Ποιοι είναι οι χειρότεροι οδηγοί του κόσμου; Το ερώτημα δεν παραπέμπει στους Έλληνες οδηγούς, όπως θα περιμένατε. Όχι, δεν είμαστε οι χειρότεροι οδηγοί του κόσμου.
Δεν είμαστε καν ανάμεσα στη λίστα Top 10 που πηγάζει από ταξιδιωτική εμπειρία σε 80 περίπου χώρες και στις 5 ηπείρους.
Με βάση την προσωπική πάντα εμπειρία σε δεκάδες χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου, μπορώ να πω ότι η Ελλάδα δεν θα ήταν καν στο Top 50. Φυσικά, σε μία ειδική λίστα μόνο με χώρες της δύσης, η δική μας θα αξίωνε κάποια «καλή» θέση αλλά αυτό είναι θέμα για άλλο άρθρο. Για την ώρα ας δούμε μία πρόχειρη λίστα με τις χειρότερες χώρες για να οδηγήσεις:
1. Ινδία
2. Κίνα
3. Ινδονησία
4. Πακιστάν
5. Βιετνάμ
6. Ιράν
7. Αίγυπτος
8. Κένυα
9. Μπουρούντι
10. Βολιβία
To Top 10 δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Βασίζεται καθαρά στην αίσθηση κινδύνου ή ανασφάλειας που αισθάνεσαι οδηγώντας σ’ αυτές τις χώρες. Η εμπειρία μας αναφέρεται στην περίοδο από το 2007 έως το 2010. Εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, στην οποία είχα οδηγήσει πιο παλιά, το 1999 για το πρώτο και τελευταίο της ράλλυ στο WRC. Μας είχαν εκδόσει μάλιστα και προσωρινό κινέζικο δίπλωμα οι οργανωτές, όπως απαιτούσε (και συνεχίζει να απαιτεί) ο νόμος για κατοίκους εξωτερικού.
Είχαμε πάθει σοκ με το πώς οδηγούσαν οι Κινέζοι αλλά και πώς οδηγούσαμε κι εμείς μετά το πρώτο σοκ: ακριβώς όπως κι εκείνοι, περνώντας φορτηγά από δεξιά, βγαίνοντας στο αριστερό χαντάκι για να αποφύγουμε την κίνηση ή κορνάροντας τον κάθε άμοιρο ποδηλάτη, που πεταγόταν μπροστά, να κάνει στην άκρη. Ακούγεται σκληρό αλλά για να επιβιώσεις οδηγικά, πρέπει να ντυθείς ντόπιος. Στην Ελβετία πρέπει να οδηγείς σαν Ελβετός. Στην Κίνα, πρέπει να γίνεις Κινέζος κι ας είναι εντελώς κόντρα στην οδηγική σου φιλοσοφία. Αλλιώς θα είσαι το θύμα.
Γιατί όμως; Δείτε αυτό το βίντεο, από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο youtube. Δεν έχει ατυχήματα, απλά την εικόνα από μία τυπική διασταύρωση κινεζικής πόλης. Τι τύχη έχει ένας ευγενής, υπομονετικός, αμυντικός οδηγός εδώ; Δεν θα περάσει ποτέ!
Όλα βέβαια είναι σχετικά. Οι άνθρωποι, οι συνήθειες, οι νόμοι περί ειδικής ασφάλειας και βέβαια τα αυτοκίνητα αλλάζουν χρόνο με το χρόνο, ειδικά σε χώρες που αναπτύσσονται ραγδαία. Η Κίνα σήμερα δεν έχει καμία σχέση με του ’99 ή του 2005. Το ερώτημα είναι: γίνεται καλύτερη η κατάσταση εκεί ή χειροτερεύει;
Πολλές φορές η ποιότητα των οδηγών μεταβάλλεται ανάλογα και με την περιοχή της κάθε χώρας. Ειδικά σε χώρες – ηπείρους όπως η Ινδία και η Κίνα, δεν μπορείς να κρίνεις τους οδηγούς ως σύνολο. Αλλιώς οδηγούν στις πόλεις απ’ ότι στην επαρχία, από την ανατολή στη δύση και από το βορρά στο νότο. Γενικώς εκεί, στις πόλεις οδηγούν καλύτερα απ’ ότι στην επαρχία. Το αντίθετο ακριβώς με ό,τι ισχύει δηλαδή στη Γαλλία, στην Ιταλία ή στην Ελλάδα, στο δικό μας δυτικό μικρόκοσμο.
Υπάρχουν όμως κάποιες σταθερές. Η χειρότερη χώρα για να οδηγήσεις αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα είναι η Ινδία! Οι στατιστικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αναδεικνύουν άλλες χώρες ως πρωταθλητές οδικής ανασφάλειας, όμως η Ινδία είναι αναμφισβήτητα ο μεγάλος εφιάλτης κάθε οδηγού που έχει ταξιδέψει σοβαρά έξω από τον ανεπτυγμένο οικονομικά κόσμο,
Για την Ινδία θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρο βιβλίο με εμπειρίες. Κάναμε 10.000 χιλιόμετρα σε τρεις μήνες εκεί και – πιστέψτε με – όταν φτάσαμε στο λιμάνι του Τσενάι για να βάλουμε το αυτοκίνητο σε κοντέινερ, σκύψαμε και φιλήσαμε την άσφαλτο. Όχι τόσο για το ότι δεν πάθαμε κάτι εμείς, όσο επειδή δεν σκοτώσαμε ή τραυματίσαμε κανένα. Κάτι που φάνταζε πιθανό, κάθε δευτερόλεπτο οδήγησης στην Ινδία!
Κάθε δευτερόλεπτο στη χώρα αυτή ακούς τουλάχιστον 4-5 κορναρίσματα ενώ κάποιος πεζός, ποδηλάτης, τρίκυκλο, αγελάδα, φορτηγό ή μαϊμού, πετιέται μπροστά σου ή στο πλάι σου τελευταία στιγμή, χωρίς καν να κοιτάξει.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε μία ξεκαρδιστική νουβέλα για την οδήγηση στην Ινδία αν δεν ήταν τόσο δραματικό το θέμα. Σας προτείνω να απολαύσετε αυτό το βίντεο, που δείχνει τι συμβαίνει σε μία ινδική διασταύρωση μέσα σε δύο μόνο λεπτά.
Από το youtube έχουμε βρει μερικά ακόμη βίντεο μαργαριτάρια με ανατριχιαστικά ατυχήματα όπου ευτυχώς κανένας δεν παθαίνει τίποτα. Όταν μιλάμε για οδήγηση στην Ινδία εννοούμε αυτό. Απολαύστε το με μουσική υπόκρουση από το Bollywood αλλά το χαμόγελο από το ξεκαρδιστικό θέαμα θα σας κοπεί όταν διαβάσετε αυτό: 231 χιλιάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ινδίας μόνο το 2010!
Φυσικά, θα επανέλθουμε με περισσότερες χώρες στις οποίες οι ντόπιοι οδηγοί μας έχουν κάνει το βίο αβίωτο αλλά και με πραγματικά στοιχεία για την οδική ασφάλεια από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
NewsAuto.gr
Δεν είμαστε καν ανάμεσα στη λίστα Top 10 που πηγάζει από ταξιδιωτική εμπειρία σε 80 περίπου χώρες και στις 5 ηπείρους.
Με βάση την προσωπική πάντα εμπειρία σε δεκάδες χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου, μπορώ να πω ότι η Ελλάδα δεν θα ήταν καν στο Top 50. Φυσικά, σε μία ειδική λίστα μόνο με χώρες της δύσης, η δική μας θα αξίωνε κάποια «καλή» θέση αλλά αυτό είναι θέμα για άλλο άρθρο. Για την ώρα ας δούμε μία πρόχειρη λίστα με τις χειρότερες χώρες για να οδηγήσεις:
1. Ινδία
2. Κίνα
3. Ινδονησία
4. Πακιστάν
5. Βιετνάμ
6. Ιράν
7. Αίγυπτος
8. Κένυα
9. Μπουρούντι
10. Βολιβία
To Top 10 δεν έχει καμία επιστημονική βάση. Βασίζεται καθαρά στην αίσθηση κινδύνου ή ανασφάλειας που αισθάνεσαι οδηγώντας σ’ αυτές τις χώρες. Η εμπειρία μας αναφέρεται στην περίοδο από το 2007 έως το 2010. Εξαίρεση αποτελεί η Κίνα, στην οποία είχα οδηγήσει πιο παλιά, το 1999 για το πρώτο και τελευταίο της ράλλυ στο WRC. Μας είχαν εκδόσει μάλιστα και προσωρινό κινέζικο δίπλωμα οι οργανωτές, όπως απαιτούσε (και συνεχίζει να απαιτεί) ο νόμος για κατοίκους εξωτερικού.
Είχαμε πάθει σοκ με το πώς οδηγούσαν οι Κινέζοι αλλά και πώς οδηγούσαμε κι εμείς μετά το πρώτο σοκ: ακριβώς όπως κι εκείνοι, περνώντας φορτηγά από δεξιά, βγαίνοντας στο αριστερό χαντάκι για να αποφύγουμε την κίνηση ή κορνάροντας τον κάθε άμοιρο ποδηλάτη, που πεταγόταν μπροστά, να κάνει στην άκρη. Ακούγεται σκληρό αλλά για να επιβιώσεις οδηγικά, πρέπει να ντυθείς ντόπιος. Στην Ελβετία πρέπει να οδηγείς σαν Ελβετός. Στην Κίνα, πρέπει να γίνεις Κινέζος κι ας είναι εντελώς κόντρα στην οδηγική σου φιλοσοφία. Αλλιώς θα είσαι το θύμα.
Γιατί όμως; Δείτε αυτό το βίντεο, από τα εκατοντάδες που κυκλοφορούν στο youtube. Δεν έχει ατυχήματα, απλά την εικόνα από μία τυπική διασταύρωση κινεζικής πόλης. Τι τύχη έχει ένας ευγενής, υπομονετικός, αμυντικός οδηγός εδώ; Δεν θα περάσει ποτέ!
Όλα βέβαια είναι σχετικά. Οι άνθρωποι, οι συνήθειες, οι νόμοι περί ειδικής ασφάλειας και βέβαια τα αυτοκίνητα αλλάζουν χρόνο με το χρόνο, ειδικά σε χώρες που αναπτύσσονται ραγδαία. Η Κίνα σήμερα δεν έχει καμία σχέση με του ’99 ή του 2005. Το ερώτημα είναι: γίνεται καλύτερη η κατάσταση εκεί ή χειροτερεύει;
Πολλές φορές η ποιότητα των οδηγών μεταβάλλεται ανάλογα και με την περιοχή της κάθε χώρας. Ειδικά σε χώρες – ηπείρους όπως η Ινδία και η Κίνα, δεν μπορείς να κρίνεις τους οδηγούς ως σύνολο. Αλλιώς οδηγούν στις πόλεις απ’ ότι στην επαρχία, από την ανατολή στη δύση και από το βορρά στο νότο. Γενικώς εκεί, στις πόλεις οδηγούν καλύτερα απ’ ότι στην επαρχία. Το αντίθετο ακριβώς με ό,τι ισχύει δηλαδή στη Γαλλία, στην Ιταλία ή στην Ελλάδα, στο δικό μας δυτικό μικρόκοσμο.
Υπάρχουν όμως κάποιες σταθερές. Η χειρότερη χώρα για να οδηγήσεις αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα είναι η Ινδία! Οι στατιστικές του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αναδεικνύουν άλλες χώρες ως πρωταθλητές οδικής ανασφάλειας, όμως η Ινδία είναι αναμφισβήτητα ο μεγάλος εφιάλτης κάθε οδηγού που έχει ταξιδέψει σοβαρά έξω από τον ανεπτυγμένο οικονομικά κόσμο,
Για την Ινδία θα μπορούσαμε να γράψουμε ολόκληρο βιβλίο με εμπειρίες. Κάναμε 10.000 χιλιόμετρα σε τρεις μήνες εκεί και – πιστέψτε με – όταν φτάσαμε στο λιμάνι του Τσενάι για να βάλουμε το αυτοκίνητο σε κοντέινερ, σκύψαμε και φιλήσαμε την άσφαλτο. Όχι τόσο για το ότι δεν πάθαμε κάτι εμείς, όσο επειδή δεν σκοτώσαμε ή τραυματίσαμε κανένα. Κάτι που φάνταζε πιθανό, κάθε δευτερόλεπτο οδήγησης στην Ινδία!
Κάθε δευτερόλεπτο στη χώρα αυτή ακούς τουλάχιστον 4-5 κορναρίσματα ενώ κάποιος πεζός, ποδηλάτης, τρίκυκλο, αγελάδα, φορτηγό ή μαϊμού, πετιέται μπροστά σου ή στο πλάι σου τελευταία στιγμή, χωρίς καν να κοιτάξει.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε μία ξεκαρδιστική νουβέλα για την οδήγηση στην Ινδία αν δεν ήταν τόσο δραματικό το θέμα. Σας προτείνω να απολαύσετε αυτό το βίντεο, που δείχνει τι συμβαίνει σε μία ινδική διασταύρωση μέσα σε δύο μόνο λεπτά.
Από το youtube έχουμε βρει μερικά ακόμη βίντεο μαργαριτάρια με ανατριχιαστικά ατυχήματα όπου ευτυχώς κανένας δεν παθαίνει τίποτα. Όταν μιλάμε για οδήγηση στην Ινδία εννοούμε αυτό. Απολαύστε το με μουσική υπόκρουση από το Bollywood αλλά το χαμόγελο από το ξεκαρδιστικό θέαμα θα σας κοπεί όταν διαβάσετε αυτό: 231 χιλιάδες άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της Ινδίας μόνο το 2010!
Φυσικά, θα επανέλθουμε με περισσότερες χώρες στις οποίες οι ντόπιοι οδηγοί μας έχουν κάνει το βίο αβίωτο αλλά και με πραγματικά στοιχεία για την οδική ασφάλεια από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
NewsAuto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου