Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2014

Μονιμοποιείται το «σπατόσημο»

44
Της Χαράς Τζαναβάρα
Το νέο «σπατόσημο», η δικαστική διαμάχη για τον ΦΠΑ και οι διαπραγματεύσεις για το πακέτο των μετοχών του Δημοσίου κυριάρχησαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της
διοίκησης του «Ελ. Βενιζέλος», στην οποία το επίσημο θέμα ήταν η παρουσίαση της νέας καμπάνιας προβολής της Αθήνας και του πρώτου αεροδρομίου της χώρας, η οποία θα ξεκινήσει στις 19 Νοεμβρίου. Η φετινή εκστρατεία περιλαμβάνει ηλεκτρονική ψηφοφορία για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων απάντησε ο Γιάννης Παράσχης, γενικός διευθυντής του «Ελ. Βενιζέλος», ο οποίος διευκρίνισε τα εξής:

* Διατηρείται το «σπατόσημο», που με βάση τη συμφωνία του 1992 και τον νόμο του 1996 λήγει στο τέλος του μήνα, το οποίο αναμένεται να διαμορφωθεί στα 12 ευρώ ανά επιβάτη. Το «τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων», όπως είναι η επίσημη ονομασία του, αφορά το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας και σήμερα είναι 12 ευρώ για επιβάτες που ταξιδεύουν σε χώρες εντός Σένγκεν και 22 ευρώ για τους υπόλοιπους προορισμούς. Ο «κεφαλικός φόρος», όπως έχει αποκαλύψει η «Εφ.Συν.», θα αλλάξει μέσα από την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και θα διαμορφωθεί στα 14,5 ευρώ την πρώτη πενταετία και στη συνέχεια στα 20 ευρώ.

* Παραμένει η διαμάχη για το θέμα του ΦΠΑ ανάμεσα στο Δημόσιο και τη διοίκηση του αεροδρομίου. Η τελευταία προβάλλει τη δικαίωσή της από το δικαστήριο του Λονδίνου και υποστηρίζει ότι η πρόσφατη καταδικαστική απόφαση του Εφετείου αφορά ποσό 6 εκατ. ευρώ που μαζί με τις προσαυξήσεις φτάνει τα 12 εκατ. για την περίοδο 2004-2009. Ακολουθεί νέα δίκη για τα επόμενα χρόνια και την περίοδο κατασκευής, η οποία, όπως και η πρώτη, γίνεται με παρέμβαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. «Είναι διαμάχη Δημοσίου εναντίον Δημοσίου», υποστήριξε το στέλεχος του «Ελ. Βενιζέλος» και δεν απέκλεισε ενδεχόμενο προσφυγής στο ΣτΕ. Άφησε επίσης να εννοηθεί ότι λόγω των διαφωνιών με το Δημόσιο η εταιρεία αποσύρθηκε από την τελική φάση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. Δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συμμετέχει ως σύμβουλος σε κάποιον από τους ομίλους που παραμένουν στη διαδικασία, ενώ έχει ενδιαφέρον η αποστροφή του ότι «η χώρα μας έχει μεγάλη πυκνότητα αεροδρομίων».

* Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το πακέτο των μετοχών, που ανήκουν κατά 30% στο ΤΑΙΠΕΔ και κατά 25% στο Δημόσιο, με ενδιαφερόμενους επενδυτές. Ο Γ. Παράσχης όμως έκανε σαφές ότι οι τελικές αποφάσεις θα πρέπει να έχουν την έγκριση και των υπόλοιπων μετόχων. Η αναφορά του ότι «απομένουν 10 χρόνια για τη λήξη της σύμβασης» εμμέσως αποκάλυψε ότι οι σημερινοί μέτοχοι διαπραγματεύονται την παράτασή της και μετά το 2024.
Μεγάλο μέρος της παρουσίασης αφορούσε τα θετικά αποτελέσματα του αεροδρομίου, το οποίο ώς το τέλος του χρόνου αναμένεται να εξυπηρετήσει περίπου 15,1 εκατ. επιβάτες, με προοπτική να καταγράψει νέα αύξηση την επόμενη χρονιά. Ο Γ. Παράσχης ενημέρωσε ότι οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις επαρκούν για την εξυπηρέτηση 21 εκατ. επιβατών, που με κάποιους εκσυγχρονισμούς μπορεί να φτάσουν και τα 26 εκατ. αποκλείοντας το ενδεχόμενο επέκτασης των κτιριακών εγκαταστάσεων.

«Οι αεροπορικές εταιρείες αναδεικνύουν τα αεροδρόμια», υποστήριξε ο γενικός διευθυντής του «Ελ. Βενιζέλος» και επικαλέστηκε την περίπτωση της Βουδαπέστης που κατέρρευσε όταν έκλεισε η «Malev», ο ουγγρικός εθνικός αερομεταφορέας. Το αεροδρόμιο πουλήθηκε αρχικά σε Βρετανούς, στη συνέχεια σε Ισπανούς και αργότερα σε Γερμανούς, για να καταλήξει σήμερα σε Καναδούς! Αναφέρθηκε επίσης στην Turkish Airlines, επισημαίνοντας ότι η Τουρκία είναι εκτός Ε.Ε. και ακολουθεί αυτόνομη πολιτική επιδοτήσεων προς τις αεροπορικές της εταιρείες, με αποτέλεσμα η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης να αυξηθεί κατά 850% από το 1992 ως σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου