Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

GP Αυστραλίας, κατατακτήριες δοκιμές: Χαμόγελα στη Mercedes, χάος πίσω της!

GP Αυστραλίας, κατατακτήριες δοκιμές: Χαμόγελα στη Mercedes, χάος πίσω της!
Διευρύνθηκε η διαφορά παρά τη θεαματική πρόοδο της Ferrari
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον πήρε την pole, δίπλα του ο Ρόσμπεργκ. Ο τρίτος οδηγός (Μάσα - Williams) είναι 1.4sec πίσω!
Ένας καταγάλανος ουρανός σε ένα ονειρεμένο πάρκο όπως το Άλμπερτ Παρκ συνθέτουν ένα μοναδικό σκηνικό στο οποίο θα διεξαχθεί αύριο ο πρώτος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της F1. Δυστυχώς το αγωνιστικό μέρος δεν είναι ανάλογο, καθώς μιλάμε για το μικρότερο grid στην ιστορία του θεσμού. Μόλις εννιά ομάδες συμμετείχαν στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης και πήραν μέρος στις κατατακτήριες δοκιμές σήμερα καθώς η Manor για μια ακόμη μέρα έμεινε άπραγη. Αντίθετα στη Sauber βρέθηκε ένας κοινός τόπος συμφωνίας, ο φαν ντερ Γκαρντ υπαναχώρησε από το δικαίωμα ν’ αγωνιστεί στην Αυστραλία εισπράττοντας από την ομάδα μια συζήτηση για να βρεθεί μια δίκαιη και αποδεκτή για όλους λύση από βδομάδα.




Στην αντίστροφη μέτρηση του Q1 από την οποία αποκλείονταν 5 οδηγοί καθώς η FIA προσμέτρησε την συμμετοχή της Manor έμειναν εκτός απογοητεύοντας με την εμφάνιση και την απόδοσή τους οι δυο McLaren – Honda. Επίσης αποκλείστηκε ο Μάρκους Έρικσον με τη Sauber ο 24χρονος Σουηδός δε μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τη δυναμική της C34.
Εντύπωση προκαλεί η υστέρηση της McLaren που είναι στα χέρια του πολυνίκη στην Αυστραλία Μπάτον στα 2.8sec πίσω από τη Mercedes του Χάμιλτον. Αν υπολογίσει κανείς πως ο Βρετανός δεν έβαλε τη μαλακή γόμα που χρησιμοποίησαν οι 15 από τους 18 οδηγούς. Μόνο οι Mercedes και ο Μπότας δεν έβαλαν τη μαλακή γόμα της Pirelli στο Q1. Η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στις δυο γόμες υπολογίζεται στο 1.2sec.



Τελευταίες στην κατάταξη οι McLaren Honda θα εκκινήσουν αύριο από το πίσω μέρος του grid.


Στη μάχη του Q2 μπήκαν 15 μονοθέσια για ν’ αποκλειστούν πέντε.
Η χρήση της μαλακής γόμας ήταν πλέον μονόδρομος για όλους με το Χάμιλτον να είναι ο πρώτος που σπα στο Άλμπερτ Παρκ φέτος το φράγμα του 1:27. Ο Βρετανός ήταν ταχύτερος όλων από την πρώτη κιόλας προσπάθεια την ώρα που ο Ρόσμπεργκ ακολουθούσε με διαφορά 1 δέκατο. Πίσω τους το χάος!
Οι Ferrari των Φέτελ και Ράικονεν ακολουθούσαν αλλά με μεγάλη διαφορά ενώ πίσω τους δίνονταν μάχη για την 5η θέση ανάμεσα στις Williams. Από τη συνέχεια αποκλείστηκαν όπως αναμένονταν οι Force India των Πέρεζ(15) και Χούλκενμπεργκ(14), η Red Bull του Κβιάτ (13), η Toro Rosso του Φερστάπεν(12), και η Sauber του Νασρ(11). Για το Βραζιλιάνο της Sauber που έχει τη στήριξη της εθνικής τράπεζας της πατρίδας του έχουμε πολλάκις γράψει πως πρόκειται για σπουδαίο οδηγικό ταλέντο πράγμα που κατά την άποψή μας αποδεικνύει και η παρουσία του στην 11η θέση της κατάταξης απέχοντας μόλις 76 χιλιοστά του δευτερολέπτου από την 10η θέση του Μαλντονάντο στην πρώτη του εμφάνιση. Δε θα αποτελέσει για μας έκπληξη αν ο Νασρ αύριο μπει στους βαθμούς στον πρώτο του αγώνα στη F1.

Στο Q3 ξεκίνησαν οι δυο Mercedes, οι δυο Ferrari, οι δυο Williams, οι δυο Lotus, η Red Bull του Ρικιάρντο και η Toro Rosso του Σάινθ. Απ’ αυτούς οι μόνοι που είχαν διαθέσιμα δυο φρέσκα σετ μαλακής γόμας ήταν οι Χάμιλτον, Ρόσμπεργκ και Μπότας. Δεδομένου ότι αύριο αναμένεται να μεγιστοποιηθεί η χρήση της μέσης γόμας και να κυριαρχήσει η στρατηγική των 2 πιτ στοπ οι τρεις αυτοί οδηγοί μπορούσαν να κάνουν δυο προσπάθειες με καινούργια ελαστικά.
Όπως αναμένονταν οι Mercedes κυριάρχησαν, οι W06 ήταν τα μοναδικά μονοθέσια κάτω από το 1:27. Μάλιστα η διαφορά των 1.4sec ανάμεσα στο Χάμιλτον και το Μάσα προβληματίζει.
Εντυπωσιακή καταγράφεται η πρόοδο της Ferrari που είναι στα ίσα με τις Williams καθώς τους τρεις από τους τέσσερις οδηγούς των δυο ομάδων χωρίζουν χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ο Μπότας που είχε εντυπωσιάσει στο Q1 καθώς προκρίθηκε με τη μέση γόμα αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα και περιορίστηκε στην 6η θέση, 3 δέκατα πίσω από τους Μάσα, Φέτελ και Ράικονεν που παίζανε στα δέκατα.



Προβληματισμός στη Ferrari για τη διαφορά από τη Mercedes.

Συνολικά οι χρόνοι και η κατάταξη διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Χρόνος
Διαφορά
1
Lewis Hamilton
Mercedes
1m26.327s
-
2
Nico Rosberg
Mercedes
1m26.921s
   0.594s
3
Felipe Massa
Williams/Mercedes
1m27.718s
   1.391s
4
Sebastian Vettel
Ferrari
1m27.757s
   1.430s
5
Kimi Raikkonen
Ferrari
1m27.790s
   1.463s
6
Valtteri Bottas
Williams/Mercedes
1m28.087s
   1.760s
7
Daniel Ricciardo
Red Bull/Renault
1m28.329s
   2.002s
8
Carlos Sainz Jr.
Toro Rosso/Renault
1m28.510s
   2.183s
9
Romain Grosjean
Lotus/Mercedes
1m28.560s
   2.233s
10
Pastor Maldonado
Lotus/Mercedes
1m29.480s
   3.153s
11
Felipe Nasr
Sauber/Ferrari
1m28.800s
-
12
Max Verstappen
Toro Rosso/Renault
1m28.868s
-
13
Daniil Kvyat
Red Bull/Renault
1m29.070s
-
14
Nico Hulkenberg
Force India/Mercedes
1m29.208s
-
15
Sergio Perez
Force India/Mercedes
1m29.209s
-
16
Marcus Ericsson
Sauber/Ferrari
1m31.376s
-
17
Jenson Button
McLaren/Honda
1m31.422s
-
18
Kevin Magnussen
McLaren/Honda
1m32.037s
-



Για τον παγκόσμιο πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον ήταν η 39η pole στην καριέρα του. Αν συνεχίσει έτσι πολύ σύντομα θα φτάσει το Φέτελ που έχει 45 και βρίσκεται στην 3η θέση της σχετικής λίστας όλων των εποχών. Πρώτος είναι ο Μ. Σουμάχερ (68) και δεύτερος ο αείμνηστος Άιρτον Σένα (65).


Ο αγώνας θα μεταδοθεί αύριο το πρωί στις 07:00 απευθείας από τον ΟΤΕ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου