Αναμφίβολα υπάρχουν ακόμα, κάποιοι στη χώρα μας που έχουν να διαθέσουν χρήματα για να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο, αξίας 300.000€. Γιατί όμως δεν το κάνουν στην Ελλάδα;
Κι αν σε άλλες χώρες που ενώ το βιωτικό επίπεδο της πλειοψηφίας των κατοίκων τους είναι ιδιαίτερα χαμηλό, οι πωλήσεις υπεραυτοκινήτων κινούνται σε υψηλά επίπεδα (πχ Ρουμανία, Βουλγαρία, Λετονία, Σλοβενία κλπ) γιατί δε συμβαίνει το ίδια με την Ελλάδα;
Στη χώρα μας, πριν λίγα χρόνια, γίνονταν πωλήσεις αυτοκινήτων που ξεπερνούσαν σε κόστος ακόμα και τα 400.000€. Στην πλειονότητά τους αυτά τα αυτοκίνητα, εκτός του ότι πωλούνταν στην Ελλάδα, «φορούσαν» και Ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίες, κάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης τους πλήρωνε όλους τους φόρους και τα χαράτσια για αυτά, τα οποία δεν ήταν και λίγα, ενώ τα τεκμήρια εκτοξεύονται, αν αναλογιστεί κανείς οτι για ένα μικρό αυτοκίνητο 1.200cc το τεκμήριο είναι 4.000€!
Για του λόγου το αληθές, ένα αυτοκίνητο αξίας 300.000€, οι φόροι μόνο (Ειδικό τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, Φόρος πολυτελείας) είναι περίπου τα 120.000 (από τα 300.000) και αυτό μόνο κατά την αγορά του. Με λίγα λόγια, από την πώληση μίας Bentley, το Ελληνικό κράτος βγάζει πολλά περισσότερα χρήματα, απ΄ότι βγάζει η ίδια η εταιρεία, που μελέτησε, ανέπτυξε, έβαλε την ύλη και κατασκεύασε το αυτοκίνητο…
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν τους έχοντες στο να κάνουν την αγορά και την ταξινόμηση, εκτός Ελλάδας, σε χώρες της Ε.Ε. με χαμηλότερη φορολογία στο αυτοκίνητο, όπως είναι οι Βουλγαρία, Γερμανία, Κύπρος, Βρετανία κ.α.
σε προηγούμενο άρθρο το αποτέλεσμα ήταν το 2015 και το 2016 να μην έχει ταξινομηθεί, καμία Ferrari, καμία Aston Martin, καμία Lamborghini και καμία Bentley. Και βέβαια από τις μηδενικές πωλήσεις το Ελληνικό κράτος δεν εισέπραξε ούτε ευρώ, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κράτη στα οποία έγιναν οι αγορές…
ένα μέτρο σύγκρισης με την Ελλάδα προ κρίσης και χαρατσιών, το 2006 στη χώρα μας ταξινομήθηκαν και φορολογήθηκαν: 23 Ferrari, 9 Bentley, 6 Lamborghini, 12 Maserati και 1 Aston Martin.
Τάκης Τρακουσέλλης
Κι αν σε άλλες χώρες που ενώ το βιωτικό επίπεδο της πλειοψηφίας των κατοίκων τους είναι ιδιαίτερα χαμηλό, οι πωλήσεις υπεραυτοκινήτων κινούνται σε υψηλά επίπεδα (πχ Ρουμανία, Βουλγαρία, Λετονία, Σλοβενία κλπ) γιατί δε συμβαίνει το ίδια με την Ελλάδα;
Στη χώρα μας, πριν λίγα χρόνια, γίνονταν πωλήσεις αυτοκινήτων που ξεπερνούσαν σε κόστος ακόμα και τα 400.000€. Στην πλειονότητά τους αυτά τα αυτοκίνητα, εκτός του ότι πωλούνταν στην Ελλάδα, «φορούσαν» και Ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίες, κάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης τους πλήρωνε όλους τους φόρους και τα χαράτσια για αυτά, τα οποία δεν ήταν και λίγα, ενώ τα τεκμήρια εκτοξεύονται, αν αναλογιστεί κανείς οτι για ένα μικρό αυτοκίνητο 1.200cc το τεκμήριο είναι 4.000€!
Για του λόγου το αληθές, ένα αυτοκίνητο αξίας 300.000€, οι φόροι μόνο (Ειδικό τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ, Φόρος πολυτελείας) είναι περίπου τα 120.000 (από τα 300.000) και αυτό μόνο κατά την αγορά του. Με λίγα λόγια, από την πώληση μίας Bentley, το Ελληνικό κράτος βγάζει πολλά περισσότερα χρήματα, απ΄ότι βγάζει η ίδια η εταιρεία, που μελέτησε, ανέπτυξε, έβαλε την ύλη και κατασκεύασε το αυτοκίνητο…
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν τους έχοντες στο να κάνουν την αγορά και την ταξινόμηση, εκτός Ελλάδας, σε χώρες της Ε.Ε. με χαμηλότερη φορολογία στο αυτοκίνητο, όπως είναι οι Βουλγαρία, Γερμανία, Κύπρος, Βρετανία κ.α.
σε προηγούμενο άρθρο το αποτέλεσμα ήταν το 2015 και το 2016 να μην έχει ταξινομηθεί, καμία Ferrari, καμία Aston Martin, καμία Lamborghini και καμία Bentley. Και βέβαια από τις μηδενικές πωλήσεις το Ελληνικό κράτος δεν εισέπραξε ούτε ευρώ, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κράτη στα οποία έγιναν οι αγορές…
ένα μέτρο σύγκρισης με την Ελλάδα προ κρίσης και χαρατσιών, το 2006 στη χώρα μας ταξινομήθηκαν και φορολογήθηκαν: 23 Ferrari, 9 Bentley, 6 Lamborghini, 12 Maserati και 1 Aston Martin.
Τάκης Τρακουσέλλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου