Σάββατο 18 Μαΐου 2019

BMW X7

 Η BMW μόνο τυχαία δεν επέλεξε τη σημειολογία ενός road trip στις νότιες Πολιτείες με τη
νέα Χ7 όχι μόνο γιατί παράγεται στο Spartanburg της Νότιας Καρολίνας, αλλά επειδή απλά είναι το μεγαλύτερο και το πολυτελέστερο SUV που κατασκεύασε ποτέ.

Oταν οι αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας βαράνε το νταούλι, οι κατασκευαστές χορεύουν. Η απαίτηση για μεγάλα SUVεισακούστηκε, μιας και είναι τέτοια τα μεγέθη που δεύτερη κουβέντα δεν χωρά

Οι Χ7 του οδοιπορικού μας βρίσκονται ήδη σε παράταξη μπροστά στον ήσυχο δρόμο του ξενοδοχείου. H πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό αντικρίζοντας την τεράστια BMW είναι.. ψαρωτική. Άλλωστε και η ίδια η γερμανική εταιρεία τη χαρακτηρίζει ως το νέο μέτρο κύρους, πολυτέλειας και νεωτερικότητας, δηλαδή ψαρωτική. Δεν είναι μόνο θέμα μεγέθους, αν και οπωσδήποτε τα 5.151 x 2.000 x 1.805 mm, το μεταξόνιο των 3.105 mm και οι ζάντες των 22” κάθε άλλο παρά αμελητέα στοιχεία είναι.

Είναι όμως η αισθητική, τα χρώμια, ο όγκος, το υπερπλήρες τεχνολογικό πακέτο, σαν μια Χ5 που την μπούκωσες στεροειδή για να κατέβει σε αγώνες σούμο. Είναι βέβαια κι αυτή η μάσκα η μεγαλύτερη που έφτιαξε ποτέ η BMW για αυτοκίνητο:ο Παρθενώνας με τα σαγόνια του καρχαρία και ολίγον από Taj Mahal, τρία σε ένα. Oφείλω να ομολογήσω ότι είναι καλύτερη απ’ ότι στις φωτογραφίες και τέλος πάντων κατανοώ απόλυτα ότι πρόκειται για θέμα αναλογιών και παρουσίας:ένα τέτοιων διαστάσεων αυτοκίνητο χρειάζεται και το κατάλληλο «κούτελο».Θα μπορούσες δηλαδή ποτέ να φανταστείς τονMike Tyson με τη φάτσα του Σεφερλή; Το επόμενο πράγμα που δικαίως θα αναρωτηθείς είναι γιατί η BMW χρειαζόταν ένα τέτοιο μοντέλο.

Η απάντηση είναι εξίσου απλή: όταν οι αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας βαράνε το νταούλι, οι κατασκευαστές χορεύουν. Η απαίτηση για μεγάλα SUV εισακούστηκε μιας και είναι τέτοια τα μεγέθη που δεύτερη κουβέντα δεν χωρά. Και η Ευρώπη όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν πήγε πίσω, με αποτέλεσμα ολόκληρη η παραγωγή της Χ7 για το 2019 να έχει ήδη προπωληθεί.Η διαδρομή από το Baton Rouge θα μας οδηγήσει, μέσω Lafayette, στην ακτογραμμή τηςLouisiana μέχρι τα σύνορα με το Texas. Από εκεί, μέσω Beaumont θα φτάσουμε στο Houston,έχοντας διανύσει συνολικά 320 μίλια, ήτοι 515 km. Στην πρώτη επαφή με το εσωτερικό της Χ7 δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι επιβάτες θα έχουν ένα, αν μη τι άλλο, άνετο ταξίδι.

Πρώτα απ’ όλα οι χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς για επτά ενήλικες, ακόμα κι αν βρεθείς στα κανονικού μεγέθους καθίσματα της τρίτης σειράς. Η απόσταση από τον συνοδηγό σε προφυλάσσει από ιώσεις, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 326 έως 2.120 λίτρα (750 λίτρα σε 5θεσια διάταξη). Μέχρι και τρεις στάνταρ ηλιοροφές έχει για να είναι ευήλια και ευάερη.



Όπως αρμόζει σε ένα SUV που θέλει να κοιτάξει κατάματα μοντέλα όπως τα Range Rover και Mercedes GLS, τα επιλεγμένα υλικά και η ποιότητα συναρμολόγησης είναι υπεράνω κριτικής και ο μακροσκελής κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης περιλαμβάνει απλά τα πάντα: από έξυπνο Cruise Contrοl έως σύστημα αυτόματης οπισθοπορείας.

Δύο οθόνες 12,3” και το head up display με το μεγάλο εύρος απεικόνισης φροντίζουν για τη διάδραση οδηγού – αυτοκινήτου, το ηχοσύστημα 3D της Bowers & Wilkinsαναλαμβάνει την ψυχαγωγία και ο κλιματισμός πέντε (!) ζωνών την άνεση.Παρά τις διαστάσεις της, η Χ7 δείχνει ευέλικτη στο αστικό περιβάλλον.Το μεταβλητό βήμα τιμονιού και η ενεργή τετραδιεύθυνση καταφέρνουν σε μεγάλο βαθμό να κρύψουν τον όγκο του αυτοκινήτου, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στις ΗΠΑ, όπου τα πάντα είναι μεγαλύτερα. Ακόμα και η Χ7 μοιάζει εδώ με αυτοκίνητο της μικρομεσαίας κατηγορίας…



Στη διάθεσή μας έχουμε δύο από τις τέσσερις εκδόσεις λανσαρίσματος, την xDrive 40i με τον 3λιτρο, 6κύλινδρο κινητήρα των 340 PS και την xDrive50i με V8 4,4 lt και 462 PS, η οποία αποτελεί (αρχικά τουλάχιστον) αποκλειστικό προνόμιο της αμερικανικής αγοράς. Την γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν στο λανσάρισμα δύο 3λιτροι ντίζελ με 265 (xDrive30d) και 400 PS (M50d) αντίστοιχα. Ο τελευταίος είναι ο μοναδικός που συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό πίσω, αλλά όχι και με το προαιρετικό πακέτο off-road. Δεν χρειάζεται καν να αναφέρουμε πως όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο τηςZF.

Στον δρόμο, τα βενζινοκίνητα σύνολα διακρίνονται για τη γραμμική απόδοση και τη ροπή τους, η οποία είναι διαθέσιμη λίγο πάνω από το ρελαντί. Από τις 1.500 κιόλας rpm! Σίγουρα ο V8 κλέβει την παράσταση με τη δύναμή του και την ευκολία με την οποία επιταχύνει το βάρους 2,5 τόνων αυτοκίνητο, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 5,4”. Το καταπράσινο τοπίο της Louisiana μοιάζει ατελείωτο, αφού συνεχίζεται μέχρι τη λευκή άμμο της ακτογραμμής. Iίσως, βέβαια, να φταίνε και τα χαμηλά όρια ταχύτητας που σου επιτρέπουν να χαλαρώσεις και να απολαύσεις το περιβάλλον. Τα πολύχρωμα ξύλινα σπίτια είναι κτισμένα πάνω σε πασσάλους και έχουν ως απαραίτητο αξεσουάρ ένα μικρό ταχύπλοο.

Σε ένα φαινομενικά σχεδόν έρημο κομμάτι παραθαλάσσιου δρόμου η γερμανική ορθότητα συναντά την αμερικανική… επιχειρηματικότητα σε όλο της το μεγαλείο.Εδώ μπορούμε να ξεσαλώσουμε υπό την επιτήρηση της τοπικής αστυνομίας. Δύο αστυνομικά οχήματα κλείνουν τον δρόμο αποκλειστικά για τους δημοσιογράφους με τη δικαιολογία της ασφαλούς φωτογράφησης.Πώς το είπαμε; Α, ναι, the land of the free!



Η ταμπέλα με τη σημαία του μοναχικού αστεριού μάς προτρέπει να οδηγούμε με τον τεξανό τρόπο: φιλικά. Ούτε για μια στιγμή δεν μας πέρασε απ’ το μυαλό το αντίθετο. Ποτέ άλλωστε δεν ξέρεις τι όπλο μπορεί να έχει ένας Τεξανός στο αυτοκίνητότου – και ούτε θα ήθελες να το μάθεις

Είναι η αισθητική, τα χρώμια,ο όγκος, το υπερπλήρες τεχνολογικό πακέτο. Σαν μια Χ5 που την μπούκωσες στεροειδή για να κατέβει σε αγώνες σούμο

Δεν έχεις κάτι ιδιαίτερο να προσάψεις στην οδική συμπεριφορά τηςΧ7, αφού κανείς δεν θα είχε την απαίτηση από ένα αυτοκίνητο του είδους να είναι το απόλυτο οδηγικό εργαλείο. Ο δυναμισμός είναι δε-δομένος όταν μιλάμε για σύνολο της ΒΜW με τους συγκεκριμένουςκινητήρες, τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, οπότε μοναδικό ψεγάδι μένουν οι αυξημένες κλίσεις ως αποτέλεσμα της αναπόφευκτης μεταφοράς βάρους στις στροφές. Η απάντηση τωνΓερμανών είναι οι (έξτρα) ενεργές αντιστρεπτικές που είχαμε τηνευκαιρία να δοκιμάσουμε στην περίπτωση της xDrive50i και καταφέρνουν να περιορίσουν αισθητά το φαινόμενο. Μάλιστα συνεισφέρουν και στη βελτίωση της άνεσης, εξισορροπώντας σε πραγματικό χρόνοτους κραδασμούς από τις λακκούβες του οδοστρώματος. Συνολι-κά, πάντως, στον τομέα άνεσης και ποιότητας κύλισης οι άνθρωποι το τερμάτισαν χάρη στις επιλογές και το στήσιμο της ανάρτησης.



Διάταξη στανταράκι για την κατηγορία με διπλά ψαλίδια εμπρός -πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, αλλά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενααμορτισέρ συνοδευόμενα από αερόσουστες εμπρός – πίσω, με αυτόματο self-leveling και δυνατότητα αυξομείωσης της απόστασης από το έδαφος κατά 80 mm. Αποτέλεσμα; Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απλά ισοπεδώνονται και η Χ7 γίνεται το μαγικό χαλίπου θα σε πάει οπουδήποτε με τη μικρότερη δυνατή καταπόνηση.Κατηφορίζοντας τη γέφυρα της λίμνης Sabine περνάμε τα σύνορα τηςLouisiana και βρισκόμαστε πλέον στο Texas, όπου μας καλωσορίζει ένα τεράστιο… διυλιστήριο.Η ταμπέλα με τη σημαία του μοναχικούαστεριού μάς προτρέπει να οδηγούμε με τον τεξανό τρόπο:φιλικά.

Ούτε για μια στιγμή δεν μας πέρασε απ’ το μυαλό το αντίθετο. Ποτέ άλλωστε δεν ξέρεις τι όπλο μπορεί να έχει ένας Τεξανός στο αυτοκίνητό του – και ούτε θα ήθελες να το μάθεις.Δεν μένουν πάνω από100 μίλια -κυρίως στον αυτοκινητόδρομο- μέχρι τον τελικό μας προ-ορισμό, ένα 5άστερο ξενοδοχείο σε κυριλέ προάστιο του Houston,όπου η Χ7 θα νιώσει άνετα ανάμεσα σε αυτοκίνητα αντίστοιχου κύρους και κόστους. Όχι πως είχε κανένα πρόβλημα να κυκλοφορή-σει ανάμεσα στα λασπωμένα επαρχιακά trucks, τα απαστράπτονταφορτηγά Mack ή κάθε λογής σαραβαλάκια 30ετίας, αποδεικνύοντας ότι στις ΗΠΑ το μεγάλο δεν είναι μόνο όμορφο, είναι τρόπος ζωής.



Key Tech
Η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης, τα ενεργά αμορτισέρ με αερόσουστες, οι ενεργές αντιστρεπτικές της X7 αναμφίβολα κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Εξίσου σημαντική είναι όμως και η παρουσία της ενεργής τετραδιεύθυνσης. Τα προτερήματά της άλλωστε είναι αδιαφιλονίκητα: ανάλογα με τη γωνία των πίσω τροχών(στην ίδια φορά ή αντίθετα προς τους εμπρός τροχούς) μπορεί να μειωθεί η διάμετρος του κύκλου στροφής, να βελτιωθεί το φρενάρισμα σε επιφάνειες με διαφορετικό συντελεστή τριβής και να αναπτυχθούν πλευρικές δυνάμεις χωρίς τον επηρεασμό της κίνησης του αμαξώματος γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Η τελευταία ιδιότητα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη βελτίωση της άνεσης σε ένα 7θέσιο αυτοκίνητο.

Η μετατόπιση του κέντρου περιστροφής αρκετά πίσω από το αμάξωμα συνεπάγεται μείωση των δυνάμεων που τείνουν να το περιστρέψουν έως και κατά 50%, άρα και αντίστοιχη μείωση των πλευρικών δυνάμεων που υφίστανται οι επιβάτες, ιδίως αυτοί της τρίτης σειράς καθισμάτων, οι οποίοι και βρίσκονται πιο κοντά στον πίσω άξονα.



Tech BMW X7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.998 cc (4.395) i6,TWIN POWER TURBO, ( V8 TWIN POWER TURBO)
340 PS @ 5.500-6.500 rpm (462 @ 5.250 – 6.000), 45,9 kgm @ 1.500 – 5.200 rpm (66,3 @ 1.500 – 4.750)
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/h: 6,1” (5,5)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 245 km/h (250)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,0 lt /100 km (11,4)cO2:205 g/km (261)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.151/2.000/1.805 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.105 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 750 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.395 kg (2.535)
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 123.000 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου