Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Ο.Π.Α.Σ. - «ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» για το ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ
(Το αρχικό κείμενο της παρούσας διαμορφώθηκε – συμπληρώθηκε περαιτέρω μετά τη συγκέντρωση στη Ραφήνα)
Αρτέμιδα, 17.09.2013
Ο Δήμαρχος Σ-Α έχει στα χέρια του και προφανώς γνωρίζει για μεγάλο χρονικό διάστημα το «ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» για το ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι, στο οποίο εκκρεμεί η
δική του υπογραφεί και του κ. Γ. Χριστόπουλου (Δημάρχου Ραφήνας-Πικερμίου).
Όλες οι άλλες υπογραφές έχουν τεθεί στο κείμενο του ως άνω «Συμφώνου» (από ΥΠΕΚΑ, Περιφέρεια Αττικής και ΕΥΔΑΠ ΑΕ, ενδεχομένως χωρίς προηγούμενη γνωμοδότηση του ΝΣΚ), όπως φαίνεται στο αντίγραφο που εδώ και μερικές μέρες έχει στη διάθεσή του ο ΟΠΑΣ και κοινοποίησε στο διαδίκτυο προκειμένου να ενημερωθούν όλοι οι δημότες.
Το μεθοδευμένο αυτό «ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ» για το ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι, είναι δημοσιονομικά διάτρητο, διότι εκτός των άλλων, πριν από την προώθηση και υπογραφή του από τα συμπράττοντα μέρη, δεν έχει τεθεί υπόψη της Επιτροπής Διαβούλευσης Σ-Α, ούτε των δυο Συμβουλίων των Δημοτικών Κοινοτήτων Σπάτων και Αρτέμιδος, όπως ορίζει το άρθρο 2 της Οδηγίας 2003/35/ΕΚ και οι εκ του Ν. 3852/10 αρμοδιότητες και όπως όλα δείχνουν, η Δημοτική Αρχή θα επιχειρήσει να το περάσει πραξικοπηματικά, απευθείας από το Δημοτικό Συμβούλιο Σ-Α, όπως συνηθίζει να ενεργεί σ' αυτά τα θέματα.
Έτσι εξηγείται η παρεμπόδιση της ψηφοφορίας, που ζήτησε ο ΟΠΑΣ στη συνεδρίαση (Συνεδρίαση την οποία είχε ζητήσει ο ΟΠΑΣ με την από 19.4.2013 αίτησή του στον Δήμο Σ-Α (βλ. κατάθεση αίτησής μας με αριθ. πρωτ: 16836/19.4.2013)) της Επιτροπής Διαβούλευσης Σ-Α στις 16.5.2013, για την ψήφιση πρότασης γνωμοδότησης υπέρ της λύσης Ψυττάλειας και συγκρότησης διαπαραταξιακής δημοτικής επιτροπής Σπάτων – Αρτέμιδος, για διασφάλιση των κανόνων διαφάνειας και δημοσίου – κοινωνικού συμφέροντος.
Είναι προφανές ότι η Δημοτική Αρχή Σ-Α ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΠΡΟΤΑΣΗ (γνώμη) ΓΙΑ ΨΥΤΤΑΛΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΓΝΩΜΟΔΟΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ, το Δημοτικό Συμβούλιο Σπάτων – Αρτέμιδος ΔΕΝ μπορεί στην συνέχεια να την αλλάξει παρά μόνο με ειδικά εμπεριστατωμένη αιτιολογία (την οποία φυσικά δεν έχει), όπως απαιτεί η § 2 του άρθρου 20 του Ν. 2690/99, που λέει ότι:
«Το όργανο που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα (εν προκειμένω το Δ.Σ. Σπάτων – Αρτέμιδος) δεν μπορεί να εκδώσει πράξη με περιεχόμενο διαφορετικό από αυτό της σύμφωνης γνώμης ή της πρότασης (εν προκειμένω της Επιτροπής Διαβούλευσης)(Να γιατί τα μέλη της Επιτροπής Διαβούλευσης πρέπει να δραστηριοποιηθούν και να αποδεσμευθούν από νοοτροπίες και δεσμεύσεις του παρελθόντος, γιατί ο ρόλος τους είναι θεσμικός και κατ’ ουσίαν καθοριστικός για να περάσει η λύση του αποχετευτικού μέσω Ψυττάλειας). Η μη αποδοχή της θετικής σύμφωνης γνώμης ή της πρότασής, καθώς και η απόκλιση από την απλή γνώμη, πρέπει να αιτιολογούνται ειδικώς»
Εν όψει των ανωτέρω επισημάνσεων καταγγέλλουμε:
1. Τη συμπεριφορά της Δημοτικής Αρχής Σπάτων – Αρτέμιδος (και όσους κατά καιρούς την καλύπτουν ή την υποθάλπουν με την προφανώς «ύποπτη» ολιγωρία τους) στα θέματα καταστρατήγησης της νομιμότητας και της δημοκρατικής λειτουργίας, όπως συνέβη στη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης Σ-Α (στις 16.5.2013), γεγονός που τεκμηριωμένα αποκάλυψε και δικαιώθηκε ο ΟΠΑΣ, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. πρωτ: 30931/25676/26.8.2013 έγγραφο της αρμόδιας για τον έλεγχο νομιμότητας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, που μεταξύ άλλων εγκαλεί τον Προεδρεύοντα αντιδήμαρχο, κ. Αθ. Μαργέτη, ζητώντας του να αναφέρει «τους λόγους για τους οποίους: i. ….ii. δεν διεξήχθη ψηφοφορία προς διατύπωση της γνώμης της Επιτροπής κατά την εν λόγω συνεδρίαση, εφόσον η διαδικασία ψηφοφορίας αποτελεί γενικό κανόνα νόμιμης και ορθής λειτουργίας των συλλογικών οργάνων της διοίκησης, είτε έχουν αποφασιστική είτε γνωμοδοτική αρμοδιότητα (άρθρο 15 παρ. 1 & 6 ν. 2690/99 ΚΔΔ, άρθρο 76 παρ. 1 & 3 ν. 3852/2010)»
2. Το σχέδιο εξαπάτησης της τοπικής κοινωνίας όπως αυτό αποκαλύπτεται πλέον από το διάτρητο, δημοσιονομικά απαράδεκτο(Σ’ αυτό θα αναφερθούμε λεπτομερέστερα τις επόμενες ημέρες, με βάση τα στοιχεία των Προσφυγών μας) και παραπλανητικό «Σύμφωνο Συνεργασίας» για το ΚΕΛ στο Πλατύ χωράφι, που έχει ως σκοπό:
α) να παγιδεύσει και να μετακυλίσει στους Δήμους μας (Δηλαδή στους Δημότες) ευθύνες του παρελθόντος (που εκ του νόμου δεν είχαν και δεν έχουν στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου επεξεργασίας αποχέτευσης λυμάτων, με στόχο τη μετακύλιση των ευθυνών και των προστίμων (Σε αντίθεση με αυτά που αρχικά αναφέρει το «Σύμφωνο» περί της σκοπιμότητας για δήθεν αντιμετώπιση των καταγγελιών και προστίμων (βλ. § 1, σελ. 2 του συμφώνου), παρακάτω παραδέχεται και παραπέμπει την ένταξη της χρηματοδότησης του έργου «στην τρέχουσα και την (προφανώς πολλή μακρινή) επόμενη προγραμματική περίοδο» (βλ. § 5, σελ. 2 του συμφώνου), οπότε καταρρέει και ο μύθος ότι η λύση αυτή δήθεν επιταχύνει τις διαδικασίες για πρόληψη νέων καταγγελιών ένεκα μη ολοκλήρωσης της αποχέτευσης, όταν μάλιστα η ωρίμανση των διαδικασιών έναρξης του προς υλοποίηση έργου – ΚΕΛ απαιτεί υπό κανονικές συνθήκες διάστημα 33,5 μηνών, εκτός κι αν οι υπεύθυνοι του έργου σχεδιάζουν νέες παρατυπίες και …… συντμήσεις, με τη μέθοδο της «απαναδιατύπωσης» μελετών και διαδικασιών του παρελθόντος !!) ),
β) να διασφαλίσει για λογαριασμό του Κράτους, της ΕΥΔΑΠ και οποιονδήποτε άλλων εμπλεκομένων, την «ντε φάκτο» επικύρωση του κρίσιμου Σταδίου Ι ωρίμανσης του έργου, πράγμα που σημαίνει επισημοποίηση χωροθέτησης του ΚΕΛ – Πλατύ χωράφι, οπότε θα πάψει πλέον να υφίσταται και η οποιασδήποτε μορφής διαπραγματευτική ικανότητα του Δήμου και της τοπικής κοινωνίας, που δεν θα μπορέσει να παλέψει πλέον ούτε για το «δόλωμα» της προς υπογραφεί άγνωστης σε όλους μας «προγραμματικής σύμβασης» του έργου (βλ. § 7, σελ. 3 του «Συμφώνου»), με την οποία η Πολιτεία επιχειρεί να «χρυσώσει το χάπι» στο σύμφωνο παγίδα που αυτή τη στιγμή προωθείται
3. Την προκλητική απεμπόληση – παράκαμψη από όλους τους υπευθύνους της Πολιτείας και τον Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος, της εφικτής και επιλέξιμης λύσης του αποχετευτικού μας προβλήματος μέσω της σύνδεσης με τις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας. Κι όλα αυτά τη στιγμή που το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας έχει αποδεδειγμένα αναβαθμιστεί και εκσυγχρονιστεί τις τελευταίες δεκαετίες, έχοντας πλέον αποκτήσει μια απολύτως φιλική και προστατευτική για το περιβάλλον λειτουργία, με δαπάνη τεράστιων χρηματικών ποσών (δημόσιων πόρων, μέσω Γ’ ΚΠΣ και ΕΣΠΑ), ακριβώς για να καλύψει τις αποχετευτικές ανάγκες ολόκληρης της Αττικής (Η αναβαθμισμένη σήμερα Ψυττάλεια έχει δυναμικότητα για ισοδύναμο πληθυσμού 5.600.000 κατοίκων) (δυνατότητα γεγονός, που ομολογούν επισήμως και εγγράφως οι αρμόδιες κατά νόμο υπηρεσιακές μονάδες της Ε.ΥΔ.Α.Π ΑΕ που διαχειρίζονται τη λειτουργία των εγκαταστάσεων της Ψυττάλειας (Βλέπετε τα υπ’ αριθ. πρωτ: 1927/1.12.2011 και 514/25.4.2013 επίσημα έγγραφα της ΕΥΔΑΠ ΑΕ και την ισχύ της διαφαινόμενης υποδομής εκ της εκθέσεως της Επιβλέπουσας Μηχανικού των έργων Ψυττάλειας) ),

4. Την προκλητική (ειδικά) σε βάρος της Αρτέμιδος επιλογή του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ), της Περιφέρειας Αττικής, της Διοίκησης της Ε.ΥΔ.Α.Π. ΑΕ και του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος, όπως εκφράζεται με την πλέον επώδυνη, περιβαλλοντικά και οικονομικά, ασύμφορη και επιβλαβή - επιβαρυντική λύση για εγκατάσταση ΚΕΛ στο «Πλατύ χωράφι» (Σπάτων) με αγωγό εκροής στη θάλασσα της Αρτέμιδος (Αγ. Νικόλαο), όταν μάλιστα και δεύτερος αγωγός εκροής του ΚΕΛ Παιανίας-Κορωπίου έχει ήδη χωροθετηθεί με εκροή στη θέση «Χαμολιά» (δηλαδή στο νοτιοανατολικό άκρο της Αρτέμιδος), ενώ ως γνωστό υπάρχει και η εκβολή του ΚΕΛ αεροδρομίου μέσω Ερασίνου που επίσης καταλήγει στη θάλασσά μας.
Κατόπιν όλων αυτών ΚΑΛΟΥΜΕ όλα τα θεσμικά όργανα των Δήμων Σπάτων – Αρτέμιδος και Ραφήνας – Πικερμίου, να σταθούν αυτοδιοικητικά και αποφασιστικά, στο ύψος των περιστάσεων, χωρίς ολιγωρίες και πισωγυρίσματα, υποστηρίζοντας πρώτα από όλα την εφικτή, επιλέξιμη και ΚΑΘΑΡΗ ΛΥΣΗ λύση του αποχετευτικού μας προβλήματος μέσω της σύνδεσης με τις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας
Αυτή είναι η αλήθεια για την οποία πρέπει να αγωνιστεί ο καθένας μας και να αναλάβει τις ευθύνες του για τις πόλεις μας και τα παιδιά μας.

Για τον Ο.Π.Α.Σ
Χρήστος Ποθουλάκης


ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ:
ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στην Αθήνα σήμερα ……………… 2013 οι κάτωθι:

1. το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όπως
εκπροσωπείται από τον Υπουργό Αναπληρωτή Περιβάλλοντος, Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής, κο Σταύρο Καλαφάτη,
2. η Περιφέρεια Αττικής, όπως εκπροσωπείται από τον Περιφερειάρχη Αττικής, κο
Γιάννη Σγουρό,
3. η ΕΥΔΑΠ Α.Ε., όπως εκπροσωπείται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο,
κο Α. Βαρθολομαίο,
4. ο Δήμος Σπάτων- Αρτέμιδος, όπως εκπροσωπείται από τον Δήμαρχο, κο Χρήστο
Μάρκου και
5. ο Δήμος Ραφήνας - Πικερμίου, όπως εκπροσωπείται από τον Δήμαρχο, κο
Γεώργιο Χριστόπουλο,

έχοντας υπόψη:

1. την Οδηγία 91/271/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 1991 για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων,
2. την Υπόθεση Καταγγελίας C-440/06, παράβαση 2004/2030 για τη διαχείριση αστικών λυμάτων σε 24 οικισμούς,
3. την από 25/10/2007 απόφαση του ΔΕΚ στην υπόθεση C-440/06, με την οποία η Ελληνική Δημοκρατία καταδικάσθηκε για ανεπαρκή διαχείριση αστικών λυμάτων σε οικισμούς που έπρεπε να διαθέτουν δίκτυα αποχέτευσης και εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων μέχρι το 2000, κατά παράβαση των άρθρων 3 και 4 της Οδηγίας 91/271/ΕΕ,
4. την SG-Greffe(2011)D/2855/25-2-2011 Συμπληρωματική Προειδοποιητική Επιστολή άρθρου 260 ΣΕΕΛ για τους εναπομείναντες οικισμούς που εξακολουθούν να μη διαθέτουν τις απαιτούμενες υποδομές διαχείρισης αστικών λυμάτων,
5. επικείμενη νέα προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Ελλάδας στο ΔΕΚ με εισήγηση για επιβολή χρηματικής ποινής και ημερήσιου προστίμου, λόγω μη συμμόρφωσης με την από 25-10-2007 απόφαση του ΔΕΚ,
6. την υπ’ αριθμ. 17511/16-1-2012 απόφαση της ΕΥΔΑΠ με την οποία προχώρησε στην επικαιροποίηση του σχεδιασμού της για τη χωροθέτηση της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) που πρόκειται να εξυπηρετήσει τους οικισμούς Αρτέμιδα, Ραφήνα, Σπάτα, Πικέρμι,
7. το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με θέμα : «Επικύρωση καθορισμού οριογραμμών τμήματος του ρέματος Ραφήνας στην περιοχή της ΕΕΛ για την εξυπηρέτηση του Δήμου Σπάτων - Αρτέμιδος (Ν. Αττικής)»,
8. το άρθρο 44 του Ν. 4042/2012 (ΦΕΚ Α’ 24/2012), σχετικά με τις συνέπειες μη συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία,
9. την έλλειψη υποδομών αποχέτευσης και επεξεργασίας αστικών λυμάτων για την εξυπηρέτηση των οικισμών Αρτέμιδα, Ραφήνα, Σπάτα, Πικέρμι των Δήμων Σπάτων - Αρτέμιδος και Ραφήνας - Πικερμίου,
10. την ανάγκη προστασίας της ανθρώπινης υγείας με τη διατήρηση και
αναβάθμιση της ποιότητας του φυσικού περιβάλλοντος, συμφώνησαν και συναποδέχθηκαν τα ακόλουθα:

1. Τα συμβαλλόμενα μέρη θα συνεργαστούν για την εξεύρεση συνολικής και
ολοκληρωμένης λύσης για την αντιμετώπιση του προβλήματος της διαχείρισης αστικών λυμάτων των οικισμών Αρτέμιδας, Ραφήνας, Σπάτων και Πικερμίου που εμπίπτουν στις απαιτήσεις της Οδηγίας 91/271/ΕΚ και θα υλοποιήσουν σύνολο μέτρων, συνεκτιμώντας και τις υπ’ αριθμ. 13/2011 και 87/2012 αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Σπάτων - Αρτέμιδας, προκειμένου να αντιμετωπισθεί οριστικά η υπόθεση καταγγελίας που επαπειλεί τη χώρα με την επιβολή χρηματικών προστίμων σημαντικού ύψους.
2. Τα ως άνω μέτρα θα περιλαμβάνουν:
  • τη μελέτη, αδειοδότηση και κατασκευή των δικτύων αποχέτευσης, συλλογής, μεταφοράς και διάθεσης επεξεργασμένων αστικών λυμάτων στην περιοχή εξυπηρέτησης, τη μελέτη, αδειοδότηση και κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) στη θέση Πλατύ Χωράφι στα διοικητικά όρια του Δήμου Σπάτων — Αρτέμιδας, με δυναμικότητα ικανή για την πλήρη κάλυψη των οικισμών Β’ προτεραιότητας (Αρτέμιδα, Ραφήνα) και Γ’ προτεραιότητας (Σπάτα, Πικέρμι), και την χρήση βέλτιστων διαθέσιμων τεχνικών για τη μέγιστη δυνατή επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένων εκροών,
  • τη χρηματοδότηση των απαιτούμενων μελετών και έργων,
  • την πρόβλεψη μέτρων περιβαλλοντικής αντιστάθμισης από τη δημιουργία και λειτουργία της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) στη θέση Πλατύ Χωράφι.
3. Τη διοργάνωση επικοινωνιακής εκστρατείας προς ενημέρωση των κατοίκων και των τοπικών αρχών των περιοχών εξυπηρέτησης σχετικά με την αναγκαιότητα των υποδομών, τις διαθέσιμες εναλλακτικές τεχνολογίες επεξεργασίας λυμάτων, διαθέσιμες καλές πρακτικές καθώς και τις συνέπειες από τη μη συμμόρφωση με τις κοινοτικές οδηγίες.
4. Πριν την έναρξη των υπολειπόμενων ενεργειών για την υλοποίηση των έργων θα καθοριστούν ο κύριος, ο φορέας υλοποίησης και ο φορέας λειτουργίας των έργων. Ενδεικτικά, προτεινόμενο σχήμα είναι ο οικείος Δήμος, η Περιφέρεια Αττικής και η ΕΥΔΑΠ Α.Ε. να αναλάβουν αντίστοιχα τους παραπάνω λόγους.
5. Η χρηματοδότηση των μελετών και των έργων συλλογής, μεταφοράς, επεξεργασίας και διάθεσης των αστικών λυμάτων των οικισμών Αρτέμιδας, Ραφήνας, Σπάτων και Πικερμίου θα αναληφθεί από το ΠΕΠ Αττικής ή/και το ΕΠ. «Περιβάλλον Αειφόρος Ανάπτυξη» της τρέχουσας και της επόμενης προγραμματικής περιόδου ανάλογα με την εξέλιξη του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης των έργων και τη διαθεσιμότητα των πόρων.
6. Τα περαιτέρω στάδια και ενέργειες για την υλοποίηση των έργων περιλαμβάνουν, ενδεικτικά:
· διασφάλιση χρηματοδότησης, δημοπράτηση, εκπόνηση και έγκριση μελετών δικτύων και ΕΕΛ (Γεωτεχνικές, τοπογραφικές, οριστικές μελέτες συλλεκτήρων, δικτύων αποχέτευσης, προ μελέτη ΕΕΛ, Χρηματοοικονομική μελέτη κλπ),
  • επικαιροποίηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και περιβαλλοντική αδειοδότηση της ΕΕΛ στη θέση Πλατύ Χωράφι,
  • εκτίμηση κόστους διαδικασίας απόκτησης γης για ΕΕΛ και αντλιοστάσια, σύνταξη και υποβολή τεχνικών δελτίων με πρόβλεψη υποέργων, κατά περίπτωση: εργολαβίες δικτύων αποχέτευσης και ΕΕΛ, Οργανισμοί Κοινής Ωφέλειας, απαλλοτριώσεις, αρχαιολογία, Τεχνικοί Σύμβουλοι,
  • προκήρυξη διαγωνισμών, με σύστημα Μελέτη - Κατασκευή για την ΕΕΛ και μειοδοτικό σύστημα για τα δίκτυα αποχέτευσης, προσυμβατική διαδικασία μέσω του Ελεγκτικού Συνεδρίου,
  • ανάθεση / ανάληψη έργων.
7. Για την οριστικοποίηση όλων των επιμέρους θεμάτων θα υπογραφεί
Προγραμματική Σύμβαση, όπου θα ορίζεται αναλυτικά ο ρόλος καθενός από τα
εμπλεκόμενα μέρη, αφού ληφθούν οι προβλεπόμενες αποφάσεις των
αντίστοιχων μερών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου