Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Mercedes: Δεν κάνει η μονάδα ισχύος τη διαφορά!

Οι μηχανικοί της Mercedes έχουν τοποθετήσει στις δυο άκρες του κινητήρα την τουρμπίνα και το συμπιεστή που συνδέονται μέσω ενός μακριού άξονα που βρίσκεται στο εσωτερικό του V και φέρει το  μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU - H).
Σίγουρα όμως βοηθάει...
Οι μηχανικοί της Mercedes έχουν τοποθετήσει στις δυο άκρες του κινητήρα την τουρμπίνα και το συμπιεστή που συνδέονται μέσω ενός μακριού άξονα που βρίσκεται στο εσωτερικό
του V και φέρει το μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU - H).

Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως η φετινή χρονιά οριοθετήθηκε από την υπεροχή της μονάδας ισχύος της Mercedes έναντι των Ferrari, Renault.

Οι αναλύσεις δείχνουν πως το γερμανικό σύνολο έχει υπεροχή 80PS περίπου ενώ και ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας που επιτυγχάνεται είναι διαφορετικός. Η μεγαλύτερη διαφορά έγκειται στην αρχιτεκτονική οι μηχανικοί της Mercedes έχουν τοποθετήσει στις δυο άκρες του κινητήρα την τουρμπίνα και το συμπιεστή που συνδέονται μέσω ενός μακριού άξονα που βρίσκεται στο εσωτερικό του V και φέρει το  μικρό ηλεκτροκινητήρα (MGU - H). Ο λόγος που επιλέγει αυτή η διάταξη ήταν αεροδυναμικός. Η W05 έχει μικρότερες ανάγκες ψύξης και έτσι έχει μικρότερα ανοίγματα ψυγείων.

Τα μονοθέσια της Mercedes έχουν κερδίσει φέτος τους 9 από τους 11 αγώνες ενώ στην pole position έχουν βρεθεί μόνο Mercedes και Williams αμφότερα τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes. Επιπλέον αυτή τη στιγμή στο πρωτάθλημα κατασκευαστών οι τέσσερις από τις έξι ομάδες στις πρώτες θέσεις έχουν μονάδα ισχύος Mercedes: Mercedes (393β.), Red Bull (219β.), Ferrari (142β.), Williams (135β.), Force India (98β.), McLaren(97β.).

Όμως ο επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της Mercedes, Πάντι Λόου δεν πιστεύει πως είναι μόνο  θέμα μονάδος ισχύος: "Αυτά τα μονοθέσια λειτουργούν ως σύνολο, ως σύστημα και δεν επηρεάζονται μόνο από ένα παράγοντα. Το σημαντικό είναι πως θα τα συνδυάσεις όλα, τη μονάδα ισχύος, την απόδοσή της, την αεροδυναμική και τον τρόπο που αλληλεπιδρούν όλα αυτά. Είναι μια συνδυασμένη απόδοση του πακέτου, ισχύς αεροδυναμική απόδοση και ανάρτηση όπως επίσης και του βάρους. Το μονοθέσιο μας είναι πολύ γρήγορο υπάρχουν και άλλα μονοθέσια με την ίδια μονάδα ισχύος αλλά δεν κινούνται τόσο γρήγορα άρα δεν είναι μόνο θέμα κινητήρα αλλά συνόλου".

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ έχει κερδίσει σε 4 αγώνες φέτος (Αυστραλία, Μονακό, Αυστρία, Γερμανία) ενώ ο Χάμιλτον έχει κερδίσει σε 5 (Μαλαισία, Μπαχρέιν, Κίνα, Ισπανία, Βρετανία).

Στη Mercedes εκτιμούσαν στην αρχή της χρονιάς πως εύκολα και σύντομα οι αντίπαλοί τους θα κατόρθωναν να μειώσουν την υστέρηση απόδοσης στη μονάδα ισχύος όμως τελικά αυτό δεν έγινε. Ο Πάντι Λόου αναρωτιέται: " Η διαφορά που υπάρχει στη μονάδα ισχύος οφείλεται σε δυο τομείς. Πρώτον στη σχεδίαση, αυτό δεν αλλάζει και δεύτερον στη διαχείριση εκεί με τις κατάλληλες ρυθμίσεις θα μηδενιστεί το κενό μόλις διδαχτούν τι πρέπει να κάνουν. Η δική μου εκτίμηση ήταν πως η μεγαλύτερη διαφορά οφείλονταν σε θέματα διαχείρισης και σύντομα θα εξαλείφονταν. Βέβαια ταυτόχρονα προοδεύουμε και εμείς και δουλεύουμε σε πολλούς τομείς οπότε δεν μπορώ να ξέρω σε ποιους τομείς προοδεύουν οι άλλοι. Εμείς έχουμε επικεντρωθεί στο δικό μας πρόγραμμα και πιέζουμε για να παρουσιάζουμε βελτιώσεις στο μονοθέσιο σε κάθε αγώνα. Είμαι ικανοποιημένος που διατηρούμε μια αξιοσημείωτη διαφορά".

Επόμενος αγώνας είναι το  Βελγικό GP στις 24/8.

2 σχόλια:

  1. ΕΛΕΟΣ ... Με την "μονάδα ισχύος"... τι είναι η μονάδα ισχύος? Μιλάμε για τον πλέον αδόκιμο όρο, επειδή στα αγγλικά το ονομάζουν "power unit" πρέπει να το χρησιμοποιείτε και εσείς ?
    Μονάδα ισχύος στην Ελληνική \και στο SI είναι το kW (κιλοβατ) ή έστω HP (ίππος)... απλά έλεος με αυτούς τους νεοτερισμούς. Αυτή την διάταξη γιατί δεν θέλετε να την αποκαλείτε "μηχανή" αφού αυτό είναι στην ουσία, πρόκειται για μία μηχανή η οποία έχει 2-3 κινητήρες και άλλες διατάξεις μετατροπής ενέργειας... το τελικό εξαγόμενο από αυτή την διάταξη είναι μηχανική ενέργεια και ισχύς... αν πάλι θέλετε και την μονάδα στον όρο, τότε είναι "μονάδα παραγωγής ισχύος"...Κατά τα άλλα η F1 έχει γίνει ένα ανούσιο θέαμα με μόνο σκοπό να εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα και όχι την εξέλιξη της τεχνολογίας.
    Υπάρχει μία τεχνολογία (catch up) στα βιντεοπαιχνίδια, όποιος είναι πρώτος σε αγώνα έχει μειονέκτημα έναντι των υπολοίπων, οπότε ας εφαρμοστεί και αυτό στην F1, ο πρώτος π.χ. να χάνει 100HP... και μετά να αποφασίζει ο αλητάρχης ποιος θα κερδίζει ή το κοινό, να δούμε πόσο ποιο γελοίο μπορεί να γίνει με τα DRS και τα σχετικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μια καλη ιδεα, καλυτερη απο τη δικια μου που ελεγα να σταματανε καθε δεκα γυρους και να παιζουν τη σειρα επανεκκινησης στα ζαρια... τωρα μπορουν να το κανουν σε πραγματικο χρονο, καθε γυρο, να τους μειωνουν τα αλογα απο την ανακτηση, το DRS, τις στροφες, με τυχαιο τροπο, ωστε να μην ξερουν ακριβως. Και μπορει να γινει, οπως και οποια αλλη αηδια για να καταστρεψει το σπορ στο βωμο της τηλεθεασης α-λα σαρβαιβορ και τα λοιπα ριαλιτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου