«Αχτίδα
φωτός» αρχίζει να φαίνεται στις διαπραγματεύσεις για την επανεκκίνηση
των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί ως
«η μανιβέλα της ανάπτυξης» και αναμένεται να δημιουργήσουν τουλάχιστον
30.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα
με πληροφορίες από αρμόδια κυβερνητικά στελέχη, οι διαπραγματεύσεις με
τους παραχωρησιούχους συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και διαφαίνεται
διάθεση για εξεύρεση βιώσιμης λύσης. Έτσι θεωρείται πιθανό μέσα στο
επόμενο διάστημα να γίνει ένα κρίσιμο βήμα προς την κατεύθυνση μια
συμφωνίας-πλαίσιο που θα κάνει μετά πιο εύκολη τη διαπραγμάτευση με τις
τράπεζες ώστε αυτές να ξανανοίξουν τους κρουνούς της χρηματοδότησης για
τα τέσσερα έργα που παραμένουν σε κατάσταση «κώματος» για περίπου δυο
χρόνια.
Σύμφωνα
με κυβερνητικά στελέχη, μια θετική εξέλιξη θα έχει άμεσα αντίκτυπο στην
ελληνική οικονομία, αφού η επανεκκίνηση των έργων θα ανατρέψει το
αρνητικό κλίμα και θα διαμορφώσει ευνοϊκές συνθήκες και για άλλες
ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα μας. Σε κάθε περίπτωση από κάθε πλευρά
εκφράζεται η επιθυμία να γίνουν το καλύτερο δυνατό ώστε να ξεκινήσουν
και πάλι τα έργα. Ο στόχος είναι μέχρι το τέλος της χρονιάς να έχουν
ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις και να πάνε οι νέες συμβάσεις στη Βουλή
ώστε να ξαναπιάσουν δουλειά τα εργοτάξια.
Η
εξασφάλιση της επιβίωσή τους θεωρείται για τους κυβερνώντες ως ένα από
τα πιο κρίσιμα στοιχήματα. Το αντίθετο χαρακτηρίζεται από το Μαξίμου ως
«καταστροφικό» καθώς θα είναι εξαιρετικά δύσκολη μετά, ακόμα και η
απορρόφηση του ΕΣΠΑ, πόσο μάλλον η οποιαδήποτε προσπάθεια
αποκρατικοποιήσεων.
Επανεξέταση
Στο
υπουργείο Υποδομών εκτιμούν ότι από την επανέναρξη των έργων θα
ανοίξουν περίπου 30.000 θέσεις εργασίας που μεσοπρόθεσμα θα φτάσουν τις
60.000. Αυτά τα έργα υπολογίζεται ότι θα συνεισφέρουν πάνω από 2% στο
ΑΕΠ ανά έτος.
Πολύ
σημαντικό όμως είναι ότι θα πρόκειται για τις μόνες μεγάλες επενδύσεις
ύψους άνω των 6 δισ. ευρώ, στις οποίες συμμετέχουν ιδιώτες επενδυτές και
θα υλοποιηθούν στην Ελλάδα ύστερα από δυόμισι χρόνια κρίσης. Η
επανεκκίνησή τους θα δώσει την εικόνα ότι η οικονομία στην Ελλάδα
«αρχίζει και πάλι να κινείται» και η «εμπιστοσύνη» που θα δείξουν οι
τράπεζες ξεκινώντας και πάλι τη χρηματοδότηση σε ελληνικά έργα θα είναι
ικανή να ανατρέψει τα σημερινά δεδομένα.
Αν
επιλυθούν τα προβλήματα και ξανανοίξουν οι κρουνοί της χρηματοδότησης
για τα τέσσερα οδικά έργα παραχώρησης θα δοθεί η δυνατότητα να γίνουν
ελκυστικά για επενδύσεις και άλλα έργα παραχώρησης στην Ελλάδα, αρχής
γενομένης από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που αποτελούν ένα ώριμο
έργο και η αξία του ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Στην ίδια λίστα βρίσκεται
και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης αξίας περίπου 1
δισ. ευρώ άλλα και ο άξονας Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη και οι ζεύξεις
Λευκάδας και Σαλαμίνας, έργα που προκηρύχθηκαν μάλιστα από την κυβέρνηση
Παπαδήμου. Το συνολικό κόστος των δυο αυτών έργων υπολογίζεται σε 800
εκατ. ευρώ.
Κασσιανός Τζέλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου