Η λάσπη, το χιόνι και ο πάγος είναι ίσως οι συνθήκες που θα βρεθεί κάποιος οδηγός, τις λιγότερες φορές, αλλά πρέπει να γνωρίζει ορισμένα βασικά στοιχεία, που θα τον
βοηθήσουν να τις ξεπεράσει ανώδυνα.
Ο Νίκος Τσάδαρης και οι εκπαιδευτές του Κέντρου Ασφαλούς & Οικονομικής Οδήγησης «DRIVEN», συστήνουν τα εξής:
Η λάσπη που δημιουργείται μετά από μεγάλες βροχές, ή η κίνηση πάνω σε αφράτο χιόνι, απαιτεί:
- Απαλές κινήσεις, σταθερή ταχύτητα του οχήματος και ποτέ δισταγμό.
- Διορθώσεις στο τιμόνι όπως στην περίπτωση υπερστροφής, υποστροφής είναι απαραίτητες χωρίς όμως υπερβολές.
- Επιλογή από πριν της ενδεδειγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο και διατήρησή της σε όλη τη φάση της «χιονοδρομίας» ή «λασποδρομίας».
(Σημ.: Σημεία του δρόμου που συγκρατούν νερό δεν είναι τόσο λασπώδη και είναι πιο σίγουρη η προσπέλαση μέσα από αυτά.)
- Για μικρές αποστάσεις συνιστάται η χρησιμοποίηση αλυσίδων, που όμως φθείρουν τους τροχούς και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
- Χωρίς αλυσίδες, επιβάλλεται απόλυτα ήρεμη οδήγηση, μέσα στα πατήματα των προηγούμενων αυτοκινήτων, αποφεύγοντας συγχρόνως τις άκρες του δρόμου, όπου δεν ξέρουμε το βάθος του χιονιού.
- Η καλύτερη λύση στο χιόνι πάντως, είναι τα λάστιχα χιονιού, που όμως δεν μπορούμε να έχουμε στο αυτοκίνητό μας σε όλη τη διάρκεια του έτους, αφού καταστρέφονται από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Ακόμα δυσκολότερα είναι τα πράγματα στον πάγο, όπου μόνο η χρήση αλυσίδων ή ελαστικών με καρφιά δίνει κάποια άνεση, ενώ πολύ καλά τα καταφέρνουν και εδώ τα χιονολάστιχα.
- Σε περίπτωση που δεν έχουμε κάτι από τα παραπάνω, οι ταχύτητες πρέπει να είναι σχεδόν μηδενικές, οι κινήσεις ιδιαίτερα απαλές και πάντα ας έχουμε κατά του ότι ένα αυτοκίνητο ακόμα και σταματημένο πάνω στον πάγο, μπορεί να γλιστρά (στην κατηφόρα)! Σε δύσκολες στιγμές το να πατήσουμε στις άκρες του δρόμου εκεί όπου δεν υπάρχει άσφαλτος, μπορεί να μας σώσει, αρκεί να είμαστε σίγουροι για το τι υπάρχει κάτω από το στρώμα πάγου.
- Για να κινηθούμε σε ένα παγωμένο ανηφορικό δρόμο, χρειάζεται η απόκτηση κάποιας φόρας, που αντισταθμίζει το σπινάρισμα των τροχών και μας επιτρέπει να περάσουμε έστω με μικρή ταχύτητα, το υψηλότερο σημείο.
- Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όταν κινούμαστε πάνω σε γέφυρες, εκεί όπου το οδόστρωμα παγώνει ευκολότερα καθώς κάτω από αυτό περνάει ψυχρός αέρας.
- Σε κάθε περίπτωση τα λάστιχα να έχουν την πίεση που συνιστά ο κατασκευαστής, ενώ να έχουμε κατά νου ότι, όσο πιο στενό είναι το πέλμα τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις του πάνω σε νερό, χιόνι και πάγο.
Παρ’ όλα αυτά όμως συνιστούμε σε κάποιον που δεν έχει εμπειρίες από τέτοιες καταστάσεις να αποφεύγει την κίνηση στο δρόμο που είναι καλυμμένος με στρώμα πάγου. H σχεδόν μηδενική πρόσφυση μπορεί πάντα να οδηγήσει σε ατύχημα ακόμα και έμπειρους οδηγούς.
Τέλος για την πολύωρη στάση του αυτοκινήτου μας, σε συνθήκες παγωνιάς, καλό θα είναι να μην δένουμε χειρόφρενο και να σηκώνουμε τους καθαριστήρες από τα παρμπρίζ.
βοηθήσουν να τις ξεπεράσει ανώδυνα.
Ο Νίκος Τσάδαρης και οι εκπαιδευτές του Κέντρου Ασφαλούς & Οικονομικής Οδήγησης «DRIVEN», συστήνουν τα εξής:
Η λάσπη που δημιουργείται μετά από μεγάλες βροχές, ή η κίνηση πάνω σε αφράτο χιόνι, απαιτεί:
- Απαλές κινήσεις, σταθερή ταχύτητα του οχήματος και ποτέ δισταγμό.
- Διορθώσεις στο τιμόνι όπως στην περίπτωση υπερστροφής, υποστροφής είναι απαραίτητες χωρίς όμως υπερβολές.
- Επιλογή από πριν της ενδεδειγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο και διατήρησή της σε όλη τη φάση της «χιονοδρομίας» ή «λασποδρομίας».
(Σημ.: Σημεία του δρόμου που συγκρατούν νερό δεν είναι τόσο λασπώδη και είναι πιο σίγουρη η προσπέλαση μέσα από αυτά.)
- Για μικρές αποστάσεις συνιστάται η χρησιμοποίηση αλυσίδων, που όμως φθείρουν τους τροχούς και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
- Χωρίς αλυσίδες, επιβάλλεται απόλυτα ήρεμη οδήγηση, μέσα στα πατήματα των προηγούμενων αυτοκινήτων, αποφεύγοντας συγχρόνως τις άκρες του δρόμου, όπου δεν ξέρουμε το βάθος του χιονιού.
- Η καλύτερη λύση στο χιόνι πάντως, είναι τα λάστιχα χιονιού, που όμως δεν μπορούμε να έχουμε στο αυτοκίνητό μας σε όλη τη διάρκεια του έτους, αφού καταστρέφονται από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Ακόμα δυσκολότερα είναι τα πράγματα στον πάγο, όπου μόνο η χρήση αλυσίδων ή ελαστικών με καρφιά δίνει κάποια άνεση, ενώ πολύ καλά τα καταφέρνουν και εδώ τα χιονολάστιχα.
- Σε περίπτωση που δεν έχουμε κάτι από τα παραπάνω, οι ταχύτητες πρέπει να είναι σχεδόν μηδενικές, οι κινήσεις ιδιαίτερα απαλές και πάντα ας έχουμε κατά του ότι ένα αυτοκίνητο ακόμα και σταματημένο πάνω στον πάγο, μπορεί να γλιστρά (στην κατηφόρα)! Σε δύσκολες στιγμές το να πατήσουμε στις άκρες του δρόμου εκεί όπου δεν υπάρχει άσφαλτος, μπορεί να μας σώσει, αρκεί να είμαστε σίγουροι για το τι υπάρχει κάτω από το στρώμα πάγου.
- Για να κινηθούμε σε ένα παγωμένο ανηφορικό δρόμο, χρειάζεται η απόκτηση κάποιας φόρας, που αντισταθμίζει το σπινάρισμα των τροχών και μας επιτρέπει να περάσουμε έστω με μικρή ταχύτητα, το υψηλότερο σημείο.
- Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όταν κινούμαστε πάνω σε γέφυρες, εκεί όπου το οδόστρωμα παγώνει ευκολότερα καθώς κάτω από αυτό περνάει ψυχρός αέρας.
- Σε κάθε περίπτωση τα λάστιχα να έχουν την πίεση που συνιστά ο κατασκευαστής, ενώ να έχουμε κατά νου ότι, όσο πιο στενό είναι το πέλμα τόσο καλύτερες είναι οι επιδόσεις του πάνω σε νερό, χιόνι και πάγο.
Παρ’ όλα αυτά όμως συνιστούμε σε κάποιον που δεν έχει εμπειρίες από τέτοιες καταστάσεις να αποφεύγει την κίνηση στο δρόμο που είναι καλυμμένος με στρώμα πάγου. H σχεδόν μηδενική πρόσφυση μπορεί πάντα να οδηγήσει σε ατύχημα ακόμα και έμπειρους οδηγούς.
Τέλος για την πολύωρη στάση του αυτοκινήτου μας, σε συνθήκες παγωνιάς, καλό θα είναι να μην δένουμε χειρόφρενο και να σηκώνουμε τους καθαριστήρες από τα παρμπρίζ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου