Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους: Κόντρα στα ταμπού

Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους: Κόντρα στα ταμπού
Τη συναντήσαμε στο καμαρίνι της στο θέατρο «Αλίκη» λίγη ώρα πριν σηκώσει αυλαία η παραμυθένια παράσταση του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη «Ντόλλυ, η προξενήτρα» όπου
πρωταγωνιστεί. Η ηθοποιός μιλάει για τις κοινωνικές συμβάσεις που πλέον δεν ανέχεται, για τους ρόλους που την ιντριγκάρουν, τη μητρότητα και τις θυσίες που συνειδητά αποφεύγει να κάνει.
Περνώντας ανάμεσα από τα παραμυθένια σκηνικά της παράστασης «Ντόλλυ, η προξενήτρα», η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους με οδηγεί στο καμαρίνι της, στο θέατρο «Αλίκη». Στο έργο που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης η ίδια υποδύεται μια χήρα καπελού που αποφασίζει πια να ζήσει όπως εκείνη επιθυμεί, αδιαφορώντας για τις κοινωνικές συμβάσεις με τις οποίες την έχουν καπελώσει. «Εχω μεγάλο πρόβλημα με τις κοινωνικές συμβάσεις και έχω αισθανθεί να καταπιέζομαι από αυτές. Δεν θέλω να γίνομαι πρόβατο.

Παρ’ όλα αυτά η κοινωνία είναι δομημένη έτσι από το σχολείο - και το λέω επειδή έχω παιδιά που πάνε σχολείο. Βλέπεις ότι τα σχολεία είναι φτιαγμένα για να ομαδοποιούν τους ανθρώπους. Καμία σχέση με τη μόρφωση και την εκπαίδευση. Τα σχολεία είναι μόνο για να γίνεσαι μικρός και πρόβατο», λέει η Αννα- Μαρία Παπαχαραλάμπους στο «thema people». Η ελαφριά διάθεση που έχει στη ζωή της δεν συνάδει με τη σκέψη της που ανέκαθεν ήταν πιο βαριά, θα μου πει με ένα χαμόγελο. «Εχω ένα θέμα: είμαι 40 ετών, αλλά είναι φορές που νιώθω πολύ μικρή. Είναι βέβαια φορές που νιώθω 100 χρονών, αλλά ευτυχώς είναι λίγες. Νομίζω ότι μέσα μου έχω μία πιο ελαφριά διάθεση. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχω ελαφριά σκέψη. Γιατί η σκέψη μου είναι πιο βαριά», λέει.

Αυτή την ανάλαφρη διάθεση θέλει να μεταδώσει στο αθηναϊκό κοινό μέσα από τον ρόλο της στην παράσταση. «Ο στόχος είναι το έργο να μοιάζει με μαρέγκα. Να είναι ανάλαφρο και γλυκό. Αυτό μας έλεγε ο Κωνσταντίνος στις πρόβες», τονίζει η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ως ηθοποιός έχει τη φήμη του τελειομανούς, είναι όμως έτσι και ως σκηνοθέτης; «Ναι, είναι τελειομανής. Εμένα μου ταιριάζει πάρα πολύ γιατί κι εγώ είμαι έτσι.

Ωστόσο το τελειομανής δεν σημαίνει ότι είναι κακός συνεργάτης, δύστροπος και δύσκολος. Αντιθέτως. Ο Κωνσταντίνος έχει πολύ καλούς τρόπους και είναι ευτύχημα που σκηνοθετεί. Του εύχομαι μάλιστα να συνεχίσει. Καλύπτει τα κενά όταν συμβαίνουν, προλαμβάνει τα προβλήματα και οφείλω να πω, παρότι είναι φίλος μου, ότι είναι από τις καλύτερες συνεργασίες που είχα ποτέ!», μας απαντά. Η φρεσκάδα και ο αέρας της σε κάνουν να ξεχνάς ότι φέτος κλείνει 17 χρόνια στην υποκριτική. Τη διακρίνει μια ταπεινότητα σαν να βγήκε χτες από τη σχολή.

Κοιτάζοντας πίσω στον χρόνο, στέκεται στο ξεκίνημά της στους «Ψίθυρους καρδιάς», τότε που ο περισσότερος κόσμος τη γνώριζε ως την τσιγγάνα Ερατώ. «Η σειρά με σημάδεψε  όχι γιατί ήταν η πρώτη μου δουλειά, αλλά γιατί ήταν μια τεράστια επιτυχία. Εκανε τηλεθέαση 70%. Αυτό ήταν που με σημάδεψε. Πάλεψα όσο μπορούσα καλύτερα να το διαχειριστώ και η αλήθεια είναι ότι με φόβισε.



Πιστεύω ότι δεν ήμουν έτοιμη για κάτι τέτοιο. Δεν μου ταίριαζε κιόλας να βγαίνω ξαφνικά στα περιοδικά, να γράφουν για τις σχέσεις μου, για τους γονείς μου και τους φίλους μου. Τότε είχαν βγει και αυτές οι εκπομπές, οι κίτρινες, οι κουτσομπολίστικες και καταλαβαίνεις τι γινόταν», αναφέρει η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους. Ενα περιστατικό όπου την είχαν φυγαδεύσει με τον Απόστολο Γκλέτσο από την πίσω πόρτα μιας πολυκατοικίας, στην οποία έκαναν γύρισμα, από τους θαυμαστές που είχαν κλείσει την είσοδο, το θυμάται πλέον και γελά, όπως και άλλα πολλά άλλα παρόμοια. «Τώρα που τα θυμάμαι εκ των υστέρων λέω ήταν πάρα πολύ ωραία. Ηταν έντονες οι εμπειρίες στους “Ψίθυρους”. Μετά από τη σειρά, μου φαίνονταν τα πράγματα πολύ φλατ. Κάναμε γυρίσματα για άλλες σειρές και τίποτα δεν συνέβαινε, ενώ στους “Ψίθυρους’’ συνέβαιναν τα πάντα».
«Μου αρέσει αυτή η αντίθεση: του όμορφου κοριτσιού που έχει και πλάκα, που μπορεί να πέσει ακόμα και πάνω σε μια πόρτα! Μου ταιριάζει. Είμαι κι εγώ έτσι ως άνθρωπος, αλλά μου αρέσει και ως κατασκευή. Ταιριάζω με αυτούς τους ρόλους, με τη μόνη διαφορά ότι στη ζωή μου είμαι λίγο πιο σκληρή»
Εκείνη την περίοδο όλοι μιλούσαν για την καλλονή Ερατώ, ωστόσο η Αννα-Μαρία δεν έμεινε στην εικόνα της ωραίας και της σέξι. Ηταν συνειδητή επιλογή; «Ναι, γιατί δεν μου πήγαινε καθόλου όλο αυτό! Δεν μπορούσα και δεν ήθελα να υποστηρίξω τον ρόλο της σέξι. Ηταν συνειδητή επιλογή να αρνηθώ τις σέξι φωτογραφήσεις που μου ζητούσαν να κάνω και τους ρόλους της μοιραίας. Ο,τι έκανα προς εκείνη την κατεύθυνση, το έβλεπα μετά και δεν μου άρεσε. Νιώθω αλλιώς. Βέβαια, μπορεί να είναι κάποιος σέξι ή όχι, αλλά δεν είναι απαραίτητο να το δείχνει».

Στην πορεία της καριέρας της η Αννα-Μαρία συνέδεσε το όνομά της με τους ρόλους του όμορφου και αστείου κοριτσιού που ανά πάσα στιγμή μπορεί να φάει και τα μούτρα του. «Μου αρέσει αυτή η αντίθεση: του όμορφου κοριτσιού που έχει και πλάκα, που μπορεί να πέσει πάνω και σε μια πόρτα! Μου ταιριάζει. Είμαι και εγώ έτσι ως άνθρωπος, αλλά μου αρέσει και ως κατασκευή. Ταιριάζω με αυτούς τους ρόλους, με τη μόνη διαφορά ότι στη ζωή μου είμαι λίγο πιο σκληρή», τονίζει.

Από το ξεκίνημά της μέχρι σήμερα η Αννα-Μαρία έχει κάνει διάφορους κύκλους στη ζωή της, όπως αρέσκεται να λέει. «Νομίζω ότι η ζωή είναι κύκλοι. Όταν είσαι μικρή, για παράδειγμα, κάνεις πολλούς φίλους, μετά σε μια πιο ώριμη φάση κρατάς τους ανθρώπους που στα δύσκολα θα είναι εκεί, γιατί αυτό είναι οι φίλοι», λέει και συνεχίζει: «Πλέον, τη δύναμή μου και την ενέργειά μου τις ξοδεύω για τους ανθρώπους που είναι κοντά μου. Μεγαλώνοντας, έπαψε να με αφορά τι πιστεύει ο άλλος για μένα. Έμαθα πως ό,τι είναι να πουν για σένα θα το πουν. Ο αρνητικός άνθρωπος θα βρει να πει κάτι κακό για σένα. Δεν πα’ να του γλείφεις τα παπούτσια. Πλέον και θα πω τη γνώμη μου και θα δεν θα κρύψω τον εκνευρισμό μου. Είμαστε άνθρωποι, δεν γίνεται να είμαστε τέλειοι, ούτε όλη την ώρα μες στο χαμόγελο». 


Η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ντόλλυ, η προξενήτρα» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη στο θέατρο «Αλίκη», Αμερικής 4, τηλ.: 210 3210021.

Παίζουν: Βίκυ Σταυροπούλου, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Γιάννης Σαρακατσάνης, Γιώργος Ψυχογιός, Σταύρος Σβήγκος, Αλεξάνδρα Ούστα, Ντάνη Γιαννακοπούλου, Αχιλλέας Σκεύης και Ρένια Λουιζίδου. Μαζί τους οι Νατάσσα Κοτσοβού, Χάρης Γρηγορόπουλος, Θοδωρής Ρωμανίδης, Γιώργος Δεπάστας



Είναι οι ίδιες εμπειρίες που τη βοήθησαν να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό της, αλλά και να ξεχωρίσει τον Φάνη Μουρατίδη, όταν πρωταγωνίστησε μαζί του στη σειρά του MEGA «Μπαμπά μην τρέχεις», το 2007;: «Πιστεύω ότι αν ήμουν πιο μικρή όταν γνώρισα τον Φάνη και αν δεν είχα ζήσει κάποια πράγματα, ίσως να περνούσε από δίπλα μου και να μην καταλάβαινα τίποτα. Προσωπικά ήθελα να έχω ζήσει πριν κάνω οικογένεια, πριν παντρευτώ. Καλά, ο γάμος, εδώ που τα λέμε, ποτέ δεν με ενδιέφερε. Δεν είναι ότι μου προσθέτει κάτι να πω ότι παντρεύτηκα. Τα παιδιά ναι, η δημιουργία οικογένειας σίγουρα».

Μαζί αποκτούν δύο γιους, τον Εκτορα και τον Αλέξανδρο, και η Αννα-Μαρία αποφασίζει εκείνο το διάστημα να απέχει από τη δουλειά: «Απείχα για 4 χρόνια. Δεν γινόταν αλλιώς. Θέλω να σου πω ότι για 3 χρόνια δεν κοιμήθηκα καθόλου. (γελάει) Ηθελα να θηλάσω, να αφοσιωθώ στον θηλασμό. Και γι’ αυτό απείχα. Οχι επειδή ήθελα να λείψω από τη δουλειά. Και τώρα να κάνω παιδί, θα φύγω και πάλι από τη δουλειά», λέει. Ωστόσο η ίδια αποφεύγει να μιλάει για θυσίες. Πιστεύει ότι για να μεγαλώσουν ευτυχισμένα παιδιά, πρέπει να βλέπουν ευτυχισμένους γονείς. «Αν αγαπάς τα παιδιά σου, πρέπει να σε απασχολεί και ο εαυτός σου. Γιατί αλλιώς είναι σαν να κάνεις μια θυσία για την οποία μετά θα ζητήσεις πληρωμή. Είναι αυτό που λένε  μετά μερικοί γονείς: “Εγώ θυσιάστηκα για σένα’’. Το θεωρώ τεράστια χαζομάρα και χυδαίο. Σου ζήτησε κανείς να θυσιαστείς; Υπάρχει παιδί που λέει στη μάνα του “Θυσιάσου για μένα”; Κανένα!».

Σήμερα, έχοντας πλέον μπει για τα καλά στους ρυθμούς της δουλειάς, πώς καταφέρνει να συνδυάζει την υποκριτική με την οικογένεια; «Οι ρυθμοί είναι δύσκολοι αλλά ευτυχώς έχω τη βοήθεια των γονιών μου. Θέλω να το τονίσω αυτό και να πω ότι χωρίς τους γονείς μου δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα. Θα έπρεπε να τα παρατήσω όλα», ομολογεί. Αναρωτιέμαι πώς είναι η καθημερινότητά της με τον Φάνη, που δείχνει πάντα τόσο πρόσχαρος. Με το λεπτό χιούμορ που τη διακρίνει, η Αννα-Μαρία απαντά: «Θα ήταν τελείως παράλογο ένα ζευγάρι να γελάει όλη την ώρα. Θέλω να σου πω ότι ο  Φάνης είναι πιο αγχωτικός από εμένα. Εγώ είμαι πιο ετοιμοπόλεμη στην κρίση. Στο πρόβλημα.

Ο Φάνης είναι πιο βαρύς. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γελάμε μέσα στο σπίτι. Είμαστε ένα κανονικό ζευγάρι, γελάμε όταν είναι να γελάσουμε, πέφτουμε όταν είναι να πέσουμε. Επειδή κάποιος μπορεί να φαίνεται προς τα  έξω γελαστός, δεν σημαίνει ότι μέσα στο σπίτι του είναι κλόουν. Και ότι όλη την ώρα χασκογελάμε!».

Πώς θα ήθελε να περάσει τα φετινά Χριστούγεννα; «Τα φετινά Χριστούγεννα ξέρω πώς θα τα περάσω! Εδώ στο θέατρο. Είναι κάτι που μου δίνει χαρά, αλλά θα μου λείψουν και τα παιδιά μου. Σκέφτομαι μήπως στολίσω ένα χριστουγεννιάτικο δεντράκι εδώ στο καμαρίνι μου!»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου