Κυριακή 23 Ιουλίου 2017

Η νέα μούσα του Louboutin είναι Ελληνίδα

Η νέα μούσα του Louboutin είναι Ελληνίδα
Ένα διαφορετικό μοντέλο με καριέρα στα media, πρωταγωνιστεί στη χειμερινή καμπάνια του οίκου παπουτσιών -φετίχ, Christian Louboutin. Γνωρίστε τη Νάσια
Η αρχαιοελληνική ομορφιά και τα μεσογειακά χαρακτηριστικά δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα και η παρουσία της Νάσιας Μάτσα στη χειμερινή couture καμπάνια του οίκου Louboutin είναι απλά άλλη μία απόδειξη.




Το κορίτσι που έχει φωτογραφηθεί για μερικά από τα πιο avant-garde περιοδικά μόδας κάνει καριέρα στα media στο Ηνωμένο Βασίλειο και επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει να είσαι μοντέλο.

Πες μας την προσωπική σου ιστορία μέσα σε πέντε προτάσεις που θα έλεγες αν έκανες speed dating.
1. Όλη την ενήλικη μου ζωή την έχω ζήσει στο Λονδίνο. Τώρα ζω σε μια αναπαλαιωμένη αποθήκη βικτοριανού τύπου στην ανατολική πλευρά της πόλης.
2. Ασχολούμαι με το χώρο των media, από το business κομμάτι μέχρι την αρθρογραφία.
3. Έχω δύο μεταπτυχιακά στα media, από το University of the Arts και το London School of Economics, γιατί το να έκανα διδακτορικό θα μου έπαιρνε περισσότερο χρόνο και ανυπομονούσα να μπω στο χώρο (κατά τη διάρκεια των σπουδών μου δούλεψα στους Times, στον Guardian, στο VICE και στους Ολυμπιακούς του Λονδίνου).
4. Όταν δεν δουλεύω, φωτογραφίζομαι, φωτογραφίζω, παίζω μουσική, γράφω, διοργανώνω πάρτι ή είμαι σε κάποιο, διαβάζω ανεξάρτητες εκδόσεις πάνω σε κοινωνικά ρεύματα (είτε είναι περιοδικός Τύπος είτε ακαδημαϊκός) και κάνω πολιτικά debates με τους φίλους μου.
5. Η μητέρα μου Εξαρχειώτισσα και ο πατέρας μου πρόσφυγας από την Κύπρο, εγώ μεγαλωμένη στο Μαρούσι προσπαθώντας να ισορροπήσω σχολείο, μπαλέτο και ντραμς.

Πώς βρέθηκες να είσαι ένα από μοντέλα στη χειμερινή καμπάνια του οίκου Louboutin;
Οι φίλοι μου είναι στην πλειονότητά τους creatives, ανάμεσα σε αυτούς και κάποιοι φωτογράφοι. Όταν λοιπόν δεν έβρισκαν κάποιο μοντέλο, έπαιρνα εγώ αυτό το ρόλο. Ήμασταν φοιτητές και όποτε μαζευόμασταν στο σπίτι κάποιου κάναμε φωτογραφίσεις, μαγειρεύαμε, ακούγαμε μουσική και κάποιες φορές τους έβγαζα και εγώ φωτογραφίες. Μετά και μέσω των social media άρχισαν να με ρωτάνε οι φίλοι αυτών των φίλων, ώσπου με προσέγγισε το TM Casting, ένα πολύ δυνατό όνομα στο χώρο της εναλλακτικής μόδας του Λονδίνου. Η πρώτη μου φωτογράφιση ήταν για το Noon Μagazine, σε ένα loft με 360° θέα στην περιοχή London Bridge με τη Mel Bles (έχει φωτογραφίσει τις καμπάνιες των Nike, Gap μέσα σε άλλα) και τη στιλίστρια Vanessa Reid. Έτσι άρχισα να έχω και άλλες προτάσεις. Τελικά το πρακτορείο μου μου έδωσε συμβόλαιο τον Απρίλιο και από εκεί προέκυψαν και άλλες δουλειές, με μία από αυτές να είναι η καμπάνια του Christian Louboutin για τη χειμερινή Couture συλλογή. Tα παπούτσια τα έστειλαν από το Παρίσι και τα είχαν φτιάξει μόνο για τη φωτογράφιση στο νούμερο το δικό μου και της άλλης κοπέλας που φωτογραφήθηκε, γιατί ακόμα δεν είχαν βγει προς πώληση.

Κάνεις καριέρα στα media και side projects ως μοντέλο. Νιώθεις ότι υπάρχει ένα στίγμα ακόμα γύρω από τα μοντέλα και την ευφυΐα τους και ότι εκπροσωπείς μια νέα γενιά γυναικών που δεν βασίζονται απλά στην ομορφιά τους;
Καθόλου, αλλά ανήκω στην καινούργια γενιά μοντέλων που κάνουν κάτι δημιουργικό και το μόντελινγκ ως side project. Υπάρχει η τάση εδώ τα μοντέλα πια να μην είναι απλά εμφανίσιμα. Τα κορίτσια που έχουμε κάνει μαζί φωτογραφίσεις ασχολούνται με κάτι ενδιαφέρον: τέχνη, μουσική – μια κοπέλα σπούδαζε πολιτικός μηχανικός και έκανε παράλληλα μόντελινγκ. Νιώθω ότι είναι μια πιο ολοκληρωμένη κοινωνιολογικά τάση της εποχής, που θέλει τη μόδα να είναι πιο εγκεφαλική και όχι επιφανειακή και προκλητική, όπως ήταν τη δεκαετία του ’90. Είναι της μόδας άλλωστε το να μην υπάρχουν στερεότυπα πια.

Ποιο είναι το «μανιφέστο της σύγχρονης γυναίκας» για σένα;
1. Δεν ανέχομαι το σεξισμό, είτε προέρχεται από άντρες είτε από γυναίκες προς γυναίκες.
2. Δεν με αφορά το τι θέλουν οι 40+ ή αυτοί που έχουν αντίστοιχη κοσμοθεωρία να κάνω με τη ζωή μου και δεν τους επιτρέπω να με κατηγοριοποιήσουν.
3. Θέλω να περιβάλλομαι από δυναμικές και δημιουργικές γυναίκες. Συνήθως όταν βλέπουν κάποιον να ασχολείται με πολλά ή να μην έχει συντηρητισμό θα κοιτάξουν να τον ρίξουν. Οι κομπλεξικοί και αρνητικοί άνθρωποι είναι βαρετοί, αποφεύγω να είμαι δίπλα τους.
4. Ο Σόπενχαουερ είχε πει ότι το δίκαιο debate γίνεται μόνο όταν οι δύο «αντίπαλοι» είναι του ίδιου επιπέδου. Αυτό προσπαθώ να το ακολουθώ.

Ποια είναι η πιο άβολη στιγμή που έχεις βιώσει από την εμπειρία σου μέχρι τώρα ως μοντέλο;

Στις μεγάλες παραγωγές συνεργάζεσαι με ονόματα τα οποία έχουν κάνει πολύ σημαντικές δουλειές. Ενώ πολλοί νομίζουν το αντίθετο, το μοντέλο στην ιεραρχία της φωτογράφισης έρχεται τελευταίο. Δεν έχεις λόγο να αμφισβητήσεις τη δουλειά του φωτογράφου, στιλίστα, MUA, hair stylist και δεν είναι επαγγελματικό ως αποτέλεσμα ‒ κάποιες φορές έχει τύχει να συνεργαστώ με ομάδες που ήταν λίγο αγενείς. Ήταν ένα χτένισμα που ήταν τόσο επίπονη η διαδικασία του, που ήμουν έτοιμη να δακρύσω από τον πόνο. Μια άλλη άβολη στιγμή (αλλά από την αντίθετη πλευρά) ήταν στη φωτογράφιση για τον οίκο Louboutin. Όταν κάτι έπεσε από το σκηνικό και η φυσική μου αντίδραση ήταν να το μαζέψω, και όλοι ξαφνιάστηκαν γιατί το μοντέλο ως talent δεν πρέπει να κάνει κάποια άλλη δουλειά.

Το πιο ωραίο κομπλιμέντο που έχεις ακούσει για τη δουλειά σου ως μοντέλο στο Λονδίνο;
Η Mel Bles είχε επιλέξει να με φωτογραφίσει γιατί της άρεσε που παίζω ντραμς. Όταν τελειώσαμε τη φωτογράφιση (ήταν να κάνω 2 looks, τελικά με κράτησε για 6), μου λέει: «Τέτοια κορίτσια θέλουμε και πρέπει να φωτογραφίζουμε» κάνοντας λόγο για το δυναμισμό μου.

Περίγραψέ μας μια εμπειρία με έναν αναγνωρίσιμο άνθρωπο που σε έκανε να νιώσεις starstruck.

Ήμουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου και επειδή δούλευα στο media κομμάτι κινούμασταν στο VIP μέρος των αθλητικών χώρων. Ξαφνικά άρχισαν να μαζεύονται φωτογράφοι μπροστά μου, γύρω στους 20, και να αρχίζουν τα φλας, τρόμαξα και γύρισα να δω τι γίνεται. Τελικά λίγες σειρές πιο πίσω ήταν όλη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας μαζί με τον David Cameron και τον τότε δήμαρχό μας, Boris Johnson. Επίσης, με έχει εντυπωσιάσει η Christine Largarde για το πόσο ευθύς είναι στο λόγο της και πόσο εύκολα μπορεί να κοντρολάρει όποιον είναι γύρω της. Και ο Jimmy Wales (ο ιδρυτής της Wikipedia) με το πόσο ευγενικός και ταπεινός είναι. Και ο Boris Johnson (όταν ήταν στα πάνω του με τη δημαρχία και πριν την καμπάνια με το Βrexit) με το πώς «σκανάρει» όλους στο χώρο όπου βρίσκεται κοιτάζοντάς σε κατευθείαν στα μάτια.

Θα σκεφτόσουν να ξαναγυρίσεις στην Ελλάδα;

Θα σκεφτόμουν να ξαναγυρίσω στην Αθήνα όσο σκέφτομαι και να μείνω μόνιμα στο Λονδίνο. Είμαστε μια γενιά που ταξιδεύει και μετακομίζει πιο εύκολα από ό,τι οι άλλες γενιές και ίσως οι μεγαλύτεροί μας δεν το κατανοούν αυτό. Η απάντησή μου είναι «όποιος τόπος με κρατήσει». Eίχα αποφασίσει να φύγω από το Λονδίνο σε κάποια περίοδο, αλλά κάτι έγινε επαγγελματικά και προσωπικά και με κράτησε. Προς το παρόν, μένουμε Λονδίνο, μετά βλέπουμε.

Αν σου γινόταν μια επαγγελματική πρόταση για να δουλέψεις στην ελληνική fashion σκηνή, θα το σκεφτόσουν;
Φυσικά, αν η αισθητική και η ομάδα μου ταιριάζει γιατί όχι; Έχω συνεργαστεί με δύο ελληνικά brands, το ένα είναι το αθηναϊκό POM και το άλλο το ελληνικογαλλικό Pressure Paris.

Έχει αλλάξει καθόλου η ζωή σου από τότε που ψηφίστηκε στο δημοψήφισμα το Brexit;
Είχα την «τιμή» το Brexit να γίνει την ημέρα των γενεθλίων μου πέρσι. Το Λονδίνο είναι λίγο μια χώρα από μόνο του, οπότε το μόνο που ένιωσα είναι έντονη στήριξη από τους Βρετανούς εδώ και στο χώρο εργασίας μου. Λόγω κυπριακής υπηκοότητας (ως μέλος της Κοινοπολιτείας), ψήφισα στο δημοψήφισμα και μπορώ να μείνω στο Λονδίνο ανεξάρτητα με το τι θα γίνει. Όσοι έχουν κυπριακή και μαλτέζικη υπηκοότητα ήταν οι μόνοι Ευρωπαίοι ξένοι υπήκοοι που μπορούσαν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα, κάτι που φυσικά δεν έγινε αυτό γνωστό στα media γιατί εξυπηρετούσαν μια διαφορετική ατζέντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου