Κυριακή 1 Μαΐου 2016

Από πού προήλθαν τα σήματα κάθε μάρκας αυτοκινήτου;

Κι όμως η κάθε μάρκα αυτοκινήτου έχει τη δική της μικρή ιστορία για το πώς επέλεξε το λογότυπό της, με το οποίο είναι γνωστή στο κοινό.

Παρακάτω θα δείτε μία λίστα με τις πιο διάσημες μάρκες και τα λογότυπά τους…

 
BMW
Παρόλο το μύθο που υπάρχει ότι το σήμα της BMW αναπαριστά έναν έλικα αεροπλάνου, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού τα χρώματά της, μπλε και άσπρο, τα δανείστηκε από τη σημαία της Βαυαρίας. Η παρανόηση αυτή ξεκίνησε από τη δεκαετία του 1920, όταν μία διαφημιστική εταιρεία χρησιμοποίησε το BMW Roundel ως περιστρεφόμενο έλικα ενός αεροπλάνου – προτού αρχίσει η BMW να κατασκευάζει αυτοκίνητα – αφού τότε συναρμολογούσε κινητήρες αεροσκαφών.

Mercedes-Benz
Το αστέρι με τις τρεις κορυφές της Mercedes συμβολίζει τη χρήση των μηχανών της εταιρείας στην ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα. Αλλά το αστέρι εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ένα προσωπικό σημείωμα του 1872 από τον ιδρυτή της εταιρείας, Gottlieb Daimler, προς τη σύζυγό του. Ο Daimler χρησιμοποίησε αυτό το αστέρι για να σηματοδοτήσει την τοποθεσία του νέου σπιτιού της οικογένειάς του στην πόλη Deutz της Γερμανίας. Οι γιοι του το επέλεξαν να γίνει το λογότυπο της Mercedes-Benz από το 1910 και μετά.

Ferrari
Το “ανορθωμένο άλογο” έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο πολεμικό αεροπλάνο που πέταξε με πιλότο τον Francesco Baracca, έναν εξαιρετικό Ιταλό πιλότο, ο οποίος πέθανε κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το 1923, όταν ένας νεαρός οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο Enzo Ferrari συνάντησε τους γονείς του Baracca σε έναν αγώνα αυτοκινήτων, για καλή τύχη και από σεβασμό για το γιο τους, πρότειναν στη Ferrari να χρησιμοποιήσει το ανορθωμένο άλογο ως λογότυπο για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ο Enzo πρόσθεσε ένα κίτρινο φόντο, γιατί αυτό είναι το επίσημο χρώμα της γενέτειράς του στη Μόντενα στην Ιταλία. Επίσης, η ουρά του αλόγου ξανασχεδιάστηκε για να δείχνει προς τα πάνω και όχι προς τα κάτω.

Chevrolet
Ο ίδιος ο Louis Chevrolet, έχει δηλώσει ότι το έμβλημα της εταιρείας του είναι εμπνευσμένο από την ταπετσαρία στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο Παρίσι το 1908. Σήμερα αποτελεί παγκοσμίως ένα από πιο διάσημα και αναγνωρίσιμα λογότυπα εταιρειών.

Volvo
Η Volvo έχει λατινικές ρίζες και η λέξη αυτή σημαίνει «κυλάω – τσουλάω». Το όνομα της προέρχεται από μία μάρκα ρουλεμάν, πριν αυτή εισχωρήσει στη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, το 1924. Το λογότυπο της συμβολίζει την ασπίδα του πολεμιστή και το δόρυ του. Η διαγώνια ράβδωση κατά μήκος της σχάρας ήταν αρχικά μόνο ένα σημείο στήριξης για το σήμα, αλλά τώρα είναι «σχεδόν το πιο μέρος του σήματος μας», όπως λέει ο Daniel Johnston, Διευθυντής Επικοινωνίας των προϊόντων της Volvo στη Βόρεια Αμερική.

Maserati
Οι αδελφοί Maserati εμπνεύστηκαν το λογότυπο για την εταιρεία τους από το άγαλμα του Ποσειδώνα, το οποίο βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Μπολόνια, στην Ιταλία, όπου η εταιρεία είχε αρχικά την έδρα της. Η τρίαινα, λοιπόν, της Maserati δημιουργήθηκε από τον Μάριο, έναν καλλιτέχνη που έτυχε να είναι ο μοναδικός συνεργάτης των αδελφών Maserati που συμμετείχε ενεργά στο σχεδιασμό ή την εφαρμοσμένη μηχανική των αυτοκινήτων.

Porsche
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Porsche της Β. Αμερικής, Max Hoffman, συναντήθηκε με τον Ferdinand Anton Ernst Porsche σε ένα εστιατόριο της Νέας Υόρκης το 1951 για να του ζητήσει να φτιάξουν ένα λογότυπο. Η συζήτηση στηρίχθηκε πάνω στην πεποίθηση του Hoffman ότι η Porsche χρειάζεται ένα ισχυρό logo, κάτι διακριτικό και κομψό. Τότε έκαναν ένα πρόχειρο σκίτσο σε μια χαρτοπετσέτα, αλλά τελικά το έμβλημα σχεδιάστηκε από τον μηχανικό της Porsche, Franz Xaver Reimspiess, που σίγουρα δεν το σχεδίασε σε μια χαρτοπετσέτα κάπου στο Μανχάταν.

Lamborghini
Ένα παραμύθι ποτέ δεν βλάπτει και ειδικά όταν πρόκειται για δύο εταιρείες που είναι γνωστές για την κατασκευή των πιο εξωτικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Οι λάτρεις του αυτοκινήτου αγαπούν να ανατροφοδοτούν την αντιπαλότητα μεταξύ Lamborghini και Ferrari, ακόμα και με το να παρατηρούν κάποιες μικρολεπτομέρειες του λογότυπου της Lamborghini. Το σχέδιο του χρυσού και μαύρου εμβλήματος το επινόησε ο ιδρυτής της, Ferruccio Lamborghini. Ο θρύλος λέει ότι ο κ. Lamborghini αντέγραψε σκόπιμα την ασπίδα της Ferrari και ύστερα άλλαξε το κίτρινο και μαύρο χρώμα του σχεδίου.

Rolls-Royce
Οι Sir Henry Royce και Charles Stewart Rolls χρησιμοποιήσαν αρχικά κόκκινα γράμματα για το έμβλημα που συνδύαζε τα αρχικά του τελευταίου ονόματός τους. Πιστεύεται ότι το χρώμα άλλαξε, από κόκκινο σε μαύρο, μετά το θάνατο του Charles Stewart Rolls σε αεροπορικό δυστύχημα το 1910.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου