Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

Από την Ελλάδα οι διεθνείς παραγγελίες του ΙΚΕΑ


Ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα έδωσε... αθόρυβα η Ιkea από τη Σουηδία, δημιουργώντας στη χώρα μας το διεθνές τμήμα συντονισμού και παρακολούθησης για την εφοδιαστική της αλυσίδα. 

H σουηδική πολυεθνική προχώρησε στη συγκεκριμένη κίνηση ήδη από το προηγούμενο έτος, σταδιακά, στελεχώνοντας με 90 εργαζομένους (με εξειδίκευση στην πληροφορική/τεχνολογία και τη διαχείριση logistics) το συγκεκριμένο τμήμα διαχείρισης των διεθνών παραγγελιών και προμηθειών, το οποίο αναφέρεται στα κεντρικά της Ιkea International. Η Ελλάδα επελέγη από τον σουηδικό κολοσσό μεταξύ και άλλων υποψήφιων χωρών, από Ασία αλλά και Ευρώπη (όπως π.χ. η Ολλανδία) αφενός λόγω θέσης, αφετέρου λόγω εξειδικευμένου προσωπικού και ήδη τα πρώτα αποτελέσματα από τη λειτουργία του νέου τμήματος στη χώρα μας είναι θετικότερα των αρχικών προσδοκιών.

Μάλιστα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, από το νέο τμήμα που έχει εγκατασταθεί στη Μεταμόρφωση έχουν ήδη πραγματοποιηθεί σε αρχικό στάδιο συζητήσεις σχετικά με το ενδεχόμενο συνεργασίας του σουηδικού ομίλου με την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και την ΤραινΟΣΕ για τη διακίνηση προϊόντων της ΙΚΕΑ, όπως έχει γίνει ήδη με τη Hewlett Packard. Oι επαφές είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο και η έκβασή τους θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το γενικότερο περιβάλλον, τη βελτίωση των σιδηροδρομικών κυρίως υποδομών στην περιοχή αλλά και τα πρώτα αποτελέσματα που θα έχει η συνεργασία μεταξύ Cosco-ΗΡ.

Σημειώνεται ότι το νέο τμήμα συντονισμού και παρακολούθησης της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ιkea λειτουργεί ανεξάρτητα από τον εταίρο του σουηδικού ομίλου στην Ελλάδα, τον όμιλο Φουρλή, ο οποίος διαχειρίζεται τα καταστήματα του ομίλου σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. 


Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΦΟΥΡΛΗ
Εν τω μεταξύ, απώλειες κατά 30%-32% σωρευτικά από την αρχή της κρίσης, παρουσιάζουν τα καταστήματα Ιkea στην Ελλάδα, ποσοστό ωστόσο που υπολείπεται σημαντικά έναντι της συνολικής πτώσης του 70%, που υπολογίζεται ότι έχει παρουσιάσει από τα επίπεδα του 2008 το σύνολο της αγοράς οικιακού εξοπλισμού στη χώρα μας.

Παρά την πτώση, όπως επεσήμανε χθες κατά τη διάρκεια σχετικής παρουσίασης στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών ο κ. Απόστολος Πεταλάς, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Φουρλή, η εταιρεία είχε θετικές ταμειακές ροές από τα Ιkea το 2012, έχοντας προχωρήσει σε μείωση τιμών 1.600 κωδικών (από 5%-30%) από τον Σεπτέμβριο του 2012 και προσεκτικότερη διαχείριση των αποθεμάτων, ενώ ήδη από το τέταρτο τρίμηνο του 2012 η διοίκηση βλέπει μείωση για πρώτη φορά του ρυθμού πτώσης των πωλήσεων, η οποία συνεχίζεται και το 2013.

Ο κ. Πεταλάς απέδωσε το γεγονός αυτό στη βελτίωση της ψυχολογίας των καταναλωτών, τη μείωση της πτώσης συνολικά της αγοράς αλλά και την ενίσχυση του μεριδίου της Ιkea στην Ελλάδα - ενδεικτικό ως προς το τελευταίο είναι ότι η επισκεψιμότητα των καταστημάτων δεν είχε πτώση στα χρόνια της κρίσης, αντίθετα το 2012 αυξήθηκε οριακά στα 8,74 από 8,65 εκατ. καταναλωτές.

Πάντως, το αρχικό πλάνο για τη λειτουργία συνολικά 10 καταστημάτων Ιkea από τον όμιλο πλέον είναι μη ρεαλιστικό, όπως ανέφερε η διοίκηση «ήδη τα 5 καταστήματα στην Ελλάδα είναι υπεραρκετά, ενδεχομένως η Κρήτη να δικαιολογούσε ακόμη ένα κατάστημα, αλλά ο σχεδιασμός αναστέλλεται για το μέλλον». Επιτυχημένο είναι το νέο εκθετήριο/σημείο πώλησης που λειτουργεί εδώ και δύο μήνες στη Ρόδο και για τον λόγο αυτό η διοίκηση της Fourlis συζητεί με τον σουηδικό όμιλο τη δημιουργία ακόμη 2-3 αντίστοιχων σημείων πώλησης σε νησιά εντός του 2013, τα οποία αντιστοιχούν σε επένδυση ύψους 150 χιλ. ευρώ έκαστο.

Ερωτηθείς για το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, ο κ. Πεταλάς ανέφερε ότι ειναι υπερβολική στην Ελλάδα η λειτουργία κάθε Κυριακή, ωστόσο, σε όποιες χώρες ισχύει απελευθέρωση του ωραρίου η ικανοποίηση των καταναλωτών ήταν μεγαλύτερη, υπήρξε πτώση των τιμών και αύξηση της απασχόλησης.

Ρεπορτάζ: Στεφανία Σούκη
souki@kerdos.gr
Κέρδος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου