Η συνέντευξη φιλοξενείτε στο τρέχον τεύχος του Αυγούστου στα πλαίσια του αφιερώματος του περιοδικού στον τουρισμό.
Ερώτηση 1η: Αν διανύουμε την web εποχή του τουρισμού, ποιο είναι αυτό το στοιχείο στο οποίο πρέπει να δώσει έμφαση μία τουριστική επιχείρηση στην online παρουσία της για να “κερδίσει” τον ανταγωνισμό της;
Στην ταυτότητά της φυσικά. Ζούμε στην οικονομία της εμπειρίας και ο τουρισμός επηρεάζεται άμεσα από αυτό. Ο
τρόπος με τον οποίο οι σύγχρονοι τουρίστες επιλέγουν τον προορισμό που θα επισκεφθούν ή το ξενοδοχείο τους, έχει αλλάξει δραματικά. Βασικό κριτήριο της επιλογής είναι πλέον η συνολική εμπειρία που μπορούν να αγοράσουν με τα χρήματα που διαθέτουν. Άρα λοιπόν οι τουριστικές επιχειρήσεις αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να καθορίσουν το προϊόν τους με μία ευρύτερη έννοια, να εντοπίσουν τα στοιχεία διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό τους και να το διαδώσουν στα social media, στο blog τους, στο website τους ακόμα και στα offline κανάλια προβολής τους.Ερώτηση 1η: Αν διανύουμε την web εποχή του τουρισμού, ποιο είναι αυτό το στοιχείο στο οποίο πρέπει να δώσει έμφαση μία τουριστική επιχείρηση στην online παρουσία της για να “κερδίσει” τον ανταγωνισμό της;
Στην ταυτότητά της φυσικά. Ζούμε στην οικονομία της εμπειρίας και ο τουρισμός επηρεάζεται άμεσα από αυτό. Ο
Ερώτηση 2η: Πόσο σημαντικό είναι το website ενός ξενοδοχείου σε μία τέτοια προσέγγιση;
Πάρα πολύ σημαντικό και μάλιστα θα έλεγα περισσότερο από ποτέ. Το website του ξενοδοχείου πλέον θα πρέπει να έχει τη μορφή ενός μίνι οδηγού για την ευρύτερη περιοχή. Και εξηγώ λέγοντας, ένα μικρό ξενοδοχείο στο Πίσω Λιβάδι της Πάρου για να παρουσιάσει τη συνολική εμπειρία που προσφέρει, πέρα από τις παροχές και τα δωμάτια, θα πρέπει να αναφέρει την παραλία του Καλόγερου η οποία βρίσκεται στα 3 χλμ όπου μπορεί κάποιος να κάνει φυσικό σπα με άργυλο από τα βράχια ή ακόμα και τον περίπατο στο λόφο του Άγιου Αντώνιου στην κορυφή του όποιου υπάρχει μοναστήρι το οποίο έχει βομβαρδιστεί 3 φορές από τους πειρατές κατά τη Ρωμαϊκή εποχή. Τέλος πρέπει να αναφέρονται διάφορες τοπικές παραδοσιακές εκδηλώσεις αλλά και προϊόντα. Όλα αυτά θα πρέπει να παρουσιάζονται στο website με κείμενα, εικόνες, video ώστε να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών του και να κάνουν κράτηση.
Ερώτηση 3η: Οι Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού είναι πλέον αρκετά ενημερωμένοι σε αυτά τα θέματα σε σχέση με συναδέλφους του εξωτερικού;
Στις παλιότερες γενιές υπάρχουν ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις. Στις νεότερες τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Έχουμε βέβαια ακόμα αρκετό δρόμο να διανύσουμε αλλά νομίζω ότι υπάρχει πρόοδος. Μερίδιο ευθύνης σε αυτό φέρουν επίσης και οι εταιρείες web οι οποίες προσέγγιζαν τον τουρισμό με ερασιτεχνισμό και όχι ως στρατηγικό μέσο προώθησης των τουριστικών επιχειρήσεων. Το γεγονός αυτό έχει κάνει πιο διστακτικούς αλλά και λιγότερο ενήμερους και τους επαγγελματίες του τουρισμού.
Ερώτηση 4η: Εσείς ως Nelios.com πως διαφοροποιείστε μέσα σε αυτή την αγορά;
Προερχόμαστε από τον τουρισμό και αυτό μας δίνει σημαντικό πλεονέκτημα. Μιλάμε την ίδια γλώσσα με τους πελάτες μας οπότε καταλαβαίνουν άμεσα ότι υπάρχει επικοινωνία και κατανόηση. Συνήθως πριν κάνουμε το πρώτο ραντεβού και ανάλογα το είδος της επιχείρησης, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε σε μεγάλο βαθμό τι λύσεις θα τους προτείνουμε.
Ερώτηση 5η: Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας ορισμένα ονόματα πελατών σας;
Θα έβαζα πρώτο το Andronis Luxury Suites στη Σαντορίνη το οποίο ψηφίστηκε φέτος ως το Νο1 ρομαντικό ξενοδοχείο στην Ευρώπη και Νο7 στον κόσμο από τους χρήστες του Tripadvisor.com. Έχουμε δουλέψει επίσης με τo Poseidonion Grand Resort στις Σπέτσες, το Crowne Plaza Athens, το HolidayInn Athens Airport, τον όμιλο Airotel, την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής, τον όμιλο Civitel, την Variety Cruises, την Mondial Assistance, τον ταξιδιωτικό οργανισμό Skylines-Euroskiclub, την Goldair και άλλους
Ερώτηση 6η: Υποστηρίζεται από πολλούς πως ο τουρισμός είναι η ανεκμετάλλευτη βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Από τη δική σας εμπειρία, τι μπορούν να κάνουν οι Έλληνες οι ασχολούμενοι με τον τουρισμό για να αντιστρέψουν αυτή την κατάσταση;
Δεν θα το έλεγα ότι είναι ανεκμετάλλευτη σε μεγάλο βαθμό, θα έλεγα ότι δεν έχουμε πάρει τα μέγιστα που θα μπορούσαμε. Για παράδειγμα δεν έχουμε καταφέρει να διευρύνουμε τη σεζόν μας. Παραμένει στο καλοκαιρινό εξάμηνο και μάλιστα με τάσεις μείωσης, ενώ έχουμε να δώσουμε πολλά και το χειμώνα. Νομίζω το κλειδί είναι η διαχείριση της ποιότητας σε όλα τα επίπεδα και η προσπάθεια απεγκλώβισης από τους μεγάλους tour operators οι οποίοι πραγματικά “πνίγουν” αυτό το μοναδικό προϊόν που έχουμε. Φυσικά πρέπει να γίνουν πολλά και σε θεσμικό επίπεδο π.χ. απλοποίηση διαδικασιών έκδοσης visa σε νέες αγορές όπως η Κίνα και η Ρωσία, ενίσχυση της κρουαζιέρας και του θεματικού τουρισμού όπως του συνεδρειακού, του θρησκευτικού κτλ.
Ερώτηση 7η: Τι είναι αυτό που σας αρέσει και τι είναι αυτό που σας ενοχλεί περισσότερο στη δουλειά σας;
Έχουμε δωρεάν διαμονή στα ξενοδοχεία των πελατών μας (γέλια). Είναι μοναδικό το συναίσθημα όταν οι υπηρεσίες μας και η στρατηγική που προτείνουμε στους πελάτες μας αποδίδει και βοηθάμε έτσι στην κερδοφορία τους. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο είναι ότι δεν βλέπω διάθεση αλλαγής σε μεγάλο ποσοστό των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων προς ένα επιχειρηματικό μοντέλο σαφώς πιο δύσκολο αλλά πολύ πιο ουσιαστικό και βιώσιμο μακροπρόθεσμα με μικρότερη εξάρτηση από τρίτους αλλά και καλύτερη ανάδειξη της ελληνικής φιλοξενίας.
Πηγή: Περιοδικό Celebrity – Αύγουστος 2012
Φωτογραφία: Δημήτρης Μανιάτης
oraia ta les...prepi na pari na inia h telaytaia genia allios i mises epixirisis idika mikromesaies tha paroun tin katiousa
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ,ΓΙΑ ΟΛΑ.Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΗΤΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 04,ΤΟΤΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ.ΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟ 04 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΜΑΤΩΔΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ,ΤΟΝ ΦΘΑΣΑΜΕ ΤΟ 12 ΣΤΟ ΕΛ.ΒΕΛ.,ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΗΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΟΥ ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ,ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΚΛΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ.ΕΝΑ ΕΡΗΜΟ ΤΟΠΙΟ,ΜΕ ΒΑΡΙΕΣΤΗΜΕΝΟΥΣ ΥΠΑΛΗΛΟΥΣ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΛΑ ΛΟΓΙΑ,ΛΙΓΑ ΕΡΓΑ