Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Σε τεντωμένο σχοινί η κυβέρνηση για τον Ε65 - Περιβάλλον

 Στις τράπεζες πέφτει το βάρος προκειμένου να βρεθεί η χρηματοδότηση που λείπει για τον Άξονα
Κεντρικής Ελλάδας (γνωστό και ως Ε65), ένα από τα πιο προβληματικά έργα των μπλοκαρισμένων συμβάσεων παραχώρησης.

Την ώρα που τα σενάρια αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να ακυρωθεί το έργο, λόγω περιορισμένου κυκλοφοριακού φόρτου που με βάση τη σύμβαση του 2007 θα επιδοτούνταν από το κράτος, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, αρμόδιος για τα δημόσια έργα, κ. Σταύρος Καλογιάννης, στέλνει σαφές μήνυμα: «Οποιαδήποτε καταρχήν συμφωνία με τον παραχωρησιούχο θα πρέπει να γίνει αποδεκτή και από τις τράπεζες οι οποίες χρηματοδοτούν το έργο και θα κρίνουν τη βιωσιμότητά του, ώστε να συνεχίσουν να το χρηματοδοτούν, και στη συνέχεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή» δήλωσε ο υπουργός σε συνάντηση που είχε τη Δευτέρα με τους περιφερειάρχες Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστό, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργο Δακή και τον αντιπεριφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Θεόδωρο Στάικο με θέμα την πορεία των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και κυρίως τον Ε65.
Δυόμισι μήνες μετά την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους για την εξεύρεση βιώσιμων λύσεων στα συγχρηματοδοτούμενα έργα, η κυβέρνηση δείχνει να βαδίζει σε τεντωμένο σχοινί. Το χρονοδιάγραμμα που θα αποσαφηνίζει το μέλλον και την πορεία των έργων συνεχώς επιμηκύνεται, κάτι που αποδεικνύει την πολυπλοκότητα των συμβάσεων, αλλά και τη δυσκολία στην εξεύρεση λύσεων.

Τα βλέμματα είναι στραμμένα σε δύο κυρίως έργα, καθώς η φημολογία των τελευταίων εβδομάδων τα βάζει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος λόγω ανασχεδιασμού. Το πρώτο αφορά την Ολυμπία Οδό στην Πελοπόννησο, η οποία συζητείται να σταματήσει στην Πάτρα, και το δεύτερο τον Ε65 και τη συγγενή εργολαβία της Ιόνιας Οδού.

Τις προηγούμενες μέρες, τα σενάρια περί πιθανής ακύρωσης του Ε65 ανάγκασαν σε δημόσια τοποθέτηση-προειδοποίηση τον επικεφαλής του ελληνικού γκρουπ της ΓΕΚ Τέρνα. Ο κ. Γιώργος Περιστέρης μίλησε για τους κινδύνους που εγκυμονεί η ακύρωση του έργου προβάλλοντας τις αποζημιώσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ που θα πρέπει να καταβάλλει το Δημόσιο εφόσον παγώσει το έργο.

Σύμφωνα με τον κ. Καλογιάννη, η κυβέρνηση συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις, που συντονίζει ο ειδικός διαπραγματευτής κ. Ευθύμιος Βιδάλης, και αυτό διαμήνυσε στους αρμόδιους περιφερειάρχες που αντιδρούν έντονα στην ακύρωση του έργου. Οι τελευταίοι ζητούν να ενεργοποιηθεί το Ταμείο Επιμερισμού Κινδύνου και να αποτελέσει το χρηματοδοτικό εργαλείο που θα διασώσει -μεταξύ άλλων- και τον Ε65, που χαρακτηρίζουν ένα έργο με μεγάλη γεωστρατηγική σημασία στα διευρωπαϊκά δίκτυα. 



Πρώτο ΘΕΜΑ online : Σε τεντωμένο σχοινί η κυβέρνηση για τον Ε65 - Περιβάλλον

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου