Στο... σφυρί η Σεβρολέτ του «Γέρου» και η Μερσεντές του Καραμανλή
Ενα ταξίδι στο παρελθόν της αυτοκίνησης, το οποίο φτάνει μέχρι τη δεκαετία του 1910,
υπόσχεται η δημοπρασία σπάνιων αυτοκινήτων που διοργανώνεται σήμερα στην Αθήνα από τον οίκο Coys. Στη δημοπρασία βγαίνουν πολυτελή μοντέλα που έγραψαν χιλιάδες χιλιόμετρα στους δρόμους της Ελλάδας και του εξωτερικού αλλά και απλά καθημερινά αυτοκίνητα τα οποία άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου.
Η ΣΕΒΡΟΛΕΤ ΤΟΥ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Η Σεβρολέτ Μπελ Αιρ Κονβέρτιμπλ του 1956 χρησιμοποιήθηκε από τον Γεώργιο Παπανδρέου για τις περιοδείες που έκανε την ταραγμένη περίοδο 1965-1966. Το 2004 αγοράστηκε σχεδόν κατεστραμμένη από τον σημερινό κάτοχό της, ο οποίος την επισκεύασε και της άλλαξε το χρώμα
Μεταξύ των 130 αυτοκινήτων που δημοπρατούνται σήμερα περιλαμβάνονται η θωρακισμένη προεδρική Μερσεντές του Κωνσταντίνου Καραμανλή, καθώς και μια Σεβρολέτ που είχε χρησιμοποιήσει το 1965 ο Γεώργιος Παπανδρέου για να περιοδεύσει στην επαρχία.
Οπως εξηγεί ο Δημήτρης Σπυρόπουλος, υπεύθυνος του οίκου Coys για την Ελλάδα, «το αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου Καραμανλή συνοδεύεται από όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ανήκε στην Προεδρία της Δημοκρατίας.
Το γεγονός ότι είναι θωρακισμένο αποδεικνύει ότι σε αυτό επέβαινε ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και δεν πρόκειται απλά για κάποιο όχημα της συνοδείας του».
Η ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΤΟΥ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Το προεδρικό αυτοκίνητο είναι μια Μερσεντές 500 SEL του 1988. Ο Δ. Σπυρόπουλος, υπεύθυνος του οίκου Coys, τονίζει: «Το γεγονός ότι είναι θωρακισμένο αποδεικνύει ότι σε αυτό επέβαινε ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και δεν πρόκειται για κάποιο όχημα συνοδείας»Το προεδρικό αυτοκίνητο είναι μια Μερσεντές 500 SEL, μοντέλο του 1988, που ανήκει στη δεύτερη γενιά της S-Class. Το αυτοκίνητο έχει κάνει 85.000 χιλιόμετρα και, σύμφωνα με τον Coys, είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Η εκτίμηση για την τιμή που θα πιάσει στη δημοπρασία είναι τα 20.000 ? 25.000 ευρώ.
Ferrari 365 GT4 του 1975: Αυτή η Ferrari 365 GT4 του 1975 είναι μία από τις 800 που κυκλοφόρησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Πρόλαβε, ωστόσο, να αγαπηθεί από τους λάτρεις της αυτοκίνησης και από προσωπικότητες όπως ο Φρανκ Σινάτρα και η Γκρέις Κέλι. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει κάνει μόλις 71.500 χιλιόμετρα και εκτιμάται ότι θα πωληθεί περίπου 60.000 ? 65.000 ευρώ.
Υψηλότερη κατά περίπου 5.000 ευρώ αναμένεται να είναι η τιμή που θα πιάσει η Σεβρολέτ Μπελ Αιρ Κονβέρτιμπλ του 1956 η οποία χρησιμοποιήθηκε από τον Γεώργιο Παπανδρέου για τις περιοδείες που έκανε την ταραγμένη περίοδο 1965-1966. Ο κ. Σπυρόπουλος λέει ότι «αμέσως μετά την ανατροπή του ο Γεώργιος Παπανδρέου έκανε περιοδεία στην επαρχία ώστε να ενημερώσει τον λαό για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παραιτήθηκε.
Triumph GT 6 MK II του 1969: Είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά τετράτροχα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι σχεδόν του κουτιού, κάτι που το καθιστά μοναδικό παγκοσμίως. Ο ιδιοκτήτης του το αγόρασε και το οδήγησε ελάχιστα στα 41 χρόνια που μεσολάβησαν για να μην κάνει ζημιές. Με μόλις 7.500 μίλια στον χιλιομετρητή, με τα αυθεντικά λάστιχα και χωρίς να έχει υποστεί την παραμικρή μετατροπή, εκτιμάται ότι θα πιάσει από 9.000 έως 11.000 ευρώ.
Το ταξίδι αυτό το έκανε με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο ήταν δωρεά γνωστού Ελληνα επιχειρηματία και οπαδού της Ενωσης Κέντρου.
MG J2 του 1933: Αγοράστηκε από έναν αξιωματικό του βρετανικού στρατού για 199 λίρες, ποσό που ήταν το διπλάσιο από αυτό που κόστιζε τότε το φθηνότερο αυτοκίνητο στην Αγγλία. Το 2010 αγοράστηκε από Ελληνα συλλέκτη ο οποίος το επισκεύασε και κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του «καλύτερου αυτοκινήτου» στον διαγωνισμό «Concours d'Elegance». Εκτιμάται στα 40.000 ? 45.000 € και συνοδεύεται από το βιβλίο του κατασκευαστή και τις οδηγίες της εποχής.
Ο σημερινός κάτοχος του αυτοκινήτου είναι συγγενής του επιχειρηματία και οδηγός του Γεωργίου Παπανδρέου σε εκείνη την περιοδεία». Η Σεβρολέτ δημοπρατήθηκε στα χρόνια της δικτατορίας και το 2004 αγοράστηκε σχεδόν κατεστραμμένη από τον σημερινό κάτοχό της, ο οποίος την επισκεύασε και της άλλαξε το χρώμα.
Ford Model T του 1912: Αυτοκίνητο-θρύλος, το Ford Model T ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1908, όταν η εταιρεία διαπίστωσε την ανάγκη για μαζική παραγωγή φθηνών και αξιόπιστων οχημάτων. Το αυτοκίνητο που δημοπρατείται κατασκευάστηκε το 1912 και είναι ένα από τα παλαιότερα εκθέματα του τεχνολογικού μουσείου Φαέθων. Ανακατασκευάστηκεσε πλήρως και σήμερα βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Εκτιμάται ότι θα πουληθεί από 14.000 έως 16.000 ευρώ.
«Αναγνώρισε ότι το αυτοκίνητο αυτό είχε χρησιμοποιηθεί τη δεκαετία του 1960, αφού είχε χαρακτηριστική ταπετσαρία και ένα μεταλλικό σημάδι στο σύμβολο που βρίσκεται στο καπό», σημειώνει ο κ. Σπυρόπουλος.
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ
Στον Αστέρα τα... αστέρια της αυτοκίνησης
Mercedes 250SE του 1967: Ο πρώτος ιδιοκτήτης της Mercedes 250SE του 1967 ήταν ο πρίγκιπας Μιχαήλ, εξάδελφος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου. Μετά τη φυγή της τέως βασιλικής οικογένειας στο εξωτερικό, το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τον πλοιοκτήτη Κωνσταντίνο Γράτσο, ο οποίος το πούλησε περίπου 20 χρόνια αργότερα στον έμπορο Κ. Κιοσέογλου. Σήμερα ανήκει στον Βύρωνα Ριγίνο. Η εκτιμώμενη τιμή πώλησής του κυμαίνεται από 47.000 έως 57.000 ευρώ.
Η δημοπρασία του οίκου Coys, η οποία διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, διεξάγεται στο ξενοδοχείο Westin Astir Palace στη Βουλιαγμένη. Οπως λέει ο κ. Σπυρόπουλος, «στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά και καλά αυτοκίνητα τα οποία μπορούν να πωληθούν. Αυτό αφήνει περιθώρια και για άλλες παρόμοιες διοργανώσεις που θα γίνουν στο μέλλον». Ωστόσο, εκφράζει αμφιβολίες για το κατά πόσο μια τέτοια δημοπρασία έχει τη δυναμική για να γίνεται σταθερά σε ετήσια βάση στη χώρα μας. «Ισως χρειαστεί να κάνουμε ένα διάλειμμα. Αυτό δεν σχετίζεται αποκλειστικά με την οικονομική κρίση, αλλά στην Ελλάδα κάποια αυτοκίνητα δεν είναι εύκολο να απορροφηθούν. Επιπλέον, δεν είναι τόσο εύκολο να συγκεντρώσουμε τα αυτοκίνητα που χρειάζονται για να γίνει μια δημοπρασία στην Ελλάδα», εξηγεί ο κ. Σπυρόπουλος. Παρά τις δυσκολίες που αναφέρει, ο εκπρόσωπος της Coys γνωρίζει ότι σε ελληνικά χέρια βρίσκονται αυτοκίνητα μεγάλης ιστορικής και συλλεκτικής αξίας. «Γνωρίζουμε αρκετά πράγματα για συγκεκριμένα σπάνια αυτοκίνητα και ενδιαφερόμαστε να έρθουμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες τους. Οι επαφές, ωστόσο, πρέπει να γίνονται πάντα με άκρα μυστικότητα, γιατί στον χώρο μας υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός», καταλήγει.
Ενα ταξίδι στο παρελθόν της αυτοκίνησης, το οποίο φτάνει μέχρι τη δεκαετία του 1910,
υπόσχεται η δημοπρασία σπάνιων αυτοκινήτων που διοργανώνεται σήμερα στην Αθήνα από τον οίκο Coys. Στη δημοπρασία βγαίνουν πολυτελή μοντέλα που έγραψαν χιλιάδες χιλιόμετρα στους δρόμους της Ελλάδας και του εξωτερικού αλλά και απλά καθημερινά αυτοκίνητα τα οποία άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου.
Η ΣΕΒΡΟΛΕΤ ΤΟΥ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Η Σεβρολέτ Μπελ Αιρ Κονβέρτιμπλ του 1956 χρησιμοποιήθηκε από τον Γεώργιο Παπανδρέου για τις περιοδείες που έκανε την ταραγμένη περίοδο 1965-1966. Το 2004 αγοράστηκε σχεδόν κατεστραμμένη από τον σημερινό κάτοχό της, ο οποίος την επισκεύασε και της άλλαξε το χρώμα
Μεταξύ των 130 αυτοκινήτων που δημοπρατούνται σήμερα περιλαμβάνονται η θωρακισμένη προεδρική Μερσεντές του Κωνσταντίνου Καραμανλή, καθώς και μια Σεβρολέτ που είχε χρησιμοποιήσει το 1965 ο Γεώργιος Παπανδρέου για να περιοδεύσει στην επαρχία.
Οπως εξηγεί ο Δημήτρης Σπυρόπουλος, υπεύθυνος του οίκου Coys για την Ελλάδα, «το αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου Καραμανλή συνοδεύεται από όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ανήκε στην Προεδρία της Δημοκρατίας.
Το γεγονός ότι είναι θωρακισμένο αποδεικνύει ότι σε αυτό επέβαινε ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και δεν πρόκειται απλά για κάποιο όχημα της συνοδείας του».
Η ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΤΟΥ Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Το προεδρικό αυτοκίνητο είναι μια Μερσεντές 500 SEL του 1988. Ο Δ. Σπυρόπουλος, υπεύθυνος του οίκου Coys, τονίζει: «Το γεγονός ότι είναι θωρακισμένο αποδεικνύει ότι σε αυτό επέβαινε ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και δεν πρόκειται για κάποιο όχημα συνοδείας»Το προεδρικό αυτοκίνητο είναι μια Μερσεντές 500 SEL, μοντέλο του 1988, που ανήκει στη δεύτερη γενιά της S-Class. Το αυτοκίνητο έχει κάνει 85.000 χιλιόμετρα και, σύμφωνα με τον Coys, είναι σε εξαιρετική κατάσταση. Η εκτίμηση για την τιμή που θα πιάσει στη δημοπρασία είναι τα 20.000 ? 25.000 ευρώ.
Ferrari 365 GT4 του 1975: Αυτή η Ferrari 365 GT4 του 1975 είναι μία από τις 800 που κυκλοφόρησαν στα μέσα της δεκαετίας του 1970. Πρόλαβε, ωστόσο, να αγαπηθεί από τους λάτρεις της αυτοκίνησης και από προσωπικότητες όπως ο Φρανκ Σινάτρα και η Γκρέις Κέλι. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει κάνει μόλις 71.500 χιλιόμετρα και εκτιμάται ότι θα πωληθεί περίπου 60.000 ? 65.000 ευρώ.
Υψηλότερη κατά περίπου 5.000 ευρώ αναμένεται να είναι η τιμή που θα πιάσει η Σεβρολέτ Μπελ Αιρ Κονβέρτιμπλ του 1956 η οποία χρησιμοποιήθηκε από τον Γεώργιο Παπανδρέου για τις περιοδείες που έκανε την ταραγμένη περίοδο 1965-1966. Ο κ. Σπυρόπουλος λέει ότι «αμέσως μετά την ανατροπή του ο Γεώργιος Παπανδρέου έκανε περιοδεία στην επαρχία ώστε να ενημερώσει τον λαό για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες παραιτήθηκε.
Triumph GT 6 MK II του 1969: Είναι ένα από τα πλέον εμβληματικά τετράτροχα της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι σχεδόν του κουτιού, κάτι που το καθιστά μοναδικό παγκοσμίως. Ο ιδιοκτήτης του το αγόρασε και το οδήγησε ελάχιστα στα 41 χρόνια που μεσολάβησαν για να μην κάνει ζημιές. Με μόλις 7.500 μίλια στον χιλιομετρητή, με τα αυθεντικά λάστιχα και χωρίς να έχει υποστεί την παραμικρή μετατροπή, εκτιμάται ότι θα πιάσει από 9.000 έως 11.000 ευρώ.
Το ταξίδι αυτό το έκανε με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, το οποίο ήταν δωρεά γνωστού Ελληνα επιχειρηματία και οπαδού της Ενωσης Κέντρου.
MG J2 του 1933: Αγοράστηκε από έναν αξιωματικό του βρετανικού στρατού για 199 λίρες, ποσό που ήταν το διπλάσιο από αυτό που κόστιζε τότε το φθηνότερο αυτοκίνητο στην Αγγλία. Το 2010 αγοράστηκε από Ελληνα συλλέκτη ο οποίος το επισκεύασε και κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του «καλύτερου αυτοκινήτου» στον διαγωνισμό «Concours d'Elegance». Εκτιμάται στα 40.000 ? 45.000 € και συνοδεύεται από το βιβλίο του κατασκευαστή και τις οδηγίες της εποχής.
Ο σημερινός κάτοχος του αυτοκινήτου είναι συγγενής του επιχειρηματία και οδηγός του Γεωργίου Παπανδρέου σε εκείνη την περιοδεία». Η Σεβρολέτ δημοπρατήθηκε στα χρόνια της δικτατορίας και το 2004 αγοράστηκε σχεδόν κατεστραμμένη από τον σημερινό κάτοχό της, ο οποίος την επισκεύασε και της άλλαξε το χρώμα.
Ford Model T του 1912: Αυτοκίνητο-θρύλος, το Ford Model T ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1908, όταν η εταιρεία διαπίστωσε την ανάγκη για μαζική παραγωγή φθηνών και αξιόπιστων οχημάτων. Το αυτοκίνητο που δημοπρατείται κατασκευάστηκε το 1912 και είναι ένα από τα παλαιότερα εκθέματα του τεχνολογικού μουσείου Φαέθων. Ανακατασκευάστηκεσε πλήρως και σήμερα βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Εκτιμάται ότι θα πουληθεί από 14.000 έως 16.000 ευρώ.
«Αναγνώρισε ότι το αυτοκίνητο αυτό είχε χρησιμοποιηθεί τη δεκαετία του 1960, αφού είχε χαρακτηριστική ταπετσαρία και ένα μεταλλικό σημάδι στο σύμβολο που βρίσκεται στο καπό», σημειώνει ο κ. Σπυρόπουλος.
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ
Στον Αστέρα τα... αστέρια της αυτοκίνησης
Mercedes 250SE του 1967: Ο πρώτος ιδιοκτήτης της Mercedes 250SE του 1967 ήταν ο πρίγκιπας Μιχαήλ, εξάδελφος του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου. Μετά τη φυγή της τέως βασιλικής οικογένειας στο εξωτερικό, το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τον πλοιοκτήτη Κωνσταντίνο Γράτσο, ο οποίος το πούλησε περίπου 20 χρόνια αργότερα στον έμπορο Κ. Κιοσέογλου. Σήμερα ανήκει στον Βύρωνα Ριγίνο. Η εκτιμώμενη τιμή πώλησής του κυμαίνεται από 47.000 έως 57.000 ευρώ.
Η δημοπρασία του οίκου Coys, η οποία διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην Ελλάδα, διεξάγεται στο ξενοδοχείο Westin Astir Palace στη Βουλιαγμένη. Οπως λέει ο κ. Σπυρόπουλος, «στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά και καλά αυτοκίνητα τα οποία μπορούν να πωληθούν. Αυτό αφήνει περιθώρια και για άλλες παρόμοιες διοργανώσεις που θα γίνουν στο μέλλον». Ωστόσο, εκφράζει αμφιβολίες για το κατά πόσο μια τέτοια δημοπρασία έχει τη δυναμική για να γίνεται σταθερά σε ετήσια βάση στη χώρα μας. «Ισως χρειαστεί να κάνουμε ένα διάλειμμα. Αυτό δεν σχετίζεται αποκλειστικά με την οικονομική κρίση, αλλά στην Ελλάδα κάποια αυτοκίνητα δεν είναι εύκολο να απορροφηθούν. Επιπλέον, δεν είναι τόσο εύκολο να συγκεντρώσουμε τα αυτοκίνητα που χρειάζονται για να γίνει μια δημοπρασία στην Ελλάδα», εξηγεί ο κ. Σπυρόπουλος. Παρά τις δυσκολίες που αναφέρει, ο εκπρόσωπος της Coys γνωρίζει ότι σε ελληνικά χέρια βρίσκονται αυτοκίνητα μεγάλης ιστορικής και συλλεκτικής αξίας. «Γνωρίζουμε αρκετά πράγματα για συγκεκριμένα σπάνια αυτοκίνητα και ενδιαφερόμαστε να έρθουμε σε επαφή με τους ιδιοκτήτες τους. Οι επαφές, ωστόσο, πρέπει να γίνονται πάντα με άκρα μυστικότητα, γιατί στον χώρο μας υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός», καταλήγει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου