Στροφή επενδύσεων προς την Κίνα -Το αεροδρόμιο αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων
ποδοσφαίρου - Αναμένεται να δεχθεί 100 εκατ. επιβάτες το 2040
Το νέο αεροδρόμιο – διαμάντι της Κίνας δημιουργεί τουλάχιστον θαυμασμό, το Bejing Daxing, μια εντυπωσιακή κατασκευή που άνοιξε τις πύλες της μερικές ημέρες πριν τους μεγαλοπρεπείς εορτασμούς για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, στα τέλη του Σεπτεμβρίου.
Με έκταση 700.000 τ.μ., το νέο κτίριο διεκδικεί τον τίτλο του πιο μεγάλου αεροπορικού τερματικού σταθμού στον κόσμο. Σχεδιάστηκε από την αγγλοϊρακινή αρχιτέκτονα Ζάχα Χαντίντ, που πέθανε το 2016, και τον τεχνικό βραχίονα της Aéroports de Paris (ADP).
Καλύπτεται από μία ενιαία στέγη που αντιστοιχεί σε έκταση 25 γηπέδων ποδοσφαίρου. Σε αντίθεση με τα κλασσικά αεροδρόμιο, το νέο κτίριο είναι αρκετά ψηλό με δύο επίπεδα για τις αναχωρήσεις και άλλα τόσα για τις αφίξεις. Ακριβώς κάτω από τον τερματικό σταθμό βρίσκεται ένας σταθμός μετρό, ενώ μια γραμμή εξπρές αναμένεται να επιτρέψει τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης σε περίπου 20 λεπτά.
Η διοίκηση πολιτικής αεροπορίας της Κίνας ανέφερε ότι από τα μέσα Οκτωβρίου, οι αναχωρήσεις και οι αφίξεις επιβατών αριθμούσαν ημερησίως ένα μέσο όρο 12.400 επιβατών. Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί ότι οι επισκέπτες – «θαυμαστές» του αεροδρομίου ανέρχονται στους 70.000.
Το ήδη υπάρχον Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου (Χεξ) ήταν αδύνατο να διαχειριστεί τους πλέον πάνω από 100 εκατ. επιβάτες με αποτέλεσμα το παρόν έργο να αποτελεί επιτακτικής ανάγκης. Εξάλλου το Χεξ αποτελεί το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο μετά το Χάρσφιλντ-Τζάκσον της Ατλάντα.
Επιπλέον, για το 2040 προβλέπεται ότι το αεροδρόμιο θα έχει οκτώ διαδρόμους απογείωσης-προσγείωσης, εκ των οποίων ο ένας θα είναι για στρατιωτική χρήση και ότι θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 100 εκατ. επιβάτες το χρόνο.
Υπό αυτές τις συνθήκες, η πρωτεύουσα αναμένεται να υποδεχθεί 170 εκατ. επιβάτες το 2025, που θα είναι μοιρασμένοι μεταξύ των δύο αεροδρομίων της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου