Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

Peugeot E-208


Η εμπορική επιτυχία του 208 είναι αυταπόδεικτη. Από το 2019, οπότε λανσαρίστηκε, το supermini της Peugeot έχει σχεδόν 1.000.000 μονάδες. Το αξιοπρόσεκτο σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, είναι ότι αυτή η επιτυχία οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην εντυπωσιακή αποδοχή της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσής του, του E-208. Επειδή όμως, ειδικά στον κόσμο των ηλεκτροκίνητων οι εξελίξεις είναι ραγδαίες, η ανανέωσή του, τόσο οπτική όσο (ακόμα πιο σημαντικό) και τεχνολογική ήταν περίπου επιβεβλημένη. Ούτε το ένα ούτε το άλλο είναι απλή υπόθεση.
Το οπτικό φρεσκάρισμα ενός τόσο επιτυχημένου σχεδιαστικά αυτοκινήτου δεν είναι ποτέ εύκολο. Οι σχεδιαστές της Peugeot έπρεπε να προσφέρουν στο 208 ένα νέο επίπεδο νεωτερικότητας προστατεύοντας παράλληλα το σχήμα που το έκανε τόσο επιτυχημένο. Και αυτή τη φορά οι επεμβάσεις ήταν κυρίως… φωτεινές.

Τα τρία μακριά κάθετα «νύχια» φωτός αποτελούν ένα πολύ χαρακτηριστικό στοιχείο της φωτεινής υπογραφής και είναι ενσωματωμένα στα γυαλιστερά μαύρα ένθετα στον προφυλακτήρα. Έχουν μετατοπιστεί προς την εξωτερική άκρη του αυτοκινήτου δίνοντας έτσι και την αίσθηση μεγαλύτερου ίχνους του στο δρόμο.


Η μάσκα διαθέτει ένα εξελισσόμενο μοτίβο στο χρώμα του αμαξώματος που συνδυάζεται με τον προφυλακτήρα. Αυτός ο σχεδιασμός αντικατοπτρίζει τον εξηλεκτρισμό της γκάμας και, σύμφωνα με την ομάδα σχεδιασμού, δίνει στο νέο E-208 μεγαλύτερη ισορροπία.

Η μάσκα και το αμάξωμα αποτελούν πλέον ένα ενιαίο σύνολο. Το μοτίβο των τριών νυχιών εντοπίζεται και στα πίσω φωτιστικά σώματα που αποτελούνται από τρεις οριζόντιες σειρές LED οι οποίες επεκτείνουν τη μαύρη λωρίδα γύρω από το καπό του χώρου αποσκευών και δίνουν στο αυτοκίνητο μια πιο επιβλητική πίσω όψη.






Επίσης το νέο E-208, διαθέτει ειδικά σχεδιασμένα σχέδια ζαντών 16 ή 17 ιντσών. Στο πίσω μέρος, το λογότυπο Peugeot καταλαμβάνει όλο το πλάτος του καπό του χώρου αποσκευών, ενώ το σήμα «E» έρχεται σε μπλε/λευκή διχρωμία.

Το 208 έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το i-Cockpit, αφού ήταν η πρώτη γενιά του μοντέλου στην οποία η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική έκανε το ντεμπούτο της.


Έκτοτε η Peugeot διατείνεται ότι δεν έχει σταματήσει να το εξελίσσει με στόχο να είναι τεχνολογικά πιο προηγμένο, με καλύτερη συνδεσιμότητα και κυρίως πιο εργονομικό.



Για τα δύο πρώτα συμφωνούμε και επαυξάνουμε, αλλά για το τρίτο εξακολουθούμε να διατηρούμε επιφυλάξεις, καθώς ούτε και τώρα μπορεί κάποιος να πει με σιγουριά ότι βρίσκει την ιδανική θέση χωρίς να κρύβεται από το οπτικό του πεδίο ένα μέρος του πίνακα οργάνων ή χωρίς ενίοτε το κάτω μέρος του τιμονιού να φλερτάρει επικίνδυνα με τους μηρούς του.

Ο πίνακας οργάνων στις εκδόσεις Allure και GT διαθέτει ψηφιακή οθόνη με διαγώνιο 10 ιντσών και νέο σχεδιασμό, ενώ στην έκδοση GT είναι τρισδιάστατη. Τόσο το χρώμα της οθόνης όσο και η διάταξη και η παρουσίαση των πληροφοριών μπορούν να παραμετροποιηθούν.



Η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής, επίσης 10 ιντσών, είναι πλέον στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Ενσωματώνει την τελευταία γενιά των συστημάτων infotainment, Peugeot i-Connect και Peugeot i-Connect Advanced.

Οι φυσικοί διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου εξακολουθούν να βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη για γρήγορη πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες.



Το χαρακτηριστικά μικρό τιμόνι ενσωματώνει το νέο σήμα της γαλλικής εταιρείας στο κέντρο του και φιλοξενεί τα χειριστήρια για το σύστημα πολυμέσων. Το σύστημα Peugeot i-Connect προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα (Apple CarPlay/Android Auto), ενώ το Peugeot i-Connect Advanced διαθέτει και συνδεδεμένο σύστημα πλοήγησης της TomTom.

Εκτός από τις νέες κάμερες υποβοήθησης στάθμευσης υψηλής ευκρίνειας, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 208 προσφέρει και ένα πλήρες πακέτο ADAS, όπως προσαρμοζόμενο cruise control και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση σύγκρουσης, το οποίο συν τοις άλλοις ανιχνεύει πεζούς και ποδηλάτες, μέρα ή νύχτα, από 7 έως 140 χλμ/ώρα.



Όλα τα παραπάνω είναι ασφαλώς σημαντικά σε μια προσπάθεια επικαιροποίησης αλλά δεν θα έλεγαν πολλά πράγματα αν δεν είχε δοθεί η δέουσα προσοχή και στην αναβάθμιση του ηλεκτρικού συστήματος πρόωσης. Είπαμε, οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση τρέχουν με ξέφρενους ρυθμούς που καθιστούν υπαρξιακή σχεδόν την ανάγκη για συνεχείς αναβαθμίσεις.

Κάπως έτσι το νέο E-208 απέκτησε νέο ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αποδίδει 156 ίππους, και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 51 kWh (net), η οποία είναι ικανή για αυτονομία της τάξης των 400 χλμ. (WLTP). Επιπλέον, ο βασικός on-board φορτιστής είναι ένας μονοφασικός 7,4 kW ενώ προαιρετικά διατίθεται και ένας τριφασικός 11 kW.



Οι εκτιμώμενοι χρόνοι επαναφόρτισης από 20% έως 80% είναι λιγότερο από 25 λεπτά από ταχυφορτιστή DC 100 kW και 4 ώρες και 40 λεπτά από Wallbox (7,4 kW). Η Peugeot δίνει για την μπαταρία εγγύηση οχτώ ετών ή 160.000 χλμ. Μάλιστα πλέον χορηγεί και πιστοποιητικό για το επίπεδο χωρητικότητας μετά από κάθε σέρβις.

Στον σχετικά περιορισμένο χρόνο που είχαμε για να οδηγήσουμε το νέο Ε-208 στους δρόμους γύρω από την Βαρκελώνη διαπιστώσαμε ότι παραμένει ένα εξαιρετικά εύχρηστο αυτοκίνητο, ειδικά όταν κινείται σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον.



Εδώ, σε αντίθεση με το Ε-308 που οδηγούσαμε την προηγούμενη ημέρα, οι 156 ίπποι και τα 260 Nm ροπής του ηλεκτρικού μοτέρ «ακούγονται» περισσότερο, παρέχουν δηλαδή περισσότερο νεύρο και σφρίγος στο 208, ειδικά όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport.

Υπάρχει και η δυνατότητα να ενεργοποιήσεις ισχυρότερη ανάκτηση μέσω του προγράμματος Brake, χωρίς ωστόσο να φτάνει σε επίπεδα λειτουργίας «ενός πεντάλ». Ακόμα κι έτσι, το Ε-208 μέσα στην πόλη είναι απολαυστικό, επιβεβαιώνοντας για ακόμα μία φορά ότι η ηλεκτροκίνηση σε τέτοιου είδους αυτοκίνητα βρίσκει ιδανικό πεδίο εφαρμογής.



Ευέλικτο, σβέλτο, απίθανα ήσυχο, με σωστή διαχείριση της ενέργειάς του η οποία στοιχηματίζουμε ότι εφόσον κινείται μέσα στον αστικό ιστό θα του επιτρέπει να φορτίζει μόλις μία φορά την εβδομάδα.

Πλέον βέβαια η θεωρητική αυτονομία των 400 χιλιομέτρων τού επιτρέπει να «ξεμυτίζει» άνετα εκτός των τειχών για κοντινές (ή και όχι τόσο) διαδρομές, ωστόσο κακά τα ψέματα το Ε-208 θα διαπρέψει ως το οικολογικό παιδί της πόλης.

Η επιχειρηματολογία, βέβαια, και πάλι σκοντάφτει στην τιμή. Δεν έχουμε ακόμα εικόνα για την τιμολόγηση στην Ελλάδα, αλλά στη Γαλλία θα ξεκινά από τις 34.850 ευρώ, πράγμα που μας κάνει να υποθέτουμε ότι στη χώρα μας -και με δεδομένο ότι θα εξακολουθήσει να τρέχει η κρατική επιδότηση- θα ξεκινάει λίγο κάτω από τις 30.000 ευρώ.



Όπερ εστί μεθερμηνευόμενον ότι και πάλι θα δοθεί το βάρος στις εταιρικές πωλήσεις και λιγότερο στη λιανική. Ακόμα κι έτσι να ‘ναι θεωρούμε ότι το Ε-208 είναι ένα από τα πιο πρόσφορα παραδείγματα για το πώς θα πρέπει να κινηθεί η ηλεκτροκίνηση: με σχετικά μικρά και αναλογικά πιο ελαφριά αυτοκίνητα, με υψηλό επίπεδο συνδεσιμότητας, ικανοποιητική αυτονομία και -το κυριότερο- ευελιξία και χρηστικότητα μέσα στις μεγάλες πόλεις.

Υπό αυτό το πρίσμα και το νέο Ε-208 ακολουθεί τον δρόμο του προκατόχου του με ένα σαφώς πιο αναβαθμισμένο τεχνολογικό πρόσημο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου