Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

F1 Βαρκελώνη 2η μέρα δοκιμών εξέλιξης: Ταχύτερος ο Γκροζάν!

Ο Γάλλος έφερε σήμερα τη Lotus στην κορυφή των χρόνων στην πίστα του Μοντμελό σε μια μέρα
που ξεκίνησε βροχερή αλλά εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο της διάστημα με στεγνό οδόστρωμα. Μόνο στο τέλος έπιασε βροχή έτσι κάποιοι πιλότοι δεν μπόρεσαν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους.
Διαβάζοντας τους χρόνους σε σχέση με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσε ο κάθε πιλότος σίγουρα η επίδοση του Μπάτον με τη McLaren είναι εφάμιλλη αυτής του Γκροζάν.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ σήμερα εκτός των άλλων δοκίμασε και το σύστημα παθητικού DRS για λογαριασμό της Red Bull. Θυμίζουμε ότι μέχρι και πέρυσι η χρήση του DRS ήταν ελεύθερη στις δοκιμές από φέτος οριοθετείται στα σημεία που επιτρέπεται και στον αγώνα. Σ’ αυτά και μόνο τα σημεία οι οδηγοί θα μπορούν να το ενεργοποιούν κατά το δοκούν κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Επιπλέον απαγορεύονται οι διατάξεις διπλού DRS δηλαδή το στολάρισμα και του εμπρός φτερού που πέρυσι πρώτη παρουσίασε η Mercedes και υιοθέτησαν και άλλες ομάδες όπως η Lotus. Λογικά λοιπόν αρκετές ομάδες δουλεύουν πάνω σε διατάξεις παθητικού DRS.

Πρόκειται ουσιαστικά για τη μορφοποίηση ενός ρεύματος αέρα προς μια συγκεκριμένη περιοχή της πίσω αεροτομής που οδηγεί σε στολάρισμά της από ένα σημείο κρίσιμης πίεσης και πάνω. Το σημείο αυτό δεν είναι απόλυτο επιτυγχάνεται ανάλογα με τους μορφοποιητές ροής σε διαφορετική ταχύτητα του μονοθεσίου η οποία λογικό είναι πως θα πρέπει να υπερβαίνει την ταχύτητα διέλευσης από την ταχύτερη στροφή της εκάστοτε πίστας. Αυτό γιατί δεν θες σε καμία περίπτωση να βρεθείς να στρίβεις χωρίς την κάθετη δύναμη που παρέχει η πίσω αεροτομή όταν λειτουργεί.



Το κρίσιμο σημείο για τη διάταξη παθητικού DRS δεν είναι τόσο, πότε θα πάψει να λειτουργεί 
η πίσω αεροτομή (σ.σ: απομακρύνονται οι στροβιλισμοί αέρα, μηδενίζονται οι αντιστάσεις αλλά και η παραγωγή κάθετης δύναμης)  αλλά το πότε θα ξαναρχίσει να λειτουργεί. Δεν είναι δεδομένο ότι αυτόματα μόλις πάψει το ρεύμα αέρα να ασκεί μια συγκεκριμένη τιμή πίεσης πως θα ομαλοποιηθεί ξανά αμέσως η ροή στην πτέρυγα. Επιπλέον αυτό μπορεί να επηρεαστεί από την διαταραχή της ροής αέρα προς το μονοθέσιο λόγω π.χ. ενός προπορευόμενου μονοθεσίου. Όλα αυτά είναι εξαιρετικά σύνθετα και προτού αποδειχτεί ότι έχουν θετική επίδραση στο ρυθμό ανά γύρο δύσκολα θα τα δούμε να χρησιμοποιούνται στους αγώνες. Πάντως σε αρκετές ομάδες όπως η Red Bull δουλεύουν πάνω στη συγκεκριμένη διάταξη.

Στις δυο τελευταίες θέσεις των χρόνων βρέθηκαν σήμερα οι Mercedes και Ferrari με τους Ρόσμπεργκ και Αλόνσο να επιχειρούν προσομοιώσεις αγώνα.

Ο πιλότος της Ferrari που είχε σήμερα στενή συνεργασία με τον επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari και συμπατριώτη μας Νικόλα Τομπάζη δήλωσε μετά τη λήξη της μέρας: «Πέρυσι στο τελευταίο τεστ ξέραμε ότι απέχουμε 2 sec από την κορυφή και υποθέταμε πως δε θα μπούμε στο Q3 στην Αυστραλία. Όπερ και εγένετο. Φέτος τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά και αυτό μας γεμίζει αυτοπεποίθηση. Στόχος μας είναι η μείωση της διαφοράς που είχαμε από τους κορυφαίους στη Βραζιλία που ήταν στα επτά με οχτώ δέκατα. Εφόσον το έχουμε καταφέρει θα είμαστε 200 φορές καλύτερα απ’ ότι πέρυσι τέτοια εποχή. Δεν έχουμε ακόμη το ταχύτερο μονοθέσιο αλλά η δυναμική του θα μας επιτρέψει να δώσουμε μάχη για τον τίτλο».



Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο και θα ολοκληρωθούν την Κυριακή.

Οι σημερινοί χρόνοι ήταν:


Θέση Πιλότος              Ομάδα        Χρόνος     Διαφορά  Γύροι Ελαστικά
 1. Ρομέν Γκροζάν         Lotus        1’22.716s             88   Μαλακή
 2. Τζένσον Μπάτον       
McLaren      1’23.181s  + 0.465s   72   Μέση
 3. Παστόρ Μαλντονάντο   
Williams     1’23.628s  + 0.912s   75   Μαλακή
 4. Σεμπάστιαν Φέτελ     
Red Bull     1’23.743s  + 1.027s   65   Μέση
 5. Νίκο Χούλκενμπεργκ   
Sauber       1’23.744s  + 1.028s   79   Μέση
 6. Άντριαν Σούτιλ       
Force India  1’24.215s  + 1.499s   62   Μέση
 7. Ντανιέλ Ρικιάρντο     
Toro Rosso   1’25.483s  + 2.767s   61   Μαλακή
 8. Μαξ Τσίλτον          
Marussia     1’25.598s  + 2.882s   75   Μαλακή
 9. Βαν ντερ Γκαρντ      
Caterham     1’26.316s  + 3.600s   48   Μέση
10. Νίκο
Ρόσμπεργκ        Mercedes     1’26.655s  + 3.939s   120  Μέση
11.
Φερνάντο Αλόνσο       Ferrari      1’27.878s  + 5.162s   102  Μέση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου