Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

GP Βελγίου: Ψυχρολουσία από/στον Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Ο Χάμιλτον στην είσοδο/άνοδο της διάσημης Eau Rouge
Ο Χάμιλτον στην είσοδο/άνοδο της διάσημης Eau Rouge
Ο Βρετανός πιλότος έφαγε το μπουγέλο με τα παγάκια παρότι στο Σπα κάνει κρύο και μετά πάγωσε τους αντιπάλους του καθώς ήταν ταχύτερος όλων με διαφορά που ξεπέρασε τα 6
δέκατα από τον έτερο πιλότο της Mercedes Νίκο Ρόσμπεργκ και το δευτερόλεπτο από τους υπόλοιπους.

To Σπα υποδέχτηκε ομάδες, πιλότους και μηχανικούς με θερμοκρασία 12 βαθμών σήμερα το πρωί, υγρασία και συννεφιά. Η πίστα όμως ήταν στεγνή. Μετά από 90 λεπτά δοκιμών ελάχιστη η διαφορά - 97 χιλιοστά του δευτερολέπτου - χωρίζει τους δυο πιλότους της Mercedes. Όπως ήταν αναμενόμενο τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes κυριάρχησαν και στη δεκάδα βρίσκονται επτά από αυτά. Στην πίστα του Σπα με τις μεγάλες ευθείες υπάρχει ένα κομμάτι από την πρώτη στροφή μέχρι την πέμπτη που οι οδηγοί κινούνται με τέρμα γκάζι για 23 sec.

Πίσω από τις δυο Mercedes  βρέθηκε ο Αλόνσο μαζί με τους Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ είναι οι μόνοι πιλότοι που έχουν βρεθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης στο FP1 φέτος. Αρκετά τα προβλήματα για το Ράικονεν, είδαμε το Φινλανδό να χάνει τον έλεγχο και να κάνει τετακέ στην πρώτη στροφή. Μια αντίστοιχη εικόνα είχαμε δει και στον Καναδά τότε το θέμα σχετίζονταν με την απότομη παροχή ανακτημένης ισχύος από το σύστημα. Ο Ράικονεν είχε θέμα και με υψηλές θερμοκρασίες στο ERS. Τόσο στο Βέλγιο όσο και στον Καναδά χρησιμοποιούνται μικρές κλίσεις στις αεροτομές με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο. Η Ferrari παρουσίασε νέο αεροδυναμικό πακέτο, χρησιμοποιήθηκε  μπογιά αεροπορικού τύπου για την αξιολόγησή του.
Ο Ράικονεν σήμερα στο Σπα στην 1η περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη φάση της αξιολόγησης με μπογιά αεορπορικού τύπου του νέου αεροδυναμικού πακέτου. Η μορφοποίηση του χρώματος πάνω στις αεροτομές δίνει στους αεροδυναμιστές μια καλή ιδέα για τους στροβιλισμούς του αέρα.

Ο Μπάτον βρέθηκε να φρενάρει χωρίς να κλείσει το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής
, στο Σπα το DRS ανοίγει σε δυο σημεία στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και πριν από τα φρένα για τη στροφή 5 (Les Combes). Φυσιολογικά μπλόκαραν οι τροχοί της McLaren και καταστράφηκε ένα σετ μέσης γόμας της Pirelli. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη μέση και τη μαλακή γόμα, στο FP1 χρησιμοποιήθηκε μόνο η μέση γόμα, φυσιολογικά στο FP2 που θα χρησιμοποιηθεί και η μαλακή οι χρόνοι θα βελτιωθούν σημαντικά.

Ο περσινός νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ είχε προβλήματα με το κιβώτιο της RB10 και ακούστηκε στο team radio να επισημαίνει στους μηχανικούς του ότι υπήρχε θέμα στα ανεβάσματα. Αρκετά μονοθέσια έβρισκαν κάτω στο πέρασμα από την Eau Rouge αυτό είναι ένα θέμα που οι μηχανικοί θα πρέπει άμεσα ν' αντιμετωπίσουν πιθανόν αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος. Βέβαια αυτό θα έχει αρνητική επίδραση στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

Το πίσω μέρος της W05 Hybrid μετά από ένα γύρο στην πίστα. Είναι ορατή η μορφοποίηση της μπογιάς αεροπορικού τύπου.
Εντύπωση προκάλεσε η προσπάθεια του Αντρέ Λότερερ αντικαταστάτη του Καμούι Κομπαγιάσι στο κόκπιτ της Caterham. Ο 32χρονος Γερμανός κινήθηκε ταχύτερα από τον άλλο οδηγό  της ομάδας Μάρκους Έρικσον. Μένει να δούμε τι θα γίνει στο FP2...

Ανάμεσα στο FP1 και στο FP2 ο Χάμιλτον δέχτηκε την ψυχρολουσία του κουβά με τα παγάκια. Τα μπουγελώματα για καλό σκοπό έχουν γίνει η νέα μόδα, με διάσημους ανά την υφήλιο να αναρτούν στο ίντερνετ τα βίντεο όπου λούζονται με έναν κουβά παγωμένο νερό. Στόχος της καμπάνιας, η επιτυχία της οποίας έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία, είναι να συγκεντρωθούν χρήματα για την αντιμετώπιση της νόσου ALS (της αμυοτροφικής πλευρικής σκλήρυνσης ή αλλιώς νόσου του Lou Gehrig).
Η δεύτερη 90λεπτη  περίοδος ελεύθερων δοκιμών ξεκίνησε με τις καιρικές συνθήκες να χειροτερεύουν. Δυνατός αέρας και πυκνά σύννεφα στην περιοχή έριξαν τις θερμοκρασίες τη στιγμή που οι ομάδες ήθελαν να δοκιμάσουν τη μαλακή γόμα που είναι σχεδιασμένη για πιο υψηλές θερμοκρασίες. Η περίοδος άρχισε άσχημα για τον Παστόρ Μαλντονάντο που έχασε τον έλεγχο της Lotus στην είσοδο της κατηφορικής αριστερής Pouhon. Πρόκειται για την πιο δύσκολη στροφή στο Σπα μια παρατεταμένη με αρνητική κλήση που τα μονοθέσια περνούν με 5η σχέση στο κιβώτιο και πάνω από 230km/h.  Ευτυχώς ο οδηγός από την Βενεζουέλα δεν τραυματίστηκε το μονοθέσιο όμως διαλύθηκε. Η κόκκινη σημαία σταμάτησε την προσπάθεια των υπολοίπων.
Το παράδειγμά του ακολούθησε λίγο αργότερα ο Γκουτιέρεζ με τη Sauber που βγήκε στη Blanchimont αντιμετωπίζοντας πρόβλημα με το κιβώτιο.  Αυτή ήταν η 2η κόκκινη σημαία της ημέρας. Δεδομένου πως στο FP1 οδηγούσε στη θέση του ο δοκιμαστής της ομάδας Κιέντο φαν ντερ Γκαρντ, ο Μεξικάνος έχει συμπληρώσει ελάχιστους γύρους (7) στην πίστα.

Το πρόβλημα του Φέτελ εντοπίστηκε στη μονάδα ισχύος, ήταν ηλεκτρικό, απαιτήθηκε αλλαγή και είναι η 5η φορά που συμβαίνει αυτό στο μονοθέσιο του πρωταθλητή. Θυμίζουμε πως κάθε μονάδα ισχύος έχει έξι μέρη, θεωρείται αλλαγή η αντικατάσταση έστω και ενός απ' αυτά. Στην 6η αλλαγή που θα χρειαστεί υπάρχει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση. Ο Ρικιάρντο φάνηκε επίσης να έχει προβλήματα στο σετάρισμα, πρόκειται για έναν αγώνα όπου οι πρωταθλητές θέλουν να ολοκληρώσουν με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

Ο Ρικιάρντο δέχτηκε το επίκαιρο μπουγέλωμα με τη συνήθη του αντίδραση, χαμογελώντας.
Ο Κίμι Ράικονεν τέσσερις φορές νικητής στο Βέλγιο στο παρελθόν ακούστηκε να διαμαρτύρεται έντονα για αστάθεια στο πίσω μέρος της F14T τη στιγμή που η Ferrari του Αλόνσο ήταν το μόνο μονοθέσιο στην πίστα που παρακολουθούσε το ρυθμό της Mercedes.  Ο Ράικονεν έχασε αρκετό χρόνο καθώς υπήρχε πρόβλημα προανάφλεξης στον θερμικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.6lt της Ferrari.

Οι χρόνοι της πρώτης περιόδου ήταν:
Αναλυτικά στο: www.protothema.gr

Ο Χάμιλτον στην πρώτη στροφή (La Source).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου