Στην υπουργική απόφαση περιελήφθησαν, από τα 900 μικρά και τουριστικά λιμάνια της χώρας, τα 46, που δεν ήταν αναγκαία για στρατιωτικούς σκοπούς, δεν είχαν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, καθώς και εκείνα που δεν είχαν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις
Το πράσινο φως άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ και την εν συνεχεία μεταβίβαση σε τρίτους, μικρών και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής (μαρίνες) της χώρας.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με 28 αποφάσεις της (1129 έως 1156/2016) έκρινε ότι η μεταβίβαση των μικρών κ.λπ. λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ έγινε για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και είναι συνταγματική και νόμιμη.
Ειδικότερα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν προσφύγει Δήμοι, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και κάτοικοι περιοχών που έχουν λιμάνια και ζητούσαν να ακυρωθεί η από 13.8.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων για την μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ μικρών λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής της χώρας. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους για την εκμετάλλευση, χρήση κ.λπ. των μικρών τουριστικών λιμένων, μέσω συμβάσεων.
Στην επίμαχη υπουργική απόφαση περιελήφθησαν από τα 900 μικρά και τουριστικά λιμάνια της χώρας, τα 46, τα όποια δεν ήταν αναγκαία για στρατιωτικούς σκοπούς, δεν είχαν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, καθώς και εκείνα που δεν είχαν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις.
Ακόμη, επελέγησαν ορισμένοι τουριστικοί λιμένες οι οποίοι μπορούν να ενταχθούν σε ενιαία ιστιοπλοϊκή ή ναυσιπλοική διαδρομή έτσι ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί μια μαρίνα (hub-marines, satellite ports).
Οι σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των Δήμων, κ.λπ., καθώς σύμφωνα με την μνημονιακή νομοθεσία, οι εν λόγω παραχωρήσεις των μικρών λιμένων «αποσκοπούν στην ικανοποίηση συγκεκριμένου δημόσιου συμφέροντος, δηλαδή στη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, βάσει σχετικού συνολικού προγράμματος».
Μάλιστα, σημειώνουν ότι με τις επίμαχες μεταβιβάσεις-παραχωρήσεις των μικρών κ.λπ. λιμένων, δεν αίρεται «ο κοινόχρηστος χαρακτήρας των λιμανιών καθώς παραμένει ο έλεγχος του Δημοσίου επ' αυτών.
Η μεταβίβαση, υπογραμμίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ, είναι «επιτρεπτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις των άρθρων 106, 25 και 5 του Συντάγματος, αλλά ούτε και στο άρθρο 24 που προστατεύει τον αιγιαλό και την παραλία.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει:
1) Οι Δήμοι Γλυφάδας, Σκύρου, Σκιάθου, Πόρου, Μυκόνου, Επιδαύρου Ζακύνθου και Ρεθύμνου,
2) Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία: α) Πύργου για τον λιμένα Κατακώλου, β) Νότιας Δωδεκανήσου για τον λιμένα Μανδρακίου Ρόδου και γ) Νότιας Δωδεκανήσου για τους λιμένας Ρόδου και Ύδρας.
3) Κάτοικοι, Αλίμου, Γλυφάδας, Μυκόνου, Ύδρας, Ρόδου, Κω Ρεθύμνου, Σούδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ιτέας και Κατακώλου.
4) Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Λιμενικά Ταμεία Δυτικής Κρήτης και
5) Η Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Κω, η οποία έχει μισθώσει από το Δήμο Κω από το 1999 και για 40 χρόνια τον λιμένα της Κω. Ο Δήμος Κω συμμετέχει κατά 90% στο κεφάλαιο της εν λόγω εταιρείας.
Το πράσινο φως άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ και την εν συνεχεία μεταβίβαση σε τρίτους, μικρών και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής (μαρίνες) της χώρας.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με 28 αποφάσεις της (1129 έως 1156/2016) έκρινε ότι η μεταβίβαση των μικρών κ.λπ. λιμανιών στο ΤΑΙΠΕΔ έγινε για σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και είναι συνταγματική και νόμιμη.
Ειδικότερα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν προσφύγει Δήμοι, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και κάτοικοι περιοχών που έχουν λιμάνια και ζητούσαν να ακυρωθεί η από 13.8.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων για την μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ μικρών λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής της χώρας. Το ΤΑΙΠΕΔ έχει το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους για την εκμετάλλευση, χρήση κ.λπ. των μικρών τουριστικών λιμένων, μέσω συμβάσεων.
Στην επίμαχη υπουργική απόφαση περιελήφθησαν από τα 900 μικρά και τουριστικά λιμάνια της χώρας, τα 46, τα όποια δεν ήταν αναγκαία για στρατιωτικούς σκοπούς, δεν είχαν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, καθώς και εκείνα που δεν είχαν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις.
Ακόμη, επελέγησαν ορισμένοι τουριστικοί λιμένες οι οποίοι μπορούν να ενταχθούν σε ενιαία ιστιοπλοϊκή ή ναυσιπλοική διαδρομή έτσι ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί μια μαρίνα (hub-marines, satellite ports).
Οι σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των Δήμων, κ.λπ., καθώς σύμφωνα με την μνημονιακή νομοθεσία, οι εν λόγω παραχωρήσεις των μικρών λιμένων «αποσκοπούν στην ικανοποίηση συγκεκριμένου δημόσιου συμφέροντος, δηλαδή στη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, βάσει σχετικού συνολικού προγράμματος».
Μάλιστα, σημειώνουν ότι με τις επίμαχες μεταβιβάσεις-παραχωρήσεις των μικρών κ.λπ. λιμένων, δεν αίρεται «ο κοινόχρηστος χαρακτήρας των λιμανιών καθώς παραμένει ο έλεγχος του Δημοσίου επ' αυτών.
Η μεταβίβαση, υπογραμμίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ, είναι «επιτρεπτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις των άρθρων 106, 25 και 5 του Συντάγματος, αλλά ούτε και στο άρθρο 24 που προστατεύει τον αιγιαλό και την παραλία.
Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει:
1) Οι Δήμοι Γλυφάδας, Σκύρου, Σκιάθου, Πόρου, Μυκόνου, Επιδαύρου Ζακύνθου και Ρεθύμνου,
2) Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία: α) Πύργου για τον λιμένα Κατακώλου, β) Νότιας Δωδεκανήσου για τον λιμένα Μανδρακίου Ρόδου και γ) Νότιας Δωδεκανήσου για τους λιμένας Ρόδου και Ύδρας.
3) Κάτοικοι, Αλίμου, Γλυφάδας, Μυκόνου, Ύδρας, Ρόδου, Κω Ρεθύμνου, Σούδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ιτέας και Κατακώλου.
4) Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Λιμενικά Ταμεία Δυτικής Κρήτης και
5) Η Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Κω, η οποία έχει μισθώσει από το Δήμο Κω από το 1999 και για 40 χρόνια τον λιμένα της Κω. Ο Δήμος Κω συμμετέχει κατά 90% στο κεφάλαιο της εν λόγω εταιρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου