Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Σιδηροδρομικό μουσείο γίνεται ο παλαιός Σταθμός Πελοποννήσου

Μετά από εννέα χρόνια θα λειτουργήσει ξανά ως μουσείο! Ο ΟΣΕ προχωράει το έργο της αποκατάστασης και επανάχρησης του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού Πελοποννήσου, προκειμένου να στεγάσει σιδηροδρομικό μουσείο.Το περίτεχνο κτίριο, του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού Πελοποννήσου, που παραμένει κλειστό εδώ και εννιά χρόνια, θα λειτουργήσει ως σιδηροδρομικό μουσείο, μετά από πρωτοβουλία του ΟΣΕ. Το θέμα συζητήθηκε στη χτεσινή συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, τα μέλη του οποίου γνωμοδότησαν ομόφωνα υπέρ της έγκρισης αποκατάστασης του διατηρητέου κτιρίου και υπέρ της προσθήκης στεγάστρου. Έτσι, στον παλαιό σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών - Πελοποννήσου, που έχει χαρακτηριστεί έργο τέχνης το 1985, θα λειτουργούν εκθεσιακός χώρος, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, πωλητήριο και χώροι βοηθητικών χρήσεων και κατασκευαστεί νέο στέγαστρο- μέχρι την οδό Κωνσταντινουπόλεως- ως συνέχεια του στεγάστρου του διατηρητέου κτιρίου. Το στέγαστρο θα εκτείνεται επάνω από τις σιδηροδρομικές γραμμές, όπου θα αναπτυχθεί μέρος του εκθεσιακού χώρου, με βαγόνια και μηχανές επάνω στις ράγες.

Ο αρχικός πυρήνας του κτιρίου του σιδηροδρομικού σταθμού χτίστηκε κατά την περίοδο 1884-1889, βάσει σχεδίων ομάδας Γάλλων μηχανικών. Την τελική του μορφή ωστόσο έλαβε μεταξύ των ετών 1912-1913, σε σχέδια του Ερνέστου Τσίλερ, οπότε και προστέθηκαν οι χαρακτηριστικοί τρούλοι στη θέση των στεγών.

Στο κτίριο αυτό ο χρόνος φαίνεται σαν να έχει σταματήσει, καθώς υπάρχουν ακόμα αναλλοίωτα τα διακοσμητικά στοιχεία του 19ου αιώνα, όπως το ξύλινο ρολόι, τα φωτιστικά σώματα γκαζιού, το ξύλινο κουβούκλιο των εισιτηρίων, τα μαρμάρινα τζάκια. Την ατμόσφαιρα αυτή επιδιώκει να διατηρήσει η θυγατρική του ΟΣΕ εταιρεία «ΓΑΙΑ ΟΣΕ», γι' αυτό και προχωρά στην αποκατάσταση των (λίγων) φθορών του κτιρίου και στη δημιουργία σιδηροδρομικού μουσείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου