α) του περιβαλλοντικού ελέγχου στο ΔΑΑ που ζήτησε ο Συμπαραστάτης και ήδη δόθηκε η σχετική εντολή διενέργειάς του από το Υπουργείο Περιβάλλοντος (αριθ. πρωτ: 860/17.6.2016 ΣΕΠ) και
β) της συζήτησης για την τροποποίηση της νέας σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, που αποτελεί «τοπική υπόθεση» Στρατηγικού χαρακτήρα για τον Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος.
Συγκεκριμένα αναφέρει:
Σας γνωρίζουμε ότι επ’ αφορμή των υπ’ αριθ. 1, 2, 3 και 4 ανωτέρω σχετικών καταγγελιών, καθώς και άλλων σημαντικών αυθαιρεσιών που εντόπισε ο Συμπαραστάτης (βλ. υπ’ αριθ. 23, 24 και 25 ανωτέρω σχετικά που τις αποδεικνύουν) και βαρύνουν τη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», αλλά προφανώς και εποπτεύουσες αυτό υπηρεσίες (π.χ. ΥΠΑ), σας ενημερώνουμε για τα εξής :
I. ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ Δ.Α.Α. «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Κατόπιν του από 11.4.2016 εγγράφου διαμεσολάβησης του Συμπαραστάτη (βλ. σχετ. 26) προς το Σώμα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος Δόμησης Ενέργειας & Μεταλλείων, για έλεγχο στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», εκδόθηκε ήδη η υπ’ αριθ. 27 ανωτέρω σχετική εντολή ελέγχου, ώστε τα αποτελέσματά του να μας δοθούν και εν συνεχεία να ενημερωθούν οι πολίτες, δεδομένου και του γεγονότος (όπως αναφέρεται) ότι ο αερολιμένας δεν έχει ελεγχθεί από 23.6.2004 !!
II. ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΘΟΡΥΒΟΥ
Σε ότι αφορά στο θέμα του αεροπορικού θορύβου, ο Συμπαραστάτης (ΣτΔΕ) έχει επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης αποφάσεων για θεσμοθέτηση αδιάβλητων μέτρων παρακολούθησης, ελέγχου και διαφανούς χαρτογράφησης του θορύβου που δημιουργεί ο ΔΑΑ, με μέριμνα να αντιμετωπισθεί η αδιαφάνεια, να διασφαλιστούν εγγυήσεις αντικειμενικότητας και αμεροληψίας, χωρίς πλέον την εφαρμοζόμενη πλασματική μεθόδου μέτρησης θορύβου στο αεροδρόμιο (μεσοσταθμικά), αντικρούοντας την διαφαινόμενη αδιαλλαξία των αρμοδίων, όπως καταγγέλλουν οι πολίτες και οι τοπικοί φορείς.
Συγκεκριμένα, ο Συμπαραστάτης, έχει από τον Ιούνιο 2015 αναφερθεί στο μέγα θέμα της «ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» σε βάρος της Αρτέμιδος, για το οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει ολοκληρωμένο, διάφανο και αντικειμενικό (πιστοποιημένο) σχέδιο 10, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και διαδικασία, για αποτελεσματική αντιμετώπισή του προβλήματος, σύμφωνα με την Οδηγία 2002/49/ΕΚ.
Αντίθετα από τους αρμόδιους, οι πολίτες και οι φορείς της Αρτέμιδος, καταγράφουν επί του θέματος ειδικά τεχνάσματα εκ μέρους των υπευθύνων, όπως η χρήση «μεσοσταθμικών ορίων θορύβου» από το ΔΑΑ και μη θεσμοθέτηση στην Ελλάδα κανονικών διαδικασιών και ορίων αεροπορικού θορύβου.
Στην έλλειψη αυτή αναφέρεται και το από 24.6.2009 Πρακτικό VII/2009 της Τεχνικής Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας (βλ. σχετ. 18 του παρόντος), που στη σελ. 4, § 4 αυτού, αναφέρεται από τότε, στα αναγκαία όρια αεροπορικού θορύβου που προβλέπει η Οδηγία 2002/49/ΕΚ και σε τυχόν συμπληρωματικούς δείκτες που δεν έχουν θεσμοθετηθεί στην Ελλάδα ως αντικείμενο της Οδηγίας 2002/30/ΕΚ, συμπληρώνοντας το ίδιο ως άνω Πρακτικό για τον σε εξέλιξη – τότε – διεθνή δημόσιο διαγωνισμό ανάθεσης ειδικής μελέτης με τίτλο : «Αειφόρος Σχεδιασμός Ανάπτυξης & Λειτουργίας Αερολιμένων στην Ελλάδα για την βελτίωση του Ακουστικού Περιβάλλοντος».
Διεθνή διαγωνισμό που τελικά όμως ακυρώθηκε τον Ιούνιο 2010, με την υπ’ αριθ. 20 ανωτέρω σχετική απόφαση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και όπως πληροφορούμαστε δεν έχει γίνει ακόμα !! οπότε εφόσον έτσι συνεχίζουν να έχουν τα πράγματα στη χώρα μας και στον ΔΑΑ, δεν φαίνεται να έχουμε χαρτογράφηση θορύβου.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα αεροδρόμιο όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» που κατατάσσεται στην κατηγορία των «μεγάλων αεροδρομίων», με πολλές δεκάδες χιλιάδες κινήσεις (απογειώσεις – προσγειώσεις) το χρόνο, 18.087.377 επιβάτες το 2015 και κέρδη προ φόρων ύψους € 179,8 εκατ. σε σύγκριση με € 126,7 εκατ. το προηγούμενο έτος (2014), οπότε κάτω από αυτές τις προδιαγραφές – μεγέθη είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να παρακάμπτονται βασικές κανονιστικές διαδικασίες χαρτογράφησης και ελέγχου του αεροπορικού θορύβου σ’ αυτό και με την από 10.6.2011 έγγραφη εντολή του Υπουργείου Περιβάλλοντος (προς το ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος») να εκπονείται (προφανώς μεροληπτικά) ιδιωτική μελέτη χαρτογράφησης αεροπορικού θορύβου, παρά το ότι αυτό (το ίδιο) είναι ελεγχόμενο στο θέμα του θορύβου.
Σε ότι αφορά στο θέμα του αεροπορικού θορύβου, ο Συμπαραστάτης (ΣτΔΕ) έχει επισημάνει την αναγκαιότητα λήψης αποφάσεων για θεσμοθέτηση αδιάβλητων μέτρων παρακολούθησης, ελέγχου και διαφανούς χαρτογράφησης του θορύβου που δημιουργεί ο ΔΑΑ, με μέριμνα να αντιμετωπισθεί η αδιαφάνεια, να διασφαλιστούν εγγυήσεις αντικειμενικότητας και αμεροληψίας, χωρίς πλέον την εφαρμοζόμενη πλασματική μεθόδου μέτρησης θορύβου στο αεροδρόμιο (μεσοσταθμικά), αντικρούοντας την διαφαινόμενη αδιαλλαξία των αρμοδίων, όπως καταγγέλλουν οι πολίτες και οι τοπικοί φορείς.
Συγκεκριμένα, ο Συμπαραστάτης, έχει από τον Ιούνιο 2015 αναφερθεί στο μέγα θέμα της «ΗΧΟΡΥΠΑΝΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» σε βάρος της Αρτέμιδος, για το οποίο δεν φαίνεται να υπάρχει ολοκληρωμένο, διάφανο και αντικειμενικό (πιστοποιημένο) σχέδιο 10, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και διαδικασία, για αποτελεσματική αντιμετώπισή του προβλήματος, σύμφωνα με την Οδηγία 2002/49/ΕΚ.
Αντίθετα από τους αρμόδιους, οι πολίτες και οι φορείς της Αρτέμιδος, καταγράφουν επί του θέματος ειδικά τεχνάσματα εκ μέρους των υπευθύνων, όπως η χρήση «μεσοσταθμικών ορίων θορύβου» από το ΔΑΑ και μη θεσμοθέτηση στην Ελλάδα κανονικών διαδικασιών και ορίων αεροπορικού θορύβου.
Στην έλλειψη αυτή αναφέρεται και το από 24.6.2009 Πρακτικό VII/2009 της Τεχνικής Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας (βλ. σχετ. 18 του παρόντος), που στη σελ. 4, § 4 αυτού, αναφέρεται από τότε, στα αναγκαία όρια αεροπορικού θορύβου που προβλέπει η Οδηγία 2002/49/ΕΚ και σε τυχόν συμπληρωματικούς δείκτες που δεν έχουν θεσμοθετηθεί στην Ελλάδα ως αντικείμενο της Οδηγίας 2002/30/ΕΚ, συμπληρώνοντας το ίδιο ως άνω Πρακτικό για τον σε εξέλιξη – τότε – διεθνή δημόσιο διαγωνισμό ανάθεσης ειδικής μελέτης με τίτλο : «Αειφόρος Σχεδιασμός Ανάπτυξης & Λειτουργίας Αερολιμένων στην Ελλάδα για την βελτίωση του Ακουστικού Περιβάλλοντος».
Διεθνή διαγωνισμό που τελικά όμως ακυρώθηκε τον Ιούνιο 2010, με την υπ’ αριθ. 20 ανωτέρω σχετική απόφαση του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων και όπως πληροφορούμαστε δεν έχει γίνει ακόμα !! οπότε εφόσον έτσι συνεχίζουν να έχουν τα πράγματα στη χώρα μας και στον ΔΑΑ, δεν φαίνεται να έχουμε χαρτογράφηση θορύβου.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα αεροδρόμιο όπως το «Ελευθέριος Βενιζέλος» που κατατάσσεται στην κατηγορία των «μεγάλων αεροδρομίων», με πολλές δεκάδες χιλιάδες κινήσεις (απογειώσεις – προσγειώσεις) το χρόνο, 18.087.377 επιβάτες το 2015 και κέρδη προ φόρων ύψους € 179,8 εκατ. σε σύγκριση με € 126,7 εκατ. το προηγούμενο έτος (2014), οπότε κάτω από αυτές τις προδιαγραφές – μεγέθη είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να παρακάμπτονται βασικές κανονιστικές διαδικασίες χαρτογράφησης και ελέγχου του αεροπορικού θορύβου σ’ αυτό και με την από 10.6.2011 έγγραφη εντολή του Υπουργείου Περιβάλλοντος (προς το ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος») να εκπονείται (προφανώς μεροληπτικά) ιδιωτική μελέτη χαρτογράφησης αεροπορικού θορύβου, παρά το ότι αυτό (το ίδιο) είναι ελεγχόμενο στο θέμα του θορύβου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα μέχρι την 30η Ιουνίου 2007, σύμφωνα με τις Κοινοτικές Οδηγίες, θα έπρεπε να είχε ολοκληρώσει τις απαραίτητες μελέτες και να παρουσιάσει Στρατηγικούς χάρτες θορύβου, σε διάφορες περιοχές, έργα, κλπ, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος.
Παρόλα αυτά οι πληροφορίες λένε ότι οι Στρατηγικοί χάρτες θορύβου δεν έγιναν και όσον αφορά το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» φέρεται να έκαμε χαρτογράφηση κατόπιν «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» του, με βάση το υπ’ αριθ. 21 ανωτέρω σχετικό - εντολή του ΥΠΕΚΑ.
Παρόλα αυτά οι πληροφορίες λένε ότι οι Στρατηγικοί χάρτες θορύβου δεν έγιναν και όσον αφορά το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» φέρεται να έκαμε χαρτογράφηση κατόπιν «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» του, με βάση το υπ’ αριθ. 21 ανωτέρω σχετικό - εντολή του ΥΠΕΚΑ.
Ωστόσο σύμφωνα με δημοσίευμα 11 στις 29.7.2011 και εφόσον εν τω μεταξύ η Ελλάδα (και το ΔΑΑ) δεν έχει συμμορφωθεί, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο παραπομπής της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, λόγω της ηχορύπανσης του διεθνή αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», καθώς όπως τόνισε απαντώντας σε σχετική ερώτηση Έλληνα Ευρωβουλευτή, ο αρμόδιος Επίτροπος Περιβάλλοντος κ. Potočnik, η έκθεση που κατέθεσε η Ελλάδα για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τις Οδηγίας 2002/49/ΕΚ για τον Περιβαλλοντικό θόρυβο (ΟΠΔ/END)
Πάντως κλείνοντας επί του θέματος αυτού, ο Συμπαραστάτης θεωρεί ότι το όλο ζήτημα άπτεται φαινομένου μεροληπτικής στάσης της Ελληνικής Διοίκησης υπέρ του ΔΑΑ, γεγονός όμως που βλάπτει τα συμφέροντα και την υγεία των κατοίκων της Αρτέμιδος, αλλά και γενικότερα το δημόσιο συμφέρον και δεν φαίνεται ότι στην περίπτωση του ΔΑΑ εφαρμόζονται στην πράξη οι διατάξεις της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ, της ΚΥΑ: 13586/724/2006 (ΦΕΚ: 384/Β/28-3-2006) και της ΚΥΑ: 211773/2012 (ΦΕΚ: 1367/Β/27-4-2012)
Πάντως κλείνοντας επί του θέματος αυτού, ο Συμπαραστάτης θεωρεί ότι το όλο ζήτημα άπτεται φαινομένου μεροληπτικής στάσης της Ελληνικής Διοίκησης υπέρ του ΔΑΑ, γεγονός όμως που βλάπτει τα συμφέροντα και την υγεία των κατοίκων της Αρτέμιδος, αλλά και γενικότερα το δημόσιο συμφέρον και δεν φαίνεται ότι στην περίπτωση του ΔΑΑ εφαρμόζονται στην πράξη οι διατάξεις της Οδηγίας 2002/49/ΕΚ, της ΚΥΑ: 13586/724/2006 (ΦΕΚ: 384/Β/28-3-2006) και της ΚΥΑ: 211773/2012 (ΦΕΚ: 1367/Β/27-4-2012)
III. ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΞ ΤΟΥ Δ.Α.Α
Ο Συμπαραστάτης στο πλαίσιο της επί του θέματος διαμεσολάβησής του (βλ. υπ’ αριθ. 23, 24, 25, 26 & 27 ανωτέρω σχετικά) κατόπιν καταγγελιών θιγομένων πολιτών, διαπίστωσε ότι η υπόθεση αυτή προφανώς έχει αφετηρία την περίοδο κατασκευής του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Διαπίστωσε ακόμα ο Συμπαραστάτης, ότι η σχετική «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αεροδρομίου» (εκπονήθηκε το 1992), στον Τόμο Α’ - Κεφάλαιο 2.3. και στην σελίδα Α-32, αναφέρεται ότι στα πλαίσια των μέτρων για τα επιφανειακά νερά, γίνεται μνεία στην «κατασκευή περιμετρικού αποστραγγιστικού δικτύου γύρω από το αεροδρόμιο, κατά τη φάση λειτουργίας του σε συνδυασμό με τη δημιουργία αποχετευτικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή, ούτως ώστε να αντιμετωπισθούν τυχόν πλημμυρικά φαινόμενα» 12
Επί της υπόθεσης αυτής υπήρξε μεγάλη διερευνητική αλληλογραφία, όπου η μια δημόσια υπηρεσία μετέφερε το θέμα στην άλλη, ώσπου τελικά ο Συμπαραστάτης έλαβε επιστολή όπου σε ότι αφορά την υπεύθυνη υπηρεσία το θέμα εστιάζεται (ως αρμοδιότητα) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. πρωτ: ΔΑΕΕ/709/Φ.ΜΕ2/14.7.2015 έγγραφο της Δ/νσης Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών έργων του Υπουργείου Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας & Τουρισμού
Ο Συμπαραστάτης στο πλαίσιο της επί του θέματος διαμεσολάβησής του (βλ. υπ’ αριθ. 23, 24, 25, 26 & 27 ανωτέρω σχετικά) κατόπιν καταγγελιών θιγομένων πολιτών, διαπίστωσε ότι η υπόθεση αυτή προφανώς έχει αφετηρία την περίοδο κατασκευής του ΔΑΑ «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Διαπίστωσε ακόμα ο Συμπαραστάτης, ότι η σχετική «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αεροδρομίου» (εκπονήθηκε το 1992), στον Τόμο Α’ - Κεφάλαιο 2.3. και στην σελίδα Α-32, αναφέρεται ότι στα πλαίσια των μέτρων για τα επιφανειακά νερά, γίνεται μνεία στην «κατασκευή περιμετρικού αποστραγγιστικού δικτύου γύρω από το αεροδρόμιο, κατά τη φάση λειτουργίας του σε συνδυασμό με τη δημιουργία αποχετευτικού δικτύου στην ευρύτερη περιοχή, ούτως ώστε να αντιμετωπισθούν τυχόν πλημμυρικά φαινόμενα» 12
Επί της υπόθεσης αυτής υπήρξε μεγάλη διερευνητική αλληλογραφία, όπου η μια δημόσια υπηρεσία μετέφερε το θέμα στην άλλη, ώσπου τελικά ο Συμπαραστάτης έλαβε επιστολή όπου σε ότι αφορά την υπεύθυνη υπηρεσία το θέμα εστιάζεται (ως αρμοδιότητα) στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. πρωτ: ΔΑΕΕ/709/Φ.ΜΕ2/14.7.2015 έγγραφο της Δ/νσης Αντιπλημμυρικών & Εγγειοβελτιωτικών έργων του Υπουργείου Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας & Τουρισμού
IV. ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤHΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ (Ζ.Π.Α.Α)
Η Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.Α.)13 είναι μια έκταση γης 19.000 στρεμμάτων περίπου, που περιβάλει το Αεροδρόμιο και προσδιορίζεται ως εξής :
- Βόρεια, σε μήκος 3.000 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (από «Νεάπολη» - «Πηγάδι Βελανιδέζας» - «Άγιο Βασίλη» - αρχή ρέματος «Πετρέζας»)
- Νότια, σε μήκος 1.100 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (μέχρι την «Αττική Οδό» στο Μαρκόπουλο) και
- Δυτικά, σε μήκος 1.200 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (μέχρι την διασταύρωση της Λ. Σπάτων – Αρτέμιδος με τον δρόμο του «Αγίου Πέτρου» και μέχρι την διασταύρωση της Λ. Μαρκοπούλου με την εσωτερική οδό Σπάτων – Κορωπίου).
Περαιτέρω και σύμφωνα με την εξειδικευμένη παρουσίαση της υπόθεσης από τον δημοτικό σύμβουλο, κ. Χρ. Τσαντήλα (βλ. υπ’ αριθ. 7 ανωτέρω σχετικό 14), η ως άνω περιοχή (Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου), κατανέμεται κατά γειτνιάζοντα Δήμο ως εξής:
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος, ανήκουν 10.800 στρέμματα περίπου.
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Παιανίας, ανήκουν 4.000 στρέμματα περίπου.
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Κορωπίου, ανήκουν 3.700 στρέμματα περίπου.
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Μαρκοπούλου, ανήκουν 500 στρέμματα περίπου.
Η Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.Α.)13 είναι μια έκταση γης 19.000 στρεμμάτων περίπου, που περιβάλει το Αεροδρόμιο και προσδιορίζεται ως εξής :
- Βόρεια, σε μήκος 3.000 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (από «Νεάπολη» - «Πηγάδι Βελανιδέζας» - «Άγιο Βασίλη» - αρχή ρέματος «Πετρέζας»)
- Νότια, σε μήκος 1.100 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (μέχρι την «Αττική Οδό» στο Μαρκόπουλο) και
- Δυτικά, σε μήκος 1.200 μ. από την περίφραξη του Αεροδρομίου (μέχρι την διασταύρωση της Λ. Σπάτων – Αρτέμιδος με τον δρόμο του «Αγίου Πέτρου» και μέχρι την διασταύρωση της Λ. Μαρκοπούλου με την εσωτερική οδό Σπάτων – Κορωπίου).
Περαιτέρω και σύμφωνα με την εξειδικευμένη παρουσίαση της υπόθεσης από τον δημοτικό σύμβουλο, κ. Χρ. Τσαντήλα (βλ. υπ’ αριθ. 7 ανωτέρω σχετικό 14), η ως άνω περιοχή (Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου), κατανέμεται κατά γειτνιάζοντα Δήμο ως εξής:
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος, ανήκουν 10.800 στρέμματα περίπου.
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Παιανίας, ανήκουν 4.000 στρέμματα περίπου.
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Κορωπίου, ανήκουν 3.700 στρέμματα περίπου.
- Στη Κτηματική Περιφέρεια του Δήμου Μαρκοπούλου, ανήκουν 500 στρέμματα περίπου.
Επί του σοβαρού αυτού θέματος είναι απολύτως λογική η επανεξέταση των δεσμεύσεων που έχουν επιβληθεί, με τον ν. 2338/1995, σε μια ιδιαιτέρως εκτεταμένη περιοχή, με συνέπεια τον δραστικό περιορισμό στις χρήσεις γης σε εκατοντάδες ιδιοκτησίες. Στο πλαίσιο αυτό, θα μπορούσε να εξετασθεί το ενδεχόμενο περιορισμού των ορίων της Ζώνης Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (Ζ.Π.Α.Α) στον απολύτως αναγκαίο βαθμό, καθώς και άρσης ορισμένων εκ των αυστηρών όρων που προβλέπονται στις χρήσεις γης
Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο Συμπαραστάτης παραπέμπει στην παρουσίαση του θέματος από τον δημοτικό σύμβουλο, κ. Χρ. Τσαντήλα (Δείτε: spata-artemida.blogspot.gr)
Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο Συμπαραστάτης παραπέμπει στην παρουσίαση του θέματος από τον δημοτικό σύμβουλο, κ. Χρ. Τσαντήλα (Δείτε: spata-artemida.blogspot.gr)
V. ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΚΑΙ ΤΕΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΔΑΑ
Επιπροσθέτως έχει τονιστεί ότι η πόλη της Αρτέμιδος και ο Δήμος Σ-Α γενικότερα, δεν λαμβάνει θεσμοθετημένα αντισταθμιστικά οφέλη από το Αεροδρόμιο, ούτε εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία [Βλ. Οδηγία 2004/35/ΕΚ η οποία ενσωματώθηκε με το Π. Διάταγμα 148/2009 περί «Περιβαλλοντικής ευθύνης για την πρόληψη και την αποκατάσταση των ζημιών στο περιβάλλον-εναρμόνιση με την οδηγία 2004/35/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Απριλίου όπως ισχύει» (ΦΕΚ 190/Α/09), όπου αναφέρεται εκτός των άλλων, ότι : «Η πρόληψη και αποκατάσταση των περιβαλλοντικών ζημιών θα πρέπει να επιτυγχάνεται μέσω της προώθησης της αρχής ¨ο ρυπαίνων πληρώνει¨, όπως αναφέρεται στη Συνθήκη και σύμφωνα με την αρχή της αειφόρου ανάπτυξης»].
Επιπλέον το αεροδρόμιο δεν πληρώνει ούτε τέλη στον Δήμο Σ-Α, δηλαδή στους Δημότες Σ-Α ως οφείλει, που από τη μεριά τους όμως καταβάλουν κανονικά όχι μόνο τους δημοτικούς φόρους, αλλά και τα δημοτικά τέλη, κλπ, ενώ το αεροδρόμιο τους ρυπαίνει και δεν πληρώνει (βλ. ηχορύπανση, ατμοσφαιρική ρύπανση, πλημμυρικά φαινόμενα, εδαφολογική ρύπανση, κλπ) και δεν ανταποκρίνεται, αρκούμενο σε μεμονωμένες, προφανώς «πελατειακές» μικροπαροχές σε ιδιωτικούς φορείς και στο Δήμο (ελέγξιμες ως προς τη διαφάνεια και νομιμότητά τους), με προφανή στόχο να αποπροσανατολίσει και να αμβλύνει τις σε βάρος του κοινωνικές αντιθέσεις.
Επί του θέματος αυτού ο Συμπαραστάτης διαπιστώνει την παντελή απουσία Δικαίου και την υπερβολικά ευνοϊκή και προκλητική μεταχείριση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και ειδικότερα της εταιρείας ΔΑΑ ΑΕ, σε βάρος των κατοίκων της περιοχής, οπότε για την καλύτερη κατανόηση του ζητήματος αυτού παραπέμπει στην παρουσίαση του θέματος από τον Νομικό Σύμβουλο του Δήμου (κ. Α. Παπακωνσταντίνου), όπως αυτή διενεργείται άρτια στις σελίδες 7 έως 41 του υποβληθέντος στο Δήμο Υπομνήματός του.
Εν όψει αυτής της κατάστασης και ειδικότερα της συζήτησης για την τροποποίηση της νέας σύμβασης παραχώρησής του ΔΑΑ ο Συμπαραστάτης στηρίζει κατ’ αρχήν τις προτάσεις των δημοτών και των τοπικών φορέων οι οποίες θα μπορούσαν να υποβληθούν και αυτούσιες – συνημμένες στο επίσης θετικό Υπόμνημα – πρόταση της Δημοτικής Αρχής (με επιμέρους τεχνική διατύπωση – προσθήκη στην § α της σελ. 59, περί ελλείποντος νομοθετικού πλαισίου και στον αεροπορικό θόρυβο), αλλά στο αμέσως επόμενο διάστημα να διαμορφωθεί μια επιπλέον θεσμική πρόταση (για χρήση σε σχέδιο Νόμου) με το ΣΥΣΤΗΜΑ συμμετοχής, ελέγχου και αξιοποίησης μέτρων προστασίας από τις επιπτώσεις του αεροδρομίου, σε συνδυασμό με διαμόρφωση διεκδικητικού πλαισίου συγκεκριμένων αντισταθμιστικών μέτρων που θα μεταφράζονται σε ελλείποντα έργα υποδομής και ανάπτυξης του Δήμου μας.
Ειδικότερα πάντως αυτό που προέχει στην περίπτωση αυτή είναι η συντονισμένη διεκδίκηση όλων των τοπικών δυνάμεων, με επικεφαλής τη Δημοτική Αρχή, προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα, ο έλεγχος και η Δικαιοσύνη στις σχέσεις ΔΑΑ και φιλοξενούσας περιοχής, ώστε και οι πολίτες να νιώσουν ασφάλεια Δικαίου, όντας ταλαιπωρημένοι από την έως τώρα μεταχείριση, πιστεύοντας όμως ότι «Δίκη δ’ υπέρ ύβριος ίσχει ές τέλος εξελθούσα…»
Το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, στο οποίο κοινοποιείται το παρόν, παρακαλείται για τις διαδικασίες ελέγχου στον ΔΑΑ, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 27 ανωτέρω σχετικό, ενημερώνοντάς μας στη συνέχεια για τα αποτελέσματα.
Κλείνοντας εδώ ο ΣτΔΕ ελπίζει στη συνέχιση του διαλόγου, μεταξύ των φορέων της περιοχής και της Δημοτικής Αρχής Σ-Α και όπως πάντα δηλώνει θα είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για περαιτέρω εποικοδομητική συνεργασία.
Επιπροσθέτως έχει τονιστεί ότι η πόλη της Αρτέμιδος και ο Δήμος Σ-Α γενικότερα, δεν λαμβάνει θεσμοθετημένα αντισταθμιστικά οφέλη από το Αεροδρόμιο, ούτε εφαρμόζεται η σχετική νομοθεσία [Βλ. Οδηγία 2004/35/ΕΚ η οποία ενσωματώθηκε με το Π. Διάταγμα 148/2009 περί «Περιβαλλοντικής ευθύνης για την πρόληψη και την αποκατάσταση των ζημιών στο περιβάλλον-εναρμόνιση με την οδηγία 2004/35/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Απριλίου όπως ισχύει» (ΦΕΚ 190/Α/09), όπου αναφέρεται εκτός των άλλων, ότι : «Η πρόληψη και αποκατάσταση των περιβαλλοντικών ζημιών θα πρέπει να επιτυγχάνεται μέσω της προώθησης της αρχής ¨ο ρυπαίνων πληρώνει¨, όπως αναφέρεται στη Συνθήκη και σύμφωνα με την αρχή της αειφόρου ανάπτυξης»].
Επιπλέον το αεροδρόμιο δεν πληρώνει ούτε τέλη στον Δήμο Σ-Α, δηλαδή στους Δημότες Σ-Α ως οφείλει, που από τη μεριά τους όμως καταβάλουν κανονικά όχι μόνο τους δημοτικούς φόρους, αλλά και τα δημοτικά τέλη, κλπ, ενώ το αεροδρόμιο τους ρυπαίνει και δεν πληρώνει (βλ. ηχορύπανση, ατμοσφαιρική ρύπανση, πλημμυρικά φαινόμενα, εδαφολογική ρύπανση, κλπ) και δεν ανταποκρίνεται, αρκούμενο σε μεμονωμένες, προφανώς «πελατειακές» μικροπαροχές σε ιδιωτικούς φορείς και στο Δήμο (ελέγξιμες ως προς τη διαφάνεια και νομιμότητά τους), με προφανή στόχο να αποπροσανατολίσει και να αμβλύνει τις σε βάρος του κοινωνικές αντιθέσεις.
Επί του θέματος αυτού ο Συμπαραστάτης διαπιστώνει την παντελή απουσία Δικαίου και την υπερβολικά ευνοϊκή και προκλητική μεταχείριση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και ειδικότερα της εταιρείας ΔΑΑ ΑΕ, σε βάρος των κατοίκων της περιοχής, οπότε για την καλύτερη κατανόηση του ζητήματος αυτού παραπέμπει στην παρουσίαση του θέματος από τον Νομικό Σύμβουλο του Δήμου (κ. Α. Παπακωνσταντίνου), όπως αυτή διενεργείται άρτια στις σελίδες 7 έως 41 του υποβληθέντος στο Δήμο Υπομνήματός του.
Εν όψει αυτής της κατάστασης και ειδικότερα της συζήτησης για την τροποποίηση της νέας σύμβασης παραχώρησής του ΔΑΑ ο Συμπαραστάτης στηρίζει κατ’ αρχήν τις προτάσεις των δημοτών και των τοπικών φορέων οι οποίες θα μπορούσαν να υποβληθούν και αυτούσιες – συνημμένες στο επίσης θετικό Υπόμνημα – πρόταση της Δημοτικής Αρχής (με επιμέρους τεχνική διατύπωση – προσθήκη στην § α της σελ. 59, περί ελλείποντος νομοθετικού πλαισίου και στον αεροπορικό θόρυβο), αλλά στο αμέσως επόμενο διάστημα να διαμορφωθεί μια επιπλέον θεσμική πρόταση (για χρήση σε σχέδιο Νόμου) με το ΣΥΣΤΗΜΑ συμμετοχής, ελέγχου και αξιοποίησης μέτρων προστασίας από τις επιπτώσεις του αεροδρομίου, σε συνδυασμό με διαμόρφωση διεκδικητικού πλαισίου συγκεκριμένων αντισταθμιστικών μέτρων που θα μεταφράζονται σε ελλείποντα έργα υποδομής και ανάπτυξης του Δήμου μας.
Ειδικότερα πάντως αυτό που προέχει στην περίπτωση αυτή είναι η συντονισμένη διεκδίκηση όλων των τοπικών δυνάμεων, με επικεφαλής τη Δημοτική Αρχή, προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα, ο έλεγχος και η Δικαιοσύνη στις σχέσεις ΔΑΑ και φιλοξενούσας περιοχής, ώστε και οι πολίτες να νιώσουν ασφάλεια Δικαίου, όντας ταλαιπωρημένοι από την έως τώρα μεταχείριση, πιστεύοντας όμως ότι «Δίκη δ’ υπέρ ύβριος ίσχει ές τέλος εξελθούσα…»
Το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, στο οποίο κοινοποιείται το παρόν, παρακαλείται για τις διαδικασίες ελέγχου στον ΔΑΑ, σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 27 ανωτέρω σχετικό, ενημερώνοντάς μας στη συνέχεια για τα αποτελέσματα.
Κλείνοντας εδώ ο ΣτΔΕ ελπίζει στη συνέχιση του διαλόγου, μεταξύ των φορέων της περιοχής και της Δημοτικής Αρχής Σ-Α και όπως πάντα δηλώνει θα είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου για περαιτέρω εποικοδομητική συνεργασία.
Μπράβο σας κ. Ποθουλάκη. Πάντα εργατικός, σοβαρός, αθόρυβος και τεκμηριωμένος. Δείγμα γραφής για το πως πρέπει να συμπεριφέρονται και τι να προσφέρουν όσοι ασχολούνται με τα κοινά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν βάζει ο Ποθουλάκης για δήμαρχος τότε λέμε τώρα αφού δεν υπάρχει άλλος για να μην ξαναβγεί ο Δ.Μάρκου
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι και αλλιως ο Δ Μαρκου β ανυπαρκτος ειναι.Ενα μεγαλο παιδι. ΚΑΛΑ ΔΕΝ ΝΤΕΠΕΤΑΙ να τον υποκαθισταα ο Ποθουλακης
ΑπάντησηΔιαγραφή