Η Ελβετία απαγόρευσε προσωρινά την πώληση και ταξινόμηση πετρελαιοκίνητων οχημάτων VW προδιαγραφών Euro 5. Όπως γνωρίζετε πιθανόν το πρόβλημα των εκπομπών ρύπων στα VW προδιαγραφών Euro 5 καλύπτονταν από ένα κρυφό λογισμικό που όταν «διάβαζε εργαστηριακές συνθήκες» περιόριζε τον κινητήρα ώστε οι τιμές των ρύπων να είναι σύννομες. Η πραγματικότητα ήταν όμως διαφορετική, ανεξάρτητες μετρήσεις κάνουν λόγω για εκπομπές οξειδίων του αζώτου έως και 40 φορές πάνω από το όριο.
Τα οξείδια του αζώτου είναι διαχρονικό πρόβλημα των πετρελαιοκινητήρων και εξαιρετικά επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα.
Οι Ελβετοί προχώρησαν στην απόφαση προσωρινής απαγόρευσης εμπορίας των πετρελαιοκίνητων VW, Euro 5 χτες. Αυτό εκτιμάται πως θα επηρεάσει περίπου 180.000 αυτοκίνητα της Γερμανικής εταιρείας που δεν έχουν ταξινομηθεί ή πουληθεί ακόμη στη χώρα. Ο νέος (προσωρινός;) διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ματίας Μίλερ προερχόμενος από την Porsche έχει έναν επιπλέον πονοκέφαλο καθώς αντιλαμβάνεται πως δεν αποκλείεται το παράδειγμα αυτό ν’ ακολουθήσουν και άλλες χώρες.
Την απόφαση απαγόρευσης έλαβε το Ελβετικό Υπουργείο Μεταφορών μεταξύ άλλων αναφέρει πως πιθανόν θα επηρεαστούν οχήματα 1.2lt, 1.6-lt και 2.0-lt των VW, Audi, Seat και Skoda. Η απαγόρευση δεν αφορά οχήματα προδιαγραφών Euro 6 και οχήματα που ήδη κυκλοφορούν. Επιπλέον οι Ελβετοί προχώρησαν σε σύσταση ειδικής ερευνητικής ομάδα για την υπόθεση. Ταυτόχρονα στην Ιταλία θα γίνουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε 1000 πετρελαιοκίνητα οχήματα, στη Γαλλία σε 100, στον Καναδά θα ελεγχθούν 100,000 πετρελαιοκίνητα Volkswagen και Audi ενώ έρευνες ξεκίνησαν η Νορβηγία και η Ινδία.
Μιλώντας σχετικά ο νέος ceo της VW, Ματίας Μίλερ σημείωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πελατών μας. Θα είμαστε πλέον πιο αυστηροί στην τήρηση των προδιαγραφών. Στόχος μας να συνεχίσουν όσοι οδηγούν τα οχήματά μας να νιώθουν σιγουριά και ευχαρίστηση. Τουλάχιστον 80 εκ άνθρωποι σ’ όλο τον πλανήτη οδηγούν δικά μας αυτοκίνητα».
Όπως έχει παραδεχτεί η VW το κρυφό λογισμικό υπάρχει σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα απ’ αυτά.
Την ίδια στιγμή στις ΗΠΑ το Νομικό Τμήμα (US Department of Justice, DoJ) συνεργάζεται πλέον με το Περιβαλλοντικό (US Environmental Protection Agency's EPA) στην έρευνα για το θέμα της VW.
Στη χώρα μας από 1η Σεπτεμβρίου δεν ισχύει το όφελος της απόσυρσης για τα οχήματα προδιαγραφών Euro 5 και επιπρόσθετα τα οχήματα αυτά επιβαρύνονται με διπλάσιο τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ).
Τάκης Πουρναράκης
Τα οξείδια του αζώτου είναι διαχρονικό πρόβλημα των πετρελαιοκινητήρων και εξαιρετικά επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό καθώς προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα.
Οι Ελβετοί προχώρησαν στην απόφαση προσωρινής απαγόρευσης εμπορίας των πετρελαιοκίνητων VW, Euro 5 χτες. Αυτό εκτιμάται πως θα επηρεάσει περίπου 180.000 αυτοκίνητα της Γερμανικής εταιρείας που δεν έχουν ταξινομηθεί ή πουληθεί ακόμη στη χώρα. Ο νέος (προσωρινός;) διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ματίας Μίλερ προερχόμενος από την Porsche έχει έναν επιπλέον πονοκέφαλο καθώς αντιλαμβάνεται πως δεν αποκλείεται το παράδειγμα αυτό ν’ ακολουθήσουν και άλλες χώρες.
Την απόφαση απαγόρευσης έλαβε το Ελβετικό Υπουργείο Μεταφορών μεταξύ άλλων αναφέρει πως πιθανόν θα επηρεαστούν οχήματα 1.2lt, 1.6-lt και 2.0-lt των VW, Audi, Seat και Skoda. Η απαγόρευση δεν αφορά οχήματα προδιαγραφών Euro 6 και οχήματα που ήδη κυκλοφορούν. Επιπλέον οι Ελβετοί προχώρησαν σε σύσταση ειδικής ερευνητικής ομάδα για την υπόθεση. Ταυτόχρονα στην Ιταλία θα γίνουν δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε 1000 πετρελαιοκίνητα οχήματα, στη Γαλλία σε 100, στον Καναδά θα ελεγχθούν 100,000 πετρελαιοκίνητα Volkswagen και Audi ενώ έρευνες ξεκίνησαν η Νορβηγία και η Ινδία.
Μιλώντας σχετικά ο νέος ceo της VW, Ματίας Μίλερ σημείωσε: «Σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ασφάλειας των πελατών μας. Θα είμαστε πλέον πιο αυστηροί στην τήρηση των προδιαγραφών. Στόχος μας να συνεχίσουν όσοι οδηγούν τα οχήματά μας να νιώθουν σιγουριά και ευχαρίστηση. Τουλάχιστον 80 εκ άνθρωποι σ’ όλο τον πλανήτη οδηγούν δικά μας αυτοκίνητα».
Όπως έχει παραδεχτεί η VW το κρυφό λογισμικό υπάρχει σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα απ’ αυτά.
Την ίδια στιγμή στις ΗΠΑ το Νομικό Τμήμα (US Department of Justice, DoJ) συνεργάζεται πλέον με το Περιβαλλοντικό (US Environmental Protection Agency's EPA) στην έρευνα για το θέμα της VW.
Στη χώρα μας από 1η Σεπτεμβρίου δεν ισχύει το όφελος της απόσυρσης για τα οχήματα προδιαγραφών Euro 5 και επιπρόσθετα τα οχήματα αυτά επιβαρύνονται με διπλάσιο τέλος ταξινόμησης (ΕΤΤ).
Τάκης Πουρναράκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου