Παρασκευή 21 Απριλίου 2017

Εν γνώσει τους αγοράζουν προϊόντα - μαϊμού οι νέοι

Εν γνώσει τους αγοράζουν προϊόντα - μαϊμού οι νέοι
Τέσσερις στους δέκα δήλωσαν πως‭ ‬αισθάνθηκαν‭ ‬ότι‭ ‬ήταν‭ ‬αποδεκτό‭‭ ‬να‭ ‬‬αγοράσουν‭ ‬κάτι παραποιημένο, εάν το αρχικό προϊόν ήταν πάρα πολύ ακριβό
Οι νέοι δείχνουν ‬ανοχή στην αγορά των παραποιημένων αγαθών σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα που διενεργήθηκε από το Γραφείο Εναρμόνισης της‭‭ ‬Εσωτερικής ‬Αγοράς ‬(ΓΕΕΑ-EUIPO),‭‬ της‭ ‬‬μεγαλύτερης ‬υπηρεσίας Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ‭.




‬Το ‬15% των ‬ατόμων ‬ηλικίας 15-24 ‭‬ετών ανέφερε πως σκόπιμα αγόρασε ένα παραποιημένο προϊόν τους τελευταίους 12 μήνες, 9 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το 2013.

Στην έρευνα απάντησαν ‭26.555‬ άτομα ηλικίας από 15‬ ετών ‬και‭ ‬πάνω‭ ‬σε‭ ‬όλη‭ ‬την‭ ‬ΕΕ‭ ‬των‭ ‬28‭ ‬κρατών-μελών,‭ ‬‬σχετικά‭ ‬με‭ ‬τις αντιλήψεις τους ‬στη Διανοητική Ιδιοκτησία.

Η ‬έρευνα‬ αυτή επιβεβαιώνει ‬τα συνολικά αποτελέσματα παρόμοιας μελέτης που διεξήχθη από το EUIPO το 2013.

Το 70% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τίποτα δε μπορεί να δικαιολογήσει την αγορά των εμπορευμάτων παραποίησης/απομίμησης και το 78% πιστεύει ότι αγοράζοντας‭ ‬ ‭ ‬παραποιημένα‭ ‬προϊόντα‭ ‬έχει‭ ‬ ‭ ‬αρνητικές‭ ‬ ‭ ‬επιπτώσεις‭ ‬ ‭ ‬για‭ ‭ ‬τις επιχειρήσεις‭ ‬ ‭ ‬και‭ ‬ ‭ ‬την‭ ‬ ‭ ‬απασχόληση.‭ ‬ ‭ ‬Ωστόσο‭ ‬ ‭ ‬η‭ ‬ ‭ ‬έρευνα‭ ‬ ‭ ‬καταδεικνύει‭ ‬ ‭ ‬πως φαίνεται να υπάρχει περισσότερη ανοχή για την αγορά των παραποιημένων αγαθών, ‭ ‬ιδίως‭ ‬ ‭ ‬μεταξύ ‭ ‬των ‭ ‬νέων.‭ ‬

Επιπλέον, στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής κρίσης, το 41% των νέων ανέφερε‭ ‬ ‭ ‬πως‭ ‬ ‭ ‬αισθάνθηκε‭ ‬ ‭ ‬ότι‭ ‬ ‭ ‬ήταν‭ ‬ ‭ ‬αποδεκτό‭ ‬ ‭ ‬να‭ ‬ ‭ ‬αγοράσουν‭ ‬ ‭ ‬κάτι παραποιημένο, εάν το αρχικό προϊόν ήταν πάρα πολύ ακριβό. Τα ¾ όλων των ερωτηθέντων είπαν ότι θα σταματούσαν την αγορά παραποιημένων αγαθών, αν υπήρχαν προσιτές εναλλακτικές λύσεις.

Το 83% δήλωσαν ότι προτιμούν να έχουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο μέσω‭ ‬ ‭ ‬νόμιμων‭ ‬ ‭ ‬ή‭ ‬ ‭ ‬εξουσιοδοτημένων‭ ‬ ‭ ‬υπηρεσιών/καταστημάτων,‭ ‬ ‭ ‬όποτε‭ ‬ ‭ ‬μια επιλογή είναι διαθέσιμη και το 71% αυτών παραδέχεται ότι χρησιμοποίησε παράνομες πηγές, ενώ θα σταματούσε να τις χρησιμοποιεί αν θα μπορούσε να έχει πρόσβαση σε προσιτές εναλλακτικές επιλογές.

Το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε, επίσης, ‭ ‬ ότι είχε πληρώσει για ψηφιακό περιεχόμενο από νόμιμες πηγές/σελίδες, 7 εκατοστιαίες μονάδες υψηλότερο ποσοστό‭ ‬ ‭ ‬από‭ ‬ το‭ ‬ ‭ ‬2013, με το 69% να ‭ ‬πιστεύει ότι οι νόμιμες‭ ‬ ‭ ‬πηγές ‭ ‬είναι καλύτερης ποιότητας.

Μεταξύ της ηλικιακής ομάδας 15-24 ετών, το 41% δήλωσε ότι είχε πληρώσει για να αποκτήσει πρόσβαση σε περιεχόμενο από νόμιμες πηγές, δηλαδή 8 ποσοστιαίες‭ ‬ ‭ ‬μονάδες‭ ‬ ‭ ‬υψηλότερο‭ ‬ ‭ ‬ποσοστό‭ ‬ ‭ ‬από‭ ‬ ‭ ‬το‭ ‬ ‭ ‬2013.‭ ‬ Το‭ ‬ ‭ ‬ποσοστό‭ ‬ ‭ ‬των ερωτηθέντων που δήλωσαν ότι οι ίδιοι εν γνώσει τους είχαν πρόσβαση σε σελίδες‭ ‬ πειρατικού‭ ‬ ‭ ‬περιεχομένου δεν έχει ‭ ‬αλλάξει από το‭ ‬ ‭ ‬2013 (27% ‭ ‬των ατόμων ηλικίας 15-24 ετών και 10% όλων των ερωτηθέντων).

Ωστόσο, η σύγχυση αυξάνεται σχετικά με το τι συνιστά νόμιμη πηγή. Πέρυσι, το 24% των ερωτηθέντων, πέντε ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το 2013, αναρωτήθηκε αν μια online πηγή ήταν νόμιμη, που καταδεικνύει μία αύξηση 41%‭ ‬ ‭ ‬μεταξύ‭ ‬ ‭ ‬των‭ ‬ ‭ ‬νέων.‭ ‬ ‭ ‬
Επιπλέον,‭ ‬ ‭ ‬το‭ ‬ ‭ ‬10%‭ ‬ ‭ ‬των‭ ‬ ‭ ‬ερωτηθέντων‭ ‬ ‭ ‬δήλωσε‭ ‬ ‭ ‬ότι παραπλανήθηκαν όταν αγόρασαν κάποια προϊόντα.

Το 97% των πολιτών της‬ ΕΕ πιστεύουν ότι είναι σημαντικό εφευρέτες, δημιουργοί και καλλιτέχνες να μπορούν να προστατεύσουν τα δικαιώματά τους και να πληρώνονται για την εργασία τους.

Ο γενικός διευθυντής του EUIPO, António Campinos, ανέφερε σχετικά: «Σε ‬γενικές ‬γραμμές‭ ‬βλέπουμε‭‭ ‬ότι ‬η ‬υποστήριξη‭ ‬για ‬τα‭ ‬δικαιώματα Διανοητικής‭ ‬Ιδιοκτησίας ‬είναι ‬υψηλή‭‭ ‬μεταξύ‭ ‬των‭ ‬πολιτών ‬της‭ ‬ΕΕ. Χρειάζεται όμως να γίνουν περισσότερα που θα βοηθήσουν, ειδικότερα τους νέους, να κατανοήσουν τη σημασία της ΔΙ για την οικονομία και την κοινωνία μας, ιδιαίτερα τώρα, όταν η ενθάρρυνση της καινοτομίας και της‭ ‬ ‭ ‬δημιουργικότητας‭ ‬ ‭ ‬είναι‭ ‬ ‭ ‬όλο‭ ‬ ‭ ‬και‭ ‬ ‭ ‬περισσότερο‭ ‬ ‭ ‬στο‭ ‬ ‭ ‬επίκεντρο‭ ‬της οικονομικής πολιτικής σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Από τη δημοσίευση της μελέτης το 2013, ο EUIPO πραγματοποίησε μια σειρά από δράσεις με ‭ ‬βάση‭ ‬ ‭ ‬τα αποτελέσματά‭ ‬ ‭ ‬της,‭ ‬ ‭ ‬που στοχεύουν‭ ‬ ‭ ‬άμεσα στους πολίτες‭ ‬ ‭ ‬της‭ ‬ ‭ ‬ΕΕ.‭ ‬ ‭ ‬Η‭ ‬ ‭ ‬ευρωπαϊκή‭ ‬ ‭ ‬διαδικτυακή ‭ ‬πύλη‭ ‬ ‭ ‬περιεχομένου ‭agorateka‬ (‭https://agorateka.eu/ea/‬‬)‭ ‬ ‭ ‬ ‭ ‬προσφέρει‭ ‬ ‭ ‬έναν‭ ‬ ‭ ‬τρόπο‭ ‬ ‭ ‬για‭ ‬ ‭ ‬τον‭ ‬ ‭ ‬εντοπισμό‭ ‬ ‭ ‬του νόμιμου περιεχομένου στο διαδίκτυο σε όλη την ΕΕ.

Ο‬ EUIPO ‭ ‬ευαισθητοποιείται σχετικά με την οικονομική αξία που φέρουν τα δικαιώματα Διανοητικής Ιδιοκτησίας, όσον αφορά στη στήριξη της ανάπτυξης και της απασχόλησης στην ΕΕ, μέσω μιας σειράς μελετών. ‭ ‬ Στηρίζει το‭ ‬ ‭‭IPR‬‬ ‭Crime Coordinated Centre ‭ ‬της‭ ‬ Europol, ‭ ‬το‭ ‬ οποίο ασχολείται ‭ ‬με ‭την‬ καταπολέμηση‭ ‬ ‭ ‬των‭ ‬ online ‭ ‬ ‭ ‬παραβάσεων,‭ ‬ ‭ ‬στους‭ ‬ ‭ ‬τομείς‭ ‬της παραποίησης/αντιγραφής.‭ ‬ ‭ ‬Μέσω‭ ‬ ‭ ‬της‭ ‬ ‭ ‬πρωτοβουλίας‭ ‬ ‭ ‬ ‭‭Ideas Powered,‭ ‬ ‭ ‬ο‬‬ EUIPO ‭ ‬εργάζεται, επίσης, για να προσελκύσει‭ ‬ τους ‭ ‬νέους ανθρώπους στη Διανοητική Ιδιοκτησία, σε ολόκληρη την ΕΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου