Η καταιγίδα που έπληξε το Άλμπερτ Παρκ στις 16:00 τοπική ώρα, 07:00
ώρα Ελλάδος οδήγησε στην καθυστέρηση αρχικά και στην διακοπή της
διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών στη συνέχεια.
Το Q1 ολοκληρώθηκε αλλά το Q2 και το Q3 θα διεξαχθούν αύριο στις 02:00 τα ξημερώματα
ώρα Ελλάδος, έξι ώρες πριν τον αγώνα. Ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ έδωσε με μισή ώρα καθυστέρηση το πράσινο φως για να ξεκινήσει το Q1. Όταν τελικά άναψε το πράσινο φως ήταν μονόδρομος η χρήση των βρόχινων ελαστικών της Pirelli με το χαρακτηριστικό μπλε σιρίτι.
Το Q1 ξεκίνησε με τους πιλότους να προσπαθούν να βρουν τα όρια της πρόσφυσης παιχνίδι που έφερε αρκετούς σε επαφή με τις μπαριέρες. Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που ακούμπησε την Mercedes του στα προστατευτικά λάστιχα προκαλώντας μικρή ζημιά στην πίσω αεροτομή. Ο Βρετανός πίεζε στα όρια την Mercedes βλέποντας τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ να κινείται σχεδόν δυο δεύτερα ταχύτερα με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του πίσω μέρους στην έξοδο της στροφής και να κάνει τετακέ καταλήγοντας στα λάστιχα.
Το παράδειγμά του με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ακολούθησαν πολλοί πιλότοι. Ανάμεσά τους οι Γκουτιέρεζ, φαν ντερ Γκαρντ και Πικ που στερούνται εμπειριών. Ειδικά οι δυο πρώτοι έκαναν σήμερα ντεμπούτο. Η πιο σοβαρή έξοδος ήταν αυτή του Μάσα που διέλυσε την εμπρός αεροτομή της Ferrari στα προστατευτικά λάστιχα. Ο Βραζιλιάνος ήταν τυχερός που δεν αντιμετώπισε σοβαρότερα προβλήματα με τα μπράτσα της ανάρτησης μετά απ' αυτή τη σύγκρουση.

Οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί και πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes βρίσκεται σε φόρμα. Αντίθετα ο Χάμιλτον φάνηκε να "ψάχνεται" ακόμη με τον μηχανικό του Πήτερ Μπόνιγκτον προσπαθώντας να βρουν κανάλια επικοινωνίας. Από το team radio της ομάδας ο Μπόνιγκτον ακούστηκε να του λέει ότι υστερεί σε σχέση με το Ρόσμπεργκ στα φρένα και να του επισημαίνει τη διαφορά επιλογής ρυθμίσεων του Γερμανού στην κατανομή πέδησης. Επιπλέον ο Χάμιλτον που βρίσκονταν στην πίστα με πληγωμένη πίσω αεροτομή λόγω της εξόδου και επαφής που είχε με τα προστατευτικά λάστιχα, αγνόησε το μηχανικό του που τον προέτρεψε να μπει στα πιτ για αλλαγή πίσω αεροτομής και συνέχισε να πιέζει βελτιώνοντας το χρόνο του! Όταν τελικά μπήκε οι τεχνικοί της Mercedes άλλαξαν την πίσω αεροτομή στον εντυπωσιακό χρόνο των 2 λεπτών.
Προς το τέλος της διαδικασίας αρκετοί πιλότοι δοκίμασαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli με το χαρακτηριστικό πράσινο σιρίτι κάτι που οδήγησε σε βελτίωση των χρόνων.
Δε θα συμμετέχουν στο Q2 αύριο στις 02:00 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος οι έξι πιο αργοί οδηγοί του Q1. Συνολικά οι χρόνοι του Q1 διαμορφώθηκαν ως εξής:

Το Q1 ολοκληρώθηκε αλλά το Q2 και το Q3 θα διεξαχθούν αύριο στις 02:00 τα ξημερώματα
ώρα Ελλάδος, έξι ώρες πριν τον αγώνα. Ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ έδωσε με μισή ώρα καθυστέρηση το πράσινο φως για να ξεκινήσει το Q1. Όταν τελικά άναψε το πράσινο φως ήταν μονόδρομος η χρήση των βρόχινων ελαστικών της Pirelli με το χαρακτηριστικό μπλε σιρίτι.
Το Q1 ξεκίνησε με τους πιλότους να προσπαθούν να βρουν τα όρια της πρόσφυσης παιχνίδι που έφερε αρκετούς σε επαφή με τις μπαριέρες. Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που ακούμπησε την Mercedes του στα προστατευτικά λάστιχα προκαλώντας μικρή ζημιά στην πίσω αεροτομή. Ο Βρετανός πίεζε στα όρια την Mercedes βλέποντας τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ να κινείται σχεδόν δυο δεύτερα ταχύτερα με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του πίσω μέρους στην έξοδο της στροφής και να κάνει τετακέ καταλήγοντας στα λάστιχα.
Το παράδειγμά του με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ακολούθησαν πολλοί πιλότοι. Ανάμεσά τους οι Γκουτιέρεζ, φαν ντερ Γκαρντ και Πικ που στερούνται εμπειριών. Ειδικά οι δυο πρώτοι έκαναν σήμερα ντεμπούτο. Η πιο σοβαρή έξοδος ήταν αυτή του Μάσα που διέλυσε την εμπρός αεροτομή της Ferrari στα προστατευτικά λάστιχα. Ο Βραζιλιάνος ήταν τυχερός που δεν αντιμετώπισε σοβαρότερα προβλήματα με τα μπράτσα της ανάρτησης μετά απ' αυτή τη σύγκρουση.
Οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί και πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes βρίσκεται σε φόρμα. Αντίθετα ο Χάμιλτον φάνηκε να "ψάχνεται" ακόμη με τον μηχανικό του Πήτερ Μπόνιγκτον προσπαθώντας να βρουν κανάλια επικοινωνίας. Από το team radio της ομάδας ο Μπόνιγκτον ακούστηκε να του λέει ότι υστερεί σε σχέση με το Ρόσμπεργκ στα φρένα και να του επισημαίνει τη διαφορά επιλογής ρυθμίσεων του Γερμανού στην κατανομή πέδησης. Επιπλέον ο Χάμιλτον που βρίσκονταν στην πίστα με πληγωμένη πίσω αεροτομή λόγω της εξόδου και επαφής που είχε με τα προστατευτικά λάστιχα, αγνόησε το μηχανικό του που τον προέτρεψε να μπει στα πιτ για αλλαγή πίσω αεροτομής και συνέχισε να πιέζει βελτιώνοντας το χρόνο του! Όταν τελικά μπήκε οι τεχνικοί της Mercedes άλλαξαν την πίσω αεροτομή στον εντυπωσιακό χρόνο των 2 λεπτών.
Προς το τέλος της διαδικασίας αρκετοί πιλότοι δοκίμασαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli με το χαρακτηριστικό πράσινο σιρίτι κάτι που οδήγησε σε βελτίωση των χρόνων.
Δε θα συμμετέχουν στο Q2 αύριο στις 02:00 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος οι έξι πιο αργοί οδηγοί του Q1. Συνολικά οι χρόνοι του Q1 διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά
|
1. Nico
Rosberg Mercedes 1m43.380s
|
2. Fernando Alonso Ferrari 1m43.850s + 0.470s
|
3. Romain Grosjean Lotus Renault 1m44.284s + 0.904s
|
4. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m44.300s + 0.920s
|
5. Mark Webber Red Bull-Renault 1m44.472s + 1.092s
|
6. Felipe Massa Ferrari 1m44.635s + 1.255s
|
7. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m44.657s + 1.277s
|
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m44.688s + 1.308s
|
9. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m44.871s + 1.491s
|
10. Lewis
Hamilton Mercedes 1m45.456s + 2.076s
|
11. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m45.545s + 2.165s
|
12. Paul
di Resta Force
India-Mercedes 1m45.601s + 2.221s
|
13. Nico
Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m45.930s + 2.550s
|
14. Daniel
Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m46.450s + 3.070s
|
15.
Valtteri Bottas
Williams-Renault
1m47.328s + 3.948s
|
16. Adrian
Sutil Force
India-Mercedes 1m47.330s + 3.950s
|
17. Pastor
Maldonado Williams-Renault 1m47.614s + 4.234s
|
18.
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m47.776s + 4.396s
|
19. Jules
Bianchi Marussia-Cosworth 1m48.147s + 4.767s
|
20. Max
Chilton
Marussia-Cosworth
1m48.909s + 5.529s
|
21. Giedo
van der Garde Caterham-Renault 1m49.519s + 6.139s
|
22.
Charles Pic Caterham-Renault 1m50.626s + 7.246s
|
Αρκετά εκνευρισμένος μετά την ολοκλήρωση του Q1 ήταν ο Παστόρ Μαλντονάντο
που αποκλείστηκε από τη συνέχεια. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα δε
δίστασε να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για τις δυνατότητες της Williams:
"Έχουμε γυρίσει δυο χρόνια πίσω. Το μονοθέσιο απλά δεν οδηγείται.
Είμαστε αργοί και στο βρεγμένο και στο στεγνό. Πρέπει να δουλέψουμε
σκληρά".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου