Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2021

Ερντογάν για κρίση με ξένους πρέσβεις: «Εγώ επιτίθεμαι, εγώ βήματα πίσω δεν κάνω»

 Αλαζονικές και γεμάτες έπαρση δηλώσεις του Τούρκου προέδρου, που ζήτησε από τους ξένους διπλωμάτες να σέβονται τη χώρα του που έχει … «αρχαία ιστορία» «Εγώ επιτίθεμαι. Εγώ

βήματα πίσω δεν κάνω» δήλωσε με το γνωστό ύφος έπαρσης που τον χαρακτηρίζει, ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, για την κρίση που δημιουργήθηκε τις προηγούμενες μέρες, με τους δέκα πρεσβευτές στην Άγκυρα, που τελικά αποσοβήθηκε.



Μιλώντας στους δημοσιογράφους, κατά την επιστροφή του από το Αζερμπαϊτζάν, ο Τούρκος πρόεδρος ζήτησε από τους ξένους πρεσβευτές στη χώρα του να σέβονται το άρθρο 41 της σύμβασης της Βιέννης, τονίζοντας πως: «η Τουρκία δεν είναι ένα κράτος φυλάρχων» και προειδοποιώντας τους: «Ένας πρεσβευτής ο οποίος ασκεί τα καθήκοντά του σε μία χώρα με τέτοια αρχαία ιστορία όπως η Τουρκία, θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά το πού μπορεί να καταλήξει κάτι».




Δήλωσε συγκεκριμένα ο Ερτογάν: «Το βήμα που κάναμε δεν ήταν επίδειξη δύναμης σε κάποιον. Απλά σημαίνει ότι οι πρεσβευτές που ασκούν τα καθήκοντά τους στην Τουρκία δεν πρέπει να ανακατεύονται στα εσωτερικά της Τουρκίας. Κανένας πρεσβευτής δεν έχει την εξουσία να επεμβαίνει στις υποθέσεις της χώρας όπου εργάζεται. Αυτοί πρέπει να γνωρίζουν καλύτερα από εμένα το άρθρο 41 της σύμβασης της Βιέννης. Διότι οι πρεσβευτές τις σχετικές με τους ίδιους συμφωνίες, πρέπει να τις εφαρμόζουν και να τις παρακολουθούν κατά γράμμα. Όταν μάλιστα εσύ υπηρετείς στην Τουρκία, είσαι ένας πρεσβευτής που υπηρετεί στην Τουρκία, πρέπει να αντιληφθείς ότι η Τουρκία δεν είναι ένα κράτος φυλάρχων. Ένας πρεσβευτής ο οποίος ασκεί τα καθήκοντά του σε μία χώρα με τέτοια αρχαία ιστορία όπως η Τουρκία, θα πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά το πού μπορεί να καταλήξει κάτι. Όταν λοιπόν δεν το γνωρίζουν αυτό, εμείς τους υπενθυμίσαμε το άρθρο 41 της συνθήκης της Βιέννης. Τόσο απλό είναι το περιστατικό».









Κληθείς να σχολιάσει τίτλους δημοσιευμάτων στο εξωτερικό που έγραψαν πώς «Ο Ερντογάν απέφυγε την κρίση κάνοντας βήμα πίσω», ο Τουρκος πρόεδρος δήλωσε : «Μα πως έκανα εγώ βήμα πίσω ; Εγώ επιτίθεμαι. Εγώ βήματα πίσω δεν κάνω»

Οι δέκα πρεσβευτές είχαν ζητήσει την αποφυλάκιση του Οσμάν Καβαλά, επιχειρηματία, υπερασπιστή δικαιωμάτων και φιλάνθρωπου, ο οποίος βρίσκεται στη φυλακή από τα τέλη του 2017, κατηγορούμενος για χρηματοδότηση διαδηλώσεων και συμμετοχή στο αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016. Ο Καβαλά αρνείται τις κατηγορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου