Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018

Steve Kriaris: Γεύσεις από Ελλάδα στον μακρινό Καναδά

Steve Kriaris: Γεύσεις από Ελλάδα στον μακρινό Καναδά

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Λένε ότι ο καλός επιχειρηματίας βρίσκει το κενό εκεί που οι άλλοι συνήθως δεν μπορούν καν να το φανταστούν. Οταν, λοιπόν, το συνειδητοποιήσεις αυτό σε μια μεγάλη αγορά, τότε είναι που ακολουθούν οι τζίροι και τα κέρδη. Αποκτάς μια δική σου niche market, αλλά και ένα μοντέλο για όλες τις αγορές.




Ο Ελληνοκαναδός Στιβ Κριάρης ανακάλυψε πρωτότυπους τρόπους για να συστήσει ξανά μια άλλη Ελλάδα στους Καναδούς καταναλωτές, δημιουργώντας ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο προώθησης ελληνικών προϊόντων.

Μια νέα Ελλάδα γεμάτη από αρώματα, γεύσεις και καλλιέργειες, γνωστές εδώ και 4.000 χρόνια. Γιος μετανάστη από την Πύλο της Μεσσηνίας, στο τραπέζι της οικογένειας υπήρχε πάντα το ελληνικό κρασί, αλλά ως παιδί που ήταν, ακόμα και οι μικρές γουλιές, έτσι για τη γεύση, ήταν απαγορευμένες. Μεγαλώνοντας στις γειτονιές του Τορόντο κληρονόμησε τα μυστικά του κρασιού από τον πατέρα του, ο οποίος μετανάστευσε στον Καναδά τη δεκαετία του '60.

Το κρασί σιγά-σιγά πέρασε στο DNA του, του έγινε πάθος, με αποτέλεσμα σήμερα να αποτελεί για τον ίδιο μια μεγάλη επιχείρηση και ένα αξιόπιστο δίκτυο πώλησης για νέους Ελληνες παραγωγούς. Το Kolonaki Group του κ. Κριάρη εισάγει περισσότερους από 50 διαφορετικούς τύπους ελληνικών κρασιών, αναψυκτικά, αλλά και ελληνικά προϊόντα φαγητού. Εκτός από τα ελληνικά, διαθέτει επιλεγμένα προϊόντα και από άλλες χώρες, όπως Ιταλία, Γαλλία, Νέα Ζηλανδία και Ιαπωνία. Μόνο την περασμένη χρονιά το Kolonaki Group, αλλά και μία ακόμα online εταιρεία, η shopgreekwine.com, διέθεσαν 36.000 κιβώτια και άλλα 60.000 και μη αλκοολούχων ποτών. Η μητρική εταιρεία, με περισσότερα από 100 προϊόντα στο χαρτοφυλάκιό της, κυρίως ελληνικό κρασί και αναψυκτικά, πρόσφατα λάνσαρε μέλι και ρίγανη από την Ελλάδα.

Ετσι, αφού εντάχθηκαν και αυτά στο χαρτοφυλάκιό του, συμμετείχε σε συναντήσεις του Go in Greece με τη Eurobank, όπου αποφάσισε να ρισκάρει και με τους Ελληνες παραγωγούς. Η αγάπη του για το κρασί έφτασε μέχρι στο να κάνει παραγωγή δικού του κρασιού. Λάνσαρε το Thalia (Θάλεια) εμπνεόμενος από το όνομα μιας από τις 9 Μούσες. Με σταφύλια από την Κρήτη, το συγκεκριμένο κρασί εκτός από τον Καναδά εξάγεται σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ελλάδα και ΗΠΑ, ενώ αποτελεί το επίσημο κρασί στα εστιατόρια του ΙΚΕΑ στο Οντάριο του Καναδά.

Από ένα υπόγειο στο Τορόντο στα οινοποιεία της Ελλάδας
Το ταξίδι του κ. Κριάρη στο ελληνικό κρασί άρχισε από το υπόγειο των γονιών του στο Τορόντο, όταν νεαρός ακόμα ξεκίνησε την επιχείρησή του, το 2000. Με σπουδές σε Business και Marketing πήρε την απόφαση να εισαγάγει στον Καναδά το ελληνικό νερό Ιόλη.

Οταν άρχισε να ασχολείται με τα ελληνικά προϊόντα και χρειάστηκε να κάνει ταξίδια στην Ελλάδα, κατά τη διάρκεια των επισκέψεών του συνειδητοποίησε ότι όλες αυτές οι ποικιλίες κρασιών δεν ήταν προσβάσιμες στους Καναδούς καταναλωτές - και κυρίως δεν ήταν σωστά προωθημένες. Αρχισε, λοιπόν, να εισάγει κρασιά από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και ταυτόχρονα να τα παρουσιάζει στους Καναδούς. Τις ελληνικές ποικιλίες, όπως Ξινόμαυρο, Ασύρτικο, Μοσχοφίλερο, ή άλλες άγνωστες, όπως Βιλάνα, Κοτσιφάλι κ.ά., οι Καναδοί άρχισαν να τις γνωρίζουν μέσα από το Ιντερνετ.

Δεν αρκούσε δηλαδή η εισαγωγή κι έτσι ο κ. Κριάρης, ως καλός sommelier που είναι, άρχισε να εκπαιδεύει τους Καναδούς καταναλωτές τόσο μέσω της δικής του προώθησης όσο και μέσω του κρατικού καναδικού οργανισμού LCBO. Μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας του οφείλεται, όπως συμπληρώνει, στους συνεργάτες του στο Kolonaki Group και την online εταιρεία του. «Η δουλειά είναι ομαδική», τονίζει συγκεκριμένα.

Ο κ. Κριάρης διαθέτει ένα από τα πιο απαραίτητα κριτήρια για επιχειρηματίας, καθώς διακρίνει τη ζήτηση που θα έρθει για ένα προϊόν. Αυτό συνέβη αρχικά με την εισαγωγή του νερού «Ιόλη».

«Ναι, είχα φανταστεί τη μεγάλη επιτυχία που θα είχαμε στην αγορά μας και αναγνώρισα τη ζήτηση γι' αυτόν τον τύπο προϊόντος, γι' αυτό και επεκταθήκαμε σε πάνω από 100 προϊόντα στο χαρτοφυλάκιό μας». Το ρίσκο που πήρε το 2000 συνεχίστηκε, με την κρίση του 2010 να μην του στέκεται εμπόδιο. «Ένιωσα ότι υπήρχε η ανάγκη για τους Καναδούς καταναλωτές να απολαύσουν τα ελληνικά φαγητά και ποτά με τον ίδιο τρόπο που τα απολαμβάνουμε εμείς όταν ταξιδεύουμε στην Ελλάδα. Όλες οι άλλες χώρες είχαν μια τεράστια επιλογή των προϊόντων τους στον Καναδά, εκτός από την Ελλάδα. Χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ, όλες τους είχαν ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς. Ένιωσα ότι η Ελλάδα είχε μια μεγάλη προοπτική και έπρεπε να είναι η επόμενη σε αυτή την αγορά», εξομολογείται.

Στον Καναδά, όμως, αρκετοί από τους Ελληνες παραγωγούς κρασιού έχουν γνωρίσει και το κρατικό μονοπώλιο του αλκοόλ (LCBO), το οποίο πληρώνει άμεσα. Ο κ. Κριάρης μας εξηγεί ότι είναι ένα κρατικό μονοπώλιο παρόμοιο με το σουηδικό, το οποίο ελέγχει όλο το αλκοόλ που εισάγεται στην περιοχή του Οντάριο. Κάθε επαρχία του Καναδά έχει το δικό της μονοπώλιο και στήνει τον έλεγχο στην πώληση του αλκοόλ. Σχετικά με τα ελληνικά κρασιά, ο ίδιος λέει ότι υπάρχουν πρόσθετες ευκαιρίες όταν το LCBO στηρίξει την ανάπτυξη των ελληνικών κρασιών: «Αν υποστηρίξουν τα ελληνικά κρασιά με τον τρόπο που υποστηρίζουν τα πορτογαλικά, τότε θα δούμε μεγαλύτερους όγκους στην αγορά».

Αντίδραση στην κρίση
Ως πραγματικός Έλληνας μάλιστα αντέδρασε θετικά και στην κρίση. Την περίοδο 2008-2011 γνώριζε ότι έπρεπε να κάνει ακόμα περισσότερα για να βοηθήσει τους συμπατριώτες στην Ελλάδα σε αυτή τη σκοτεινή περίοδο. Όσο πιο αρνητικά ήταν τα media για την Ελλάδα, τόσο περισσότερο προσπαθούσε να πουλήσει ελληνικά προϊόντα και να κρατήσει το όνομα της χώρας μας ψηλά. Οπως αναφέρουν άνθρωποι της Διασποράς, ο κ. Κριάρης εκτός από τις δωρεές που πραγματοποιεί για φιλανθρωπικές καμπάνιες, όπως το «Μπορούμε», ταξίδεψε στην Ελλάδα μαζί με την καθηγήτρια Μαρί Μπουντρογιάννη, πρώην υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, κάνοντας απευθείας τη δική του δωρεά σε ανθρώπους της Λήμνου.

Η αγορά των ΗΠΑ
Η καλή προώθηση από μέρους του δεν γίνεται μόνο στα ελληνικά κρασιά και προϊόντα, αλλά και σε γαλλικές σαμπάνιες. Πριν από 6 χρόνια ξεκίνησε την εισαγωγή της Armand de Brignac και σήμερα όλα τα κλαμπ του Τορόντο, η πρώτη πόλη σε κατανάλωση σε όλο τον Καναδά, την έχουν στο μενού τους. Μετά το επιτυχές λανσάρισμα των ελληνικών προϊόντων, το Kolonaki Group προετοιμάζεται να παρουσιάσει επιλεγμένα προϊόντα από το χαρτοφυλάκιό του και στην αμερικανική αγορά. Σε αυτά θα περιλαμβάνεται και το μέλι Μελίγυρις, καθώς και το κρασί παραγωγής του, Thalia.

του Δημήτρη Παφίλα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου