Ο πρώην πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Nissan Κάρλος Γκοσν, ο οποίος τελούσε σε κατ’ οίκον περιορισμό στην Ιαπωνία όπου αναμενόταν να δικαστεί το 2020 για κατάχρηση
και άλλα οικονομικά αδικήματα, βρίσκεται από προχθές Κυριακή στον Λίβανο, ενημέρωσε το Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στις λιβανέζικες υπηρεσίες ασφαλείας, επιβεβαιώνοντας τη φημολογία που οργίαζε στον γαλλικό και στον διεθνή Τύπο.
O ίδιος επιβεβαίωσε ότι πλέον βρίσκεται μακριά από την Ιαπωνία. «Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη — ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκοσν σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης.
Ο πρώην πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Νίσαν-Ρενό πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται κατ’ αυτόν «στο τεκμήριο της ενοχής», ενώ διαβεβαίωσε πως πλέον θα είναι σε θέση «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης», πράγμα το οποίο «αδημονεί να κάνει», αρχής γενομένης «από την επόμενη εβδομάδα».
Είχαν προηγηθεί πληροφορίες ότι ο Γκοσν «έφθασε την Κυριακή στο αεροδρόμιο της Βηρυτού». Άλλος λιβανέζος αξιωματούχος επιβεβαίωσε τη συγκεκριμένη πληροφορία και πρόσθεσε πως «ο τρόπος με τον οποίο εγκατέλειψε την Ιαπωνία» ο άλλοτε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Νissan «δεν είναι σαφής».
Σύμφωνα με τη λιβανέζικη εφημερίδα αλ Τζουμχουρίγια, ο έκπτωτος επικεφαλής της συμμαχίας Ρενό-Νίσαν-Μιτσουμπίσι έφθασε στη Βηρυτό την Κυριακή με αεροσκάφος από την Τουρκία.
Την πληροφορία ότι ο Γκοσν βρίσκεται στην πρωτεύουσα του Λιβάνου δημοσίευσε επίσης η γαλλική εφημερίδα Les Echos, επικαλούμενη μια πηγή που δεν κατονόμασε και τη λιβανέζικη εφημερίδα L'Orient-Le Jour.
Ο Γκοσν, που έχει διπλή —γαλλική και λιβανέζικη— υπηκοότητα, θεωρητικά τελούσε υπό αυστηρό δικαστικό έλεγχο και περιορισμό των κινήσεών του στην Ιαπωνία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ο άλλοτε εξαιρετικά προβεβλημένος παράγοντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έπαψε να τελεί πλέον υπό περιορισμό κατ’ οίκον, αλλά χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν έκλεισε κάποιου είδους συμφωνία με τις ιαπωνικές αρχές ή απέδρασε. Η εφημερίδα The Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες σχετικά, υποστήριξε πως ο Κάρλος Γκοσν απέδρασε: κατ’ αυτήν πίστευε πως δεν θα είχε δίκαιη δίκη και είχε «βαρεθεί να είναι βιομηχανικοπολιτικός όμηρος».
Πάντα κατά τη Γουόλ Στριτ Τζέρναλ, ο άλλοτε ιθύνων νους της Νίσαν σχεδιάζει να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στον Λίβανο τις προσεχείς ημέρες.
Ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες —τις αρνείται όλες— ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.
Η Νισάν απέπεμψε τον Γκοσν, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.
Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, Γάλλος υπήκοος, ο Γκοσν άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Ρενό-Νίσαν το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.
Ο Γκοσν διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Νίσαν με τη Ρενό, τον βασικό της μέτοχο.
και άλλα οικονομικά αδικήματα, βρίσκεται από προχθές Κυριακή στον Λίβανο, ενημέρωσε το Γαλλικό Πρακτορείο πηγή προσκείμενη στις λιβανέζικες υπηρεσίες ασφαλείας, επιβεβαιώνοντας τη φημολογία που οργίαζε στον γαλλικό και στον διεθνή Τύπο.
O ίδιος επιβεβαίωσε ότι πλέον βρίσκεται μακριά από την Ιαπωνία. «Δεν διέφυγα από τη δικαιοσύνη — ξέφυγα από την αδικία και τον πολιτικό διωγμό», υποστήριξε ο Γκοσν σε ανακοίνωση που διένειμε στα μέσα ενημέρωσης.
Ο πρώην πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Νίσαν-Ρενό πρόσθεσε ότι δεν μπορούσε «να παραμείνει άλλο όμηρος του μεροληπτικού συστήματος δικαιοσύνης της Ιαπωνίας», που βασίζεται κατ’ αυτόν «στο τεκμήριο της ενοχής», ενώ διαβεβαίωσε πως πλέον θα είναι σε θέση «να επικοινωνεί ελεύθερα με τα μέσα ενημέρωσης», πράγμα το οποίο «αδημονεί να κάνει», αρχής γενομένης «από την επόμενη εβδομάδα».
Είχαν προηγηθεί πληροφορίες ότι ο Γκοσν «έφθασε την Κυριακή στο αεροδρόμιο της Βηρυτού». Άλλος λιβανέζος αξιωματούχος επιβεβαίωσε τη συγκεκριμένη πληροφορία και πρόσθεσε πως «ο τρόπος με τον οποίο εγκατέλειψε την Ιαπωνία» ο άλλοτε πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Νissan «δεν είναι σαφής».
Σύμφωνα με τη λιβανέζικη εφημερίδα αλ Τζουμχουρίγια, ο έκπτωτος επικεφαλής της συμμαχίας Ρενό-Νίσαν-Μιτσουμπίσι έφθασε στη Βηρυτό την Κυριακή με αεροσκάφος από την Τουρκία.
Την πληροφορία ότι ο Γκοσν βρίσκεται στην πρωτεύουσα του Λιβάνου δημοσίευσε επίσης η γαλλική εφημερίδα Les Echos, επικαλούμενη μια πηγή που δεν κατονόμασε και τη λιβανέζικη εφημερίδα L'Orient-Le Jour.
Ο Γκοσν, που έχει διπλή —γαλλική και λιβανέζικη— υπηκοότητα, θεωρητικά τελούσε υπό αυστηρό δικαστικό έλεγχο και περιορισμό των κινήσεών του στην Ιαπωνία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ο άλλοτε εξαιρετικά προβεβλημένος παράγοντας της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας έπαψε να τελεί πλέον υπό περιορισμό κατ’ οίκον, αλλά χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν έκλεισε κάποιου είδους συμφωνία με τις ιαπωνικές αρχές ή απέδρασε. Η εφημερίδα The Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές ενημερωμένες σχετικά, υποστήριξε πως ο Κάρλος Γκοσν απέδρασε: κατ’ αυτήν πίστευε πως δεν θα είχε δίκαιη δίκη και είχε «βαρεθεί να είναι βιομηχανικοπολιτικός όμηρος».
Πάντα κατά τη Γουόλ Στριτ Τζέρναλ, ο άλλοτε ιθύνων νους της Νίσαν σχεδιάζει να παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στον Λίβανο τις προσεχείς ημέρες.
Ο Κάρλος Γκοσν συνελήφθη στο διεθνές αεροδρόμιο της ιαπωνικής πρωτεύουσας λίγη ώρα μετά την άφιξη του ιδιωτικού αεροσκάφους του στο Τόκιο τη 19η Νοεμβρίου 2018. Του έχουν απαγγελθεί τέσσερις κατηγορίες —τις αρνείται όλες— ιδίως για την απόκρυψη μέρους των εισοδημάτων του, προσωπικό πλουτισμό μέσω εικονικών πληρωμών σε αντιπροσωπείες στη Μέση Ανατολή και κατάχρηση εταιρικών πόρων.
Η Νισάν απέπεμψε τον Γκοσν, τον οποίο εξυμνούσαν επί σειρά ετών οι οικονομικές εφημερίδες και οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποκαλύπτοντας ότι η εσωτερική της έρευνα τεκμηρίωσε πως πράγματι δήλωνε χαμηλότερα εισοδήματα από τα πραγματικά όσο ήταν διευθύνων σύμβουλός της και ότι μετέφερε 5 εκατομμύρια από τα ταμεία της εταιρείας σε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο ήταν δικαιούχος.
Γεννημένος στη Βραζιλία, με καταγωγή από τον Λίβανο, Γάλλος υπήκοος, ο Γκοσν άρχισε την καριέρα του στη βιομηχανία ελαστικών αυτοκινήτων Michelin το 1978. Μεταπήδησε στη Renault το 1996, όπου του πιστώθηκε η αντιστροφή της πτωτικής πορείας των εσόδων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας κι απέκτησε το προσωνύμιο «Le Cost Killer» («ο δολοφόνος του κόστους»). Μετά την επισφράγιση της συμφωνίας Ρενό-Νίσαν το 1999, ο Γκοσν χρησιμοποίησε παρόμοιες μεθόδους μείωσης κόστους για να βελτιώσει την τροχιά της παραπαίουσας ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η επιτυχία του εγχειρήματος τον μετέτρεψε σε «business superstar» στην Ιαπωνία και σε διεθνές επίπεδο, του εξασφάλισε ευνοϊκή κάλυψη στον διεθνή Τύπο, ενώ σε αυτόν είναι αφιερωμένο ακόμα κι ένα βιβλίο κόμικ μάνγκα.
Ο Γκοσν διατείνεται πως η πτώση του, εξίσου θεαματική με την άνοδό του, ήταν αποτέλεσμα «πραξικοπήματος» στο ΔΣ. Κατηγορεί πρώην συνεργάτες του πως τον «μαχαίρωσαν πισώπλατα» και υποστηρίζει πως ο στόχος τους ήταν να αποτρέψουν τα σχέδιά του για στενότερη ολοκλήρωση της Νίσαν με τη Ρενό, τον βασικό της μέτοχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου