυτό θα ανοίξει και ο δρόμος της σύμπραξης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τα λεγόμενα ΣΔΙΤ. Και γι’αυτά βέβαια υπάρχει η εμπειρία στην Αγγλία, αλλά αυτό από μόνο του σημαίνει πως ο γονιός πρέπει να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Επιπλέον θεωρείται σίγουρο ότι ο συγκεκριμένος εφοπλιστής θα χρηματοδοτήσει μια κατασκεύη με προκατασκευασμένες αίθουες βαρέως τύπου και αυτό θα ονομαστεί σχολείο. Ο ΟΣΚ θα κληθεί να δόσει καταλληλότητα, όπως αυτή που έχει δόσει στο 4ο ή στο 7ο Δημοτικό. Κανένας δε μας λέει αν το συγκεκριμένο κτήριο θα έχει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, γυμναστήριο, βιβλιοθήκη, αίθουσα πολυμέσων κλπ Δηλαδή αν θα έχει τις υποδομές των σχολείων που χτίζει ο ΟΣΚ, αν θα έχει σύγχρονες προδιαγραφές. Ίσα-ίσα μας λένε ουσιαστικά ότι δεν πρόκειται να έχει αυτές τις προδιαγραφές. Αυτό σημαίνει ότι το οικόπεδο του 4ου Δημοτικού όταν θα έχει «καθαρίσει», αντί να παραδοθεί στον ΟΣΚ για να χτιστεί ένα σύγχρονο ποιοτικό σχολείο, θα καταστραφεί προς δόξα πολιτικών σκοπιμοτήτων και εντυπωσιασμού.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω πιστεύω πως η Ενωσή μας δεν πρέπει να δεχτεί κανέναν εκβιασμό του τύπου τι θέλετε πρωί απόγευμα ή κοντέινερ, ούτε ευεργέτες με χρήματα δικά μας. Η Δημοτική Αρχή φέρει ακέραια την ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί μαζί φυσικά με την Ελληνική Πολιτεία.
Ενα άλλο πρόβλημα που θα συναντήσουμε είναι η υποχρηματοδότηση των Σχολείων. Τα ποσά βαίνουν συνεχώς μειωμένα. Η τελευταία δόση που έπρεπε να είχαν πάρει ήδη τα σχολεία την προηγούμενη χρονιά, δόθηκε πριν τη λήξη της για να έχουν υποτίθεται χρήματα τα Σχολεία με την έναρξη της χρονιάς. Αυτό όμως σημαίνει πρακτικά λιγότερα χρήματα κάθε σχολικό έτος, ενώ οι ανάγκες αυξάνονται λόγω και του μαθητικού πληθυσμού. Και εδώ η Ενωσή μας πρέπει να διεκδικήσει αύξηση της χρηματοδότησης ώστε να λειτουργούν τα σχολεία σε ανθρώπινες συνθήκες, όπως θέρμανση, υλικά και άλλα.
Επίσης ένα άλλο ζήτημα που θα βρούμε μπροστά μας είναι αυτό των μεταφορών. Μέχρι τώρα που μιλάμε οι πληροφορίες λένε πως θα επεκταθεί η σύμβαση μέχρι τέλους του έτους. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι αν θα υπάρχουν και τα ίδια δρομολόγια. Με δεδομένο το στοιχείο από το 1ο Δημοτικό πως θα έχει μόνο ένα δρομολόγιο σε συνάρτιση με την αλλαγή των αποστάσεων πχ για το Λύκειο διαμορφώθηκε στα 5 χιλιόμετρα καταλαβαίνετε πως για την Αρτέμιδα η προσέγγιση στα σχολεία θα είναι απαγορευτική. Εδώ θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα να αντιμετωπίσουμε τυχών προβλήματα που θα προκύψουν.
Και τέλος ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα θα είναι η έλλειψη εκπαιδευτικών. Με βάση την προχθεσινή καταγγελία της ΟΛΜΕ η φετινή χρονιά θα ξεκινήσει με 10.000 εκπαιδευτικούς λιγότερους από πέρσι, χωρί ςνα υπολογίζονται οι συνταξιούχοι. Κατά προσέγγιση μιλάμε για 18.000 περίπου εκπαιδευτικούς λιγότερους όταν με αυτούς πέρσι είχαμε περίπου 42.000 ώρες κενά. Οπως αντιλαμβάνεστε η έναρξη της χρονιάς θα είναι πολύ δύσκολη και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.  Το πρόβλημα αυτό πιθανα να το αντιμετωπίσουμε και στα ολοήμερα των μικρών σχολείων όπως 2ο, 6ο, 1ο, 5ο, και 4ο. Η κατεύθυνση από το υπουργείο είναι πως αν προκύψει κενό δασκάλου σε τάξη, να πάρουν από το ολοήμερο. Αυτό φυσικά θα σημάνει και τη μη λειτουργία του ολοημέρου. Ήδη στις πρώτες μέρες που έχουν πάει οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, μας δίνουν μια απογοητευτική εικόνα. Σχεδόν οι μισοί εκπαιδευτικοί λείπουν από πολλά σχολεία, κάτι που σημαίνει ότι τα σχολεία με βάση τη σημερινή εικόνα, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ.
Οπως βλέπετε η επίθεση είναι ολομέτωπη. Αν δε το συνδιάσουμε και με το νέο Λύκειο το παζλ συμπληρώνεται απόλυτα.
Εμείς όμως σαν Ενωση δεν πρέπει να κάνουμε ούτε βήμα πίσω. Πρέπει να διεκδικήσουμε λύσεις από την Ελληνική πολιτεία πάνω σε όλα τα προβλήματα. Οι κτηριακές υποδομές, η χρηματοδότηση, οι διορισμοί εκπαιδευτικών και οι μεταφορές είναι και πρέπει να παραμείνει η υποχρέωση του ελληνικού κράτους και από αυτό θα πρέπει να διεκδικήσουμε. Όπου αυτές οι ευθύνες μετακυλιούνται στους Καλλικρατικούς Δήμους αυτό σημαίνει πως θα βαρύνει τις πράτες μας. Πρέπει να σηκώσουμε όλα αυτά τα ζητήματα, να ενημερώσουμε τους γονείς, να συνδυάζουμε μορφές διεκδίκησης μαζί με μαθητές και εκπαιδευτικούς, τα προβλήματα είναι κοινά και έτσι πρέπει να αντιμετωπιστούν από ένα ισχυρό μέτωπο Γονιών – Μαθητών – Εκπαιδευτικών μόνο έτσι θα δίνεται λύσε σε κάθε πρόβλημα.
Στα πλαίσια αυτά και για καλύτερη προετοιμασία του Γονεϊκού κινήματος καταθέτω στη Συνέλευση και ανάλογες προτάσεις που θα βοηθήσουν σ’αυτή την κατεύθυνση.
1ο – Φεύγοντας από εδώ οι Σύλλογοι Γονέων να προχωρήσουν άμεσα σε Γενικές Συνελεύσεις.
2ο – Από τη Δευτέρα, αύριο δηλαδή, να συγκεντρώσουμε όλα τα στοιχεία από τα Σχολεία. Οσον αφορά σε κενά, σε χρηματοδότηση, μεταφορές και οτιδήποτε άλλο και να ενημερωθεί άμεσα η Ενωση.
3ο – Στις 11 Σεπτέμβρη μετά τον Αγιασμό (όπου αυτός γίνεται) στις 11:00 π.μ. (η ώρα μπορεί να αλλάξει) συγκεντρωνόμαστε όλοι στη διασταύρωση με τα αιτήματα που έχουμε σε όλα τα προβλήματα. Θα καλέσουμε και τη Δημοτική Αρχή να πάρει θέση. Θα πρέπει να ετοιμάσουμε από τώρα πανώ αλλά και να εξασφαλίσουμε τη συμμετοχή των Γονιών.
4ο – Στις 15 Σεπτέμβρη η Ενωση να διοργανώσει συζήτηση για το Νέο Λύκειο με τη συμμετοχή Γονιών – Μαθητών – Εκπαιδευτικών. Μετά τη συζήτηση να γίνει η βράβευση των μαθητών που πέρασαν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, προβάλλοντας με αυτό τον τρόπο τον μαθητή πρότυπο που ζητά γνώση και μόρφωση και όχι αυτόν της αμορφωσιάς, της κατάρτισης και της δια βίου μάθησης.
5ο – Τέλος Οκτώβρη προτείνουμε να γίνει ημερίδα για την σχολική στέγη με συμμετοχή μεταξύ άλλων του ΟΣΚ, του Τεχνικού Επιμελητηρίου και άλλων. (Παναγιώτης Σκάτζικας – Παναγιώτης Παλαβός).
Και 6ο – Προτείνουμε υπό την αιγίδα και ευθύνη της Ενωσης να λειτουργήσουν τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με εθελοντές εκπαιδευτικούς για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη. Αυτό σημαίνει πως από Δευτέρα θα πρέπει να καταρτιστεί κατάλογος εκπαιδευτικών και πρέπει να βοηθήσουμε όλοι. (την ευθύνη από ΔΣ να την έγω εγώ και ο Δημήτρης Βλασσόπουλος και όποιος ακόμα θέλει αυτοβούλως).
Σε όλα τα παραπάνω προύπόθεση για να έχουν επιτυχία είναι να βοηθήσουμε όλοι.

ΑΡΤΕΜΙΣ 1/9/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου