Σάββατο 18 Μαΐου 2019

Γιατί τη Fiat δεν τη νοιάζει ο Έλληνας;

Η Fiat είναι μια μάρκα που έχει αγαπήσει ο Έλληνας αγοραστής αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια όμως, φαίνεται ότι οι Ιταλοί τον έχουν ξεχάσει, επικεντρώνοντας τα αυτοκίνητά τους
στις πωλήσεις μόνο εταιρικών και νοικιάρικων.
Αδιαμφισβήτητα η Fiat είναι μια παραδοσιακά αγαπημένη μάρκα των Ελλήνων, αφού έχει βρεθεί πολλές φορές μέσα στο Top 5 των πωλήσεων διαφόρων ετών, ενώ παράλληλα έχει αναδείξει και αρκετά best-seller μοντέλα, με κορυφαία περίπτωση αυτή του Punto.

Τα τελευταία χρόνια όμως η Fiat ακολουθεί μια πολιτική η οποία δείχνει ότι δεν τη νοιάζει ο Έλληνας αγοραστής λιανικών πωλήσεων, αλλά μόνο τα νούμερα στις εταιρικές πωλήσεις. Ως απόρροια αυτής της πολιτικής η Fiat είναι η μάρκα που έχει τις χαμηλότερες λιανικές πωλήσεις από όλες τις μάρκες στην ελληνική αγορά (μόλις 18,8%), με τις υπόλοιπες πωλήσεις τις (81,2%) να αφορούν σε αυτοκίνητα εταιρικά (κυρίως ενοικιαζόμενα).
Ναι, αυτή τη στιγμή μπορεί η εταιρεία να μην έχει μοντέλα σε κάποιες δημοφιλείς κατηγορίες (π.χ. απουσιάζει το Punto στα μικρά), όμως με βάση την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί η ελληνική αντιπροσωπεία, φαίνεται ότι δεν δίνει καμία σημασία στον αγοραστή λιανικής στις κατηγορίες που έχει παρουσία (μίνι, μικρομεσαία, μίνι και compact SUV, MPV, ρόουντσερ).

 Για παράδειγμα, το μίνι Panda, που είναι ένα αυτοκίνητο 8ετίας και από τα παλαιότερα της κατηγορίας του, αντί να είναι λόγω και της παλαιότητας του μια από τις φθηνότερες επιλογές της αγοράς, ακόμη και μετά από την έκπτωση της αντιπροσωπείας το κόστος της βασικής του έκδοσης με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 69 ίππων ξεπερνά τα 10.000 ευρώ (10.550 ευρώ).

Έτσι το Panda είναι ακριβότερο από τα περισσότερα ανταγωνιστικά του μοντέλα (π.χ. Toyota Aygo, Volkswagen up!, Hyundai i10, Kia Picanto, Skoda Citigo, SEAT Mii κ.α.).

Ακόμη και το κάποτε μοδάτο 500, το οποίο βρίσκεται στην αγορά εδώ και 12 χρόνια και είναι ένα από τα παλαιότερα –αν όχι το παλαιότερο– αυτοκίνητα που υπάρχουν, συνεχίζει και είναι υπερβολικά ακριβό στην Ελλάδα, αφού η τιμή του ξεκινά από τα 13.744 ευρώ – κάτι που δεν δικαιολογείται για ένα μοντέλο με τεχνολογία του 2007.

 Μόνο το μικρομεσαίο Tipo είναι φθηνό (12.490 ευρώ το σεντάν), όμως είναι ένα αυτοκίνητο που έχει ξεκάθαρο στόχο το Value for Money, με κινητήρες παλαιάς κοπής, που δεν έχουν καλές επιδόσεις και «καίνε» (π.χ. ο 1.4-95 PS έχει υψηλά τέλη 274 ευρώ / χρόνο λόγω των ρύπων του).

Άρα, με βάση τα παραπάνω, ρωτάμε: Για ποιοn λόγο η Fiat στην Ελλάδα δεν πουλά τα αυτοκίνητά της στις τιμές που πρέπει; Τι φοβάται και δεν την ενδιαφέρουν οι πωλήσεις λιανικής; Για ποιο λόγο έχει εξελιχθεί σε μια μάρκα πωλήσεων μόνο για εταιρικά και νοικιάρικα αυτοκίνητα και έχει ξεχάσει τον παραδοσιακό Έλληνα αγοραστή της;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου