Το έργο του κάθετου άξονα
Κομοτηνής – Νυμφαίας είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στην περιοχή της Θράκης, μετά
τον κάθετο Ορμένιο-Αρδάνιο. Ο κάθετος άξονας που ξεκινά από την πόλη της
Κομοτηνής και καταλήγει στα σύνορα θα πρέπει να πούμε πως δεν σταματά εκεί
καθώς συνεχίζεται επί Βουλγαρικού εδάφους.
Στο συγκεκριμένο έργο παρατηρούνται
πολλές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του δρόμου. Θα πρέπει να επισημάνουμε πως
το έργο κατασκευής του κάθετου άξονα μήκους 22 χιλιομέτρων έχει
αναλάβει να το κατασκευάσει η τεχνική εταιρεία Ιόνιος Κατασκευαστική.
Το πρόβλημα στην εξέλιξη των
εργασιών είναι διπλό: από τη μία έχουμε τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας
που έχουν επιβραδύνει τους ρυθμούς κατασκευής και από την άλλη έχουμε την
αδυναμία του Δημοσίου να αποπληρώσει τα εκτελεσμένα έργα και να επιταχύνει τους
ρυθμούς εκταμίευσης.
Αυτό έχει λειτουργήσει εις βάρος
όλου του έργου που έχει προϋπολογισμό 85 εκατομμύρια ευρώ, δημοπρατήθηκε στις
15/12/2006 και η σύμβαση κατασκευής υπογράφτηκε στις 20/07/2007. Το έργο
μάλιστα είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μέσω του προγράμματος «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας».
Το έργο ταλανίζεται και από
συσσωρευμένες οφειλές της Ιόνιος προς τους εργαζομένους που κατά καιρούς
πραγματοποιούν κινητοποιήσεις ενώ κατά τους ίδιους υπάρχουν οφειλές που σε
ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν τους 10 μήνες.
Η κατάσταση αυτή φαίνεται ότι
έχει θορυβήσει και την Εγνατία ΑΕ, που πρόσφατα απέστειλε προς τη
διοίκηση Ιόνιος ειδική πρόσκληση, με την οποία την καλεί να παρουσιάσει
συγκεκριμένη πρόοδο στις εργασίες σε διάστημα ενός μήνα, και την προειδοποιεί
για το ενδεχόμενο «έκπτωσής» της από το έργο.
Το έργο που κουβαλά ήδη
περισσότερο από ένα χρόνο καθυστέρηση θα έμπλεκε σε περιπέτειες αν εξ ανάγκης
είχαμε ακόμα μία έκπτωτη εργολαβία καθώς οι πόροι του ΕΣΠΑ θα χάνονταν, το έργο
θα καθυστερούσε για μία διετία ακόμα και θα έριχνε στην ανεργία δεκάδες
εργαζομένους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου