Κυριακή 22 Μαΐου 2016

ΧΡ.ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ: ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΤΟΥ «ΠΕΤΡΟΥ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ»

ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ
Σας παραθέτουμε τις σκέψεις και απόψεις του κ.Χρ.Ταντήλα σχετικά με το πανηγύρι του «Πέτρου και Παύλου» όπως τις αναπτύσσει απευθυνόμενος στο Δ.Σ του Π. Ο. ΔΗΜΟΥ ΣΠΑΤΩΝ
– ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ «Ο ΞΕΝΟΦΩΝ» στου οποίου την διοίκηση είναι και ο ίδιος μέλος.




Α. ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
Το Έθιμο του εορτασμού των Απόστολων Πέτρου και Παύλου, για την δική μας γενιά (την γενιά των «ήντα»), το είδαμε να εξελίσσεται σε 4 περιόδους:

Η 1η Περίοδος, είναι αυτή που ζήσαμε πολύ μικροί όπου στις πλατείες του χωριού την παραμονή της γιορτής, ανήμερα και την επόμενη μέρα, έρχονταν διάφορα λαϊκά δημοτικά σχήματα και τραγουδούσαν μέχρι το πρωί.
Το στιφάδο το έφτιαχναν παραδοσιακοί ντόπιοι ερασιτέχνες μάγειροι, και η βοήθεια των γυναικών περιοριζόταν μόνο στο καθάρισμα των κρεμμυδιών!
Ο κόσμος που συμμετείχε σε όλο τον κύκλο των δραστηριοτήτων ήταν κατά 90% Σπαταναίικος και οι υπόλοιποι από τα γύρω χωριά.
Εκείνη την εποχή στο χωριό, γίνονταν άλλα τρία ισότιμα και με τις ίδιες συνθήκες, πανηγύρια.
Της «Αγίας Φωτεινής», του «Σταυρού» και του «Αγ. Νικολάου» της Λούτσας. Δηλαδή, προλάβαμε και βιώσαμε την κλειστή και φτωχική κοινωνία, που πραγματικά τα πανηγύρια ήταν ο μοναδικός τρόπος μαζικής διασκέδασης!!

Η 2η Περίοδος, από το 1966 έως το 1985, όπου ζήσαμε την 1η (1966 – 1975) και την 2η (1975 – 1985 ) εποχή της αξιοποίησης και εκποίησης της Σπαταναίϊκης γης.
Η απότομη συσσώρευση χρήματος, για τα δεδομένα του πτωχού και καταχρεωμένου στις Τράπεζες, Σπαταναίου αγρότη, οδηγεί στην κατάρρευση των εθίμων της Τοπικής κοινωνίας, με αποτέλεσμα τα πανηγύρια να φθίνουν συνεχώς και να συρρικνώνονται μέχρι σημείου εξαφανισμού τους.
Έτσι, βιώσαμε την Περίοδο, όπου έχουν εξαφανισθεί ουσιαστικά όλα τα πανηγύρια και τα μόνα που είχαν απομείνει ήταν, η λειτουργία των εκκλησιών, παράδοση που την κράτησε - ευτυχώς - η Εκκλησία, η κατασκευή του «στιφάδου» του «Αγ.Πέτρου» και το μοίρασμα σε πληρωμένες μερίδες στα σπίτια και το μεγάλο παζάρι της ημέρας του «Σταυρού» που γινόταν στον «Χριστό» και που φυσικά, δεν είχαν καμία σχέση οι Σπαταναίοι!!

Η 3η Περίοδος, από το 1986 έως 1996. Το οριακό έτος 1986, ο Μορφωτικός Σύλλογος «Ξενοφών» αποφάσισε και προχώρησε στην αναβίωση του Εθίμου του «Πέτρου και Παύλου» σε τελείως μοντέρνα και εκσυγχρονιστική βάση για τη εποχή, βάζοντας δυο κύριους στόχους ( τους οποίους και ΠΕΤΥΧΕ!!):
α. Την καθιέρωση Πολιτιστικού Πολυήμερου όπου, απ΄ την μια, υπήρχαν πολύπλευρες πολιτιστικές εκδηλώσεις, που αγκάλιαζαν όλα τα ήδη της τέχνης (Θέατρο, Μουσική, Συναυλίες, Χορό, Κινηματογράφο, Ποίηση, κ.λ.π.), οι οποίες καθόριζαν και χάραζαν την πολιτιστική πορεία και αναζήτηση της πόλης μας και απ΄ την άλλη αποτελούσαν την κορύφωση και την πραγμάτωση όλης της χρονιάτικης πολιτιστικής δουλειάς των τότε Πολιτιστικών Φορέων της πόλης των Σπάτων.
Πρώτη φορά στην Πολιτιστική Ιστορία των Σπάτων, γίνονταν πολυήμερες, συνεχόμενες και παράλληλες Πολιτιστικές Εκδηλώσεις (Στα «Φαγιά», στην πλατεία «Ξενοφώντα», στο Γήπεδο, κ.λ.π.)
β. Την Συμμετοχή, (για πρώτη φορά στην πολιτιστική ιστορία της Πόλης και του Εθίμου) όλων των Πολιτιστικών Φορέων και κύρια του Δήμου!
Παράλληλα καθιέρωσε, για πρώτη φορά, τον θεσμό της Χορηγίας!
Έτσι, το πανηγύρι πείρε την έκταση και την σοβαρότητα που πραγματικά άξιζε ένα τέτοιο έθιμο ηλικίας 200 χρόνων και πάνω!!
Το Ντοκιμαντέρ που πείρε το Α΄ Βραβείο στην Θεσσαλονίκη, τα τότε τηλεοπτικά κανάλια που ασχολήθηκαν επανειλημμένα με το έθιμο, οι τότε εφημερίδες και τα ραδιόφωνα, έδωσαν τεράστια ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ στο έθιμο, καθιστώντας το πανηγύρι ανάμεσα στα 5 πιο γνωστά σε όλη την Ελλάδα!!!
Και φυσικά, ο κόσμος που συμμετείχε στις εκδηλώσεις και που παρακολουθούσε το Έθιμο, ξεπερνούσε τις 6.000 άτομα κάθε χρόνο και η σύνθεσή του μόνο κατά 20% Σπαταναίικη!!

Η 4η Περίοδος, από το 1996 και μετά. Δυστυχώς, οι πρώην Πολιτιστικές Επιτροπές, οι πρώην και οι νυν Πολιτιστικοί Οργανισμοί ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ να επεκτείνουν και να διευρύνουν τις πολιτιστικές δραστηριότητες, συνδέοντας αυτές με την Τουριστική και Οικονομική Ανάπτυξη της πόλης,
Η σοβαρή έλλειψη πολιτιστικής παιδείας και φαντασίας, η απουσία οργανωτικής ικανότητας και η μειωμένη εμπειρία και γνώση της τοπικής πολιτιστικής ιστορίας των εκάστοτε υπεύθυνων Αιρετών, οδήγησαν στην αποδυνάμωση και στην εσωστρέφεια τις πολιτιστικές εκδηλώσεις οι οποίες σιγά - σιγά περιορίζονταν στο μεράκι των Πολιτιστικών Συλλόγων με σχεδόν μόνο την ΤΥΠΙΚΗ παρουσία του Δήμου!

Β. ΣΗΜΕΡΑ :

1. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ :
Ήδη εδώ και 14 χρόνια λειτουργεί στην περιοχή μας το Νέο Αεροδρόμιο της Αθήνας. Οι αλλαγές που ήδη έχουν επέλθει και που θα επέλθουν τόσο στην πόλη των Σπάτων, όσο και στην ευρύτερη περιοχή του Νέου Δήμου μας, είναι και θα είναι τεράστιες, ταχύτατες και καταλυτικές για τις κοινωνία μας. Ο κοινωνικός μας ιστός, τα ήθη, τα έθιμα μας, θα απειληθούν άμεσα με εξαφάνιση!! Χρειάζεται τεράστια προσπάθεια οι 50.000 ντόπιοι των δύο πόλεων να αντισταθούν και να επιβιώσουν μέσα στη πολυπληθή μελλοντική έλευση του καινούργιου κόσμου που θα κατακλείσει τα Μεσόγεια στα επόμενα 15 χρόνια!
Το μεγαλύτερο όπλο που διαθέτουμε σε αυτήν την μεγάλη και άνιση μάχη που ήδη ξεκίνησε, είναι ο πολιτισμός μας!!. Η προβολή των ΤΟΠΙΚΩΝ παραδόσεων μας και των εθίμων μας.
Έτσι,
  • ΔΕΝ μπορούμε στο έτος 2016, να θεωρούμε πολιτιστικές εκδηλώσεις του θαυμάσιου αυτού εθίμου, τις λειτουργίες της εκκλησίας, την διανομή κατ΄ οίκον πανάκριβων μερίδων στιφάδου και το άκουσμα στην πλατεία της πόλης, κάποιων «πανηγυριώτικων» παλιών Λαϊκών («σκυλάδικων») και δημοτικών τραγουδιών από πανάκριβα και ιδιαίτερα χαμηλής και κάκιστης ποιότητας «λαϊκά» υποτίθεται σχήματα! Και μάλιστα στο χώρο του ιστορικού 1ου Δημοτικού Σχολείου!
  • ΔΕΝ μπορεί το πολιτιστικό πολυήμερο εκδηλώσεων να έχει γίνει «διήμερο», το πολύ «τριήμερο» όπου πολιτιστικές εκδηλώσεις θεωρούνται η ποδηλατοδρομία, ο αγώνας παλαιμάχων του Αηττήτου, κ.λ.π. !

2. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ :
Αγαπητές Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι
Θα πρέπει να ρίξουμε ΜΕΓΑΛΟ βάρος στις εκδηλώσεις εκείνες, που αν πραγματοποιηθούν, θα έχουν άμεση σχέση με την πολιτιστική ιστορία του τόπου μας («ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ»).
Με αφορμή το Πανηγύρι του «Πέτρου και Παύλου», πρέπει να προχωρήσουμε στην διοργάνωση ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΥΗΜΕΡΟΥ!!!
Τμήματα από την ντόπια πολιτιστική μας ιστορία που χρειάζεται να προβληθούν τουλάχιστον εφέτος (Ιούνης 2016) και που πιθανόν αργότερα να αποτελέσουν πολιτιστικούς θεσμούς για την πόλη μας είναι:
α. Ο ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ γιορτασμός των πολιούχων «Πέτρου και Παύλου», με ιδιαίτερη προβολή της θυσίας των ζώων που δένει την σημερινή πραγματικότητα με τους Χριστιανικούς χρόνους και την Αρχαιότητα.

Ζητούμενο: Η άμεση μεταφορά της εκκλησίας του Αγ. Πέτρου στον χώρο «φαγιά» και η γενναία επιχορήγηση ( της τάξεως των 450.000 € τουλάχιστον ) από τα ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ του Αεροδρομίου, ώστε να γίνει πραγματική και ουσιαστική ανάπλαση του χώρου, για να μπορεί να δέχεται σε πρώτη φάση τουλάχιστον 5.000 κόσμο.

Προοπτικές: Υπάρχει η δυνατότητα ώστε, ο Σύλλογος «Πέτρου και Παύλου», οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι της πόλης μας και ο Δήμος Σπάτων - Αρτέμιδας, να δημιουργήσουν ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, η οποία να αναλάβει τον θεσμό «Πέτρου και Παύλου», να τον αναβαθμίσει, να τον επεκτείνει με περισσότερες εκδηλώσεις και να τον αναγάγει σε πρώτου μεγέθους Μεσογείτικο πολιτιστικό γεγονός ( με εγγραφή στο βιβλίο Γκίνες, με Ελλαδικές και ξένες δημοσιεύσεις, με έκδοση βιβλίου για την ιστορία του εθίμου, με οργάνωση ιστορικού συνεδρίου, εκδόσεις υλικών τύπου και εικόνας, κ.λ.π. ).

Εκδηλώσεις:

5η Ημέρα – Ανήμερα της γιορτής (Τετάρτη 29/6):
Θέμα: Συναυλία στο προαύλιο χώρο της Εκκλησίας «Πέτρου και Παύλου» με Νησιωτικό ( κυρίως ) και λαϊκό σχήμα.
Ταυτόχρονη λειτουργία μεγάλου «Παζαριού» από τα καταστήματα της πόλης μας και τους Συλλόγους.
Προτεινόμενοι Οργανωτές: «Ξενοφών και Σύλλογοι Σπάτων».
Άτομα για δουλειά: 10
Προβλεπόμενο κόστος: 5.000 €

4η Ημέρα – Παραμονή της γιορτής (Τρίτη 28/6):
Θέμα: Πανηγυριώτικη Λαϊκή Ταβέρνα με μουσική στο χώρο ‘’Φαγιά’’.
Μαζί με προσεγμένο «Παζάρι» των ντόπιων καταστημάτων και όσων Συλλόγων θέλουν.
Προτεινόμενοι Οργανωτές: «Ξενοφώντας και Σύλλογοι Σπάτων».
Προβλεπόμενο κόστος : 3.500 €
Άτομα για δουλειά: 6

β. Παράλληλες Εκδηλώσεις μέσα στην πόλη : Η ανακάλυψη των θαλαμωτών τάφων στην «Παράγκα», αποτελεί μέγιστο αρχαιολογικό εύρημα για την περιοχή μας (όπως αναφέρει με λεπτομέρεια στην διατριβή του, ο Σπαταναίος αρχαιολόγος κ. Γιώργος Χ. Παπαχρήστου και η οποία είχε δημοσιευτεί σε συνέχειες στην «ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΣΠΑΤΩΝ»). Αυτές οι ανακαλύψεις των θαλαμωτών τάφων, σε συνδυασμό με τις ανακαλύψεις στο χώρο του Αεροδρομίου, πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερης προβολής.

Ζητούμενο: Η εκτεταμένη ανάπλαση, διαμόρφωση και ανάδειξη του ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ της «Παράγκας»!
Προοπτικές: Η ένταξη του αρχαιολογικού χώρου στον οργανισμό του Σπαταναίϊκου λαογραφικού μουσείου που θα κατασκευαστεί στο παλιό κτήριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Σπάτων.

Εκδήλωση:
3η Ημέρα (Δευτέρα 27/6):
Θέμα: Ημερίδα στον αρχαιολογικό χώρο της «Παράγκας».
Θα περιλαμβάνει ομιλίες για την ιστορία του τόπου μας, VIDEO-προβολές, Επιστημονικές Ανακοινώσεις, έκθεση φωτογραφιών και λαογραφικού υλικού, κ.λ.π. Επιστέγασμα θα είναι η μικρού βιβλίου ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ! Η εκδήλωση της «Παράγκας» θα κλείσει με μικρή χορωδιακή συναυλία.
Προτεινόμενοι Οργανωτές: Ο «΄ΞΕΝΟΦΩΝ».
Προβλεπόμενο κόστος: 3.000 €
Άτομα για δουλειά: 3

Άλλες Εκδηλώσεις:
2η Ημέρα ( Κυριακή 26/6):
Θέμα: Λειτουργία νεολαιίστικου Αναψυκτήριου στον χώρο της Παλιάς Δεξαμενής ( Με «ελαφρό» λαϊκό συγκρότημα και τραγουδιστές, με παιγνίδια, με δώρα, με εκπλήξεις κ.λ.π. ).
Προτεινόμενοι Οργανωτές: Σύλλογος Γυναικών Σπάτων και Σ. Ε. Ο. - ΣΠΑΤΩΝ.
Προβλεπόμενο κόστος: 2.000 €
Άτομα για δουλειά: 6

1η Ημέρα (Σάββατο 25/6):
Θέμα: Παρουσίαση της δουλειάς όλων των χορευτικών Συλλογών του Δήμου μας, καθώς και των χορωδιών και της φιλαρμονικής, στην πλατεία Ξενοφώντα.
Προτεινόμενοι Οργανωτές: Σύλλογοι της πόλης.
Άτομα για δουλειά: 9.
Προβλεπόμενο κόστος: 2.500 €

Σπάτα 16 Μαΐου 2016
Κοινοποίηση :
1. κ. Δήμαρχο
2. κ. Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου
3. κ.κ. Δημοτικούς Συμβούλους

24 σχόλια:

  1. ειναι ΝΤΡΟΠΗ ενας ανθρωπος που ασχολειται με τα κοινα να προτεινει επισημως τα αντισταθμιστικα του αεροδρομιου που ΠΡΕΠΕΙ να δινονται για την αποκατασταση της σημαντικης περιβαλλοντικης βλαβης απο την λειτουργια του αεροδρομιου,να δοθουν για ....πανηγυρια!!!!!!ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ Η ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΙΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ!Αραγε ο κος δημ. συμβουλος ειναι ΤΟΣΟ ασχετος η ΤΟΣΟ επικινδυνος για την πολη μας;;;;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαστε για τα πανηγύρια τελικά.Ένας δήμος με τόσα προβλήματα ,να προτείνουν να μεταφερθεί η εκκλησία "στα φαγιά" !!!! Τι δουλειά έχει το θρησκευτικό συναίσθημα με το στιφάδο και τα σουβλάκια ;Τι δουλειά έχει το λιβάνι με την τσίκνα ;Ο Τσαντήλας έχει κι άλλες τέτοιες ιδέες ;Πολιτισμός όχι αστεία . Για τα αρχαία στο Πλατύ Χωράφι δεν βλέπω ιδέες . Και εκεί μιλάμε για παγκοσμίου ενδιαφέροντος και αξίας Προιστορία - Ιστορία . Σςςς ο Πολιτισμός κοιμάται, ξυπνάνε την "χαβούζα"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχει λυση και γι αυτο!θα προτεινει μελλοντικα να μεταφερθει η πολη μας!να παει στα τσακιδια,γιατι με ενα ΚΕΛ διπλα μας μονο για εκει μας βλεπω!Ο οραματιστης-εκπολιτιστης-συμβουλος ωστοσο,απτοητος φερνει συγκλονιστικες προτασεις τυλιγμενες σε λαδοκολλα!

      Διαγραφή
    2. ο ανθρωπος αυτος μαλλον τα εχει καλα με τον ΟΙΝΟπνευματικο πολιτισμο και σε αυτην την κατασταση κανει προτασεις δια ζευγαρωμα χαβουζας ΚΕΛ με πολιτιστικες εκδηλωσεις-σουβλακια-τραγουδια σε μια πολη φαντασμα πλεον που μια παρεα ιδιων συμβουλων με καθε δημαρχο κανει τις δουλειες σε ενα δημο που το ενα καταστημα κλεινει μετα το αλλο σε ενα δημο που η τιμη του νερου ειναι διπλα στην τιμη του εμφιαλομενου σε ενα δημο που δεν εχει ενα τοπικο λεοφωρειο να τον συνδεει με το μετρο σε ενα δημο που τα τελη του ειναι αντιστροφως αναλλογα με τις παροχες του σε ενα δημο που οι δημ.υπαλληλοι ειναι αφεντικα και υποδικοι μαζι σε ενα δημο που κανεις απο τους αντιδημαρχους δεν εχει ενα απλο πτυχιο και δεν μιλα ουτε μια ξενη γλωσσα σε ενα δημο -παιδικη χαρα- που το μονο εργο που παραγουν ειναι λογια στα καφενεια -βρε ΟΥΣΤ-

      Διαγραφή
    3. kai liga les file. zoa

      Διαγραφή
    4. Στο δήμο της αθλιότητας και της τσαπατσουλιάς, στον δήμο που όλα γίνονται πρόχειρα στο πόδι με τους πιο άχρηστους κατοίκους τέτοια έβλεπες πάντα και θα βλέπεις.

      Διαγραφή
    5. Εσύ πως δέχεσαι κύριε χρήσιμε, να ζείς με τους άχρηστους κατοίκους και δεν μετακομίζεις ; για να μην σου πώ καμιά άλλη φράση που σου αρμόζει.....

      Διαγραφή
    6. Oι κατοικοι ειναι ΗΡΩΕΣ!παγιδευμενοι σε μια προβληματικη πολη αγωνιζονται να επιβιωσουν σε αντιξοες συνθηκες.

      Διαγραφή
    7. κατοικε 3:07 πραγματι εισαι αχρηστος διοτι δεν διαθετεις τον κοινο νου ωστε να καταλαβεις οτι δεν εχουμε ολοι την οικονομικη δυνατοτητα να κτισουμε στην Εκαλη αλλα θα σου πω κατι παρε τιμες απο real estate και θα καταλαβεις αμεσως την πιο υποβαθμισμενη περιοχη σε ολη την ΑΝ.ΑΤΤΙΚΗ καταλαβες stupit ?

      Διαγραφή
    8. Εσύ που δεν είσαι ηλίθιος 8:08, αλλά είσαι μακάκας...,κάτσε εκεί να φας και τα σκατά που θα σου φέρουν σε λίγο .

      Διαγραφή
    9. ανωνυμε-κατοικε 5:14-3:07 μαλλον εχεις τρικυμια στο κρανιο και δεν καταλαβαινεις τι διαβαζεις και τι γραφεις αλλα το κακο ειναι οτι η ψηφος σου stupit εχει την ιδια δυναμη με την δικη μου.

      Διαγραφή
    10. Δεν πρέπει να είναι ο ίδιος ο πραγματικός ηλίθιος είναι ο κάτοικος 3:07

      Διαγραφή
  3. Είναι πραγματικά προβληματική πόλη με αντίξοες συνθήκες που τις δημιούργησαν κάποιοι σαν τον κάτοικο 3:07 δεν τις δημιούργησε το φυσικό περιβάλλον γι'αυτό είναι πραγματικά άχρηστοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν έχω καταλάβει τόσα χρόνια εδώ , πως είναι δήμος, αφου η Λούτσα , εχει περισσότερο πληθυσμό . Δεν ξέρω αν αληθεύει , ότι έβαλαν ψεύτικους ψήφους σε εκλογές για να γίνει Δήμος ...Ντρέπομαι για την πόλη που ζω αν είναι αλήθεια. Μόνο για ύπνο τελικά είναι εδώ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς η Λούτσα έχει πολλαπλάσια αξία απο τα Σπάτα σε κάθε τομέα και σε πληθυσμό ακόμα αλλά οι ίδιοι οι κάτοικοι της θεωρούν τον εαυτό τους Σπάτα. Γι'αυτό πανηγύριζαν όταν έγινε η ένωση επειδή θα βρίσκεται στα Σπάτα το κέντρο της πόλης τους και θα έχουν Σπαταναίο δήμαρχο τώρα θα τα δουν όλα όμως με αυτά τα μυαλά όπως και τα λύματα απο τέσσερεις πόλεις.

      Διαγραφή
    2. Δεν τους ενδιαφέρει και τόσο αυτό...γιατι δεν πάνε οι κάτοικοι για μπάνιο . Αλλά οι Αθηναίοι και γύρω περιοχές .

      Διαγραφή
  5. Κωνσταντινος Αυγερινοπουλος16 Ιουνίου 2016 στις 6:20 π.μ.

    Ναι εεεε τοπικοι ειναι μονο οι λεχριτες οι Σπαταναοι σαν τον δημαρχο κ την σπειρα του και κατι Λουτσαιους που απο φτωχεια ξεμειναν στην Λουτσα? Ολοι εμεις που αγορασαμε εδω που κανουμε μπανιο ολο το καλοκαιρι? ΟΛΟΙ ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΛΗΤΕΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΕΙΣΤΕ ουτε ξερετε που ειναι η παραλια ποιοι κανουν μπανιο μονο να κλεψετε τα παντα θελετε γουρουνια ΜΟΝΟ ΣαββατοΚυριακο ερχεται περαστικος κοσμος και με τα οργια που κανετε ΟΜΠΡΕΛΟΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΓΥΦΤΟΠΑΝΓΗΡΙΑ τους διωξατε και αυτους τα ΣΠΑΤΑ συνοικια της ΛΟΥΤΣΑΣ ειναι ΟΧΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗ εδρα του ΔΗΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το φαγητό αποτυχία ...πιο βαρύ δεν υπάρχει. Πάρτε κανένα μάγειρα . 30 ευρω την μερίδα είχαν . Ασε που έπρεπε να ήταν τζάμπα και να βγαίνουν με άλλο τρόπο τα εξοδα. Οπως γίνετε σε όλη την Ελλάδα . Σε κανέναν τόπο με έθιμο , δεν πληρώνουν οι κάτοικοι το φαγητό . Πότε θα ξυπνήσουν εδω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΤΖΑΜΠΑ?Αυτοι οι ληστες απατεωνες?Τρελος εισαι?Πως θα γινουνε πλουσιοι?

      Διαγραφή
  7. ειναι πολλα τα λεφτα...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και πολλα ειναι και ολα πανε στους δημαρχους γιατι ο Δημητρακης ειναι μπροστινος αχυρανθρωπος.

      Διαγραφή
  8. Ο ΑΠΑΤΕΩΝΑΣ Ο ΨΕΥΤΟΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΟΙΧΟ ΤΟΙΧΟ ΠΑΓΑΙΝΕ ΜΗΝ ΤΟΝ ΦΑΝΕ ΟΙ ΛΑΜΙΕΣ.ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΛΑΜΟΓΙΑ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΟΙ ΧΟΝΤΡΕΛΑ Η ΜΠΑΚΑΛΙΣΑ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ ΜΠΑΚΑΛΙΚΑΚΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΔΕ ΤΡΕΛΟ ΧΡΗΜΑ Η ΧΟΝΤΡΟ ΜΑΡΟ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΑ ΣΤΑ ΛΕΦΤΑ,Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΓΙΑΤΡΟΣ ΠΑΧΥΝΕ,Ο ΛΑΣΤΙΧΑΣ ΞΕΧΡΕΩΣΕ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΧΑΡΕΣ ΔΑΝΕΙΚΑ ΤΩΡΑ,Ο ΣΟΥΒΛΑΤΖΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΝΑ,Ο ΧΑΡΟΠΑΙΧΤΗΣ ΤΑ ΕΦΕΡΕ ΒΟΛΤΑ ΑΠΟ ΠΟΥ ΒΡΗΚΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΞΕΧΡΕΩΣΑΝ?ΛΑΧΕΙΟ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑΝΕ ΧΩΡΑΦΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΗΣΑΝΕ,ΔΟΥΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΠΟΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΕΜΙΣΑΝ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΕΣΗ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΣ.ΣΤΙΛΙΑΡΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΘΕΛΟΥΝΕ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΛΙΟΤΟΜΑΡΑ ΖΗΤΑΓΑΝΕ Κ ΛΕΦΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΙΤΣΙΤΣΙΤΣΙ ΤΗΝ ΒΑΤΡΑΧΙΝΑ ΕΔΩΣΑΝ 5ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΑΝΤΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΖΑΜΠΑ ΦΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΑΛΛΑ ΤΖΑΜΠΑ Η ΣΑΡΔΕΛΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝΕ ΓΑΥΡΟΣ ΑΡΩΣΤΗΣΕ ΚΟΣΜΟ,ΠΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΤΙΦΑΔΟ ΠΑΛΙ ΑΡΩΣΤΗΣΕ ΚΟΣΜΟ ΜΟΝΟ Ο ΨΕΥΤΟΜΑΡΚΟ ΚΑΙ Η ΣΠΕΙΡΑ ΤΟΥ ΜΑΖΕΨΑΝ ΠΑΛΙ ΛΕΦΤΑ.ΟΥΥΣΤΤΤΤ ΝΕΦΤΙ Κ ΝΤΕΝΕΚΕ ΝΑ ΠΙΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΗΦΟΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΑ ΚΟΠΡΟΣΚΥΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αφου κοιμούνται οι άλλοι κάτοικοι , καλά κάνουν και κλέβουν και τα πέρνουν και ότι άλλο θέλουν κάνουν. Και ο ισχυρότερος σε γνωριμίες πολιτικές, βγαίνει δήμαρχος .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εκεί που έχει μαγαζιά είναι καθαρή η θάλασσα την καθαρίζουν οι μαγαζάτορες φυσικά για να μην χάσουν την πελατεία και τα υψηλότατα κέρδη τους όχι ο Δ.Μάρκου, εκεί που δεν έχει μαγαζιά γίνεται ο κακός χαμός απο βρωμιά και φύκια.
    Τα σκατά θα κάνουν μεγάλη ζημιά στην αισχροκέρδεια των μαγαζατόρων ήδη και τώρα που δεν έχουν έρθει ακόμα έχουν κλείσει αρκετά, αυτό απορώ πως δεν το καταλαβαίνουν οι ίδιοι και δεν αντιδρούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου