Το Renault Clio δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποτελώντας τη δημοφιλέστερη
πρόταση της γαλλικής φίρμας στην ευρωπαϊκή αγορά και σημείο αναφοράς για την ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, έχει αποδείξει με τη μέχρι σήμερα παρουσία του, πως αν μη τι άλλο διαθέτει τις απαραίτητες απαντήσεις απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού. Απαντήσεις που για την νέα γενιά του δεν προκύπτουν από τα νέα και σαφώς δυναμικότερα στοιχεία του σχεδιασμού της αλλά κυρίως από την πρόθεση της Renault να προσαρμόσει και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του αυτοκινήτου στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού.
Σχεδιαστικά, μπορεί το νέο look του Clio να μην έχει μεγάλες διαφορές από τον προκάτοχό του, αλλά εάν καθίσεις και το μελετήσεις πιο ενδελεχώς θα διαπιστώσεις ότι η σχεδιαστική ομάδα της Renault, παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που πρέπει να ακολουθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις προηγούμενες γενιές, για να μην χάσει τον χαρακτήρα του, αλλά παράλληλα να μην περνάει και απαρατήρητο. Οι αισθητικές παρεμβάσεις λοιπόν (νέα μάσκα, νέοι προβολείς LED με φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα και το retouch στις πλευρικές επιφάνειες) έφεραν το 5ης γενιάς Renault Clio πιο κοντά στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή.
Δεν είναι μόνο το design το Α και το Ω για μοντέλα όπως το Clio. Είναι το μέγεθος και το μεταξόνιο. Και εδώ καταλαβαίνει κάποιος την ειδοποιό διαφορά για το εάν έχουμε να κάνουμε με ένα νέο μοντέλο ή απλά με ένα «facelift». Η εξέλιξη λοιπόν του νέου γαλλικού σούπερ μίνι αρχίζει από το πλαίσιο, το οποίο είναι το πάτωμα CMF-B και θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, μετάδοσης και διαστάσεων. Βασικό χαρακτηριστικό και πλεονέκτημα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναιη χρήση ενός ανθεκτικότερου ατσαλιού, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του αμαξώματος να έχει μειωθεί κατά 50 kg. Έχουν αλλάξει όμως αισθητά και οι διαστάσεις, μιας και το μήκος είναι μικρότερο, φτάνοντας τα 4,05 μέτρα, το πλάτος είναι πλέον 1.798 mm, κάνοντάς το πιο “επιθετικό”, ενώ αντίστοιχα έχει μειωθεί κατά 12 mm και το μεταξόνιο (2.583 mm). Αυτό έχει βέβαια δεν μειώνει την ευρυχωρία στο εσωτερικό, το αντίθετο μάλιστα, καθώς έχουν μεγαλώσει οι εσωτερικές διαστάσεις, χαρίζοντας επιπλέον χώρο στους επιβάτες, κυρίως στο πίσω κάθισμα, όπως και στον χώρο των αποσκευών που φτάνει τα 391 λίτρα. Να αναφέρουμε ότι το νέο Clio διαθέτει ένα εντελώς νέο εσωτερικό, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού. Πιο συγκεκριμένα, το γαλλικό super mini υιοθετεί την φιλοσοφία «Smart Cockpit», μέσω της οποίας ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, νέας σχεδίασης τιμόνι και ταμπλό, αλλά και μία τοποθετημένη πιο ψηλά κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τον «κοντό» επιλογέα του κιβωτίου. Αλλά αυτό που ξεχωρίζει δεν είναι άλλο από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών (7” στις βασικές εκδόσεις), μέσω της οποίας μπορούν να ρυθμιστούν το εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Bose.
Δεν είναι όμως το design, οι διαστάσεις και ο εξοπλισμός που θα κινήσει το ενδιαφέρον. Είναι και η γκάμα των κινητήρων, που εδώ και μερικά χρόνια αποτελεί ένα επιπλέον ατού των μοντέλων της Renault. Ντεμπούτο στο νέας γενιάς Clio κάνουν τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα των 1,0 και 1,3 λίτρων TCe, ενώ από τη γκάμα δεν θα λείπει και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων Blue dCi (με 85 και 115 PS). Κατα την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο τον τρικύλινδρο χιλιάρη των 100 PS, όσο και τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο των 130 PS. Ο πρώτος που αντικαθιστά τον 0,9 TCe των 90 PS, αποτελεί ουσιαστικά προϊόν συνεργασίας με τις Nissan και Mitsubishi και μας είναι γνώριμος από το Micra, ο δεύτερος αναμένεται να τοποθετηθεί και στα υπόλοιπα μοντέλα της Renault, όπως τα Captur, Megane και Kadjar, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το επτά σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Πάντως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται στην υβριδική έκδοση του Clio, E-TECH, που θα προυσιαστεί μέσα στο 2020 και θα συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Tα διαθέσιμα για οδήγηση μοντέλα ήταν αποκλειστικά βενζινοκίνητα, ξεκινώντας με την έκδοση των 100 PS. Βάζεις μπροστά, και ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν παράγει κραδασμό, ούτε ακούγεται ενοχλητικά. Το κούμπωμα των ταχυτήτων στο χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων είναι σαφές, ενώ ο συμπλέκτης μαλακός. Η απόδοση στις πολύ χαμηλές στροφές δεν αποτελεί το δυνατό σημείο, ωστόσο μετά τις 1.500 rpm, είναι εύστροφος αλλά και επαρκέστατος σε απόδοση. Αν είσαι απαλός με το γκάζι αποδεικνύεται αθόρυβος και μόνο όταν η βελόνα του στροφόμετρου φτάσει στα «κόκκινα» θα ακουστεί. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ εντυπωσιακή είναι και η αίσθηση στιβαρότητας. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) θυμίζει ακόμα περισσότερο το μεγαλύτερο Megane με πολύ καλή απορρόφηση των ανωμαλιών. Το όφελος του αυξημένου πλάτους φαίνεται και στο γενικότερο «πάτημα» του αυτοκινήτου στο δρόμο που εμπνέει τον οδηγό, δημιουργώντας ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας. Στην έκδοση με τους 130 PS, τα χαρακτηριστικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι όμοια, ωστόσο χαρακτηρίζεται από πιο γεμάτη απόδοση στην ανώτερη κλίμακα στροφών, στοιχείο που θα εκτιμήσουν οι περισσότερο ανήσυχοι οδηγοί.
Στη χώρα μας το νέο Clio θα έρθει τον προσεχή Οκτώβριο με τις τιμές να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί.
πρόταση της γαλλικής φίρμας στην ευρωπαϊκή αγορά και σημείο αναφοράς για την ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, έχει αποδείξει με τη μέχρι σήμερα παρουσία του, πως αν μη τι άλλο διαθέτει τις απαραίτητες απαντήσεις απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού. Απαντήσεις που για την νέα γενιά του δεν προκύπτουν από τα νέα και σαφώς δυναμικότερα στοιχεία του σχεδιασμού της αλλά κυρίως από την πρόθεση της Renault να προσαρμόσει και τις υπόλοιπες προδιαγραφές του αυτοκινήτου στις απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κοινού.
Σχεδιαστικά, μπορεί το νέο look του Clio να μην έχει μεγάλες διαφορές από τον προκάτοχό του, αλλά εάν καθίσεις και το μελετήσεις πιο ενδελεχώς θα διαπιστώσεις ότι η σχεδιαστική ομάδα της Renault, παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που πρέπει να ακολουθεί κατά ένα μεγάλο ποσοστό τις προηγούμενες γενιές, για να μην χάσει τον χαρακτήρα του, αλλά παράλληλα να μην περνάει και απαρατήρητο. Οι αισθητικές παρεμβάσεις λοιπόν (νέα μάσκα, νέοι προβολείς LED με φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα και το retouch στις πλευρικές επιφάνειες) έφεραν το 5ης γενιάς Renault Clio πιο κοντά στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή.
Δεν είναι μόνο το design το Α και το Ω για μοντέλα όπως το Clio. Είναι το μέγεθος και το μεταξόνιο. Και εδώ καταλαβαίνει κάποιος την ειδοποιό διαφορά για το εάν έχουμε να κάνουμε με ένα νέο μοντέλο ή απλά με ένα «facelift». Η εξέλιξη λοιπόν του νέου γαλλικού σούπερ μίνι αρχίζει από το πλαίσιο, το οποίο είναι το πάτωμα CMF-B και θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών, ανεξαρτήτως τύπου κινητήρα, μετάδοσης και διαστάσεων. Βασικό χαρακτηριστικό και πλεονέκτημα της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναιη χρήση ενός ανθεκτικότερου ατσαλιού, με αποτέλεσμα το συνολικό βάρος του αμαξώματος να έχει μειωθεί κατά 50 kg. Έχουν αλλάξει όμως αισθητά και οι διαστάσεις, μιας και το μήκος είναι μικρότερο, φτάνοντας τα 4,05 μέτρα, το πλάτος είναι πλέον 1.798 mm, κάνοντάς το πιο “επιθετικό”, ενώ αντίστοιχα έχει μειωθεί κατά 12 mm και το μεταξόνιο (2.583 mm). Αυτό έχει βέβαια δεν μειώνει την ευρυχωρία στο εσωτερικό, το αντίθετο μάλιστα, καθώς έχουν μεγαλώσει οι εσωτερικές διαστάσεις, χαρίζοντας επιπλέον χώρο στους επιβάτες, κυρίως στο πίσω κάθισμα, όπως και στον χώρο των αποσκευών που φτάνει τα 391 λίτρα. Να αναφέρουμε ότι το νέο Clio διαθέτει ένα εντελώς νέο εσωτερικό, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε επίπεδο εξοπλισμού. Πιο συγκεκριμένα, το γαλλικό super mini υιοθετεί την φιλοσοφία «Smart Cockpit», μέσω της οποίας ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, νέας σχεδίασης τιμόνι και ταμπλό, αλλά και μία τοποθετημένη πιο ψηλά κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τον «κοντό» επιλογέα του κιβωτίου. Αλλά αυτό που ξεχωρίζει δεν είναι άλλο από την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 9,3 ιντσών (7” στις βασικές εκδόσεις), μέσω της οποίας μπορούν να ρυθμιστούν το εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Bose.
Δεν είναι όμως το design, οι διαστάσεις και ο εξοπλισμός που θα κινήσει το ενδιαφέρον. Είναι και η γκάμα των κινητήρων, που εδώ και μερικά χρόνια αποτελεί ένα επιπλέον ατού των μοντέλων της Renault. Ντεμπούτο στο νέας γενιάς Clio κάνουν τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα των 1,0 και 1,3 λίτρων TCe, ενώ από τη γκάμα δεν θα λείπει και ο πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων Blue dCi (με 85 και 115 PS). Κατα την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο τον τρικύλινδρο χιλιάρη των 100 PS, όσο και τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο των 130 PS. Ο πρώτος που αντικαθιστά τον 0,9 TCe των 90 PS, αποτελεί ουσιαστικά προϊόν συνεργασίας με τις Nissan και Mitsubishi και μας είναι γνώριμος από το Micra, ο δεύτερος αναμένεται να τοποθετηθεί και στα υπόλοιπα μοντέλα της Renault, όπως τα Captur, Megane και Kadjar, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το επτά σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Πάντως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται στην υβριδική έκδοση του Clio, E-TECH, που θα προυσιαστεί μέσα στο 2020 και θα συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Tα διαθέσιμα για οδήγηση μοντέλα ήταν αποκλειστικά βενζινοκίνητα, ξεκινώντας με την έκδοση των 100 PS. Βάζεις μπροστά, και ο τρικύλινδρος κινητήρας δεν παράγει κραδασμό, ούτε ακούγεται ενοχλητικά. Το κούμπωμα των ταχυτήτων στο χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων είναι σαφές, ενώ ο συμπλέκτης μαλακός. Η απόδοση στις πολύ χαμηλές στροφές δεν αποτελεί το δυνατό σημείο, ωστόσο μετά τις 1.500 rpm, είναι εύστροφος αλλά και επαρκέστατος σε απόδοση. Αν είσαι απαλός με το γκάζι αποδεικνύεται αθόρυβος και μόνο όταν η βελόνα του στροφόμετρου φτάσει στα «κόκκινα» θα ακουστεί. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, ενώ εντυπωσιακή είναι και η αίσθηση στιβαρότητας. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) θυμίζει ακόμα περισσότερο το μεγαλύτερο Megane με πολύ καλή απορρόφηση των ανωμαλιών. Το όφελος του αυξημένου πλάτους φαίνεται και στο γενικότερο «πάτημα» του αυτοκινήτου στο δρόμο που εμπνέει τον οδηγό, δημιουργώντας ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας. Στην έκδοση με τους 130 PS, τα χαρακτηριστικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι όμοια, ωστόσο χαρακτηρίζεται από πιο γεμάτη απόδοση στην ανώτερη κλίμακα στροφών, στοιχείο που θα εκτιμήσουν οι περισσότερο ανήσυχοι οδηγοί.
Στη χώρα μας το νέο Clio θα έρθει τον προσεχή Οκτώβριο με τις τιμές να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου