Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019

Τα 15 μοντέλα που… κηδέψαμε το 2019

Πάντοτε συνέβαινε στην αυτοκίνηση. Αυτοκίνητα που τυχόν δεν είχαν καλή εμπορική
πορεία ή δεν ταίριαζαν στην στρατηγική της μάρκας τους, αποχαιρετούσαν οριστικά μετά από λιγότερα ή περισσότερα χρόνια από το λανσάρισμά τους, χωρίς να αντικατασταθούν.
Πλέον, και με τη στροφή των κατασκευαστών προς την ηλεκτροκίνηση, αυτό συμβαίνει και θα συμβαίνει πιο συχνά, αφού και για λόγους κόστους δεν υπάρχουν πλέον «πολυτέλειες» για μοντέλα που δεν έχουν την εμπορική πορεία που απαιτείται.
Παρακάτω και με τη βοήθεια του Jato, σας παρουσιάζουμε 15 αυτοκίνητα τα οποία αποχαιρετούμε το 2019 χωρίς να υπάρχει άμεσος αντικαταστάτης, αναφέροντάς σας και τις πωλήσεις που έχουν σημειώσει στην Ευρώπη κατά την πορεία τους.

Alfa Romeo Mito


Η Mito λανσαρίστηκε το 2008 ως το πρώτο μικρό μοντέλο της Alfa Romeo στην ιστορία. Μέχρι και τη φετινή συνέχισε την πορεία της στην αγορά χωρίς μεγάλες αλλαγές από τότε. Πλέον, το δεύτερο τρίμηνο του 2019 σταμάτησε οριστικά τη διάθεσή της.
Πωλήσεις 2008-2019: 276.000 αυτοκίνητα

Citroen C4

Το C4 2ης γενιάς παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2010 αντικαθιστώντας το επιτυχημένο πρώτης γενιάς μοντέλο. Πλέον, και με την έλευση του πλήρως ανανεωμένου C4 Cactus το 2018, η Citroen βάζει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το μικρομεσαίο της μοντέλο.
Πωλήσεις 2010-2019: 500.000 αυτοκίνητα

Citroen DS4/DS4

To Citroen DS4 και μετέπειτα DS 4, αποτέλεσε το πρώτο μικρομεσαίο crossover στην αναγέννηση της γαλλικής πολυτελούς μάρκας. Πλέον, και με την εταιρεία να έχει μπει στη δεύτερη φάση ανάπτυξής της, το DS 4 σταμάτησε την παραγωγή του το 2018 και τη διάθεσή του τη χρονιά που διανύουμε.   Πωλήσεις 2011-2019: 153.000 αυτοκίνητα

DS5

Το κορυφαίο, μέχρι πρότινος, μοντέλο της DS, ήταν ένα αυτοκίνητο που έκλεψε τις εντυπώσεις όταν λανσαρίστηκε το 2011, έχοντας ένα ιδιαίτερο design και φουτουριστικό εσωτερικό. Πλέον, μέσα στο 2019 σταμάτησε τη διάθεσή του έχοντας συμπληρώσει σχεδόν 86.000 πωλήσεις στην Ευρώπη.  Πωλήσεις 2011-2019: 86.000 αυτοκίνητα

Fiat Punto
Πρόκειται για το σημαντικότερο μοντέλο που σταμάτησε τη διάθεσή του τη χρονιά που διανύουμε, αφού κατά καιρούς έχει βρεθεί σε μια από τις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Η γενιά του που σταματά οριστικά την παρουσία του λανσαρίστηκε ως «Grande Punto» το 2005 και έλαβε διάφορες ανανεώσεις κατά την πορεία της. Πωλήσεις 2005-2019: 2.200.000 αυτοκίνητα

Ford B-MAX

Ένα ακόμη αυτοκίνητο που έκλεψε τις εντυπώσεις όταν λανσαρίστηκε το 2012 ήταν το μικρό πολυχρηστικό B-MAX, με τις συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Πλέον και παρότι η Ford έχει σταματήσει την παραγωγή του από το Σεπτέμβριο του 2017, συνέχιζε να πωλείται έως και φέτος όπου σταμάτησε μια και καλή τη διάθεσή του.
Πωλήσεις 2012-2019: 272.000 αυτοκίνητα

Kia Carens

H 3η γενιά του πολυμορφικού Kia Carens σταμάτησε το 2019 τη διάθεσή του, 7 χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση. Δεν θα αντικατασταθεί, αφού πλέον η κατηγορία των MPV έχει σταματήσει να έχει εμπορικό ενδιαφέρον, ενώ και η Kia έχει στραφεί σε άλλα μοντέλα των διαστάσεών του.  Πωλήσεις 2013-2019: 120.000 αυτοκίνητα

MG GS

Το MG GS λανσαρίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 2016. Κατασκευαζόταν στην Κίνα και αποτέλεσε το πρώτο SUV της επαναλανσαρισμένης MG. Το 2019 η εταιρεία σταμάτησε τις πωλήσεις του, από τη στιγμή που πλέον υπάρχει στη γκάμα το ZS, με διαστάσεις πιο εμπορικές.Πωλήσεις 2016-2019*: 2.904 αυτοκίνητα  *Μόνο στη Μεγάλη Βρετανία

Mitsubishi Pajero

Το Pajero, ένα από τα πιο γνωστά μοντέλα της Mitsubishi στην ιστορία, μας αποχαιρέτησε το 2019 όντας στην 4η γενιά του. Έχοντας λανσαριστεί το 2007 και παρά τις προσπάθειες της μάρκας, είναι δύσκολο πλέον να εναρμονιστεί με τις νεότερες και πιο αυστηρές νόρμες ρύπων στην Ευρώπη. Πωλήσεις 2007-2019: 80.000 αυτοκίνητα

Nissan Pulsar

Με το Pulsar η Nissan εισήλθε με αξιώσεις στην κατηγορία το μικρομεσαίων μοντέλων το 2015. Έχοντας και εσωτερικό ανταγωνισμό λόγω του best-seller Nissan Qashqai, το ιαπωνικό μοντέλο το 2018 ολοκλήρωσε την παραγωγή του για την Ευρώπη και το 2019 σταμάτησε οριστικά τη διάθεσή του. Πωλήσεις 2015-2019: 126.000 αυτοκίνητα

SEAT Toledo

Όντας ο «αδερφός» του Skoda Rapid, το τελευταίας γενιάς Toledo σταμάτησε τις πωλήσεις του το 2019 και δεν θα αντικατασταθεί, μιας και σε αντίθεση με το μοντέλο της Skoda δεν έχει χάτσμπακ έκδοση (ήταν σεντάν). Το Toledo στην πορεία του έπαιξε το ρόλο ενός σεντάν με πολύ καλό Value for Money.  Πωλήσεις 2012-2019: 59.000 αυτοκίνητα

Toyota Verso

To Verso, το μικρομεσαίο πολυχρηστικό της Toyota παρουσιάστηκε το 2009 στην τελευταία γενιά του και σταμάτησε οριστικά τις πωλήσεις του φέτος. Το μοντέλο είχε να αντιμετωπίσει την μεγάλη πτώση των πωλήσεων των MPV στην Ευρώπη, εξ ου και η πορεία του δεν μπορεί να θεωρηθεί πετυχημένη.  Πωλήσεις 2009-2019: 297.000 αυτοκίνητα

Toyota Avensis

Ένα ακόμη μοντέλο που στη χώρα μας είναι πολύ γνωστό, το Avensis, ολοκλήρωσε φέτος την εμπορική του πορεία. Αντί λοιπόν να εξελίξει και φέρει στην αγορά αντικαταστάτη, η Toyota αποφάσισε να λανσάρει στην Ευρώπη το μεγαλύτερο –και πολύ πετυχημένο– Camry, για τους λάτρεις των μεγάλων σεντάν.  Πωλήσεις 2009-2019: 419.000 αυτοκίνητα

Volkswagen Beetle

Το Beetle αποτελεί ένα μοντέλο-σύμβολο για τη VW, το οποίο φέτος ολοκλήρωσε την πορεία του στη δεύτερη γενιά του «Νέου Beetle» και πιο συγκεκριμένα τον Ιούλιο, όταν και σταμάτησε την παραγωγή του. Η γερμανική εταιρεία δεν θα παρουσιάσει αντικαταστάτη του.   Πωλήσεις 2011-2019: 181.000 αυτοκίνητα

Volkswagen Jetta

Το μικρομεσαίο σεντάν Jetta σταμάτησε τις πωλήσεις του φέτος στην Ευρώπη χωρίς να έχει την επιτυχία που είχε στη Βόρεια Αμερική. Το μοντέλο της VW δεν θα έχει αντικαταστάτη, από τη στιγμή που πλέον εκτός της οικογένειας Golf, θα υπάρχει σε αυτές τις διαστάσεις και το ηλεκτρικό VW ID.3.   Πωλήσεις 2011-2019: 96.000 αυτοκίνητα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου