Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Guardian για το άγαλμα της Κάλλας: Γκάντι με... τακούνια;

 Ένα εκτενές ρεπορτάζ της βρετανικής εφημερίδας για τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε το χρυσό άγαλμα της ελληνίδας ντίβας στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου Ένα εκτενές ρεπορτάζ για τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε στους Έλληνες πολίτες το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας που αποκαλύφθηκε στις 8 Οκτωβρίου από τον Δήμο Αθηναίων στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, φιλοξενεί η βρετανική εφημερίδα Guardian στην ιστοσελίδα της.
Με ιδιαίτερα καυστικό τίτλο που θέτει το ερώτημα... «Γκάντι με τακούνια;», το ρεπορτάζ της Guardian αναφέρεται στον σάλο που προκλήθηκε στην Ελλάδα μετά τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος «απέναντι από το ρωμαϊκό θέατρο όπου η παγκόσμιας φήμης τραγουδίστρια της όπερας έκανε το ντεμπούτο της».

«Το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τις πιο αγνοημένα "περιουσιακά στοιχεία" της χώρας, δέχθηκε επικρίσεις ότι είναι κιτς, ανάρμοστο και, ακόμη χειρότερα, ότι δεν φέρει την παραμικρή ομοιότητα με τη ''La Divina''», αναφέρει το δημοσίευμα.
 Όπως επισημαίνει η Guardian, μέσα στις 10 ημέρες που μεσολάβησαν από τα αποκαλυπτήριά του, το χρυσό γλυπτό έχει γίνει αντικείμενο χλεύης σε γελοιογραφίες και έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Επικριτές του παραπονέθηκαν ότι θυμίζει περισσότερο "'Γκάντι με τακούνια'' ή αγαλματίδιο Όσκαρ - χωρίς όμως τη λάμψη του Χόλυγουντ - και λιγότερο την πριμαντόνα», αναφέρει χαρακτηριστικά το άρθρο.

Η εφημερίδα φιλοξενεί και δήλωση του πρώην τραγουδιστή της όπερας Μιχάλη Μουσσού, ο οποίος αναφέρει ότι το «μεγαλύτερο αμάρτητα» του έργου είναι η λάθος στάση που έχει δοθεί στη φιγούρα της Κάλλας. «Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς καμία τραγουδίστρια της όπερας, ούτε καν μαθήτρια της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος», ανέφερε, σημειώνοντας ότι αν το έκανε αυτό θα μπλόκαρε την παραγωγή της φωνής. «Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την απελευθέρωση της φωνής. Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει στην πραγματική ζωή έχοντας τη στάση σώματος που οραματίστηκε η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθεί να παίξει με σπασμένο βιολί» συμπλήρωσε ο πρώην τραγουδιστής της όπερας.

Όπως υπενθυμίζει το δημοσίευμα, το άγαλμα φιλοτέχνησε η Αφροδίτη Λίτη, Καθηγήτρια γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με ανάθεση από τον Ελληνικό Σύλλογο «Μαρία Κάλλας» και εμπνεύστηκε από διάφορες φωτογραφίες που της παρείχε ο εν λόγω σύλλογος.
Η Λιάνα Σκουρλή, ιδρύτρια του συλλόγου που βοήθησε στη συγκέντρωση χρημάτων για το άγαλμα, περιέγραψε την κριτική ως «απολύτως άδικη», αναφέρει το δημοσίευμα.

1 σχόλιο:

  1. Αυτό το απαίσιο έκτρωμα που έκανε η γλύπτρια και μάλιστα και καθηγήτρια της ΑΣΚΤ,νομιζω ότι δίνει το δικαίωμα να της αφαιρεθεί και το πτυχίο και να απολυθεί με κλωτσιές από την ΑΣΚΤ.
    Οποία φωτογραφία βίντεο δεις της ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΛΛΑΣ ποτέ ούτε σε ιδιωτικές στιγμές δεν κρατά τέτοια στάση, ειδικά έτσι με τα χέρια αγκαλιασμένα επιφυλακτικά.
    Είναι ντροπιαστικό και πρέπει να εξαφανιστεί όπως και η ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ εξαφανίστηκε, από την Ελλάδα,ουτε ελληνικά δεν ήθελε να μιλάει και είχε Δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αρχειοθήκη ιστολογίου