Στο πρώτο σκέλος
περιληπτικά έχουμε δει τι έγινε και τι ταλαιπωρία τράβηξαν τα πληρώματα
μέχρι να τερματίσουν στα Χανιά με τους ασθενείς ανέμους που επικρατούσαν
σε όλο το Αιγαίο και το Κρητικό Πέλαγος.
Η ένταση της εκκίνησης
γρήγορα αντικαταστήθηκε από την υπομονή και προσμονή για τον πολυπόθητο
βοριά που τελικά σε όλο του το μεγαλείο ποτέ δεν εμφανίστηκε όλες τις
μέρες του αγώνα... είδαμε κάτω από τη Μήλο 20-24 κόμβους και νομίζαμε
ότι φύσαγε πολύ, μετά από τις μπουνάτσες που αντιμετωπίσαμε τις
προηγούμενες μέρες...
Για
την ιστορία το Σάββατο, 14 Ιουλίου, όλα ήταν έτοιμα για το πρώτο μεγάλο
σκέλος από το Φάληρο στα Χανιά συνολικής απόστασης 150νμ.
Το απογοητευτικό της
ημέρας ήταν το δελτίο καιρού που πρόβλεπε ασθενείς ανέμους σε όλο το
Αιγαίο. Ο αέρας είναι το πιο σημαντικό συστατικό σε έναν αγώνα
ιστιοπλοΐας και η απουσία του ειδικά σε ένα τόσο μεγάλο σκέλος είναι
δραματική… μιας και σημαίνει ότι θα χρειαστούν πολλές ώρες προκειμένου
να φτάσουν τα σκάφη στον τερματισμό.
Δυστυχώς για εμάς η
πρόγνωση επιβεβαιώθηκε… το πρώτο σκάφος που έφτασε στο τέρμα ήταν και το
γρηγορότερο σκάφος του στόλου, το Optimum 3 - Aspida, των Περικλή Λιβά
και Νίκου Λάζου, που χρειάστηκε 23 ώρες και 37 λεπτά και το τελευταίο
σκάφος που τερμάτισε ήταν το De Malo V - Γιατροί του Κόσμου, του Γιάννη
Γιαπαλάκη που χρειάστηκε 48 ώρες και 51 λεπτά!
Τουλάχιστον η νύχτα στο
Αιγαίο ήταν καταπληκτική με έναν ουρανό γεμάτο αστέρια αποζημιώνοντας τα
πληρώματα για την ταλαιπωρία τους.
Η επόμενη μέρα στα Χανιά
ήταν αφιερωμένη στην ξεκούραση των πληρωμάτων και στην επιδιόρθωση των
ζημιών που είχαν γίνει στα σκάφη κατά τη διάρκεια του 1ου σκέλους.
Το πρόγραμμα του αγώνα τις επόμενες δυο μέρες είχε ξανά αγώνες.
Την Τρίτη 17 έγινε μια
παράκτια ιστιοδρομία 32νμ στον όρμο των Χανίων με βασικό χαρακτηριστικό
το μεγάλο κύμα, περίπου 2 μέτρα, και το μέτριο αέρα με πολλές
αυξομειώσεις στην ένταση.
Αυτή ήταν ίσως και η πιο
ενδιαφέρουσα και ωραία ιστιοδρομία του φετινού αγώνα αν και οι συνθήκες
δυσκόλεψαν για μια ακόμα φορά τα πληρώματα, που προσπαθούσαν με τον
μέτριο αέρα των 10-16 κόμβων να περάσουν το μεγάλο κύμα και να κάνουν το
σκάφος τους να φτάσει πιο γρήγορα στον τερματισμό.
Η ένταση φάνηκε κατά τη
διάρκεια την εκκίνησης που όλοι θέλοντας να είναι μπροστά στην γραμμή
της εκκίνησης πίεσαν πολύ με αποτέλεσμα τα περισσότερα σκάφη του στόλου
να βρεθούν μπροστά από τη γραμμή πριν την κόρνα της εκκίνησης. Η
επιτροπή του αγώνα μη έχοντας άλλη επιλογή αναγκάστηκε να δώσει γενική
ανάκληση και να γυρίσει όλα τα σκάφη πίσω μιας και ήταν αδύνατο με
σιγουριά να εντοπίσει ποιοι ήταν μπροστά και ποιοι πίσω από τη γραμμή
κατά την εκκίνηση.
Δεύτερη εκκίνηση και
πάλι με ένταση και πίεση, αυτή τη φορά όμως όλοι ήταν πιο προσεκτικοί
και δεν υπήρξε για δεύτερη φορά γενική ανάκληση, παρά μόνο δυο μερικές
ανακλήσεις σε δυο σκάφη που και πάλι ήταν άκυρα. Ο αγώνας ήταν γρήγορος
και τεχνικός και τα αγωνιστικά σκάφη με τα πιο έμπειρα πληρώματα να
ξεχωρίζουν αμέσως. Νικητής του σκέλους αναδείχτηκε το Booker-Amita
Motion με κυβερνήτη τον Ολυμπιονίκη Δημήτρη Δεληγιάννη, δευτερόλεπτα
μπροστά από το Aces - Status με κυβερνήτη τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή,
Παναγιώτη Μάντη, στην τρίτη θέση τερμάτισε το Optimum 3 - Aspida.
Την Τετάρτη 18 Ιουλίου,
το πρόγραμμα περιελάμβανε 2 ιστιοδρομίες όρτσα - πρύμα, μπροστά από το
παλιό λιμάνι των Χανιών. Οι προετοιμασίες των πληρωμάτων ξεκίνησαν από
νωρίς το πρωί, αλλά για μια ακόμα φορά τα πράγματα έδειχναν ότι δεν θα
ήταν μια εύκολη μέρα.
Ο αέρας ήταν ανύπαρκτος
με το κύμα όμως να είναι παρόν. Οι συγκεκριμένες συνθήκες, ελάχιστον
αέρας με μεγάλο κυματισμό, είναι από τους χειρότερους συνδυασμούς που
μπορεί κανείς να συναντήσει σε αγώνες ιστιοπλοΐας.
Η επιτροπή αγώνα σωστά
σκεπτόμενη αποφάσισε να δώσει μια μικρή αναβολή στην εκκίνηση του αγώνα
που δεν μπορούσε να γίνει την προγραμματισμένη ώρα. Η αναμονή έδωσε τη
δυνατότητα σε άλλους να ετοιμαστούν καλύτερα, και σε άλλους την ευκαιρία
να συνέλθουν από τις κρεπάλες της προηγούμενης νύχτας... Η διάθεση
όλων ήταν καλή και τα φιλικά πειράγματα πριν τον αγώνα έδειχναν ότι το
κλίμα ήταν ιδιαίτερα καλό παρά τις δύσκολες συνθήκες.
Τελικά μετά από μια ώρα
περίπου ένα αεράκι 6-8 κόμβων εμφανίστηκε και αυτό ήταν αρκετό για την
επιτροπή να δώσει εκκίνηση παρά τις αντιρρήσεις από πολλούς
αγωνιζόμενους ότι οι συνθήκες ήταν ακατάλληλες για να γίνει σωστός και
δίκαιος αγώνας.
Κύμα 2 μέτρα και αέρας
6-8 κόμβους είναι πραγματικά δύσκολες συνθήκες και αυτό φάνηκε από τα
αποτελέσματα μιας και τα μισά σκάφη του στόλου δεν κατάφεραν να
ολοκληρώσουν μέσα στον προκαθορισμένο χρόνο τους την ιστιοδρομία. Παρόλα
αυτά τα πιο ελαφριά και γρήγορα σκάφη τερμάτισαν μέσα στο χρόνο τους με
το Booker-Amita Motion να είναι πρώτο και να το ακολουθούν για μια
ακόμη φορά το Aces - Status και το Optimum 3 - Aspida.
Όλα έδειχναν ότι στον
φετινό αγώνα τα τρία αυτά σκάφη θα ήταν οι πρωταγωνιστές μιας και είχαν
μονοπωλήσει τις θέσεις του βάθρου σε όλες τις ιστιοδρομίες που είχαν
γίνει.
Την ίδια μέρα την
Τετάρτη παράλληλα με τα ORCi που έκαναν έναν αγώνα όρτσα πρύμα, τα ORC
Club έκαναν έναν παράκτιο αγώνα 14νμ και αν και επίσης οι συνθήκες ήταν
δύσκολες τα περισσότερα σκάφη κατάφεραν να τερματίσουν. Νικητής στα Club
ήταν ο Γιάννης Γιαπαλάκης με το De Malo V - Γιατροί του Κόσμου, μόλις 3
δευτερόλεπτα μπροστά από το Alter Ego - ABS του Στέλιου Μπόνα, τρίτο
ήταν το Αλμύρα του Δ. Ναναδάκη από τον Ν.Ο.Χανίων.
Το βράδυ της Τετάρτης ο
Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Χανιών, σε μια πολύ όμορφη τελετή τίμησε τα
πληρώματα με την παραδοσιακή Κρητική φιλοξενία και μετά την τελετή της
απονομής των κυπέλλων στους πρώτους των τριών πρώτων ιστιοδρομιών δόθηκε
ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι μιας και την επόμενη μέρα ο στόλος θα
έφευγε από τα Χανιά για τον επόμενο προορισμό του αγώνα που ήταν η
Μήλος.
Σε αυτό το σκέλος οι
προβλέψεις του καιρού ήταν οι κλασσικές συνθήκες που έχουμε όλοι
συνδέσει το Ράλλυ Αιγαίου στο μυαλό μας, δυνατός βοριάς με μεγάλο και
κοφτό κύμα.
Η εκκίνηση δόθηκε στις
11 το πρωί μπροστά από το λιμάνι των Χανίων και ο τερματισμός ήταν στον
Αδάμαντα, το λιμάνι της Μήλου, η συνολική απόσταση της διαδρομής ήταν
80νμ.
Η αρχή του αγώνα ήταν
και το πιο δύσκολο μέρος του σκέλους, μετά την εκκίνηση και κοντά στην
Κρήτη οι συνθήκες ήταν παρόμοιες με τις προηγούμενες μέρες, μεγάλο κύμα
και λίγος αέρας, αυτό έκανε δύσκολη την αποχώρηση από το νησί καθώς τα
πρώτα 10 μίλια οι συνθήκες θύμιζαν "πλυντήριο" για τα πληρώματα…
χτυπιόνταν τα σκάφη στο κύμα καθώς προσπαθούσαν να το καβαλήσουν για να
προχωρήσουν και αυτό έκανε τα σκάφη να κινούνται προς όλες τις
διευθύνσεις… πάνω κάτω και δεξιά αριστερά… καθόλου ευχάριστο.
Άλλοι πιο γρήγορα, άλλοι
πιο αργά, καταφέραμε να απομακρυνθούν από την Κρήτη και να ξεκινήσουμε
το ταξίδι μας προς τη Μήλο με καλύτερες συνθήκες γιατί όσο προχωρούσαμε
προς τα βόρια ο αέρας δυνάμωνε και έδινε τη δυνατότητα στα σκάφη να
περνάν τα κύματα γρήγορα και χωρίς κοπάνημα.
Το μέγιστο που είδαμε
από αέρα ήταν κοντά στους 28 κόμβους που γρήγορα έπεσε και πάλι στους
18-22 που ήταν και ο καιρός στο μεγαλύτερο μέρος του σκέλους.
Τελικά τα σκάφη που βρέθηκαν στο βάθρο και σε αυτό το σκέλος ήταν τα συνηθισμένα...
Για την ιστορία το
σκέλος Χανιά - Μήλος το κέρδισε το σκάφος Booker-Amita Motion και το
ακολουθούν για μια ακόμη φορά το Aces - Status και το Optimum 3 -
Aspida.
Το Σάββατο το απόγευμα
στις πέντε, μέσα στον όρμο του Αδάμαντα της Μήλου δόθηκε η εκκίνηση του
τελευταίου σκέλους που θα καθόριζε και τον τελικό νικητή του αγώνα, οι
διεκδικητές ήταν τα τρία σκάφη που είχαν μονοπωλήσει τις θέσεις του
βάθρου μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Το Booker-Amita Motion,
το Aces - Staus και το Optimum 3 - Aspida, όποιο από αυτά τα τρία θα
κέρδιζε το τελευταίο σκέλος θα κέρδιζε και τον αγώνα. Η αγωνία μεγάλη
τόσο για τα πληρώματα των τριών αυτών σκαφών αλλά και για όλους τους
υπόλοιπους καθώς όλοι κάτι είχαν να αποδείξουν στους εαυτούς τους με μια
καλή ιστιοδρομία.
Ο καιρός βοήθησε να
βγουν τα σκάφη από τη Μήλο γρήγορα και με τους τρεις πρώτους να είναι
πολύ κοντά μεταξύ τους, αλλά όλα έδειχναν ότι δεν θα ήταν και τόσο
εύκολο να αποφασιστεί ο νικητής. Ο καιρός έκανε τα τερτίπια του και ενώ
όλοι περιμέναμε να έχουμε ένα σταθερό αεράκι όλο το βράδυ, έκοψε
αφήνοντας στον τόπο το μεγαλύτερο μέρος του στόλου… Η αναμονή να φυσήξει
είναι κουραστική και απαιτεί γερά νεύρα από τα πληρώματα, όλοι έδειξαν
τον χαρακτήρα τους και το πάλεψαν δυνατά μέχρι να φυσήξει τελικά μετά
από 3 ώρες που βρεθήκαμε να είμαστε σταματημένοι έξω από τη Μήλο.
Από εκεί και πέρα ο
βοριάς αποζημίωσε την ταλαιπωρία που είχαμε υποστεί και με ιδανικές
συνθήκες όλο το βράδυ, 12-18 κόμβους βοριά, έφερε σχετικά γρήγορα τα
σκάφη στον τερματισμό που ήταν κάτω από τον ναό του Απόλλωνα στο
Σούνιο.
Την ιστιοδρομία την
κέρδισε τελικά το Booker-Amita Motion και αυτή η νίκη του έδωσε και την
γενική νίκη στον αγώνα με 7.65 βαθμούς, στην δεύτερη θέση της γενικής
τερμάτισε το Aces - Status με 12 βαθμούς και τρίτο το Optimum 3 -
Aspida με 14.85 βαθμούς στην κατηγορία ORCi.
Στα ORC Club νικητής
ήταν το σκάφος Alter Ego - ABS με 6.1 βαθμούς, με δεύτερο το De Malo V-
Γιατροί του Κόσμου με 16.1 βαθμούς και τρίτο το Αυστριακό Trinity με
18.95 βαθμούς.
Ο αγώνας ολοκληρώθηκε τη
Δευτέρα 22 Ιουλίου, με την καθιερωμένη απονομή των κυπέλλων στους
νικητές και την τελετή λήξης, στην Ναυτική Διοίκηση Αιγαίου, δίνοντας το
οριστικό τέλος στο 49ο Ράλλυ Αιγαίου που διοργανώνει ο ΠΟΙΑΘ (Ηellenic
Offshore Racing Club) σχεδόν μισό αιώνα τώρα.
Στον αγώνα συμμετείχαν 35 σκάφη και νικητής για τέταρτη φορά, 2008, 2009, 2011 & 2012, αναδείχτηκε το σκάφος Booker - Amita Motion με κυβερνήτη τον Ολυμπιονίκη Δημήτρη Δεληγιάννη και πλήρωμα τους Σίμο
Καμπουρίδη, Νατάσσα Πατάρα, Άκη Τσαρούχη, Περικλή Σπύρου, Χρύσανθο
Παπαμιχαήλ, Περικλή Λιβά, Μάκη Ωρολογά, Πέτρο Σεκούρη, Σταύρο Χαμπάκη
και Νίκο Σινούρη.
Το ραντεβού όλων
ανανεώθηκε για την επόμενη χρονιά που θα είναι και επετειακή μιας και θα
κλείσουν τα 50 χρόνια του Ράλλυ Αιγαίου, που το κάνουν το παλαιότερο
ιστιοπλοϊκό γεγονός της χώρας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου