Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Technohull: Ταχύπλοα made in Greece – Πώς μπήκε σε ρότα ανάπτυξης μέσω… Γρηγόρη

Ποια είναι η ελληνική εταιρεία σκαφών που επισκέφθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης - Η διαδρομή από το μικρό γραφείο στο Μοσχάτο στο υπερσύγχρονο ναυπηγείο στο Λαύριο και ο καταλυτικός ρόλος του Βλάση Γεωργάτου

«Επισκέφθηκα το ναυπηγείο της ελληνικής εταιρείας Technohull στο Λαύριο. Μία εταιρεία εξωστρεφής, δυναμική, που συνδέεται με τη θάλασσα και αποδεικνύει ότι μπορούμε να είμαστε παγκοσμίως ανταγωνιστικοί σε τομείς, όπου δυστυχώς μέχρι σήμερα υπολειπόμασταν». Αυτό έγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την επίσκεψή του στην παραγωγική «καρδιά» της Technohull στο Λαύριο, το περασμένο Σάββατο, μαζί με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη.

Η εταιρεία, η οποία εγκαινίασε μόλις τον περασμένο Μάιο, το υπερσύγχρονο ναυπηγείο της στη Βιομηχανική Περιοχή του Λαυρίου εξάγει πάνω από το 70% της παραγωγής της που μέσα από τις νέες υποδομές και εγκαταστάσεις της θα μπορέσει πλέον να τριπλασιάσει.

Μιλάμε για μια αμιγώς ελληνική εταιρεία που ανταγωνίζεται «στα ίσια» μεγάλα ξένα ναυπηγεία στη δημοφιλή κατηγορία των high speed σκαφών μεσαίου μεγέθους, με τη φήμη και τις πωλήσεις της να φτάνουν από την Ευρώπη και τη Μ. Ανατολή μέχρι τις ΗΠΑ, την Ασία και την Αυστραλία.


Η αφετηρία από το Μοσχάτο

Η Technohull ξεκίνησε την αρκετά περιπετειώδη διαδρομή της το 2005 από ένα μικρό χώρο στο Μοσχάτο. Συνιδρυτές της ήταν μια ομάδα ερασιτεχνών που μέσα από την εταιρεία ένωσαν το πάθος τους για τη θάλασσα. Άρχισαν πειραματικά την παραγωγή RIBs με πρώτο «τέκνο» τους το προχωρημένο για την εποχή “Sea DNA 999”.

Από το 2009 και μετά η εταιρεία ήρθε αντιμέτωπη με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Παρόλα αυτά, ακόμη και μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, το 2010 άρχισε το «ταξίδι» της Technohull στις διεθνείς αγορές, με πρώτους σταθμούς την Ευρώπη και την Τουρκία. Μια εξέλιξη που την διέσωσε από το γενικότερο αφανισμό του κλάδου.

Το 2013 με το μοντέλο “Omega 41” μπαίνει στην κατηγορία των mega RIB, την οποία ουσιαστικά και «συστήνει» στην ελληνική αγορά, ενώ την ίδια χρονιά μετακομίζει από το Μοσχάτο στα νέα κεντρικά γραφεία στον Άλιμο.

Το 2014 ήταν το μεγάλο ορόσημο για την εταιρεία, καθώς υπήρξε αλλαγή της μετοχικής σύνθεσης και του μάνατζμεντ, με την Technohull να μπαίνει στα…βαθιά, εστιάζοντας στο R&D και στην καθετοποιημένη παραγωγή. Βλάσης Γεωργάτος
Η «είσοδος» του Βλ. Γεωργάτου

Ο καταλυτικός παράγοντας ήταν η είσοδος του Βλάση Γεωργάτου. Ο οποίος μπορεί να είναι πασίγνωστος στην αγορά ως ο άνθρωπος πίσω από το success story της αλυσίδας «Γρήγορης», που ξεκίνησε από ένα τυροπιτάδικο στη Δάφνη το οποίο άνοιξε το 1972 ο πατέρας του Γρηγόρης, για να φτάσει, σήμερα να περιλαμβάνεται στις μεγαλύτερες αλυσίδες καφέ και γρήγορου φαγητού στην Ευρώπη.

Ο Βλάσης Γεωργάτος, ωστόσο, δεν είναι μόνο ο “Mr. Γρηγόρης”. Γιατί εκτός από τα «ταξίδια» της αγοράς εστίασης, τον έχουν κερδίσει, χρόνια τώρα και εκείνα της θάλασσας. Αρχικά από χόμπι, στη συνέχεια, όμως, ως επιχειρηματίας ο Γεωργάτος μπήκε για τα καλά στις business της θάλασσας.

Η αρχή έγινε με την Technohull που ουσιαστικά μπόρεσε να συνεχίσει την πορεία της όταν κάποιοι πελάτες της, διαβλέποντας τις αναπτυξιακές προοπτικές της, έγιναν μέτοχοι. Ο Γεωργάτος που την ήξερε πολύ καλά ήταν ένας από αυτούς και έτσι έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της.

Εκείνη την περίοδο, λοιπόν του 2013-14, στο νέο μετοχολόγιο ο Γεωργάτος ήταν βασικός μέτοχος με 46% και ακολουθούσε ο Γεράσιμος Πετράτος με 23,89% και ο προερχόμενος από την ιδρυτική ομάδα Βασίλης Τριζώνης με 19,81%.

Τα φρέσκα κεφάλαια έδωσαν τη δυνατότητα στην Technohull να ανοίξει τα φτερά της και να κατακτήσει με τα “made in Greece” μοντέλα της, -όπως τα “Omega 45”, “Omega 47”, “Explorer 40”, “38 Grand Sport”, αλλά και το πρόσφατο “T7” -, την «ψήφο εμπιστοσύνης» δύσκολων και άκρως ανταγωνιστικών ξένων αγορών, με αποτέλεσμα να έχει καθιερωθεί σήμερα ανάμεσα στους leaders του κλάδου.

Το 2020 υπήρξε μια ακόμη αλλαγή στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας καθώς ο Β. Τριζώνης μεταβίβασε το ποσοστό του στους άλλους δύο εταίρους. Έτσι, σήμερα ο Βλάσης Γεωργάτος κατέχει το 56,21% και ο Γεράσιμος Πετράτος, -που είναι επίσης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας-, το 33,81%.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ενασχόληση της οικογένειας Γεωργάτου με τις θαλασσινές business δεν περιορίζεται στην Technohull, καθώς από το 2017 διατηρεί την Perfect Yachts, με έδρα το Λαύριο, που εισάγει και εμπορεύεται μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής ενώ παρέχει και υπηρεσίες στάθμευσης και συντήρησης. Η Perfect Yachts ελέγχεται από την αδελφή του Βλάση Γεωργάτου, Άρτεμη.


Το μεγάλο «βήμα» με το νέο ναυπηγείο

Η πορεία της Technohull συνεχίστηκε με αναπτυξιακή «ρότα» και νέες επενδύσεις. Με βάση τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία (για τη χρήση του 2019) η εταιρεία έκανε τζίρο 8.525.596,23 ευρώ έναντι 7.341.870,96 ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 16,12%.

Το 2020 αποφασίστηκε το μεγάλο βήμα. Έτσι, πέρυσι τον Αύγουστο η εταιρεία προχώρησε στην αγορά ενός οικοπέδου 50 στρεμμάτων στην περιοχή Πάνορμος του Δήμου Λαυρεωτικής, προκειμένου να εγκαταστήσει τη νέα μεγάλη κτιριακή εγκατάσταση όπου και θα μετέφερε την παραγωγική της δραστηριότητα.

Η επένδυση ολοκληρώθηκε φέτος το Μάιο, η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στην Ελλάδα στον συγκεκριμένο τομέα και μία από τις μεγαλύτερες διεθνώς. Έτσι, η εταιρεία διαθέτει πλέον ένα από τα πιο σύγχρονα και τεχνολογικά προηγμένα ναυπηγεία στην κατηγορία των σκαφών μεσαίου μεγέθους, κάτι που της επιτρέπει να ανοίξει περαιτέρω τα «πανιά» της στην παγκόσμια σκηνή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου