Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

Έρευνα για το «Ελ. Βενιζέλος»: Λόγω Ανυπαρξίας Δημάρχου μας σκοτώνει...

Έρευνα για το «Ελ. Βενιζέλος»: Όσοι εκτίθενται στο θόρυβο έχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιάς και εγκεφαλικού
Οι επιπτώσεις της μακρόχρονης έκθεσης
Για κάθε δέκα παραπάνω ντεσιμπέλ θορύβου από τα αεροπλάνα τα βράδια, αυξάνεται κατά 69% ο κίνδυνος υπέρτασης ενός ανθρώπου
Η μακρόχρονη έκθεση των ανθρώπων στον θόρυβο των αεροπλάνων, ιδίως τα βράδια, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για υπέρταση και πιθανώς για καρδιακή αρρυθμία και για εγκεφαλικό. Αυτό διαπίστωσε μια νέα επιστημονική έρευνα, που έγινε κοντά στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος».




Οι ερευνητές από την Ελλάδα, τη Βρετανία και την Ολλανδία, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ιατρικής Στατιστικής και Επιδημιολογίας Κλέα Κατσουγιάννη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του King's College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό επαγγελματικής και περιβαλλοντικής ιατρικής "Occupational and Environmental Medicine", μελέτησαν στοιχεία για 420 ανθρώπους με μέση ηλικία 67 ετών, που το 2013 ζούσαν κοντά στο αεροδρόμιο της Αθήνας, όπου κάθε μέρα απογειώνονται και προσγειώνονται έως 600 αεροπλάνα.

Οι επιστήμονες εκτίμησαν τα επίπεδα θορύβου με βάση τους ταχυδρομικούς κωδικούς των οικιών των συμμετεχόντων, οι οποίοι ζούσαν σε απόσταση έως τεσσάρων χιλιομέτρων περίπου από το αεροδρόμιο. Ως βραδινός θόρυβος από τα αεροπλάνα θεωρήθηκε αυτός από τις 11 το βράδυ έως τις 7 το πρωί.

Σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες (49%) εκτίθεντο σε πάνω από 55 ντεσιμπέλ θορύβου τη μέρα (7 το πρωί έως 11 το βράδυ), ενώ περίπου ένας στους τέσσερις (το 27%) εκτίθεντο σε πάνω από 45 ντεσιμπέλ τα βράδια. Εκτός από τα αεροπλάνα, περίπου ένας στους δέκα (11%) εκτίθετο επίσης σε σημαντικό θόρυβο άνω των 55 ντεσιμπέλ από την κίνηση στο δρόμο.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για κάθε δέκα παραπάνω ντεσιμπέλ θορύβου από τα αεροπλάνα τα βράδια, αυξάνεται κατά 69% ο κίνδυνος υπέρτασης ενός ανθρώπου. Επίσης, ο βραδινός θόρυβος από τα αεροπλάνα σχετίζεται με περίπου διπλάσιο κίνδυνο για καρδιακή αρρυθμία.

Αυξημένος, αλλά όχι στατιστικά σημαντικός (ίσως λόγω του μικρού αριθμού περιστατικών), εμφανίζεται και ο κίνδυνος για εγκεφαλικό. Από την άλλη, η συσχέτιση ανάμεσα στον θόρυβο από την κίνηση των οχημάτων και την υγεία ήταν πολύ πιο αδύναμη, σύμφωνα με την μελέτη. Ακόμη, δεν διαπιστώθηκε κάποια σχέση ανάμεσα στον θόρυβο των αεροπλάνων και στο έμφραγμα ή στο διαβήτη.

Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι η έρευνά τους αναδεικνύει μια συσχέτιση και όχι μια σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ θορύβου και καρδιαγγειακής υγείας, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο και ωσότου γίνουν νέες μελέτες.

Από ελληνικής πλευράς, στη μελέτη συμμετείχαν επίσης οι Κωνσταντίνα Δημακοπούλου, Κωνσταντίνος Κουτεντάκης, Ιφιγένεια Παπαγεωργίου, Μάρα Κάσδαγλη, Αλέξανδρος Χαραλαμπίδης, Παναγιώτα Σουρτζή και Ευαγγελία Σαμόλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου