Βρίσκουν δουλειές χιλιάδες άνθρωποι.Αυτή την περίοδο βρίσκονται περισσότερες από 20 θαλαμηγοί άνω των 25 μέτρων για μετασκευή- επισκευή και συντήρηση - Καμπανάκι για την υψηλή φορολογία από τους ανθρώπους της αγοράς.Τι κοινό μπορεί να έχουν ο Ρώσος
μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, με τον πρόεδρο και βασιλιά των Αραβικών Εμιράτων Χαλίφα Μπιν Ζαγέντ αλ Ναχαγιάν, την οικογένεια Λάτση και τη θρυλική θαλαμηγό του Αριστοτέλη Ωνάση, «Christina O»;
Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι το Πέραμα και τα ναυπηγεία που βρίσκονται εκεί. Αν εξαιρέσει κανείς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο της Cosco μετά την εξαγορά από τον ΟΛΠ, τα ιδιωτικά ναυπηγεία της περιοχής, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης γνωρίζουν μια απρόσμενη άνθηση, προσφέροντας δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους.
Τα τελευταία χρόνια, μερικά από τα ιδιωτικά ναυπηγεία στο Πέραμα κυρίως όσα δραστηριοποιούνται στο χώρο του yachting, βλέπουν μια σημαντική ανάκαμψη, σε σχέση με το σύνολο άλλων ελληνικών επιχειρήσεων της χώρας.
Ένας από τους βασικούς λόγους, που σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς τα ιδιωτικά ελληνικά ναυπηγεία Περάματος έχουν «ξαναζωντανέψει»,είναι οι επενδύσεις που έγιναν από Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου. Παρά την οικονομική κρίση, οι επιχειρηματίες του χώρου ξόδεψαν δεκάδες εκατομμύρια την τελευταία πενταετία για να εκσυγχρονήσουν τα ναυπηγεία τους ώστε να είναι άκρως ανταγωνιστικά. Η εμπειρία και η τεχνογνωσία των Ελλήνων μηχανικών και η γνώση τους στην κατασκευή θαλαμηγών, καθώς και η μείωση του εργατικού κόστους είναι οι επιπρόσθετοι παράγοντες που τα ναυπηγεία γνωρίζουν άνθηση, παρόλο, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, η μεγάλη φορολογία είναι εκείνη που εμποδίζει ώστε η Ελλάδα να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική σε αυτό τον τομέα σε σχέση με την Τουρκία και την Ιταλία.
Αυτή την περίοδο στο Πέραμα βρίσκονται περισσότερες από 20 θαλαμηγοί άνω των 25 μέτρων για μετασκευή- επισκευή και συντήρηση. Mega Yachts που περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων μεγαλύτερων και ακριβότερων σκαφών.
Κάποια ανήκουν σε ξένους κροίσους, άλλα σε ελληνικές οικογένειες με παράδοση στο χώρο του εφοπλισμού, ενώ μερικά σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο yachting ενοικιάζοντας τα πολυτελή σκάφη τους σε άτομα με χονδρό πορτοφόλι που τα τελευταία χρόνια επιλέγουν το Ιόνιο και το Αιγαίο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές πάνω σε τέτοιου είδους σκαριά.
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, το Ναυπηγείο Σπανόπουλου στο Πέραμα, το Ναυπηγείο Ψαρρού, Το ναυπηγείο Χαλκίτη αλλά και το ναυπηγείο Άτλας, όλα στο Πέραμα φιλοξένησαν και φιλοξενούν στις αποβάθρες τους θαλαμηγούς δεκάδων ή και εκατοντάδων μέτρων συγκεντρώνοντας σημαντικά μερίδια στην αγορά της Μεσογείου.
Εμβληματικά yacht όπως το SHAF της βασιλικής οικογένειας του Αμπου Ντάμπι, το ADORA του Λιβανέζου επιχειρηματία Χαμέτ Αλ Σιάτι, το ΑΝΝΑ του Ρώσου ιδιοκτήτη του Σκορπιού Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, το HARMONY G της οικογένειας Μαμιδάκη, το PARIS της οικογένειας Λάτση, το RINI της οικογένειας Βενιάμη, η θρυλική θαλαμηγός του Αριστοτέλη Ωνάση Christina O, αλλά και δεκάδες άλλα μικρότερα γιωτ συντηρούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Άλλωστε η τεχνογνωσία των Ελλήνων εργαζομένων στα ναυπηγεία θεωρείται ένα από τα πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας έναντι της Τουρκίας, της Ιταλίας αλλά και της Γαλλίας, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια κρατούσαν τα σκήπτρα.
Σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία αναζητούνται ιδιωτικά κεφάλαια που θα επενδυθούν στη χώρα, Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία έβαλαν σημαντικά χρηματικά ποσά στο Πέραμα και όχι μόνο, για νέο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και για σημαντικές συμφωνίες με διεθνείς εταιρείες του χώρου, όπως πραγματοποίησε πριν από τρια χρόνια περίπου ο κ. Βίκτωρας Ρέστης που μέσω της θυγατρικής του ομίλου του, της Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, υπέγραψε σημαντική συμφωνία συνεργασίας με τον ιταλικό όμιλο Benetti.
Τέτοιου είδους επενδύσεις, όπως και η εξαγορά ναυπηγείου από τον όμιλο Σπανόπουλος, καθώς και τα νέα μηχανήματα που έφθασαν στα ναυπηγεία και φυσικά η μείωση του εργατικού κόστους ελέω οικονομικής κρίσης, βοηθούν την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να αποκτήσει λίγη από την αίγλη περασμένων δεκαετιών.
Στην ανάπτυξη του Περάματος δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς το ναυπηγείο του ομίλου Χαλκίτη, αλλά και το Ψαρρού και φυσικά το ναυπηγείο του επιχειρηματία Πάρη Δράγνη, πολλά από τα γιωτ του ενοικιάζονται κάθε χρόνο για διακοπές στην Ελλάδα από ξένους celebrities του Χόλυγουντ και διεθνείς αθλητές.
Οι ιδιοκτήτες των περισσότερων σκαφών επιλέγουν το Πέραμα, και την Ελευσίνα, για να κάνουν εργασίες συντήρησης, βαφές, ανακατασκευές, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει και η δυνατότητα ναυπήγησης νέων θαλαμηγών κυρίως για πελάτες από το εξωτερικό.
Παράλληλα, τα σκάφη αυτά δένουν σε ελληνικές μαρίνες και «ξεχειμωνιάζουν» αφού οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες των ελληνικών ναυπηγείων προσφέρουν και ένα είδος «πάρκινγκ» για mega yachts.
Όπως όμως τονίζουν στο protothema.gr άνθρωποι της συγκεκριμένης αγοράς, η υψηλή φορολογία τόσο στις εταιρείες, που διατηρούν την έδρα τους στην Ελλάδα, όσο και στα ανταλλακτικά δεν βοηθούν και τόσο στην ανάπτυξη του κλάδου, αφού όπως λένε, μπορεί να είναι ανταγωνιστικοί με τις αντίστοιχες της Τουρκίας και της Ιταλίας, λόγω της ελληνικής εμπειρίας και τεχνογνωσίας, αλλά η υψηλή φορολογία αποτελεί τροχοπέδη στην περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός πως οι θαλαμηγοί, των ξένων μεγιστάνων προτιμούν τα καλοκαίρια την Ελλάδα και για το λόγο αυτό επιλέγουν και τις ελληνικές μαρίνες για να βγάλουν το χειμώνα. Η διαφήμιση που γίνεται κάθε χρόνο από τις θαλαμηγούς των Ρώσων και Αράβων που κατακλύζουν το Ιόνιο και το Αιγαίο βοηθά στην προσέλκυση όλο και περισσότερων mega yachts από το εξωτερικό στο απέραντο ελληνικό γαλάζιο με τους βαθύπλουτους επιβάτες τους θα αποτελέσει δυνατή οικονομική ανάσα σε μια αλυσίδα επαγγελματιών που ασχολούνται με τον κλάδο, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες.
μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, με τον πρόεδρο και βασιλιά των Αραβικών Εμιράτων Χαλίφα Μπιν Ζαγέντ αλ Ναχαγιάν, την οικογένεια Λάτση και τη θρυλική θαλαμηγό του Αριστοτέλη Ωνάση, «Christina O»;
Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι το Πέραμα και τα ναυπηγεία που βρίσκονται εκεί. Αν εξαιρέσει κανείς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο της Cosco μετά την εξαγορά από τον ΟΛΠ, τα ιδιωτικά ναυπηγεία της περιοχής, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης γνωρίζουν μια απρόσμενη άνθηση, προσφέροντας δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους.
Τα τελευταία χρόνια, μερικά από τα ιδιωτικά ναυπηγεία στο Πέραμα κυρίως όσα δραστηριοποιούνται στο χώρο του yachting, βλέπουν μια σημαντική ανάκαμψη, σε σχέση με το σύνολο άλλων ελληνικών επιχειρήσεων της χώρας.
Ένας από τους βασικούς λόγους, που σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς τα ιδιωτικά ελληνικά ναυπηγεία Περάματος έχουν «ξαναζωντανέψει»,είναι οι επενδύσεις που έγιναν από Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου. Παρά την οικονομική κρίση, οι επιχειρηματίες του χώρου ξόδεψαν δεκάδες εκατομμύρια την τελευταία πενταετία για να εκσυγχρονήσουν τα ναυπηγεία τους ώστε να είναι άκρως ανταγωνιστικά. Η εμπειρία και η τεχνογνωσία των Ελλήνων μηχανικών και η γνώση τους στην κατασκευή θαλαμηγών, καθώς και η μείωση του εργατικού κόστους είναι οι επιπρόσθετοι παράγοντες που τα ναυπηγεία γνωρίζουν άνθηση, παρόλο, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, η μεγάλη φορολογία είναι εκείνη που εμποδίζει ώστε η Ελλάδα να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική σε αυτό τον τομέα σε σχέση με την Τουρκία και την Ιταλία.
Αυτή την περίοδο στο Πέραμα βρίσκονται περισσότερες από 20 θαλαμηγοί άνω των 25 μέτρων για μετασκευή- επισκευή και συντήρηση. Mega Yachts που περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων μεγαλύτερων και ακριβότερων σκαφών.
Κάποια ανήκουν σε ξένους κροίσους, άλλα σε ελληνικές οικογένειες με παράδοση στο χώρο του εφοπλισμού, ενώ μερικά σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο yachting ενοικιάζοντας τα πολυτελή σκάφη τους σε άτομα με χονδρό πορτοφόλι που τα τελευταία χρόνια επιλέγουν το Ιόνιο και το Αιγαίο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές πάνω σε τέτοιου είδους σκαριά.
Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, το Ναυπηγείο Σπανόπουλου στο Πέραμα, το Ναυπηγείο Ψαρρού, Το ναυπηγείο Χαλκίτη αλλά και το ναυπηγείο Άτλας, όλα στο Πέραμα φιλοξένησαν και φιλοξενούν στις αποβάθρες τους θαλαμηγούς δεκάδων ή και εκατοντάδων μέτρων συγκεντρώνοντας σημαντικά μερίδια στην αγορά της Μεσογείου.
Εμβληματικά yacht όπως το SHAF της βασιλικής οικογένειας του Αμπου Ντάμπι, το ADORA του Λιβανέζου επιχειρηματία Χαμέτ Αλ Σιάτι, το ΑΝΝΑ του Ρώσου ιδιοκτήτη του Σκορπιού Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, το HARMONY G της οικογένειας Μαμιδάκη, το PARIS της οικογένειας Λάτση, το RINI της οικογένειας Βενιάμη, η θρυλική θαλαμηγός του Αριστοτέλη Ωνάση Christina O, αλλά και δεκάδες άλλα μικρότερα γιωτ συντηρούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Άλλωστε η τεχνογνωσία των Ελλήνων εργαζομένων στα ναυπηγεία θεωρείται ένα από τα πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας έναντι της Τουρκίας, της Ιταλίας αλλά και της Γαλλίας, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια κρατούσαν τα σκήπτρα.
Σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία αναζητούνται ιδιωτικά κεφάλαια που θα επενδυθούν στη χώρα, Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία έβαλαν σημαντικά χρηματικά ποσά στο Πέραμα και όχι μόνο, για νέο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και για σημαντικές συμφωνίες με διεθνείς εταιρείες του χώρου, όπως πραγματοποίησε πριν από τρια χρόνια περίπου ο κ. Βίκτωρας Ρέστης που μέσω της θυγατρικής του ομίλου του, της Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, υπέγραψε σημαντική συμφωνία συνεργασίας με τον ιταλικό όμιλο Benetti.
Τέτοιου είδους επενδύσεις, όπως και η εξαγορά ναυπηγείου από τον όμιλο Σπανόπουλος, καθώς και τα νέα μηχανήματα που έφθασαν στα ναυπηγεία και φυσικά η μείωση του εργατικού κόστους ελέω οικονομικής κρίσης, βοηθούν την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να αποκτήσει λίγη από την αίγλη περασμένων δεκαετιών.
Στην ανάπτυξη του Περάματος δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς το ναυπηγείο του ομίλου Χαλκίτη, αλλά και το Ψαρρού και φυσικά το ναυπηγείο του επιχειρηματία Πάρη Δράγνη, πολλά από τα γιωτ του ενοικιάζονται κάθε χρόνο για διακοπές στην Ελλάδα από ξένους celebrities του Χόλυγουντ και διεθνείς αθλητές.
Οι ιδιοκτήτες των περισσότερων σκαφών επιλέγουν το Πέραμα, και την Ελευσίνα, για να κάνουν εργασίες συντήρησης, βαφές, ανακατασκευές, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει και η δυνατότητα ναυπήγησης νέων θαλαμηγών κυρίως για πελάτες από το εξωτερικό.
Παράλληλα, τα σκάφη αυτά δένουν σε ελληνικές μαρίνες και «ξεχειμωνιάζουν» αφού οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες των ελληνικών ναυπηγείων προσφέρουν και ένα είδος «πάρκινγκ» για mega yachts.
Όπως όμως τονίζουν στο protothema.gr άνθρωποι της συγκεκριμένης αγοράς, η υψηλή φορολογία τόσο στις εταιρείες, που διατηρούν την έδρα τους στην Ελλάδα, όσο και στα ανταλλακτικά δεν βοηθούν και τόσο στην ανάπτυξη του κλάδου, αφού όπως λένε, μπορεί να είναι ανταγωνιστικοί με τις αντίστοιχες της Τουρκίας και της Ιταλίας, λόγω της ελληνικής εμπειρίας και τεχνογνωσίας, αλλά η υψηλή φορολογία αποτελεί τροχοπέδη στην περαιτέρω ανάπτυξή τους.
Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός πως οι θαλαμηγοί, των ξένων μεγιστάνων προτιμούν τα καλοκαίρια την Ελλάδα και για το λόγο αυτό επιλέγουν και τις ελληνικές μαρίνες για να βγάλουν το χειμώνα. Η διαφήμιση που γίνεται κάθε χρόνο από τις θαλαμηγούς των Ρώσων και Αράβων που κατακλύζουν το Ιόνιο και το Αιγαίο βοηθά στην προσέλκυση όλο και περισσότερων mega yachts από το εξωτερικό στο απέραντο ελληνικό γαλάζιο με τους βαθύπλουτους επιβάτες τους θα αποτελέσει δυνατή οικονομική ανάσα σε μια αλυσίδα επαγγελματιών που ασχολούνται με τον κλάδο, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου